Vissen en blowen/drinken..


Plaats reactie

Vind jij dat het kan?

Ja, ik vind dat het wel kan..
170
34%
Nee, ik vind dat het niet kan..
198
40%
Ik hou me er niet mee bezig, wat anderen doen mogen ze zelf weten..
126
26%
 
Totaal aantal stemmen: 494
Julius Langenberg
Berichten: 289
Lid geworden op: 02-04-2007 20:26

06-04-2007 22:26

Nee ik vind dat het niet kan en dat is ook uit principe. Op mijn thuiswater zitten regelmatig jongeren te drinken en het is daar één grote gezelligheid en aan het eind ook direct een grote ter*ngbende plus een hoop geouwehoer. Als je daar wilt nachtvissen voel je je al niet meer op je gemak. Ook op een ander water voel ik de bui al weer hangen als ze met een groep en een krat bier langslopen. Ojah ze hebben ook nog hengels bij hun trouwens maar dat is vaak meer bijzaak. Ook heb ik wel eens gezien dat ze niet wakker zijn geworden en dat de lijnen door het riet heen liepen in de ochtendgloren. Ach ik wil niet mensen over één kam scheren want ik heb zelf ook wel eens een pilsje aan de waterkant gedronken en nam er dan maar één mee, want wat je niet meer hebt kun ook niet drinken! Maar mijn ervaring is dat er meer ellende dan goeds van komt en uit principe doe ik het niet dat drinken en blowen. Tegelijkertijd denk ik ook je moet je eigen grenzen weten en het is jammer dat andere sirieuze vissers die gewoon één biertje drinken ook aangezien worden als zuiplappen omdat de rest het verpest. Mijn mening is je bent aan het vissen en je wil vis vangen. Je bent met levende beesten bezig die je moet behandelen, je gaat ook niet dronken/stoned in bijvoorbeeld een dierentuin werken. Je wil vis vangen en drinken kan ook in de kroeg/disco/thuis en blowen doe je ook maar tijdens het uitgaan of in de coffeeshop. Dat is mijn menig en daar hou ik het bij.
Gebruikersavatar
tim nijkamp
Berichten: 174
Lid geworden op: 19-06-2006 23:12
Locatie: Haarle

07-04-2007 01:32

niet mee eens
puur ook omdat wat hierboven staat
bij mijn thuis water ook hetzelfde
verhaal veel jeugd met alcohol
vant zomer ook gezeeten snachts
zat op een plek waar paar meter
van mij af een hang plek was werd
er savonds door de jeugd die vissde
drugs gedeald nou dan voel je je nie
lekker als je er vist dat was dus 1 keer
en nooit weer het verziekt gewoon de
sport : :evil: :-? :evil:
peter andrae

07-04-2007 09:42

Nee diegene die er misbruik van maken.


Ik rook ook een jointje maakt dat van mij een slechte visser,zelf denk ik van niet ga ook geen rare dingen doen blijf gewoon mijn eigen.
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

07-04-2007 11:45

Julius Langenberg schreef:Nee ik vind dat het niet kan .......


Je vind dat het niet kan, maar je zegt ook dat er verschil is. Dat rijmt niet met elkaar, denk ik....
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

07-04-2007 11:48

Peter

Er zijn altijd mensen die teveel drinken of blowen.
En in dat geval moet men dus niet gaan vissen.
Zeker niet als men deze twee combineert, dus een biertje blowen :lol: en een jointje drinken :lol: , dat gaat echt niet samen.
Ik ken echter wel een aantal vissers die graag stoned aan de waterkant zitten (ik kijk hierbij zeker in de spiegel :lol: ).
Deze mensen zijn echter extreem overgevoelig voor het welzijn van de karpers.
Kortom, bij een aantal lieden lijkt het er op, of het bewustzijn van het karperwelzijn versterkt wordt door de inzet van THC.... :lol: :lol: :lol:

met rustgevende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

07-04-2007 12:17

Had ik van jou nu echt nie verwacht hans petertje.
peter andrae

07-04-2007 16:28

Overal waar TE voorstaat zullen we maar zeggen


Alcohol en blowen tegelijk is een slechte combinatie.
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

08-04-2007 12:54

[quote="peter andrae"]Overal waar TE voorstaat zullen we maar zeggen


Yessssss !!!!!!
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

12-04-2007 10:27

Ruben

Al vaker heb ik al eens aangegeven dat ik echt niet roomser als de paus ben.

Waar het echter omgaat is dat de omgeving geen overlast van mij heeft.
De hengelsport hierdoor in een negatief daglicht stellen is totaal onnodig.
Alcohol heeft vaak de bijwerking dat mensen balorig worden en hun stem gaan verheffen, dus overlast.

De mensen die ik overmatig (en nu kijk ik dus niet in de spiegel :lol: )
aan de waterkant zie blowen, liggen vaak voor dood in hun tent, of zijn geheel in hun eigen gekeerd.
Alcohol en drugs zijn een weerspiegeling van de maatschappij en ik vind het onzin om daar de hengelsport de schuld van te geven.

Of maakt blanken bij sommige meer kapot dan hen lief is ??

met filterende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Ronald Clowting
Berichten: 72
Lid geworden op: 05-05-2004 20:48
Locatie: Den Helder

23-04-2007 12:31

Hmm.. wel een interessante discussie...
Ja ik drink wel eens een biertje langs de waterkant, en ja vaak wel meer dan 1, ook meer dan 2, ook wel meer dan 3.
Maar dronken langs de waterkant zit ik nooit..
Zorg er ook altijdt voor dat de flesjes niet in het zicht liggen, dit ivm "de mensen"

Is dit zo erg?? ik ken mensen die nachtvissen waar dit verboden is, ik ken ook mensen die vissen waar dit helemaal niet mag.
En geloof mij, dit zijn ook niet de minste vissers....
Laten we nou niet roomser dan de paus gaan zitten doen, zolang je het maar gecontroleerd doet, en geen overlast veroorzaakt........
LIFE IS A BITCH...AND THEN YOU DIE...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-04-2007 12:46

Moet je niet aan ons vragen.

Hoewel, ik heb het 's nachts rond mijn stek ook liever muisstil. En ik kan ik niet altijd zeggen dat mijn collega's dit nastreven. De nacht erna slaap ik echter gewoon weer lekker thuis en heb ik de hele week nergens last van.

Maar vraag het eens aan de bewoners van de torenflats bij de Sloterplas. Die hadden er meer ervaring mee.

Maar als deze praktijken niet gebeuren, zou ik me nergens druk over maken. Vraag is alleen of je merkt wanneer je over die streep gaat.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

26-04-2007 10:47

Kees

Een intense beleving tijdens de uren, die ik aan het water klop zetten mijn zintuigen op scherp.
Inspiratie is een toverwoord voor een verstokte karperhengelaar.
Absurditeiten aan de waterkant, een groot acceptatie vermogen is dan gevraagd.

De afhankelijkheid van geld, voedt deze maatschappij, net zolang tot het genoeg is.
Ook de 'karperwereld' dreigt hieraan ten onder te gaan.
Mijn 'snaar' staat al jaren strak gespannen, soms bekruipt mij het gevoel om een voorbeeld te willen stellen.

Zoiets in de trant van: 'wannabee-karpervisser-camou-pak-bloedend-in--de-struiken'.
Puur en alleen omdat zij stuk maken wat niet van hun is, en nooit van hun zal zijn.
En zo komt het dan ook dat mijn uitlaatklep; het regelmatig roken van een sigaret mét is.

Relativeren met een "Big-Smoke', mijn eigen vredespijp, behoedt bepaalde denkbeelden telkens weer, voor het veranderen in realiteit.

met zwevende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

28-04-2007 11:35

....en niemand, mens of vis, die daar last van heeft !!!
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

28-04-2007 18:17

Vissen betekent voor mij: genieten en tot rust komen.

Lekker in het zonnetje op jacht naar mooie vis. Af en toe de oogjes dicht. En ja, daar hoort bij mij zeker een jointje bij. Bier heb ik zelden bij. Maar ook dit moet wel kunnen vind ik. Heeft niemand last van. Dit ook, omdat ik bijna altijd ergens in mijn uppie ga zitten.

Wel netjes opruimen natuurlijk.


Ik denk dat je onderscheid moet maken tussen hanggroepjongeren bij een watertje en balorige visjongeren.

En ik denk dat categorie 2 heus wel mee valt. Althans, hier in de buurt. Zal per locatie wel wat verschillen.

Maar als dit 1 avondje gebeurd, tsja, dan denk ik, laat die gasten eens een leuke avond hebben.

Als het vaker gebeurd, dan vraag ik netjes of ze ergens anders gaan zitten. Dit lukt meestal wel hoor. Of geef ze een pilske, en leer ze echt vissen. Moet je eens zien, zie je de weken daarop ineens 1 zo'n mannetje met zijn hengel en net rondstruinen. In zijn eentje, stil en alleen bezig met het vangen van een vis.

Schitterend om te zien.

Nee, ik denk dat je er geen groot probleem van moet maken.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Ensar Ozcelik
Berichten: 404
Lid geworden op: 07-05-2007 22:44
Locatie: Arnhem

08-05-2007 00:45

....
Laatst gewijzigd door Ensar Ozcelik op 02-02-2008 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

08-05-2007 00:58

Ensar Ozcelik schreef:af en toe een jointje tijdens het vissen kan geen kwaad, alleen ik kan geen visspullen opzetten als ik stoned ben dan duurt het uren en slordig wordt het dan daarom steek ik een jointje op als ik alles heb opgezet :P


Hoe kan je dan wel een karper normaal landen en onthaken enzovoorts :-? En ja ik weet wat blowen is en zolang het beperkt blijft aan de waterkant heb ik er niet echt supergrote problemen mee.
Bart Knecht
Berichten: 203
Lid geworden op: 16-07-2006 14:19

08-05-2007 01:10

doe je ding, en zorg ervoor dat niemand last van je heeft!!
Gebruikersavatar
Ensar Ozcelik
Berichten: 404
Lid geworden op: 07-05-2007 22:44
Locatie: Arnhem

08-05-2007 12:52

....
Laatst gewijzigd door Ensar Ozcelik op 02-02-2008 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

10-05-2007 10:31

Ensar

Blowen is, zover ik persoonlijk (ben geen dokter) na kan gaan, niet zo schadelijk als men wel beweerd.
Alcohol dood hersen-cellen.
THC (roes-verwekkend-middel in hasj en weed) verdoofd hersen-cellen.
Ben jij dronken, dan is gaan slapen de enigste oplossing om weer in nuchtere toestand te geraken.

Bij een adrealine-stoot (zoals jij al omschrijft) veroorzaakt door een run slaat jouw 'roes-stemming' helemaal om, en ben jij ge-focust op het drillen en vangen van een karper.
Jij bent nog wel-degelijk stoned, maar alleen jouw stemming is veranderd, jouw 'geest' raakt ge-focust op iets anders
Goed kunnen genieten van blowen, en normaal blijven functioneren vragen om een mentaal, sterke geest.

met geest-verruimende groet

HPE

p.s. men moet echter niet gaan denken, dat ik een full-time blower ben, deze tijd ligt reeds achter mij.
Ik ben een gelegenheidsroker, en als het even kan laat ik dit 'kopje thee' aan mij voorbij gaan.
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Jack klein
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-09-2004 14:32
Locatie: Amstelveen

10-05-2007 12:36

Ik blow al 13 jaar lang dag in dag uit zonder ooit een dag te hebben overgeslagen.
Als ik alleen aan het vissen ben dan blow ik echter nooit, niet omdat ik dan een vis niet normaal zou kunnen drillen, landen, onthaken en onbeschadigd terugzetten, maar simpelweg omdat ik me dan na een half uurtje begin af te vragen wat ik in godsnaam aan het doen ben.
Zit ik niet alleen dan rook ik graag een jointje tijdens het vissen, ook een biertje is dan best gezellig.

De meeste anti-blowers hier hebben zelf waarschijnlijk nooit 1 joint gerookt en zijn naar mijn mening dan ook niet in staat om hier een objectief oordeel over te vellen.

Overlast veroorzakende aan de waterkant vertoefende idioten zijn vervelend, ongeacht of zij wel of niet helemaal nuchter zijn.
Mijn ervaring is echter dat mensen onder invloed van alcohol veel vervelender zijn dan mensen die stoned zijn.
Nuchtere mensen zijn vaak zelfs nog vervelender dan mensen die stoned zijn.

Kortom iedereen moet blowen. :wink:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-05-2007 12:50

Medisch ligt het nu toch ietsje genuanceerder, Hans Peter. Je bent er dus al een tijdje uit.

Sorry hoor Jack, iedereen doet maar wat hij wil. Maar als je sinds je 8e jaar blowt hecht ik toch echt niet veel waarde aan jouw objectieve beoordelingsvermogen.

Vraag ook eens aan een alcoholist of hij nog veilig auto kan rijden.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

10-05-2007 13:05

mijn eerste joint was ook toen ik 9 was.

heb vervolgens stoned mn havo gehaald 8)

ben nu al 7 jaar werkzaam bij het zelfde bedrijf, waar ze mij tot 2x toe een loonsverhoging (buiten de standaard verhoging) hebben gegeven omdat ik goed presteer.

en dan zou ik niet kunnen vissen zeker? hahahaha mag ik ff lachen

en ik geef Jack gelijk met wat hij zegt, mensen die dronken zijn, zijn vaak zwaar irritant en baldadig en weten vaak niet eens wat ze zeggen /doen

het enige wat kan gebeuren als ik zwaar stoned ben is dat ik een lachkick krijg of een vreetkick.maar als zoiets gebeurt kan het nooit slechter voor je zijn dan een lever die 5x zo groot is als normaal.of een kater,of uitdrogings verschijnselen.

liever een tevreden blower, dan een hypocriete drinker die met zn vinger graag naar anderen wijst omdat volgens de maatschappij drinken de norm schijnt te zijn en niet blowen.

met nuchtere groet,

een vissende blower!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-05-2007 13:14

Zou het niet zo zijn dat je met beide bezigheden maat moet weten te houden, Michel?

Maar als de objectiviteit van iemand die niet blowt niet meetelt, denk ik dat de objectiviteit van iemand die zijn leven niet anders gedaan heeft ook tegenvalt.

Je kunt trouwens ook zwaar irritant zijn als je beide niet doet, of beide wel doet, of één van beide doet.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
KlaasJan Jansen
Berichten: 12
Lid geworden op: 07-05-2007 12:47
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

10-05-2007 13:25

Ja moet echt wel kunnen, zelfs als je van je visstoel afvalt.
Het gebeurt mij regelmatig drinken en blowen tot je er lettelijk bij neer valt.
Het mooie hier van is, als je beet krijgt, ben je er meteen weer bij en dat is mij al een aantal keer overkomen. lol

Dus mijn mening is JA moet kunnen. Beter als de boel slopen in de stad of zo.

http://www.degeilekarper.nl
Ik heb de grooste.. wat?
Jack klein
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-09-2004 14:32
Locatie: Amstelveen

10-05-2007 13:26

Ik weet niet Kees, maar als jij nuchter niet eens begrijpt dat 25 min 13 nog altijd 12 is ipv 8 fel dan geen oordeel over mij alsjeblieft. :lol:
Ondertussen mag je trouwens drie jaartjes bij die 25 optellen.
Das dus 28 :wink:
Ik blow dus vanaf mijn vijftiende elke dag.

Ik ben echt niet de hele dag stoned, het grootste deel van de dag ben ik gewoon nuchter.
Ik weet dus hoe het is om zowel stoned als nuchter te zijn, iemand die nooit geblowed heeft weet dit niet.
Vandaar dat ik zeg dat zij niet zo makkelijk kunnen oordelen over hoe het is om stoned te zijn.