waarom is karper vissen zo leuk


Plaats reactie
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

17-09-2002 10:11

ik zou wel eens willen weten waarom jullie karpervissen zo leuk vinden ik zelf vis ook al een jaartje of 6 op karper en ik vind het
gewoon de coolste vis die er hiero rondzwemt
die spanning na een run
-wat zit er aan? (karper meestal :wink:)
-hoe groot is ie?
-en hoe zwaar?
-blijft hij eraan zitten gaat hij eraf?
en dan die adrenaline na een run en als
vriend karper alweer vrolijk rondzwemt
met een beetje trillende handen er proberen een nieuwe boilie aan te doen(of wat anders)
dat is vind ik karpervissen
:wink:
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

17-09-2002 10:22

hey benjamin
goede vraag eigenlijk!
ik denk de sfeer die het met zich meebrengt om gewoon ergens een week in de pampas wat primitief te leven, en het onverwachte wat het karpervissen met zich meebrengt!!!!
meestal pakt het altijd anders uit als je verwacht!!!

groeten rob
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

17-09-2002 12:40

Ik krijg ook wel eens zulke vragen van niet-vissers. Ze zeggen dan van: "Jah, dan zit je uren naar zo'n dobbertje te kijken en dan vang je eens een vis en dan gooi je hem weer terug. Wat is daar nou leuk aan?" Velen van hen houden van voetbal en dan vraag ik ze van: "hoe zit dat dan met dat voetballen? Je rent dan met 22 man achter een bal aan en dan schop je hem eindelijk in de goal en dan haal je hem eruit en begin je weer opnieuw". Je moet het gewoon één of meerdere keren doen en dan zie je vanzelf wat er leuk aan is of niet. Ieder zijn meug. Laat hen maar rustig voetballen, dan ga ik wel rustig vissen.
mvg Rob van Os
Leon Olsthoorn
Berichten: 46
Lid geworden op: 12-07-2002 02:00

17-09-2002 13:58

Heb deze discussie vaak met mijn vriendin. Zij kan zich moeilijk voorstellen wat ik hier nou zo leuk aan vind. s'Nachts om 3:15 opstaan terwijl zij nog in haar warme bed ligt, door de zeikende regen op de brommer naar de plas en dan in het donker mijn hengels optuigen en afwachten. En soms kom ik s'middags terug en heb ik niets gevangen en het toch geweldig naar mijn zin gehad.

Ik denk dat het niet uit te leggen is, de spanning die je voelt, het stille genieten, de twijfel maar toch weer niet. En of ze het zou voelen als ze mee zou gaan? ik denk het niet, het moet toch in je zitten.

En dan de fotoos, terwijl ik lyrisch kan zijn over een volschub of een rijen, of een schubkarper van het type buldozer vindt zij dit erg lelijke karpers. Een gestroomlijnde schub- of lederkarper vindt ze nog het mooist.

Ach, smaken verschillen en zoveel kan het me ook niet schelen. Ik deel ook niet al haar hobbies.

Maar wat er nu zo mooi is aan karpervissen? dat moet je in je hebben en voelen. Gegroet,

Leon.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

17-09-2002 14:49

hoe vaak hoor ik niet: heb je alweer niks gevangen???(jaja ik weet het ik ben een prutsvisserhahaha) leg dan maar uit dat je op een heel moeilijk water hebt zitten vissen etc etc
ach het is ook niet uit te leggen...........
je kan het alleen voelen

mvg martijn
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

17-09-2002 17:10

Hoi Benjamin,

Goeie topic!

Het avontuur en het hele gebeuren wat er mee samen hangt. Het verblijf in de natuur, het bereiden van een heerlijke maaltijd. Alles smaakt mij aan het water beter dan het duurste van het duurste in het beste resraurant(sorry Michael B.). Het genieten van het vangen van een vis, maar ik geniet ook van het niet vangen want er is heel wat te zien en te horen. Als die prachtige natuurgeluiden dan tijdelijk onderbroken worden(niet verstoord!!!)door een optonic heb ik daar uiteraard niets op tegen.
Karpervissen is gewoon een belangrijk deel van mijn leven. Ik moet op sterven na dood zijn wil ik eens een weekend niet kunnen vissen. :smile:

Met altijd genietende groet,

Hans
Rob Trommelen
Berichten: 74
Lid geworden op: 26-06-2002 02:00
Locatie: Tilburg

18-09-2002 19:26

Ochtendschemer, het water ligt er rimpeloos bij..of toch niet, boven mijn aangelegde voerplek deint het. De voerplek van mijn zelfgemaakte aas, waarvan ik na jaren experimenteren weet dat het werkt. Ik heb er vertrouwen in.Alsook in mijn manier van vissen. Mijn aanpak. DIT is mijn moment. Nu gaat alles samenvallen. Met een zacht worpje beland mijn pen net over de deining. Ik trek hem behoedzaam terug.Hoog boven me kleurt de lucht zachtroze van alweer een nieuwe dag. Een dag zoals ik elke dag wil beginnen...Een leven wat ik nu al op deze manier ruim 30 jaar doorbreng. Ik.., ik voel me een met mijn omgeving, hier voel ik me thuis.
Alles komt samen..mijn pen schokt...


Sorry, is bijna niet te omschrijven wat ik beleef met vissen. De mooie en ook de slechte momenten. Ik denk en hoop dat het voor eenieder iets persoonlijks is, dit karpervissen. Want immers het beste schouderklopje wat je kunt krijgen, is dat van jezelf. Niet van medevissers, of van een dik album. Althans dat geloof ik.

Groetjes, Rob
mark hofman.

18-09-2002 20:45

het heerlijkste moment van karpervissen vind ik als ik een dikke onbeschadigde karper terug zet.
je ziet hem dan met mooie grote slagen wegzwemmen en dan zit ik vol met vreugde. heerlijk karpervissen!!!!!!!!!!
Ruud Beekman
Berichten: 37
Lid geworden op: 23-07-2002 02:00
Locatie: Nijmegen

18-09-2002 21:21

Karper vissen is heerlijk. Lekker aan het water genieten van de rust (meestal dan), maar het is toch niet alleen karper vissen waar ik van kan genieten. Ik zat gisteren naar Rex Hunt te kijken en die was ergens in Noord Australië serieuze vissen aan het vangen. Daar mag je mij ook wel voor wakker maken!!!! Tot die tijd hou ik het wel bij de karper.
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

18-09-2002 21:21

Ik geniet van de rust. Heerlijk die ontspanning. Boekje lezen, stek bekijken, etc. Maar wat er echt bovenuit springt is het drillen in de morgen op het moment dat de natuur wakker wordt en de morgenzon start met z'n dagtaak. Dat vind ik het ultime genot van karpervissen.

Bart
Plaats reactie