hoe maf zijn julie controleurs..???


Hans-Peter van Ee

16-09-2002 08:14

Bart

De meeste karpervissers kunnen alleen maar karperen met boilie's.
Pennen of vissen met zacht-aas dat beheersen de meeste niet, en ervaring en scherp opletten zijn vereist.
Deze manieren van vissen eisen een hoop ervaring iets wat met boilie-vissen niet echt noodzakelijk is.
Men koopt een hengel, molen, lood, onderlijn en boilie en vroeg of laat is er wel een karper die zich haakt.
Gaat men op een andere wijze karperen dan moet men deze echt gaan vangen inplaats van wachten op een fout die de vis vroeg of laat maakt.
Vroeger was karpervissen een kunst, tegenwoordig is een banale visjesvangerij.

met weemoedige groet

HPE
Leon Olsthoorn
Berichten: 46
Lid geworden op: 12-07-2002 02:00

16-09-2002 10:04

Het is zeker belangrijk dat er controleurs zijn en logisch dat ze s'nachts controleren (anders pak je die illegale nachtvissers nooit). Maar ook tussen die controleurs zitten vrij vervelende, ik ben een keer door een gecontroleerd die wilde dat ik mijn hengels even indraaide om te controleren of ik niet met levend aas zat te vissen. En probeer dan in het donker maar je boillies op de goede plek op 80 meter uit de kant te krijgen. Of deze vent een slechte dag had of iets persoonlijks tegen mij weet ik niet, maar dit is niet normaal toch?

Leon.
peter m hoogeveen
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

16-09-2002 10:12

HPE, mee eens, maar:
Hoelang vis jij al met boilies?
Zijn je vangsten ook niet met sprongen vooruitgegaan?
En is je verlangen naar oude manieren van vissen juist niet getriggerd doordat het zo 'makkelijk' , 'zielloos' en mechanisch werd? Zoals een forelvisser de vliegenhengel hanteert omdat iedereen een forel met een worm kan vangen?
Veel boilievissers hebben dat stadium nog niet bereikt. Het punt is natuurlijk dat de meesten van hen nog nooit met een pen gevist hebben, dus ook niet kunnen terugverlangen naar vroeger, als ze al de concentratie kunnen opbrengen uren naar een pennetje te turen.

Met koekeloerende groet,

Peter
Hans-Peter van Ee

16-09-2002 13:03

Peter

Natuurlijk heeft de boilie zijn voordelen, maar hoelang weegt dat nog op tegen de nadelen??
Ik zou niet stoppen met karperen als het optonic/boilievissen net als levend-aas wordt verboden.

met beetverklikkende groet

HPE
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

16-09-2002 13:20

Bob, misschien heb je gelijk en ben ik wel een beetje schijnheilig, er is volgens mij geen ander woord voor dus zal er niet onder vandaan proberen te komen anders was ik mijn handen weer in onschuld en zo, krijg je dat weer! Zelf motoragent?
Iedereen op deze aardkloot is in zekere zin hypocriet dus schaam me dan ook zeker niet, nog even een beter voorbeeld dan Bob ipv dat te hard rijden van die motoragent, ik ken een agent die gerust mensen wegstuurd van een stek op het ijsselmeer en er dan in het weekend stiekem zelf gaat zitten, kijk dat vind ik dus wel lullig en dat zal ik nooit doen, ik probeer de mensen duidelijk te maken dat ze op sommige plekken niet mogen komen, wegsturen kan en zal ik niet doen. Er zijn beschermde plekken en gewoon plekken waar men niet mag vissen, als ik iemand tref in een vogelreservaat is het andere koek als iemand die op een recreatieplas vist waar niet mag worden gevist in het halve water ofzo, vind ikzelf ook belachlijk namelijk iedereen mag recreeeren maar de vissers niet???)))

Het is denk ik belangrijk iedere situatie apart te bekijken en benaderen, generaliseren is geen optie iedereen reageerd ook op zijn eigen manier. het laatste wat ik wil is politieagentje spelen zoals ik sommige controleurs in andere steden of vooral in la france zie doen, om je haren bij uit te trekken en zielig gewoon!

groeten Ray
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

16-09-2002 13:37

Volgens mij is het nachtvis"-probleem" heel simpel op te lossen. Je verstrekt gewoon een persoonlijke nachtvisvergunning beschikbaar aan de leden die daar interesse in hebben. De klojo's geef je niet zo'n ding en de genen die gaan klooien s'nachts vorder je de vergunning in. Simpel toch? Zo voorkom je de meeste problemen.
mvg Rob van Os
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

16-09-2002 15:37

Rob,

Daar los je totaal niets mee op.
Mensen kunnen behoorlijk goed toneel spelen.
Van de buitenkant af, kan niemand zien of het en 'guur' of 'goed' persoon is.
Zie je wat verkeerds aan de waterkant, dan vorder je de vergunning in...<---- Daar trekken hun zich ook niets van aan.
Ze vissen eerst al niet normaal, waardoor jij hem moet intrekken.
Ze zullen er heus niet voor terug deinzen om gewoon daarna 'illigaal' verder te gaan.

In eerste instantie lijkt je iedee leuk.
Maar na even nadenken, valt het jammer genoeg toch snel weer in duigen.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

16-09-2002 18:02

Om even terug te komen op de topic,
hoe maf zijn julie controleurs?

Wat was er eerst?
De kip of het ei?

Wie was het eerst maf?
De visser of de controleur?

Maak je niet zo druk over die controleur, wanneer deze naar behoren zij functie uitvoert.
In mijn ogen was er enkel sprake van een maffe visser.

Julie controleurs zijn trouwens net zo maf als de Augustus en September controleurs.

Sportieve groeten Henk
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

16-09-2002 20:34

HPE,

Ik heb geen kritiek. Denk alleen dat je een beetje een verkeerd idee hebt van de KSN.

Zal wat zijn de KSN even voor iedereen nachtvissen regelen. die 3e hengel er ook maar bij zekers?

Wake up. Natuurlijk moet je erzelf wat aan doen. Al was het maar de paar mensen die ook voor jou de kastanjes uit het vuur halen, steunen bij een jaarvergadering.

Kijk eens op de lijst nachtviswateren. Op de meeste plekken kan het echt wel hoor.

Stel nu , dat er een algeheel nachtvisverbod komt. Weet zeker dat je dan ook nog een prent of 3 4 vist. Contole is gemakkelijk toch? Het mag niet dus in donker aan de waterkant: betalen.


Menno,

Noem zo maar wat tegenwerpingen van hsv bestuurders, kan je je vast een beetje voorbereiden.

MVG

Klaas
peter m hoogeveen
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

16-09-2002 22:08

En, HPE, als je niet meer met de pen mocht vissen, uitsluitend met boilies/optonics, zou je dan nog vissen?
Dat terzijde.
Toen de nachtvisserij nog helemaal verboden was, tot 1985 meen ik, werden er van de nachtvisserij overspannen verwachtingen gekoesterd. De karper was immers een nachtazer... En kijk naar Engeland, wat daar niet allemaal 's nachts gevangen werd!
Misschien dat dit voor de eerste jaren in Nederland nog opging, naast een stukje sfeer, daar is nu, met massale boiliedumpingen, geen sprake meer van.
Die sfeer is 's nachts op de populaire wateren ook ver te zoeken, tenzij je van kampvuur en bbq houdt. De voorstanders van de nachtvisserij hebben - denk ik - vooral gemakzucht in het achterhoofd. Er wordt zoveel rotzooi meegesleept dat het
haast niet de moeite loont de hele handel op te bouwen 'voor een dagje'.
Sinds ik overdag vis, zijn mijn vangsten spectaculair toegenomen. Voor de meute met hun kruiwagens komt aanzeulen heb ik de buit al binnen en zit 's avonds gezellig met moeders op de bank.

Met huiselijke groet,

Peter
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

16-09-2002 23:44

HPE

Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk. Ik vind beide soorten karpervissen genieten! Boilies draaien doe ik graag, vooral als je er ook nog eens flink door beloond word. Steeds weer een stapje verder naar een betere boilie proberen te zetten. Ik ben een boilievisser en zal dat waarschijnlijk wel blijven. Dit betekend niet dat ik nooit met ander aas vis. Als ik zin heb om te vissen maar geen lange sessie kan maken dan pak ik ook een ander aas en ga een tijdje langs de waterkant op struinen. Maar mijn voorkeur blijft uitgaan naar een lekkere lange voorbereide sessie met de boilies.

Bart
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

16-09-2002 23:47

dat klonk ff wat beter Ray, Je bent tenminste wel eerlijk in meerdere opzichten, dat waardeer ik wel.

Met waarderende groet, Bob.
p.s. Geen Motor - agent.....
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

17-09-2002 12:33

Cristiaan ik denk dat je er wel degelijk minder last van zult krijgen. want er zijn er genoeg die hun heil ergens anders in gaan zoeken. Kijk ik ben natuurlijk ook niet zo kortzichtig want er blijven er dan ook nog voldoende (lees: teveel) over. maar dan heb je tenminste iets en wie niet waagt die niet wint.
mvg Rob van Os
laurens v emmerik

20-10-2003 18:55

heyyy!!op mijn thuis water kan je het overdag wel vergeten om een karpertje te vangen!!nachtvissen is hier dan ook een pre!
helaas zie je dat veel gasten het VERNEUKEN voor anderen met stoere kampvuurtjes en een hoop kankerherrie!!!waarom is er niet gewoon een soort van zwarte lijst met die gasten??waarom gelijk een geheel verbod voor iedereen?ik irriteer me hier kapot aan!als er te hard word gereden dan komen er tog ook drempels of flits-palen!dan krijgt tog ook niet meteen iedereen een 'auto verbod'!controleurs moeten een soort registratie systeem hebben met de 'neppers',dat zoiets geld kost is begrijpelijk maar ik weet zeker dat er genoeg sirieuze karpoeraars zijn die hieraan willen bijdragen!!!ik wel teminste...laurens v emmerik.
Remco Caris
Berichten: 206
Lid geworden op: 24-08-2003 02:00
Locatie: spaubeek
Contacteer:

20-10-2003 21:13

Bij ons zijn de controleurs ook zo maf, er is bij ons een controleur met een glazen oog die niks van de regels afweet en die ook nog bij een vriend van me heeft aangeslagen(op de raarste manier die ik ooit gezien heb) toen ie een run kreeg
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

21-10-2003 08:52

Heren, heren, heren,

Heeeeeeel simpel. Jaarvergadering!!! Bijna alle HV-en kampen met mankracht tekort. Vervul die vacatures. Geef dus ZELF het voorbeeld.

Bijv. de Snoek in Leerdam zoekt

a) secretaris
b) voorzitter
c) controleurs - opleiding wordt verzorgd.
d) visstandbeheerders

Lullen helpt niet- Doen wel!!!

MVG

Klaas
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

22-10-2003 10:47

blijven roepen klaas blijven roepen...................................................................................................
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

22-10-2003 23:37

da's goeeeeeed......

Maar reactie? Gelukkig zijn er een stuk of wat die een aantal hete kastanjes uit het vuur halen.

Veel te weinig natuurlijk, dus voel je je geroepen?

MVG

Klaas
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

23-10-2003 00:54

ik ben al bezet :smile:
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gast

04-11-2003 17:35

Snap je precies, heb het zelfde meegemaakt in het begin van het jaar. Laat die nepagenten de Stad gaan bewaken. Bij mij stonden er zelfs drie voor me porum zaklamp op je ogen dat je daar al niet debiel van word, en nog vragen wat je aan het doen bent..........ja van de vogeltjes genieten...en die gasten zie zeggen ...dat mag toch ook niet.......zeik niet zo wat zijn jullie nou voor vissers je gaat toch niet op de bank zitten.....VANGEN
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

04-11-2003 19:01

Therry,

Punt is?

MVG

Klaas
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

05-11-2003 10:41

nutteloze reactie therry we waren er al over uit dat het niet leuk is wat er gebeurd...maar nu de vraag wat ga JIJ er tegen doen??

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Martijn Nederpel op 2003-11-05 10:41 ]</font>
robbie tas
Berichten: 29
Lid geworden op: 04-04-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

09-01-2004 02:05

en iedereen hoor ik over polen die vissen stelen , dat is kut zeer kut daarvoor word er nu gecontroleerd.
Als de controleur jou daar aantreft,waar je niet hoort te zijn heb je pech .
Maar het is en blijft je eigen schuld ,, groetjes,,
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

09-01-2004 20:48

hallo,
ik ben ook zo`n maf die controleerd maar ook zo`n maf die zorgt dat men in onze buurt met een 3de hengel mag vissen en op bepaalde plaatsen officieel kan nachtvissen.
ik ben zo`n maf die zorgt dat het bij ons niet de spuigaten uitloopt zodat wij nog MOGEN vissen en onze hardbevochten visrechten niet laat verneuken door maffen die denken alles te mogen zolang het maar geen inspanning vereist.
dus wat is het probleem?
groet henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
jeffrey spierenburgh
Berichten: 19
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Den Haag

11-01-2004 19:37

ja je hebt er behoorlijke bij zo heb ik zelf ook wat moois mee gemaakt ik zat ongeveer 2 weken na het nach vis seizoen te vissen een nachje en iets over 11e was het raak er stonden gewoon 3 boswachters en 3 politie agenten naast me tent dus je kon veel zeggen ik was de pineut!!! na dat ik me bekeuring heb gehad vroeg ik of ik nu naar huis mog maar mog gelukkig gewoon blijven zitten en heb ze die nach ook niet meer gezien!!! was gelukkig ook niet voor niks die boete want heb 2 mooie vissen gevangen...

greetzz jeffrey
een nach niet gevist is een nach niet geleefd........ :)