Redenen waarom men WEL op betaalwater vist


Waarom WEL op betaalwater vissen?

Makkelijk/handig, weinig voorbereiding nodig
12
23%
Veiligheid
10
19%
Voorzieningen
3
6%
Kans op dikke vis/ veel vis
11
21%
Durf de stap naar openbaar water (nog) niet aan
8
15%
Anders.... svp invullen in de topic.
8
15%
 
Totaal aantal stemmen: 52
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

11-12-2005 22:30

Hallo Heren,

Nu we toch zo bezig zijn met dat btw verhaal, en er ondertussen al redelijk wat redenen voorbij zijn gekomen om niet naar een betaalwater te gaan. Ben ik toch wel benieuwd wat voor de wel betaalwater visser de redenen zijn om wel voor een betaalwater te kiezen? Graag puntsgewijs benoemen als dat mogelijk is, of in de Poll aangeven.

Ik heb een poll toegevoegd zodat met ook eventueel "anoniem" zijn mening kan geven. Ook graag eerlijk antwoorden en niet te bang zijn om van de anti btw luitjes een uitbrander te krijgen :P

Mvg Ulco,
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

11-12-2005 22:56

Ulco,

Ligt eraan, hoe het op dat moment uitkomt.
Door drukke werkzaamheden of soms gewoon omdat ik er niet tussenuit kan op bepaald moment.
Ga ik alleen of met vrienden, en ik heb TIJD zal ik wel naar openbaar water gaan ( hoewel Du Der / Orient en straks ook Madine ook niet alles is op dit moment).

Als ik even tussendoor tijd heb en ik ga met mijn vrouw, bel ik Bernard Carron van Domaine des Illes en ga ik daarheen.
Waarom!?... De keren dat ik geweest ben zijn bijzonder prettig geweest, in gesprekken met Bernard kwam naar voren dat ook hij vissen heeft gekocht uit de omgeving, MAAR zei er bij, als ik toen wist wat ik nu weet ivm virusen zou ik het niet meer op die manier doen realiserend dat dit dus een heel bestand kan kosten.
Nu betrekt hij vissen van Kwekerij en dat bevalt goed vissen gaan eerst in appart basin.
Verder kan ik ook de spullen even achterlaten en met mijn vrouw de stad ingaan.

Verder wordt daar heus goed gecontroleerd maar niet dat je er gek van wordt en wil je verkassen kan dat er zijn altijd reserve stekken aanwezig.

Dit is mijn persoonlijke ervaring, mochten anderen een andere mening hebben is dat hun goed recht.

Gr Paul
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

12-12-2005 01:53

En weer een poll pff om moe van te worden verzin eens iets nieuws !!

Er is al een poll aangaande dit onderwerp !

http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=27546
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

12-12-2005 05:35

@ Ruud,

"Lighten up", mate...

Dat er meerdere polls lopen aangaande BTW's kan ik niet ontkennen, echter deze poll vraagt juist naar positieve ervaringen.

Dit is m.i. een interessante invalshoek daar de meeste hun, meestal negatieve, mening hebben..

Daarbij gaat het vaak ook nogeens over een mening welke niet (vaak/altijd) op ervaring gestoeld is, maar dit ter zijde..

Ook is e.e.a. een uitvloeisel van de Rotaryletter, welke nieuw leven is ingeblazen (chapeau B v/d H.!!).

En gezien het aantal polls leeft de RL gelukkig weer onder ons "lotgenoten"!

grtz
pat
live the life you love and
love the life you live ..
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

12-12-2005 20:04

Voorzieningen

Sanitaire voorzieningen dan wel. Als je dan een week zit te vissen wil je om de zoveel tijd ook wel eens douchen. Bij openbaar water zit er vaak wel een camping in de buurt, maar ja, hoever is dat meestal rijden. Als het wat verder rijden is dan komt het er meestal niet van.

Op een BTW is dat meestal wel goed geregeld.

Meer voordelen kan ik niet bedenken. :oops:
Vissie kump zo!
Rene de vries

12-12-2005 20:16

Ulco,

Ik heb eerst vijf minuten naar je poll zitten kijken, en zitten denken wat voor mij een reden zou kunnen zijn om naar een btw te gaan.....

Ik heb uiteindelijk gekozen voor "durf openbaar water nog niet aan".....
Dit is echter wel ingegeven door het feit dat als ik nu zou besluiten om alleen naar Frankrijk te gaan om te vissen...... dan krijg je dus mijn kennis en handeling van de Franse taal, veel verder dan bonjour, oui, que, peche en deux petit Amstel kom ik niet.... maar met die woorden kan ik geen vergunning kopen.....

Zou ik echter met een maat gaan die de taal machtig is, dan zou ik mogelijk voor een andere vorm van vissen kiezen.

Maar wat lul ik, er is nog zoveel water in Nederland wat ik op mijn verlanglijstje heb staan....
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

12-12-2005 21:23

te lui
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

12-12-2005 21:33

Zelfs ik kan wat vangen:

Week 21 Fantastic fishing

Although the weather was hot, the big girls still fed. 149 carp caught with 65 over 30lb, 15 over 40lb the biggest 50lb 4oz, all caught on the awesome Trigga readymades. Our old friends Bob and Jackie were top rods with 46lb, 45lb 4oz and 44lb 4oz. (They visit so often they pay local council tax) Well done and hope to see you again soon.

Week 22 Perfect conditions

Perfect weather after very hot spell, overcast with heavy rain and wind, perfect for Cherpont, saw 152 carp caught with 83 over 30lb, 9 over 40lb and 5 over 45lb the biggest 47lb 6oz to Del Feltham. All the above caught on Trigga 20mm readymades.

Week 23

The heat of August has had an effect on the fishing, the big girlshave had a rest and, by Cherpont standards, the fishing was a liitle slow. Trigga still by far outfishing other baits. On the subject of bait we have had problems (our fault) we had almost run out of trigga for week 23 amd 24. Thanks to incredible help from Nutrabaits (Lee) we have just been o.k. 1 Ton should be delivered this week so make sure you pre-ordered to avoid disappointment!!! The fishing 83 carp, 28 over 30lb and 3 over 40lb.

Week 24 Down came the rain

Some big winds, overcast and rain towards the end of the week saw catches improve. 118 carp caught 41 over 30lb, 7 over 40lb with 2 over 45lb.

Week 25 Yes it's true

167 carp caught with 80 0ver 30lb, 22 over 40lb and 4 50lb+ to 54lb 12oz x 2 (well done Lee Clark & Laurie Dyton). Our big common is up in weight to 47lb 12oz. and this is not a record haul (see week 5). Booking for next year are flooding in, book now to avoid disappointment.

Week 26 The Harefield Boys

The crew from Harefield arrived with Merlin the magician who, when not catching carp, entertained our bailiffs with his magic tricks (can't be the good he couldn't magic up a fifty) cancel that, I've just checked the log and he caught the only 50lb+ of the week. 116 carp caught, 53 over 30lb, 11 over 40lb, 5 over 45lb and the one over 50lb. Quick note, good anglers move swims if they feel it's necessary (bad anglers, like me, just wait) Jay Green moved swim to catch 47lb and a 40lb 14oz well done.

Week 27
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

12-12-2005 21:44

Ik "douche" me op openbaar water gewoon in het meer. Ligt dat misschien aan het feit dat ik Limburger ben? Als een douche een vereiste is om een week te gaan vissen...
Gebruikersavatar
Rob Manenschijn
Berichten: 225
Lid geworden op: 20-06-2005 14:40
Locatie: Regio Dokkum (Fryslân)

12-12-2005 22:01

Ruud de gouw schreef:En weer een poll pff om moe van te worden verzin eens iets nieuws !!


Helemaal mee eens Ruud, dit is trouwens wel een mooie en goedkope manier van reclame maken voor btw's :D:D:D
Nog even en ik krijg er een ****** van :-? :-? :-?

Groenten,
Grootmeesteropperblanker
De mens is niet in staat zichzelf, zijn omgeving, zijn wereld te kennen. De mens is overgeleverd aan de chaos van het bestaan.
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

01-01-2006 11:36

Zo zie je maar dat het niet allemaal rozegeur en m... is.

Een mening geven hierover, ja mag het, mag het echt.....

Daag, nou geen zin meer hoor....

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Mike van Zwam
Berichten: 286
Lid geworden op: 14-09-2005 22:58

01-01-2006 20:13

Zeur niet mensen, over betaalwateren.
Ben van mening dat je makkelijk op een betaal water kunt gaan zitten.
Ben nu ook naar een betaal water geweest en dan vooral om de reden dat de overstap naar een openbaar water lastig is, vooral omdat ik de taal niet spreek. Ik heb het zelfs om deze reden als examen vak gedaan maar spreek het nog geen woord.
Wat is er mis met een betaalwater? Dat de vis gestolen is? Dit is maar in enkele gevallen m.i. en daar lijdt de rest van betaalwateren aan.
Hetgeen dat je je aan de vaak strenge en belachelijke regels moet houden zint mij niet dus zal daarom niet naar de bekende btw's gaan.
Ik denk nog 1 keer naar een betaalwater te gaan en daarna de overstap te maken naar openbaar water. Het is gewoon een makkelijke opstap.

Mvg

PS: als iemand een onderwerp opstart en het zint je niet, reageer dan ook niet en kom niet met die onzin praat van weer dit onderwerp. Je bent toch geen klein kind.
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet.
Er is een limiet van 255 tekens.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

01-01-2006 20:36

Mike, even een andere vraag in dit verband:
stel, morgen zijn er ca. 525 betaalwateren in Nederland, waar je dan alleen nog kunt vissen voor ca. 200-450 Euro per week. Ongetwijfeld zullen daar dan ook een paar wateren in jouw omgeving tussen zitten.
Komen al die Engelsen hier vissen, zij verstaan de taal immers niet...
Hoe zal jouw reactie dan zijn? (even afgezien van overige betaalwateren sores).
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

01-01-2006 21:12

Nou geeft iemand zijn mening over een betaalwater en de voordelen hiervan. Zet Aart hem gelijk weer in een hoekje. Nee ook ik ga niet naar een betaalwater en vindt het ook geen goede zaak. Maar daar ging deze pol ook niet over. Laat iemand nou eens wat vertellen , of help hem met het feit dat hij op ziet tegen de overstap naar een vrij water.
De vraag was de voordelen van een btw water!!!!! Als iemand die dan geeft zaag je hem niet gelijk af toch!!!!!

Tjuus Tom
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

01-01-2006 22:29

Tom, ik zet hem niet in een hoekje en zaag hem ook niet af. Stel hem alleen maar een simpele vraag...
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

01-01-2006 22:36

Aart Lokhorst schreef:Tom, ik zet hem niet in een hoekje en zaag hem ook niet af. Stel hem alleen maar een simpele vraag...


Aart ik zat nog op een Pbtje van je te wachten :D
Kan ik die nog tegemoet zien :wink:
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

01-01-2006 22:46

Ruud, ik heb je ca. 2 weken geleden al een PB teruggestuurd...
Maar stuur mij s.v.p. even een mailtje: m.lansenofalokhors@chello.nl dan kan ik je per mail de betreffende URL's geven.
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

01-01-2006 22:47

Elk voordeel heeft z'n na deel.
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

02-01-2006 08:28

Ik denk nog 1 keer naar een betaalwater te gaan en daarna de overstap te maken naar openbaar water. Het is gewoon een makkelijke opstap.


Zijn nu al een paar doodzondes bij elkaar. O.a.


ijdelheid
luiheid
diefstal

Meneer pastoor heeft het er druk mee?

MVG

Klaas
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

02-01-2006 15:11

Klaas ik zie geen redenen om op een betaalwater te vissen!!
Waarom deze reactie??
Wil je geen eerlijke discussie??
Ik denk dat veel mensen gewoon niet durven te reageren omdat ze van mensen zoals jij dan een veeg uit de pan krijgen!!
Back to the topic:
Mijn voordelen om naar een betaalwater te gaan zijn:
1:
Ik kan maar 5 dagen naar frankrijk om te vissen dit jaar dus als ik naar een betaalwater ga ben ik verzekerd van een stek en hoef ik niet tijden te zoeken naar een plaatsje waar nog ruimte op de nachtvisplaats is.
2:
Ik ben verzekerd van een veilige omgeving en heb geen last van gekke fransen die mij duidelijk maken dat ik op hun stek zit en op 1 meter naast mij komen zitten en dan ook nog eens hun lijnen over de mijne gooien.(en het is gebeurd)
3:
Ik hoef niet stad en land af te zoeken voor een vergunning die dan soms nog niet eens compleet verkocht word (met niet de nodige zegeltjes) zodat je alsnog problemen krijgt met de garde du peche.
Ik heb namelijk nog nooit een vergunning gekocht waarbij de verkoper mij vertelde dat ik dit of dat niet moest vergeten.
4:
Je kan lekken douchen en van het toilet gebruik maken.
5:
Als je nog wat materiaal ( je aas gaat bv harder dan verwacht)
nodig hebt dan is er vaak een shop aanwezig zodat je niet al je spullen weer in moet pakken en het ergens in een dorp moet gaan halen waar de vriendelijke fransen je naar toe hebben gestuurd zodat je lekker verder te kunnen vissen.


Met vriendelijke groet marc
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

02-01-2006 19:45

Marc,

Is niet persoonlijk bedoeld geweest geworden. Vatte alleen samen.

Ik zeg eigenlijk toch nix mis?

ijdelheid

Kan het anders niet noemen als je op een water vist waarin een aantal 30 kilo vissen zijjn uitgezet. Wordt pas lullig als je er nu nog geen 1 hebt.

luiheid

Tja als een vergunning kopen of naar een viswinkel rijden al lastig is?

diefstal
Als je weet dat er vissen ronszwemmen is het geen diefstal daar heb je me. Je hebt ze er niet zelf in gezet (in't algemeen he) Wel vind ik het heling. En da's net zo erg. Erger nog zonder afnemers = vraag dan geen ...

MVG

Klaas
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

02-01-2006 20:47

Klaas,

Je bedoelde ook niets mis, ik bedoel dat er om voordelen gevraagd werd en dat het niet een discussie is over of het oke is of niet.
Veel mensen zijn nogal angstig voor opmerkingen ( hoe ook bedoelt)
van mensen zoals jij en bv Aart en anderen met naam op dit board.
Dat zul je met me eens zijn denk ik.
Even over je antwoord, een visvergunning kopen kan heel lastig zijn.
Zo ging ik dit jaar een vergunning halen om op het mooie water van oriënt te gaan vissen.
Ik ben bij 3 verschillende punten geweest waar ze deze verkochten voordat ik er 1 kon kopen.
De beste man hoorde van mij dat ik met een boot ging vissen, hij verkocht mij pas een zegel nadat ik er over begon dat ik zo het water niet op kon.
Gelukkig wist ik dit maar niet iedereen weet dat.
De man wist dat ik met een boot ging vissen ik had dat wel 3 keer gezegd.
Als je onder het vissen naar een viswinkel moet dan kan je je spullen niet achterlaten, resultaat is dat je waarschijnlijk je stek kwijt bent.(zeker op een aantal bekende wateren)
Dat kan je toch niet onder luiheid gooien denk ik maar onder verstand of zo, beter om genoeg van alles mee te nemen.
Dat er op een deel van deze wateren diefstal van vissen plaatsvind om het bestand op pijl te houden ben ik met je eens maar het is dan ook geen discussie over wel of niet oke maar over voordelen en daar noemde ik een aantal van op.
Ik zal in al mijn onkunde en het nog niet hebben van ervaringen op dit gebied geen voor of tegenstander kunnen zijn.
Ik ga graag op mijn eigen ervaringen een mening vormen inplaats van aan te nemen wat een ander schrijft, al ben ik met je eens dat er een hoop rotzooi tussen zit die het niet zo nou nemen met het verstandig runnen van zo'n betaalwater, dat weet ik inmiddels wel.

Met vriendelijke groet Marc
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

02-01-2006 21:19

Aart, het was inderdaad een vraag, maar wel een met een beetje sarcasme erin haha. Weet van je afkeer tegen btw, ben er ook geen voorstander van. Maar deze pol vraagt naar de voordelen toch??
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

02-01-2006 22:37

Tom, hij kan dan toch ook de voordelen van de in het voorbeeld aangegeven 525 betaalwateren in Nederland meteen vermelden, niet?
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

02-01-2006 22:42

yep aart begrijp je statment haha.