Wat zal jij dan doen?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
chris koekoek
Berichten: 146
Lid geworden op: 12-12-2004 18:32
Contacteer:

03-03-2006 18:34

Stel je staat voor de keuze....ze bieden je een sponser deal aan(aas en materiaal,van bekent merk)maar je zal dan af en toe moeten gaan vissen op een bekent betaalwater,ivm foto's voor hun merk.

Wat doe jij,hap je toe ,of vind je dat zo wie zo geen probleem,of blijf je bij je principe?

Dit vraag ik omdat er zoveel anti betaalwater vissers zijn!!

Ben benieuwd
Kom eens kijken bij ons op de site!!
http://www.wf-baits.nl
Gebruikersavatar
rik ligthart
Berichten: 231
Lid geworden op: 01-09-2005 22:02
Contacteer:

03-03-2006 18:38

Ligt weer aan wellk btw, ik heb niets tegen btw als de vis die erop zit er ook van oorsprong op zit/zat. En dus niet overgeplaatst is.

Dit is toch de reden waarom veel mensen tegen btw zijn?

Rik
Gebruikersavatar
chris koekoek
Berichten: 146
Lid geworden op: 12-12-2004 18:32
Contacteer:

03-03-2006 18:39

En dan als er wel overgezette vis op zit?
10 hectare en diverse 50 ers :cry:
Kom eens kijken bij ons op de site!!
http://www.wf-baits.nl
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-03-2006 18:43

Leuk een dergelijke aanname, ik zou alle voor en tegens tegen elkaar wegstrepen en dan een beslissing nemen.
Maar het zou dan wel een complete sponsering moeten zijn en in dienst van dat bedrijf.
Voor 100 kilo en een paar hengels zou ik er niet eens aan willen denken.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
chris koekoek
Berichten: 146
Lid geworden op: 12-12-2004 18:32
Contacteer:

03-03-2006 18:46

Laten we zeggen 3000 euro per jaar(aas en materiaal)
Kom eens kijken bij ons op de site!!
http://www.wf-baits.nl
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-03-2006 18:48

Wil jij voor €3000,00 per jaar volledig in dienst van een bedrijf?

Nee? dan is je vraag ook beantwoord.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Bas Wilkers
Berichten: 41
Lid geworden op: 09-02-2006 18:46

03-03-2006 18:50

mij niet gezien ik vis liever met mijn eigen gespaarde uitrusting.
En ik hou zoiezo niet van populair zijn of iets dergelijke dus laat mij maar gewoon een onbekende visser zijn die zijn eigen uitrusting heeft gesponsord.
En ik zit zoiezo al niet graag aan park vijvers of vijvers met aangelegde pade en kantine's dus laat staan een betaalwater :P
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

03-03-2006 18:51

Ik denk Douwe, dat die € 3000,- extra zijn , bovenop zijn reguliere job,dus naast zijn werktijd voor €3000,- aan aas en materiaal.

Persoonlijk zou ik er niet aan denken.

gr Harnold
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

03-03-2006 18:52

ik denk dat wanneer je als levende "mascotte" voor een bekend merk
vist de hele romantiek en spanning van het vissen ver te zoeken is...

3000 euro zou me in dit geval waarschijnlijk niet over de streep trekken.

En je wordt ook nog ns belemmerd in de keus van je aas en materiaal...
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-03-2006 19:00

Welnee Sebastiaan, het gaat om de foto niet om het aas of materiaal, de pen is gewillig.

Harnold ik dacht dat hij die vraag aan mij stelde naar aanleiding van mijn antwoord, ik had daarin gezegd dat ik dan volledig in dienst van dat bedrijf zou willen werken.
Vissen is een hobby, geen religie!
Mike van Zwam
Berichten: 286
Lid geworden op: 14-09-2005 22:58

03-03-2006 21:07

Ligt aan welk bedrijf mij sponsert natuurlijk.
Is het X2 ofzo dan zal ik toch twijfelen maar is het fox/ mainline ofiets dergelijks dan zou ik het zeker wel doen.

Als ik kijk naar hoe ik nu loop te ..... met spullen en voer.
Voeren blijft een dure hobby

komt die 3000 zeer goed van pas en ben ik voorzien van voldoende en goed spul
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet.
Er is een limiet van 255 tekens.
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

04-03-2006 00:55

ok Douwe, inderdaad... beter moeten lezen :-?

Wanneer ik elk jaar een paar plaatjes zou moeten leveren, en in ruil
daarvoor 3000,- aan voer en materiaal zou mogen besteden is het het
overwegen waard...

Al neemt dit niet weg dat ik tegen een bepaald soort betaalwater ben!

Waarom zeg ik "bepaald soort"? de uitleg hiervoor heb ik al eens eerder
op een ander forum getypt... Het is niet de bedoeling reclame of iets
dergelijks te maken voor dit forum, maar hier toch de link:

http://www.carpflashes.nl/board/viewtop ... r&start=15

(pagina 2)
Lex Roording
Berichten: 396
Lid geworden op: 02-12-2004 11:50

04-03-2006 08:04

Mike van Zwam schreef:Ligt aan welk bedrijf mij sponsert natuurlijk.
Is het X2 ofzo dan zal ik toch twijfelen maar is het fox/ mainline ofiets dergelijks dan zou ik het zeker wel doen.

Als ik kijk naar hoe ik nu loop te ..... met spullen en voer.
Voeren blijft een dure hobby

komt die 3000 zeer goed van pas en ben ik voorzien van voldoende en goed spul


Helemaal mee eens! Alleen ik zou ook nog kijken naar Welk water, en Hoe vaak je er moet vissen.

Gr. Lex
Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan: KSN!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

04-03-2006 08:20

Zodra jij je hobby omschakelt naar een moeten, is de kans groot dat jij het minder leuk gaat vinden.

Ik zal dus niet snel toehappen (uiteraard afhankelijk van de hoeveelheid Euro) omdat ik dan opeens het gevoel krijg te moeten en niet meer te willen.

Heb een aantal keer voor dit soort keuzes gestaan en telkenmale dezelfde keuze gemaakt.

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

04-03-2006 08:30

Is geen optie. Een sponsor oid komt naar mij omdat ik ik ben.

Dat houdt in dat IK uitmaak waar en hoe ik vis. Daarnaast moet ie ook rekening houden dat als de spullen niet goed zijn, hij dat ook verneemt.

Als er dan iemand eerst op een btw pist en dan voor een paar knaken zijn ziel verkoopt?

Ach....

Zelf koop ik bepaalde spullen al niet eens.

MVG

Klaas
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

04-03-2006 11:07

MOETEN is geen sponsoring
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

04-03-2006 11:41

Kijk sinds december ben ik sponsering AF voor een bepaalde aasfirma.
De laatste weken heb ik werkelijk met de gedachte in men hoofd gezeten om gewoon heel het karpervissen achterwege te laten.
KOTSbeu was ik het geworden.
Je MOET met dat vissen.
Je moet opletten wat je zegt en doet.
Je steekt enorm veel tijd in enkel datgeene omtrend de firma ( voordrachten, beurs, PR......)
Je moet de "anti's" op het net incasseren, bijwijze van spreke, de boksbal op internet zijn van desbetreffend merk.
En waarvoor dit al ?
Die enkele kg's aas die je gratis krijgt ?
De kans dat je op waters kan komen waar je anders voor moet betalen ?

NOOIT MEER

IK zeg nu :
Water is er genoeg en Aas kun je overal kopen.

Free like a bird.
grtz peeke
Greets Gino
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

04-03-2006 11:45

Michiels Gino schreef:Je MOET met dat vissen.
Je moet opletten wat je zegt en doet.
Je steekt enorm veel tijd in enkel datgeene.
Je moet de "anti's" op het net incasseren, bijwijze van spreke, de boksbal op internet zijn van desbetreffend merk.


Hier ben ik toch niet mee akkoord. Het ligt maar aan de afspraken die je maakt en daar moet je duidelijk in zijn. ´

Vissen is en blijft voor mij een hobby. Een sponsoring zal geen invloed hebben op mijn doen en laten, enkel het voordeel dat je meerdere mogelijkheden hebt. Wat je niet wilt, doe je niet.
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

04-03-2006 11:46

Afspraken,....
was het nu net datgeene dat steeds ontbrak.
grtz Peeke
Greets Gino
Wesley Lagaert
Berichten: 9
Lid geworden op: 28-12-2004 15:16
Locatie: Heusden België

04-03-2006 21:26

Beste

Zoals Piotr al zei: MOETEN is geen sponsoring!!!!

Als visser ga je vissen waar je wilt zonder belemmeringen van buiten af. Ik vraag mij feitelijk af waar al die verhalen van komen dat mensen verplicht worden van hun sponsor om X-aantal 40-tigers te vangen en X-aantal 30-tigers te vangen, op die bepaalde wateren te gaan vissen, dit en dat moeten doen enz.... Dat de desbetreffende firma vraagt om beurzen bij te wonen, eventueel wat artikelen te schrijven en misschien nog wat meer, daar kan ik gerust met leven maar, ze kunnen jou toch geen verplichtingen/beperkingen in jouw visserij opleggen? Doen ze dit wel, dan is dat jouw keuze om ja of neen te antwoorden.

Peeke, als je gesponsord wordt, artikelen schrijft, dikke vissen vangt of wat dan ook, negatieve commentaar heb je altijd. Let op, positieve ook maar die hoor je (enkel) meestal uit je nabije vriendenkring, het is immers veel makkelijker om slechte commentaar te spuien en iemand de grond in te boren dan diezelfde persoon wat positief te begeleiden.

Kijk, ik wordt zelf gesponsord door 3 Engelse firma's, MOETEN staat niet in hun, noch mijn woordenboek, ben ik dan zo bevoordeeld?

Normaal gezien overlees ik deze site (andere ook),antwoord ik niet veel en denk er enkel het mijne van. Nu kon ik mij niet houden, denk dat er de vele Leffe's (voor de Nederlanders donkerbruin, redelijk zwaar bier) voor iets tussen zitten.

Sorry

Wes
Gebruikersavatar
Nick Verhagen
Berichten: 391
Lid geworden op: 18-12-2004 16:06
Locatie: Schijndel

05-03-2006 14:19

Chris, goede vraag.

Ik zou het niet doen. Ik beleef veel plezier aan mijn visserij zoals ik hem nu beoefoen, dus waarom zou ik het dan voor dat aanbod gaan veranderen. Aan mijn materialen mankeerd ook niets en boilies draaien vind ik leuk, dus laat die 3000 euro dan maar zitten.
En dan het betaal water.
Waar jij over praat, 10 hectare met diverse overgezette 50ers. Ik zou er nog niet gaan vissen als het om diverse overgezette 20ers ging. Dan vang ik net zo lief een 20er uit een water waar de vis is opgegroeit, dan een overgezette 50er. :wink:

Mvg..
Wie het kleinen niet eerd, die is het groten niet weerd.
Gebruikersavatar
Johan van Os
Berichten: 406
Lid geworden op: 19-02-2006 21:08
Locatie: Roosendaal

05-03-2006 17:59

ik zal het alleen doen als de betaalwateren dus niet de wateren zijn die op het lijstje van dit forum staan. ook al is dit een lijst zonder echte bewijzen....
bij vlagen ben ik geniaal...helaas is t hier altijd windstil...
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

05-03-2006 18:09

Marc Schrikkema schreef:Zodra jij je hobby omschakelt naar een moeten, is de kans groot dat jij het minder leuk gaat vinden

M.


hiermee sla je de spijker op ze kop mark!! Het lijkt allemaal heel leuk,maar je bent gewoon hun bezit en als jij niet met artikelen komt of vissen vangt ben je exit!

Hetzelfde als met mijn auto,ik kan gesponserd worden met audio en gratis snufjes krijgen... op voorwaarde dat ik bijna elk weekend naar een show moet,komt op hetzelfde neer.Je word geclaimd in veel gevallen(niet overal natuurlijk),ik heb het ook overwogen om echt verder te gaan in vissen en was helemaal los geslagen,zodat me sociale leven eronder moest lijden en wat voor resultaat heeft het gehad.... bijna 3 jaar niet meer gevist,omdat ik het geen moer meer aan vond en de vut niet meer had om al die spullen te zeulen.Ik praat natuurlijk voor mezelf en dat geldt niet voor iedereen,maar mijn voorbeeld heb ik al bij een hoop mensen gezien.Vorig jaar nog had ik de advertentie gemaakt op marktplaats dat ik alles wilde verkopen,maar gelukkig niet bevestigd!!
Begin nu weer de kriebels te krijgen om te vissen,lekker voor mezelf.
Wil je niet ontmoedigen en doe wat je denkt dat het beste is voor je,maar bedenk wel dat eem medaille 2 kanten heb
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

05-03-2006 18:14

Allereerst zou ik niet kunnen vissen op wateren die me opgedragen kunnen worden en met aassoorten die me voorgeschoteld worden. Eén van de belangrijkste voordelen van karpervissen als hobby (is het nog wel hobby als je voor een sponsor bezig bent?) vind ik vrijheid. Vrij om te gaan waar je wil, wanneer je wil, met wie je wil, met welk aas en materiaal dat je zelf wil gebruiken enz. Dus niet elke dinsdag en donderdag om 19.00 uur weer dat vervelende trainen met dat klote-elftal. Nee lekker je eigen ding doen. En als dat je (deels) ontnomen wordt door sponsor zou ik het al niet doen. Ik wil allerlei aasjes testen, stekken ontdekken en tactieken proberen op mijn wateren. Goed visspul heb ik ook al dus nieuw materiaal zou me ook weinig boeien... nieuwe onthaakmat misschien, die is wat versleten. :wink:
En als je dan op een betaalwater "moet" vissen waar overgeplaatste (lees gejatte) vissen zwemmen zou ik het absoluut niet doen. Principes, vrijheid en leergierigheid gaan nog altijd boven gemakzucht en materialisme.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

05-03-2006 18:47

chris koekoek schreef:Stel je staat voor de keuze....ze bieden je een sponser deal aan(aas en materiaal,van bekent merk)maar je zal dan af en toe moeten gaan vissen op een bekent betaalwater,ivm foto's voor hun merk.

Wat doe jij,hap je toe ,of vind je dat zo wie zo geen probleem,of blijf je bij je principe?

Dit vraag ik omdat er zoveel anti betaalwater vissers zijn!!

Ben benieuwd


Bij een commercieel gerund betaalwater doe ik het voor € 36.000,- bruto per jaar, daar komt dan nog het aas plus al het benodigde materiaal bij op!
Werk dan 40 uur per week en vis in mijn vrije tijd wel met eigen spullen en aas op een door mijzelf gekozen water. 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Plaats reactie