Vissen en blowen/drinken..


Plaats reactie

Vind jij dat het kan?

Ja, ik vind dat het wel kan..
170
34%
Nee, ik vind dat het niet kan..
198
40%
Ik hou me er niet mee bezig, wat anderen doen mogen ze zelf weten..
126
26%
 
Totaal aantal stemmen: 494
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

04-01-2006 07:26

Ik las zojuist in een andere topic een interessante stuk van Piet Vogel, en die zei het volgende:

Vissen en blowen/drinken gaat niet samen, misschien wel een nieuwe topic? Let op is mijn mening!!!


Wat vind jij ervan? Vissers die alcohol drinken of drugs gebruiken langs de waterkant?

Vind jij dat het wel kan, of juist van niet?
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

04-01-2006 07:51

het liefst met maten.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

04-01-2006 07:54

Blowende en zuipende karpervissers aan de waterkant.

Prima manier om de karpervisserij in het zonnetje te zetten. :-?

Vind dus dat het niet kan.

Hoewel er natuurlijk ook nu weer mensen gaan roepen ja maar een pilsje zou moeten kunnen,een jointje zou moeten kunnen.

Als het bij 1 bleef zou ik er minder fel tegen zijn,maar zoals altijd zijn er weer een hoop die de grenzen niet kunnen vast stellen.

1 pilsje alla dan maar 1 joint weer niet ( ja sorry heb het niet zo op drugs,ook al is het een softdrug)

Zelf heb ik het simpele motto dat ik mijn pils liever in de kroeg of op een terras drink,onder het vissen drink ik liever koffie of fris
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

04-01-2006 08:16

Wil Jeurninck schreef:Als het bij 1 bleef zou ik er minder fel tegen zijn,maar zoals altijd zijn er weer een hoop die de grenzen niet kunnen vast stellen.

1 pilsje alla dan maar 1 joint weer niet ( ja sorry heb het niet zo op drugs,ook al is het een softdrug)



als je het over mensen hebt die met een groep met een krat pils, een zak wiet, en een zooi pillen op gaan vissen, dan vind ik dat ook niet kunnen.
maar dat zijn recreatie vissers ,die hier toch niet komen naar mijn idee.

als ik bijv zit te vissen, zit ik alleen of met mn vriendin in alle rust ergens in de natuur, als ik dan een boek lees of lekker om mij heen zit te kijken ,rook ik graag een joint,net als elke avond thuis.

ik ga ook meestal rond een uur of 11 a 12 s`avonds naar mn nest en om 6 uur moet ik er weer uit, er zijn dagen dat ik echt goed knetter was de avond voor mn werk, maar ik ben elke dag op tijd.ik heb nog nooit door een run heengeslapen,ik heb echter wel een keer gehad dat ik abnormaal veel ving,en een keer de hengels eruit gehaald heb omdat ik gewoon kapot was van het net in slaap vallen en dan steeds weer wakker worden van een run. (dat was niet op de bosbaan trouwens :lol: )

ik vind dat alcohol valt onder het rijtje HARD drugs,vergelijk maar eens een alcoholist met iemand die elke dag blowt,maar omdat alcohol overal sociaal geaccepteerd is maakt het voor niemand wat uit natuurlijk.

wiet kan je in je tuin zetten en je kan als de zon heeft geschenen 2 maanden later de vruchten plukken,ik heb nog nooit een bierboom gezien,daar komt weer een heel proces bij kijken.

er zijn zoveel dingen slecht voor mensen ,en toch doet iedereen bijna wel wat.
ik vind dat iedereen lekker moet doen wat ie niet laten kan, zolang je maar een beetje normaal blijft doen,en zonder hinder je dingen kan doen.

vr gr,

michel[/quote]
Gebruikersavatar
Jos van Dalum
Berichten: 280
Lid geworden op: 21-01-2004 15:20

04-01-2006 09:28

Hallo,

Ik vind dat het niet samen kan, maar als je een van de twee kiest...waarom niet?? Nou drink ik af en toe een biertje en een jointje gaat er dagelijks in maar ik heb nooit probelemen ondervonden aan het feit dat ik stoned op me strecher lig. Zolang je maar weet waar je grens ligt!!

Maar dat moet ieder voor zich weten, toch :wink:

Groeten Jos
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

04-01-2006 09:42

laten we het over vissen hebben. Leuke hobby hoor :D

Als iemand zich helemaal de tering spuit aan heroine is dat vervelend. Voor diegene. Als dit gebeurd aan het viswater van je keuze en je hebt er last van, dan wordt het tijd om te verkassen.........

Toch?
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-01-2006 09:42

Wat mij betreft gaat het niet samen.
Kun je het niet laten, dan is het op zich al erg genoeg met je gesteld.
Iedereen doet maar wat hem verstandig lijkt, de ellende is vaak dat ze dat zelf niet meer weten wat verstandig is.
Als vismaat zou hij snel verleden zijn zo is het wel.
Zeker met drugs ongeacht de soort, daar heb ik ellende genoeg in meegemaakt.
Een paar pilsjes dan zou ik het nog aanzien, worden het er meer is het finito.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
marc van amerongen
Berichten: 45
Lid geworden op: 26-10-2005 12:58
Locatie: zegveld

04-01-2006 10:07

Wij nemen altijd vier a zes pintermannen mee voor ons tweeen.
Ik denk dat daar niks verkeerd aan is. Wij vinden het altijd wel lekker oom rustig enkele bieren te drinken.

Denk dat wij er nul hinder van hebben, dus dan kan het.

Meer dan 6 drinken we eigenlijk nooi tijdens het vissen.

groeten Marc
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

04-01-2006 10:18

Ik vind dat het moet kunnen.
Ik rook dan zelf wel geen joint meer maar in het verleden wel veel gedaan en het heeft mij of de karper nog nooit in de problemen gebracht.
Ik vind wel dat je niet laveloos op je stretcher moet terecht komen!!
Alles met mate.
Gewoon een gezellig biertje moet kunnen en als dat voor iemand anders een joint is dan moet hij of zij dat maar lekker doen.
Wel buiten en niet in de tent waar ik nog moet slapen......
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

04-01-2006 10:19

Een biertje tijdens het vissen moet kunnen, blowen vind ik een ander verhaal. Niet alleen of je nu wel of niet door een run slaapt, ook voor het beeld dat mensen hebben over karpervissers. Ik vind zelf dat je die 2 dingen gescheiden moet houden als je blowen wil doe je dat lekker thuis! Ik drink zelf eigenlijk ook geen alcohol meer tijdens het vissen omdat ik niet het risico wil lopen een fout te maken wat me vis kost.
Niet dat iki tegen drugs ben, heb zelf vroeger ook geregeld geblowd en andere zaken geprobeerd, maar ik vind dat het buiten het vissen gehouden moet worden

mvg martijn
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

04-01-2006 10:27

Eigenlijk vind ik het niet kunnen. In die zin, dat een biertje of jointje vaak
genuttigd word in een ander (voorbij ganger) zijn gezichtsveld, wat weer
verhalen veroorzaakt wat de hengelsport niet ten goede komt. Dus met
andere woorden: Wil je met MATE wat nuttigen, doe dat dan uit het ge-
zichtsveld van andere personen.
Zelf drink ik ook weleens 2 a 3 flesjes bier aan het water, maar zal dit
nooit laten zien! Gewoon om de hengelsport niet in een negatief beeld te
zetten. Want ook al drink je er maar 2, een voorbijganger maakt er al
gauw een krat van; en zo komen er verhalen... :roll:

groetjes Benny
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

04-01-2006 11:39

Voila,

Pietje met zijn hondje komt voor bij.

Tent met een krat bier ernaast. Reactie o ze zijn weer aan het zuipen.
Tent zonder krat bier ernaast en 15 lege flessen in een tas. Pietje kan hooguit een ademkegel ruiken.

Tent met rookwalm. Op 10 meter afstand ruikt Piet al wiet of niet piet. O denkt piet ze zijn weer aan het blowen.

Wat wel en niet goed is zal wel, alleen softdrugs worden nog steeds genoemd in de wet en bezit kan strafbaar zijn. Kom nou niet met welles nietes. 42 kilo toppen mag niet. 42 kratten bier is geen probleem.

MVG

Klaas
Hans Hendriks
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-11-2005 13:53
Locatie: Katwijk a/d Zee

04-01-2006 11:58

Als het toch over drank en drugs{verslavende middelen!!!!] gaat zou een topic over verslaving aan het Board misschien ook wel interessant zijn.....Ik heb het idee dat er aardig wat "junkies" op zitten......begin er zelf ook al een te worden :lol: :D 8)

Groet Hans
Hans Hendriks
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-11-2005 13:53
Locatie: Katwijk a/d Zee

04-01-2006 12:00

Ik speel zelfs al met de gedachte om een Sweater te bestellen....haha
Willem Barnas

04-01-2006 12:09

Haha,

Proost Klaas... :-?

Na het weekend lees je overal berichten over steek-, schiet- en vechtpartijen in het uitgaansleven, niet aan de waterkant. Met drank op rijden kost weet ik het hoeveel levens en drank sloopt huwelijken.
Lekker op de camping met je welvarende pens in de zon een halve krat wegzetten, tja daar is de camping voor, maar zes biertjes in het holst van de nacht op een verlaten plekje is schandalig. Met tig-duizend man op een festival je levensduur verkorten heet cultuur, een beetje aangeschoten naar het water staren criminaliteit.
Van de geur van een joint op Rotterdam CS kijkt niemand meer raar op, aan de waterkant echter... Zit je in een coffeshop met een mannetje of twintig om je heen een spliffie weg te paffen, dan ben je zeer correct, rook je de waar helemaal alleen op in je tentje, genietend van de natuur, dan ontstaan er discussies. Stoned als een aap de coffeeshop uitlopen is wel weer okee.

Als niemand het maar ruikt, ziet of whatever...

Stiekem heet dat, net als met vreemdgaan, is ook dodelijk..........

Het zal wel,
WB :P
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

04-01-2006 12:12

Ik hou me er niet mee bezig, wat andere doen mogen ze zelf weten.....
Als er maar geen hele party's van toepassing zijn,..hun zooi maar opruimen,..andere er geen last aan ondervinden,..en zeker de vis er niet naar behandelen.

Zolang ze zelf maar weten waar ze mee bezig zijn,zal ik me er niet aan storen.

Ik drink niet,gebruik geen drugs en durf bijna te zeggen dat ik niet meer rook ook :wink:

Ennuhh,van vissen komt de laatste tijd ook weinig trouwens :(

Mvg...
Willem Barnas

04-01-2006 12:15

PS:

En als we het over 'het beeld van...' gaan hebben, dan wil ik er ook nog wel eentje toevoegen als dat mag. Ik ken namelijk een goed aantal blowende en drinkende karpervissers die een véél en véél beter voorbeeld geven dan menig heilig boontje.

Zo!
WB :D
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

04-01-2006 12:30

Ik hou me er niet mee bezig, wat andere doen mogen ze zelf weten.....
Als er maar geen hele party's van toepassing zijn,..hun zooi maar opruimen,..andere er geen last aan ondervinden,..en zeker de vis er niet naar behandelen.


Vreemde opmerking ...... Ik houd mij er niet mee bezig MAAR .....
:lol: :lol:
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

04-01-2006 12:35

goeie dit...ik ben net gestopt met roken. Is toch ook drugs?

Ik ken genoeg karpervissers, waar we met z'n alle hier een lesje van kunnen leren en die roken af en toe es een stikkie

vraag me af wat daar in 2006 nog zo erg aan is. Bovendien heeftr er geen mens last van.

Karpervissen in de coffeeshop daarentegen is weer een stuk belastender voor de omgeving...... :D
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

04-01-2006 12:39

ondertussen wordt het wel een spannende poll

ik ben benieuwd wat de uitkomst zal zijn over een week.
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

04-01-2006 12:41

Marc Schrikkema schreef:
Ik hou me er niet mee bezig, wat andere doen mogen ze zelf weten.....
Als er maar geen hele party's van toepassing zijn,..hun zooi maar opruimen,..andere er geen last aan ondervinden,..en zeker de vis er niet naar behandelen.


Vreemde opmerking ...... Ik houd mij er niet mee bezig MAAR .....
:lol: :lol:


:D ,
Laten we het er maar op houden dat als ik me er niet aan stoor,
ik me er ook niet mee bezig houd. :wink:

Mvg..
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

04-01-2006 12:47

Absoluut NIET aan de waterkant!!! Ze verzieken het voor de andere vissers waaronder ook voor mij, heb dit op mijn 'thuiswater' meegemaakt.

Mike.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

04-01-2006 12:49

reactie als blowende karpervisser.

ik vind het verband tussen je vaardigheden als karpervisser,
en alles wat met verandwoord vissen en omgaan met de gevangen vissen
te maken heeft,en blowen vergezocht en onjuist.
als je op een voor jouw verandwoorde manier met je blowtje of je biertje
omgaat,dus gewoon zo dat je voldoende controle over je eigen handelen hebt,is er toch geen probleem?
overigens heb ik nog nooit een ervaren karpervisser gezien,die na het nuttigen van een blow,ineens minder effectief of onverandwoordelijk ging vissen.met drank ligt dat iets anders,maar met mate kan ook dat.dat je van die mannetjes hebt die met een groep figuren aan het water gaan zitten blowen en zuipen,en vissen als excuus gebruiken,dat vind ik weer niet echt acceptabel.maar dat is niet blowen tijdens het vissen,maar vissen tijdens het blowen.
aan de andere kant,vind ik wel dat je moet vermijden dat andere mensen er last van hebben,voor zover dit mogelijk is.de enige "overlast" die ik veroorzaak met mijn geblow is de lucht die niet iedereen even lekker vindt,maar ik vind hondenstront ook niet echt lekker ruiken ofzo.

m.v.g. robert
8)
Willem Barnas

04-01-2006 12:57

Pffffffffff.........

Vooral geen nuances en geen grijs...

Dat er op watertje -X- een visverbod (roep maar wat) komt heeft veel minder met het roken van wat shit/drinken van wat bier te maken dan met de KUTMENTHALITEIT van een heel groot deel van alle nepvissers langs het water. Zeg nou zelf, een rasechte visser met een blowtje of een blik bier zien we duizendmaal liever dan een doorgeslagen ex-gedetineerde met 2 hengels, een onthaakmat, alle benodigde papieren én een lidmaatschap van de KSN....... .........toch?

Hoi,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

04-01-2006 13:11

Ook al ben ik geen roker, maar nam in het verleden wel eens een joint.
Nooit aan de waterkant geblowt, maar daar neem ik nog steeds bij lekker weer een pilsje mee.
Ik heb nl geen last van dronkenschap.

Ik denk dat er een beeld is van blowers, dat men laveloos aan de waterkant ligt(en die zullen er ongetwijfeld zijn), die te vergelijken is met junks die verslaafd zijn aan heroine.
Dat men dus voor dood ergens in een hoekje, en in dit geval, langs de waterkant ligt.

gr Harnold