ongelofelijk, de rode loper wordt nog voor ze uitgerold....


paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

16-01-2006 23:42

Mark,

Bij ons in het bestuur zit zelfs een duits persoon die de duitse zaken behartigt,
Bij vergunningen een bijlage met reglementen in duits en de wateren.
Op dit moment meer last met eigenwijze Nederlanders dan buitenlanders, dus het kan schijnbaar ook anders.
Wel een zeer streng controlle beleid ism politie.

Gr Paul
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

16-01-2006 23:50

Paul,

Zou die Duitse persoon andere Duitse personen kunnen bewegen om gejatte vis terug te laten bezorgen in Didam?
Het liefst de 42 ponds schub eerst!

Zelfs ik ken ook een goed Duits persoon.
Blijven er nog ongeveer 86.000.000. :oops:
Groet'n Henk..

still growing Old.
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

16-01-2006 23:53

Henk,

Geld dit ook voor een stel Nederlanders die vissen hebben over gezet.
Hier van een vijver een spiegel van 47 pond.
kan best met je grieven meegaan, maar kan ook echt anders.

Paul
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

16-01-2006 23:54

Op dit moment meer last met eigenwijze Nederlanders haha paul, ik weet wie het zegt :D ;-) geintje

ja dat is mooi voor jullie, nu gaan ze gewoon een paar km verder zitten!

de politie die controleert? bij ons niet.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

16-01-2006 23:57

Tjsa Aart,
voor mij is karper karper.
Schub, Spiegel, Rijen of Leder.
Meeneemverbod zou dan voor alle soorten gelden.

Vanuit het gelijkheidsbeginsel oogpunt...kort lang verhaal..geen selectief beleid.
Groet'n Henk..

still growing Old.
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

17-01-2006 00:00

mark,

Ik weet dat er bij jullie problemen zijn ook dat er geen Duitsers meer worden toegelaten( kom je nog steeds niet in de knel door ze geen lid te maken)
Hier heeft het goed gewerkt en zeker de samenwerking, controleurs /boa/politie en werkt gelukkig nog steeds goed, maar ook hier vaak Nederlandse mensen geen vergunning 3 e hengel enz jammer maar gebeurd nog steeds.

Paul
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

17-01-2006 00:08

Mark, ze rijden die 200 km of meer omdat de meeste het Duits in woord en geschrift niet goed genoeg beheersen om de Duitse Prüfung te kunnen halen en zonder dat kun je in Duitsland geen visvergunning kopen.
Bovendien is hier veel meer water en de vergunningen goedkoop in verhouding tot Duitsland. Die lui hier op dit board veroordelen helpt echter niets, veel meer controles / handhaving wel, maar in het algemeen schuiven karpervissers dat liever af op 'anderen'.
Het is wel makkelijk praten dat ieder meegenomen karpertje er 1 teveel is, maar hoeveel karpervissers doen er dan wat aan om in ieder geval in hun HSV een algeheel meeneem verbod voor karper erdoor te krijgen?
Hoeveel karpervissers zitten er in een HSV of federatiebestuur of commissies water- en visstandbeheer en hoeveel bezoeken de ALV van hun HSV? Zolang dat maar ca. 1% blijft kun je gewoon ook niet teveel verwachten.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

17-01-2006 00:14

Henk, zoals reeds gezegd was dat het hoogst haalbare. Anders was er gewoon niets veranderd en had men nog steeds op alle federatiewateren 1 karper mee mogen nemen, ongeacht de grootte en schub, spiegel, rijen of leder.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

17-01-2006 06:33

Vraag mij af wie Aarts boekje over nachtvissen in Frankrijk heeft?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Patrick de Kort
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2005 12:08
Locatie: Oisterwijk

17-01-2006 08:55

Dit zijn dingen die we niet meer kunnen voorkomen denk ik.

Er komen nu eenmaal steeds meer mensen met onze hobby in aanraking die alles voorgekouwd willen hebben. Het is helaas maar waar.

Waar andere jaren zelf op zoek gaan naar die ene gigant. Staat er tegenwoordig van alles zo te lezen. Je hoeft alleen nog je aas in te gooien en af te wachten.

De romantiek gaat verloren van het karpervissen
Gebruikersavatar
Melvin Miltenburg
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-10-2002 02:00

17-01-2006 09:17

Waarom niet gewoon een totaal meeneem verbod?! :roll:

Oke met 1 schubkarper van maximaal 60 cm blijft de schade beperkt, maar uiteindelijk zal dit ook niet uitmaken. Als die pool/rus/duitser elke dag gaat vissen en hij vangt er ook elke dag 1 dan is het water zo leeg.. Plus dat als alle vissen onder de 60cm weg worden gehaald de vissen ook niet meer door kunnen groeien, waardoor oudere vissen sterven en uiteindelijk er geen opvolgers zijn, waardoor er weer nieuwe vis moet worden uitgezet, waar eigenlijk nog een hele tijd op gewacht kon worden...

Gr Melvin
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

17-01-2006 10:18

Aart Lokhorst schreef:Die lui hier op dit board veroordelen helpt echter niets, veel meer controles / handhaving wel, maar in het algemeen schuiven karpervissers dat liever af op 'anderen'.
Het is wel makkelijk praten dat ieder meegenomen karpertje er 1 teveel is, maar hoeveel karpervissers doen er dan wat aan om in ieder geval in hun HSV een algeheel meeneem verbod voor karper erdoor te krijgen?
Hoeveel karpervissers zitten er in een HSV of federatiebestuur of commissies water- en visstandbeheer en hoeveel bezoeken de ALV van hun HSV? Zolang dat maar ca. 1% blijft kun je gewoon ook niet teveel verwachten.


Aart,

dat de duitse vergunning te duur is vind ik onzin. de benzine is in duitsland bijna net zo duur als in NL.

ik ben controleur bij mijn vereniging ( zelfs voor de federatie aan mijn nieuwe pas te zien)
ik heb de regels voor ons verenigingswater gemaakt. ( inderdaad een meeneemverbod voor vis ingesteld)
ik bezoek de ALV.
ik wilde lid worden van het bestuur. ( ging niet door, ze kozen voor een man van 67. een witvisser, net als de rest)
ik verzorg infomiddagen/avonden bij mijn vereniging voor de jeugd en een paar ouderen die stiekem meekijken. ( elke keer voor ruim 40 jochie's. het doet mij deugt dat het spro-witvisteam maar 25 toeschouwers had :-) )

Marc, ik heb er 2 zelfs!! maar dan begrijp je mijn punt niet.
dit is hetzelfde als in 3 talen op je autoruit vermelden dat de sleutels onder de zonneklep liggen, als je begrijpt wat ik bedoel.

mensen, als het sportvissers zijn die hun vis terugzetten vind ik het geen probleem. maar als ze met zeehengels aankomen met 50/100 lijn dan heb ik mijn bedenkingen.
gr
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

17-01-2006 11:20

Mark,

Bij mij hetzelfde, ik zit dan wel in bestuur en ook hier geld meeneemverbod.
Verschil zit hem denk ik in controlebeleid, die is streng hier en in goed overleg met politie.
Waar Aart op doelt is in het algemeen die 1% die er wel mee bezig is, net als jij kan ik me ook aan paar dingen ergeren, maar dit geld dan voor buitenlanders en Nederlanders die de regels aan hun laars lappen.

Paul
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

25-01-2006 15:57

Vergunnig in duitsland niet duur? :o
Voor 1 water ja 1 water 100 euro per jaar dan moet je die prüfung nog halen, en vergunning van je hengelsport verening moest der bij.
Zo werd dat mij verteld in hengelsportzaak in duitsland, maar ik kwam voor een vergunning voor een ander water maar deze vergunning werd niet meer aan buitenlanders uit gegeven.
Ze geen vreemde mensen daar op het water wilde hebben. :o


Maar meneer ik ben hier minsten 1 X in de week aan het obseveren en fotograveren dan ben ik tog niet meer vreemd :roll:
Jah jonge kan de ook nix aan doen raar volk die Duitsers als het om verguning gaat. :lol: (kerel is zelf ook duitser)

Mvg Gerrit
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Henk Teunissen
Berichten: 1180
Lid geworden op: 14-05-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

25-01-2006 17:28

Aart,een buitenlander hoeft in Duitsland GEEN prufung te doen,daar haal je zo een vergunning.
Groeten Henk
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

25-01-2006 20:09

Henk Teunissen schreef:Aart,een buitenlander hoeft in Duitsland GEEN prufung te doen,daar haal je zo een vergunning.
Groeten Henk


Mij werd verteld dat ik een prüfung nodig had :-?

Hmm Volgens mij willen ze de echt geen buitenlanders. :-? :-? :-?



Mvg Gerrit
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

26-01-2006 00:34

Mij bekend Henk, maar die 'Oostblokkers' hebben een Duits paspoort, moeten dus wel een Prüfung halen...