2006: het jaar van de vuilniszak


martijn boer

28-01-2006 15:27

Vuilniszakken uitdelen, goed idee. Ik vind het alleen wat absurd.
Ik moet een zo'n idioot treffen aan de waterkant die zijn rotzooi achterlaat. Dat geldt ook voor afgeknipte stukken snoer en markers die men laat staan omdat men te lui is om na het vissen even met het bootje het water op te gaan.
Vervolgens wel zeuren als ze een vis verspelen of na een nachtje blanken een montage met plastic zak naar binnen draaien.

Ik erger me in ieder geval dood als ik lekker aan het relaxten ben aan de waterkant en de rieten en oevers liggen vol met troep. Wat je meeneemt kun je ook mee terug nemen. Dat geldt trouwens ook voor troep van anderen dat er nog ligt. Als ik mij er aan stoor ruim ik de troep van anderen ook op. Iedereen loopt wel een keer extra naar de auto. Neem dat extra troep van de voorgangers dan ook even mee.

Een goed voorbeeld doet volgen. Diegenen die dat niet doen wil ik wel even onder vier ogen spreken.

Mzzl,

Martijn Boerema uut Grunn. Word al nijdig van het onderwerp.
Gebruikersavatar
Ben de Groot
Berichten: 333
Lid geworden op: 11-08-2005 13:04
Locatie: Leidschenveen ====== The Hague

12-03-2006 15:52

Vuilniszak zit bij mij altijd in mijn tas, vanmiddag ff bij een oude stek wezen kijken, vis ik al een paar jaar niet meer, en nu weet ik alweer waarom.
:evil: Telde meer dan 35 blikjes/flessen bier, pakken drank etc.
ps 30 meter naar links staat een vuilnisbak.

Afbeelding
C atch
A nd
R elease
P lease

<*))))><
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

12-03-2006 18:02

ja! goed zo... (niet de foto hierboven, maar t initiatief :-? )


ik ben helaas al een seizoen te vroeg begonnen.. sorry daarvoor :wink:
Laatst gewijzigd door Sebastian Huvenaars op 13-03-2006 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Jordi Schoffelen
Berichten: 294
Lid geworden op: 27-06-2004 17:00
Locatie: Hulsberg

13-03-2006 15:44

Het is erg genoeg dat dit nog steeds een topic moet zijn binnen onze sport... Ik vind dit dan ook een mooi initiatief en ik hoop dat het de gewenste verbetering met zich meebrengt. Ik heb helaas mijn twijfels, aangezien ik nog steeds denk dat het hier vooral om een groepje 'rotte appels' gaat en die zijn moeilijk te bereiken. Zeker ook omdat ze vaak geen (directe) link hebben met vissen, maar om andere redenen naar wat voor ons visstekken zijn, trekken en dan duidelijk hun sporen nalaten. Desalniettemin steun ik dit initiatief en hoop ik dat we dit met zn allen tot een norm kunnen maken. Er is niks mooiers dan genieten van een 'schoon' stukje natuur

Jordi
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

13-03-2006 16:04

Het zit hem in de opvoeding. kijk maar naar de scholen. Ik vind het een goed initiatief. Een vuiliszak hoort standaard bij de uitrusting net als een onthaakmat. Net als een visser hiervoor op het forum net langs mijn stek geweest ( het jeukt ) conclusie twee flessen wijn en 5 blikken bier, twee plastic bekers en nog meer shit. Heb het maar opgeruimd want anders wordt ik erop aan gekeken. Trieste figuren. Maar die vuilniszak actie perfect.

Tjuus
paul bijma
Berichten: 137
Lid geworden op: 28-02-2006 09:41
Locatie: spijkenisse
Contacteer:

13-03-2006 17:51

goed initatief, denk helaas dat het hierbij niet om vissers gaat die dit achter laten maar kampeerders, al lijkt er voor een leek weinig verschil denk ik al weten wij dit maar al te goed helaas blijft dit zo en denk helaas hierdoor niks te kunnen veranderen.

greetz paul
vis zwemt
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

15-03-2006 16:10

Ben,

ik hoop niet dat je het erg vind, maar ik heb je foto "gegapt" en op de site gezet.
Gebruikersavatar
Peter Alter
Berichten: 161
Lid geworden op: 15-03-2006 17:19

15-03-2006 20:51

Is inderdaad wel een heel goed idee van je.
Moest iedereen z'n eigen vuiligheid tenminste ergens in de vuilnisbak dumpen, zou het heel wat aangenamer zijn voor iedereen.
Tenslotte "leven" wij toch een groot deel langs de waterkant, maar ook de ander (wandelaars, controleurs, ...) zouden heel wat minder reden hebben om te klagen over ons.
Goede zaak voor iedereen toch?
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

15-03-2006 22:18

Goed initiatief!

Als iedereen 2 keer per jaar een vuilniszakje meeneemt naar zijn thuiswater (en m ook weer mee terug neemt! :) ) Man wat zou dat schelen!

Ik ga ook weer eens een zakje pakken!

vr gr Sjoerd
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

16-03-2006 17:06

Hulde aan Jos en z'n makkers! Eindelijk een topic waarvan iedereen iets kan opsteken.
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

16-12-2006 14:21

Inmiddels zijn we een jaar verder, ik denk dat we met zijn tweeën tijdens onze controlerondes ruim 200 vuilniszakken met een bijbehorende flyer hebben uitgereikt. Vuilniszakken en flyers zijn overigens betaald door een plaatselijke hengelsportzaak, in ruil voor naamsvermelding op de flyer. Sponsors voor dit soort acties zijn gemakkelijk te vinden, dus mocht je ook ideeën in die richting hebben………...

Eigenlijk langs de waterkant alleen maar positieve reacties gehad, en ook af en toe gemerkt dat het wel degelijk werkt. Ik heb meegemaakt dat ik met iemand in gesprek raakte over de rommel achter hem. BBQ overblijfselen, die overigens niet van hem waren. Toen ik terug kwam was de visser verdwenen, en de rommel ook. Toppie!!

Daarom gaan we er ook in 2007 gewoon mee door. Het heet nu:

“Project Schone Oevers”.
Gebruikersavatar
wes daan
Berichten: 473
Lid geworden op: 09-05-2006 16:11
Locatie: Loosduinen

16-12-2006 14:56

bij mij hoort dit al standaard tot mijn uitrusting
eerst was het een rol pendaalemmer zakken, maarja dat heb ik maar vervangen voor container zakken