Vissen en blowen/drinken..


Plaats reactie

Vind jij dat het kan?

Ja, ik vind dat het wel kan..
170
34%
Nee, ik vind dat het niet kan..
198
40%
Ik hou me er niet mee bezig, wat anderen doen mogen ze zelf weten..
126
26%
 
Totaal aantal stemmen: 494
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-02-2007 23:18

Citaat:

Wat zijn de risico's van hasj en weed
* Wie niet lekker in zijn vel zit, kan beter helemaal geen hasj of weed gebruiken: de kans is groot dat het er alleen maar erger van wordt.
* Een te hoge dosis kan heftige angstgevoelens of een flinke dip veroorzaken. Je kunt je behoorlijk slecht gaan voelen: duizeligheid, misselijkheid, tot paniek en flauwvallen toe. Dit wordt 'flippen' genoemd. Wachten tot het over gaat, is het enige wat je dan kunt doen. Wel kan een ander proberen je te kalmeren. Het 'flippen' door een te grote dosis komt vooral voor bij onervaren gebruikers. Dit risico is een stuk groter wanneer hasj gegeten wordt, omdat de je dan minder goed in de gaten hebt hoeveel je binnen hebt gekregen.
* THC vermindert het concentratievermogen, het reactievermogen en het korte termijn geheugen. Logisch nadenken wordt moeilijker, de draad van een gesprek verlies je compleet. THC en werken, huiswerk maken of studeren gaan dan ook niet samen. Deelname aan het verkeer onder invloed van THC is gevaarlijk en daarom verboden.
* Wanneer je veel en vaak hasj en wiet gebruikt dan zet je hiermee een rem op je eigen ontwikkeling. In plaats van problemen op te lossen en daarvan te leren, blowen veel mensen hun problemen en onvrede weg. Veel blowers hebben altijd goede voornemens maar brengen daar in werkelijkheid weinig of nooit wat van terecht. Bovendien loop je het risico uiteindelijk alleen nog maar contact te hebben met mensen die ook veel met blowen bezig zijn.
* Mensen die kampen met onderliggende psychische problemen of die aanleg hebben voor psychotische stoornissen vormen een risicogroep. Het gebruik van hasj kan deze problemen verergeren en wordt daarom afgeraden.
* De rook van joints en stickies wordt doorgaans diep geïnhaleerd en lang in de longen vastgehouden. Die rook bevat meer kankerverwekkende stoffen dan die van tabak alleen. Op langere termijn kan hierdoor schade optreden aan de luchtwegen.
* THC is aangetoond in moedermelk. Voor hasj en weed geldt hetzelfde als voor alcohol, tabak en andere drugs: gebruik tijdens de zwangerschap en borstvoeding is af te raden.
* Een mogelijk effect van langdurig en intensief gebruik is een verminderde vruchtbaarheid. Na stoppen met gebruik herstelt dit zich.
* De meeste wetenschappers achten het niet bewezen dat langdurig gebruik leidt tot blijvende invloed op de hersenen en het immuunsysteem.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

27-02-2007 23:54

Citaat voordelen

- Misselijkheiden braken
De behandeling van nevenwerkingen van kankerchemotherapie is, wat de werking van de cannabinoïden aangaat, het best gedokumenteerd, namelijk met een 40-tal studies (THC, Nabilone, andere THC-vormen, marihuana). De meeste onderzoeken werden in de jaren 1980 uitgevoerd. THC moet relatief hoog gedoseerd worden zodat psychische nevenwerkingen vaker optreden. In een enkel onderzoek moet THC het afleggen tegen hoge doses metoclopramide. Er zijn geen vergelijkende studies verricht tussen THC en de moderne serotonine antagonisten. Cannabisprodukten hebben wat betreft de behandeling tegen de nevenwerkingen van chemotherapie aanzienlijk aan betekenis ingeboet. In de volksgeneeskunde blijven cannabinoïden populair en worden dikwijls gebruikt in andere gevallen van misselijkheid, inbegrepen AIDS en hepatitis.

Anorexia en cachexia
Het eetlustverwekkend effect van THC is al merkbaar bij een totale dagelijkse dosis van 5 mg. Indien nodig kan de dagelijkse dosis tot 20 mg verhoogd worden. Uit een langetermijnonderzoek bij 94 AIDS-patiënten blijkt dat het eerlustverwekkend effect van THC maanden blijft voortwerken, wat een bevestiging is van een eerder uitgevoerde studie van 6 weken. THC verdubbelde de eetlust in vergelijking met een placebo. De patiënten behielden een stabiel lichaamsgewicht gedurende de studieperiode van 7 maanden. Een positieve invloed op het lichaamsgewicht werd ook vastgesteld bij 15 Alzheimer-patiënten die daarvoor niet konden eten.

Spasticiteit
Bescheiden onderzoek met delta-9-THC, Nabilone en cannabis, toonde een gunstig effect aan op spasticiteit die veroorzaakt wordt door multiple sclerose en ruggemergschade. Andere symptomen die gunstig beïnvloed worden zijn pijn, paraesthesia, bevingen en ataxia. In de volksgeneeskunde zijn rapporten die wijzen op een verbetering van de controle van de blaas en de darmfuncties. Er is ook anekdotisch bewijs van de voordelen van marihuana bij spasticiteit ten gevolge van hersenbeschadiging.

Bewegingsstoornissen
Er zijn een aantal positieve anekdotische rapporten over de therapeutische werking van cannabis bij het Tourette's syndroom,

Pijn
Cannabis werd met succes gebruikt in de moderne geneeskunde in tal van pijnsituaties, waaronder migraine en andere vormen van hoofdpijn, bewegingsstoornissen, artritis, neuralgie, neuropatie, menstruatiepijnen, chronische darmontsteking, ziekte van Crohn, enz.

Glaucoma
Marihuana verlaagt de oogboldruk met 25 tot 30 %, soms tot 50 %.

Epilepsie
Het gebruik van cannabis bij epilepsie behoort historisch gezien tot de oudste toepassingen. De anti-epileptische werking van phenytoïne en diazepam werd door THC versterkt.

Astma
Experimenten om het anti-astmatisch effect van THC of cannabis te onderzoeken dateren voornamelijk uit de jaren 1970. Het gaat in alle gevallen over diepgaande studies. De effecten van een marihuanasigaret (2 % THC) of orale THC (15 mg) zijn ongeveer hetzelfde als deze die bereikt worden met therapeutische doses van de gebruikelijke bronchusverwijdende middelen (salbutamol, isoprenaline). Omdat inhaleren van cannabisprodukten de luchtwegen en de slijmvliezen kan irriteren krijgt de orale toediening of een alternatieve toedieningswijze de voorkeur. Slechts weinig patiënten ontwikkelen een bronchusvernauwing na inhaleren van THC.

Afhankelijkheid en ontwenningsverschijnselen
Volgens historische en moderne onderzoeksresultaten is cannabis een goede remedie om de ontwenningsverschijnselen tegen te gaan bij verslaving aan benzodiazepines, opiaten en alcohol.

Psychiatrische symptomen
Een verbetering van de gemoedstoestand bij de behandeling van reactieve depressie werd waargenomen in diverse klinische studies met THC. Er zijn bijkomende verslagen waarin gesteld wordt dat cannabinoïden voordeel bieden bij andere psychiatrische symptomen en ziekten, zoals slaapstoornissen, angstgevoelens, bipolaire stoornissen en despressies.

Autoimmuunziekten en infecties
Bij een aantal pijnlijke syndromen (bijvoorbeeld colitis ulzerosa, artritis) werken cannabisprodukten mogelijkerwijze niet enkel pijnstillend maar ook ontstekingswerend.

Diverse gemengde syndromen
Er zijn een aantal positieve verslagen van patiënten over medische condities die niet makkelijk te plaatsen zijn in hogervermelde kategorieën, zoals Tinnitus, chronisch vermoeidheidssyndroom, restless-leg-syndroom, en andere. Verscheidene honderden mogelijke indicaties voor cannabis en THC werden beschreven door verschillende auteurs.
Cannabisprodukten geven goede resultaten bij ziekten met meerdere indicaties die binnen het actiespectrum liggen van THC. Bijvoorbeeld in pijnlijke situaties ten gevolge van ontstekingen (bijv. artritis) of die samenvallen met verhoogde spierspanningen (bijv. menstruatiepijnen, rugschade) of bij ziekten waar misselijkheid en anorexia gepaard gaan met pijn, angst en depressie (bijv. AIDS, kanker en hepatitis C).
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

27-02-2007 23:57

Of wel,
alles valt en staat met de mate waarin.

mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
peter andrae

28-02-2007 05:25

Dat vind ik nou ook.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-02-2007 08:35

Of wel, om baat bij Cannabis te hebben moet je eerst ziek zijn.

* Wanneer je veel en vaak hasj en wiet gebruikt dan zet je hiermee een rem op je eigen ontwikkeling. In plaats van problemen op te lossen en daarvan te leren, blowen veel mensen hun problemen en onvrede weg. Veel blowers hebben altijd goede voornemens maar brengen daar in werkelijkheid weinig of nooit wat van terecht. Bovendien loop je het risico uiteindelijk alleen nog maar contact te hebben met mensen die ook veel met blowen bezig zijn.

Bovenstaande is meer en meer het probleem van het toenemende gebruik bij de jeugd. Wie kent zijn grenzen op die leeftijd? Vele ouderen kennen die niet eens.

Verder maakt het mij niet veel uit of je van je jonge leven één schijnbaar groot pretpark wilt maken. Daar kom je later wel achter en mag je alsnog dubbel zo hard werken om je achterstand weg te werken. Als je de moed kunt opbrengen. Sommige kunnen dat.

Van belang voor karpervissers als groep is de beeldvorming. Drank en drugs gebruik draagt bij tot een negatieve beeldvorming. Daar hebben we al genoeg van.

Kees
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

28-02-2007 08:46

Heren,

Ik heb er opzich niks op tegen, dat men met MATE een biertje drinkt of
een jointje rookt, maar vaak gebeurd dit altijd in het gezichtsveld van een
ander persoon, wat weer tot negatieve reclame kan lijden met betrekking
tot onze hobby. Velen kennen ook geen eens mate...

Alcohol = gewoon hard drugs! Het maakt dan niet uit als je over bier
praat of sterke drank. Alcohol verdooft, en laat bij veelvuldig gebruik alle
remmingen gaan, of terwijl: Je doet dingen wat je normaal niet doet. Ik
kan uit praktijk hier vele voorbeelden van geven, met name uit familie-
kringen. En dan wordt je niet zo vrolijk, als je ziet wat voor impact alco-
hol heeft op iemand z'n leven en ook vooral op de naaste familieleden.

Het spreekwoord: "Alcohol maakt meer kapot, dan je lief is" klopt!

groetjes Benny
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

28-02-2007 08:58

Maar we gaan toch geen dopingcontrole krijgen langs de waterkant.....mag ik hopen ??? :P
Een tevreden roker is geen onruststoker. Maar benny, je hebt wel gelijk dat we een beetje moeten uitkijken voor het image. Maar dan heb ik het niet alleen over rookpluimen en opgestapelde kratten.....
Gebruikersavatar
Enkelaar richard
Berichten: 163
Lid geworden op: 21-08-2006 11:02
Locatie: Enschede
Contacteer:

28-02-2007 09:01

Iedereen moet doen wat ie zelf wilt de een rookt een joint de ander drinkt bier en de een trekt zich helemaal suf.

Laat elkaar tog in je waarde. En respekteer elkaar eens.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-02-2007 09:47

Respect moet verdiend worden. Maar waar heb je het over Richard?

Wellicht komt het wat hard over dat er ook negatieve kanten genoemd worden aan drank en drugs gebruik. Mijn commentaar wordt vooral ingegeven door het feit dat dit toenemend een probleem aan het worden is bij de jeugd. Dat heeft met jouw opmerking over elkaar respecteren niet zoveel te maken.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Enkelaar richard
Berichten: 163
Lid geworden op: 21-08-2006 11:02
Locatie: Enschede
Contacteer:

28-02-2007 09:52

ja maar je doet er tog zo weinig aan, die paar mensen die zich bezuipen en high zijn vangen minder vis omdat ze tog niet zijn geintreseert in karpervissen. Maar vind wel dat iedereen zijn rotzooi wel moet opruimen. als dat nou eens gebeurt heeft niemand wat te klagen. Al die lege weedzakken en bierflessen en ander troep.
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

28-02-2007 10:27

Kees Ouwehand schreef:Respect moet verdiend worden. Maar waar heb je het over Richard?

Wellicht komt het wat hard over dat er ook negatieve kanten genoemd worden aan drank en drugs gebruik. Mijn commentaar wordt vooral ingegeven door het feit dat dit toenemend een probleem aan het worden is bij de jeugd. Dat heeft met jouw opmerking over elkaar respecteren niet zoveel te maken.

Groet, Kees


Daarom vind ik dat de jeugd goed voorgelicht moet worden. We kunnen wel paranoide gaan doen over middelengebruik, maar de kern is dat zaken bespreekbaar zijn. Zoals "groot denker" :wink: Keith Richards al zij : het middel is nooit het probleem, wel de bebruiker er van.
wederom.....er is gebruik én misbruik.....
boudewijn meijer
Berichten: 94
Lid geworden op: 16-04-2006 21:56
Locatie: eindhoven

28-02-2007 11:41

Een paar pilsjes meenemen kan geen kwaad.
Mijn vismaat neemt er ook altijd een stuk of 3 mee.
Maar je zat zuipen geeft geen pas.
Gebruikersavatar
Sjors Roosenbrand
Berichten: 56
Lid geworden op: 25-02-2007 13:13

28-02-2007 11:55

[quote="Kees Ouwehand"]Of wel, om baat bij Cannabis te hebben moet je eerst ziek zijn.

Ha, ha, dat vind ik een mooie constatering en een goed argument om het niet te gebruiken.

Btw, in de meeste gevallen dat dit (genees)middel dan wordt toegedient beveelt men aan om het oraal in te nemen. De meesten gebruiken het om te roken------>grote kans dat je er een keer ziek van wordt, kun je meteen door blijven roken!

Groetjes.
Alles heeft een bedoeling, is dus alles de bedoeling?

http://www.youtube.com/watch?v=tSFAlFUxh1I
Gebruikersavatar
Sjors Roosenbrand
Berichten: 56
Lid geworden op: 25-02-2007 13:13

28-02-2007 12:01

Misschien een alternatief om te proberen om wat extra rust aan de waterkant te krijgen: steek es wat wierook op in je tent, werkt prima :wink:
Alles heeft een bedoeling, is dus alles de bedoeling?

http://www.youtube.com/watch?v=tSFAlFUxh1I
jeffrey kooijman
Berichten: 27
Lid geworden op: 18-01-2004 20:18
Locatie: almere haven

28-02-2007 14:20

ik blow zelf ook graag een jointje aan de water kant maar dat doe ik voornamelijk omdat ik door mijn adhd heel druk kan zijn maar het kan ook gewoon heel druk in me hoofd zijn dus om mij beter te kunnen concentreren rook ik dan een jointje want ik kreeg nare bijwerkingen van de voorgeschreven ritalin
met vriendelijke groet jeffrey kooijman
een rete goed vis jaar gehad
en dat hoop ik ook voor jullie
Gebruikersavatar
maurits alberda
Berichten: 679
Lid geworden op: 19-08-2004 10:48
Locatie: Trakker Trident As

28-02-2007 14:27

ik vind dat het echt niet kan hoor!!!

ik ga even naar mijn oma!

Afbeelding

tjuuuuus :lol:
Een mens met lange armen heeft veel bereik in het leven..
Gebruikersavatar
robin de graaf
Berichten: 432
Lid geworden op: 27-06-2004 20:50
Locatie: heemskerk
Contacteer:

28-02-2007 14:45

ken hier een man die altijd 3 kratten beir mee heeft. en een barbeque enzo. echt een loser is dat :P

DRANK EN WIET HOORT NIET AAN DE SLOOT
Wouter Bos schreef:"Ik begrijp dat niet, mensen die vissen. Volgens mij heb je dan zo'n slecht huwelijk"
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

28-02-2007 15:18

ik blow altijd en overal,vissen is voor mij geen uitzondering.

En als ik het vissen verpest volgens sommige hier omdat ik graag een joint rook(altijd en overal),dan kan ik melden dat het in mijn geval niks met vissen te maken heeft ,maar meer met mijn leefstijl.

ik ben geen blowende visser,ik ben een vissende blower!

mensen die daar problemen mee hebben,heb ik geen probleem mee,dat is namelijk hun probleem,en niet de mijne!

ik doe toch wel wat ik doe.

leuk he ! :D
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

28-02-2007 18:06

Beste Kees,
Zie je wat het teweeg brengt, leuk om te lezen.
Alles valt en staat met de mate van gebruik (cq misbruik), heb vroeger veel geblowd maar ben er niet slechter van geworden.

Herken zeker wel een aantal v/d punten die je aangeeft in de nadelen topic ;-)

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
alexander nijman
Berichten: 47
Lid geworden op: 24-02-2006 21:07
Locatie: arnhem

28-02-2007 18:34

ik hou me er zelf niet mee bezig,
maar zolang het geen overlast bezorgt en er niemand last van heeft kan het in mij ogen wel.
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

28-02-2007 19:07

Laatst gewijzigd door Koen de Been op 28-02-2007 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

28-02-2007 19:07

Een dikke joint roken tijdens het vissen? :roll: Hoe durf je!!! Straks ziet een voorbijganger nog dat je blowt.....

Lekker boeiend denk ik dan.

Ik zit in 9 vd 10 keer stoned aan het water. Wie ik er mee schaadt?? De watervogels, die worden gek van mijn lachbuien!!! :roll:
Mensen....Ik heb me eigen tot nu toe nog geen 1 keer kunnen betrappen op een fout door mn stonede gedrag. Ik functioneer fatsoenlijk, ik rook alleen wanneer de situatie het toelaat.Wiet geen probleem, een "overdosis" wiet brengt je in slaap...Heerlijk en niet schadelijk voor een ander!!

Alcohol....Lekker koud pilske gaat er ook wel in, hooguit 3 stuks tijdens het vissen. Breng ik nu ook de hengelsport naar beneden als een voorbijganger ziet dat ik wiet rook én een biertje drink?? :roll: Zolang je nog verantwoord en goed functioneerd is het allemaal best.

Mierenneukers heb je overal...Ik maak me drukker om andere dingen en geniet van het leven, hoe je die zelf invult is ieder voor zn eigen. Asociaal of niet kunnen is wanneer je over de grens gaat zonder dat je jezelf wel of niet van bewust bent én anderen tot last bent.
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

28-02-2007 20:23

ha ha haaaa :lol: en geen : :o
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-02-2007 21:37

peter postema schreef:Beste Kees,
Zie je wat het teweeg brengt, leuk om te lezen.
Alles valt en staat met de mate van gebruik (cq misbruik), heb vroeger veel geblowd maar ben er niet slechter van geworden.

Herken zeker wel een aantal v/d punten die je aangeeft in de nadelen topic ;-)

groet,
Peter


Peter,

Het gaat pagina's lang zo een beetje over dat alles moet kunnen. Maar ook aan soft drugs kleven problemen. Zolang je het gebruik in de hand hebt en onderkent dat bepaalde vormen van gebruik best wel schadelijk zijn is er weinig aan de hand. Bij een paar reacties hier twijfel ik daaraan. :roll: Die moeten toch een beetje op gaan letten. :o

De tolerante jaren 60 ben ik ontgroeid en van mijn fouten heb ik geleerd. Gelukkig van de drugs af kunnen blijven.

Aan de anderen, als je er een rotzooitje van maakt hebben we je liever niet aan de waterkant. Zo algemeen mag ik het wel stellen. Maar een tevreden roker is geen onruststoker, zal ik maar zeggen. Die zorgt dat anderen er geen last van hebben. Herken de grens wanneer gewoon leuk overgaat in stront vervelend.

Groet, Kees
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

28-02-2007 21:53

Bij welke reacties dan ? Of begrijp ik dat er om "pedagogische" redenen niet over gepraat mag worden ? Snap ik wel..
Het gaat er mij om dat dat er onderscheid gemaakt moet worden. Ik vind het anders zo'n zwart-witverhaaltje worden. Of zijn we dat in de 60er jaren ook afgeleerd ? Maar ik snap het wel.....denk ik.