POLL voor of tegen betaalwateren?


Voor of tegen betaalwater?

TEGEN
86
63%
VOOR
51
37%
 
Totaal aantal stemmen: 137
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

07-12-2005 21:55

Mensen graag de poll ff invullen, ben gewoon benieuwd wat er hier op het board uitkomt!

Reacties niet in deze topic svp

Mvg Ulco,
Jakob Balkema
Berichten: 77
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: Leeuwarden

07-12-2005 22:20

Kan het niet laten Ulco.
Hoe kan het dat er wel btw bestaat en er zo veel tegen zijn.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-12-2005 22:26

Jakob, in Frankrijk zijn er veel (ca. 525 nu) en voor 3/4 in bezit of beheer van Engelsen, ook de bezoekers zijn tenminste voor 3/4 Engelsen. In Engeland bestaan vrijwel geen andere wateren dan of betaalwateren of syndicaatswateren en het karpervissen is daar erg duur in verhouding tot hier.
Gebruikersavatar
Jelle van Middelaar
Berichten: 218
Lid geworden op: 03-01-2005 15:01
Locatie: Hoogland
Contacteer:

07-12-2005 22:27

aloha..

Toch blijven er heel veel VOOR zijn he..?
De meeste actieve karpervissers moeten we gewoon kunnen overtuigen.
De niet actieve karpervissers.. , maar de peppies.. die zullen het denk ik geen ene reed boeien.

mvg,
Jelle ( TEGEN )
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

07-12-2005 23:07

Ik ben TEGEN (betaal)wateren waar een slecht beheer word uitgevoerd op de visstand. bv 100en 30er en 40ers op een heel klein putje.. waar dus veel gejatte vis op zit. Al is het wel verleidelijk als je de verhalen moet geloven van tientallen 40ers die je vangt in 1 week

ik ben voor (betaal)wateren waar een eerlijk bestand rondzwemt. en de visstand goed in beheer is.. hier wil ik best voor betalen om een weekje te zitten.

hier in de buurt heb je ook een recreatie plas waar je mag vissen. deze plas is eigendom van een boer. hij vraagt 5 euro per nacht per persoon voor als je er wilt vissen.. dit is het bedrag wat hij ook vraagt voor de camping die er naast ligt. hij doet niets aan de visstand en het is naar mijn weten 100% eerlijk wat er zwemt. is dit dan ook een water wat geboycot moet worden omdat je er voor moet betalen?? (kosten kunnen namelijk hoog oplopen als je er veel gaat vissen)

zolang het eerlijk er aan toe gaat met de vis en het beheer ben ik er niet op tegen..
en aan de andere kant vind ik pas dat als je zelf ervaring hebt met betaalwateren je mening pas mag geven.. anders is het gewoon achter iemand aan lopen en mee lopen blehren..

nu zullen we wel weer een aantal niet met me eens zijn. maarja iedereen mag zijn mening geven, en dit is de mijne..
Laatst gewijzigd door Remco Oudhuyzen op 07-12-2005 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Jakob Balkema
Berichten: 77
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: Leeuwarden

07-12-2005 23:30

Nee daar ben ik niet tegen want de boer verhuurt jou een kampeer plaats
omdat hij ook een camping er op na houd.
Immers zou hij dan ook de andere gasten gratis plek aan moeten bieden.
Wees ook niet verbaasd als er een duitser op je stek staat , die staan het liefst met de wielen van de caravan in het water
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

07-12-2005 23:56

Toevallig dat dat water inderdaad een heel fanatieke duitser kent. Een beste kerel mijn inziens, maar inderdaad zijn camper waar hij wel eens uitvist (als ie niet in zijn tent zit) staat dicht langs het water. En zijn goed recht hij betaald er immers voor.

Mvg Anton
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

08-12-2005 13:24

Ulco,

Zou je de knop 'Voor, mits...' willen toevoegen aan de poll?

Met vr. groet,

Frank
Patrick de Kort
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2005 12:08
Locatie: Oisterwijk

08-12-2005 15:06

Ik denk dat Frank de spijker op zijn kop slaat. Ook op het gebied van btw is alles niet zwart wit.

Voor indien het goed word beheert en een natuurlijke populatie bevat.
Tegen in alle andere gevallen.

Ik ben alleen bang dat de laatse tijd de btw omslaan naar het negatieve verhaal. Ik denk dat dit komt uit puur commercieel oogpunt. De concurrentie neemt steeds meer toe. Veel "karpervissers" willen een record op hun naam hebben en vinden het minder belangrijk hoe deze vis waar is terecht gekomen.

Hoe dan ook voor mij geen btw. De romantiek van het vissen verdwijnt helemaal op een btw waar je makkelijk kunt douchen en je eten netjes gebracht wordt.
jacco noordermeer

08-12-2005 15:40

Hoe dan ook voor mij geen btw. De romantiek van het vissen verdwijnt helemaal op een btw waar je makkelijk kunt douchen en je eten netjes gebracht wordt

of je daar nog aan denkt als je net een 30kg vis hebt gevangen is de vraag :-?


ik ben tegen alle vormen van btw
en natuurlijke bestanden bestaan nergens
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

08-12-2005 16:14

jacco noordermeer schreef:Hoe dan ook voor mij geen btw. De romantiek van het vissen verdwijnt helemaal op een btw waar je makkelijk kunt douchen en je eten netjes gebracht wordt

of je daar nog aan denkt als je net een 30kg vis hebt gevangen is de vraag :-?


ik ben tegen alle vormen van btw
en natuurlijke bestanden bestaan nergens


Jacco, hierin ga ik met je mee.

Ik heb het al eens eerder vermeld : zodra geld om de hoek komt kijken, zijn principes gelijk een nat vloeitje.

Je kunt een water goed beheren, maar er komt een moment dat er weer nieuwe grote vis in moet, anders komen de vissers niet meer.
Tja, wat te doen dan hè....?

Precies.

Daarom ga ik in ieder geval niet.

gr Harnold
Ivan Peeters
Berichten: 178
Lid geworden op: 01-05-2005 18:12
Locatie: Haarlem

08-12-2005 16:30

Zou je dan misschien ook 'tegen, tenzij...' kunnen toevoegen...
Ik denk dat er toch ook wel een markt bestaat voor vissers,
die gewoon op een ontspannen manier hun visje willen vangen zonder het zoeken naar een stek en vergunningen ed.
Dan hoeft dat visje misschien niet altijd gelijk 20 kilo of meer te zijn.
Er zullen tussen die 500 betaalwateren toch ook wel gewoon wateren zitten,
waar het wel goed geregeld is ?
Misschien "wishfull thinking" ,maar ik geloof er nog in. 8)

Mvg Ivan
Carpe diem...
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

08-12-2005 18:06

Ik voeg 'voor mits' en 'nee tenzij' niet toe. Omdat het begrip 'voor mits'...niet verder uitgewerkt is en niet eenduidig is. En nee tenzij ook niet om dezelfde reden.

Persoonlijk ben ik tegen iedere vorm van betaalwater, mede ook omdat de "mogelijk" goede wateren reclame zijn voor slechte betaalwateren. En ook de goede betaalwateren kunnen HEEEL snel omslaan naar slechte betaalwateren. En onder goede betaalwateren vallen bij geen of slechts enkele van de bestaande btw.

En Menno uiteraard is deze poll niet representatief als je de Engelsen er bij zou betrekken, maar dat is ook niet mijn doelgroep. Ben gewoon benieuwd hoeveel procent ongeveer voor en hoeveel % tegen is.

Mvg Ulco,
luuk houtgraaf
Berichten: 616
Lid geworden op: 15-10-2005 18:11
Locatie: zaanstad
Contacteer:

08-12-2005 18:19

ik ben voor en tegen
ik ben tegen btw waar een heel groot bestand zit en het water heel klein is dat is geen vissen meer vind ik dan.
dat je bewijs van spreken niet eens iets aan je hair hoeft te doen.
ik ben voor btw waar er een normaal bestand zit en waar de vissen de vrijheid hebben.
dat de beheerder ook een aantal regels stelt bijv vis zonder weerhaken gebruik altijd een onthaakmat vissen dienen gelijk terug gezet te worden, zoniet vind ik dat diegene die er misbruik van maakt gestraft moet worden GEEN TOEGANG MEER OP HET WATER OFZO!!
vr gr luuk
plassen zijn perfeckte viswateren,
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

08-12-2005 20:38

voor betaalwateren, mits ze geen gejatte vissen hebben en uit een normale bezetting van karpers bestaat. het hoeft geen putje te zijn waar je standaard je vis kan vangen, maar betaalwateren zijn wel een prima optie om tegenwoordig nog veielig nacht te gaan vissen.

ik zou er best een keer naar toe gaan, voel ik me stukken veiliger dan ergens in een afgelegen bos (wat natuurlijk meer waarde heeft, je bent er helemaal alleen)
karel bouma
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-04-2003 02:00

08-12-2005 20:54

Ik ben niet voor en ook niet tegen.
Ik vind dat als deze wateren zo populair zijn, er ook behoefte aan is.
Het is fout om mensen die er wel heen willen, het te verbieden.
Een goed beheerd betaalwater moet kunnen, en is een mooie plaats om beginnende karpervissers op weg te helpen.
Ik snap alleen niet wat men er aan vind om een vis te vangen die er speciaal voor jouw is uitgezet.
Het spannende is er dan wel een beetje af.
Ieder zijn eigen mening , en die moet je respekteren, en niet proberen te beinvloeden.
We leven in een vrij land, waar iedereen verschillende behoeftes heeft, en recht heeft op deze behoeftes.
Het valt mij op dat er veel jongens (die op betaalwater vissen) op carpboard zijn, niet eens durfen te reageren, uit angst dat ze, volledig worden afgemaakt.
Dit is jammer want zo is carpboard niet echt vrij van censuur.
don't imitate but innovate
houd het gezellig aan de waterkant en ook op karperwereld aan elkaar afzeiken heeft niemand iets
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

08-12-2005 20:57

luuk houtgraaf schreef:ik ben voor en tegen
vr gr luuk


Jij moet in de politiek :wink:

gr, een stem
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

08-12-2005 21:08

karel bouma schreef:Ik ben niet voor en ook niet tegen.
Ik vind dat als deze wateren zo populair zijn, er ook behoefte aan is.
Het is fout om mensen die er wel heen willen, het te verbieden.
Een goed beheerd betaalwater moet kunnen, en is een mooie plaats om beginnende karpervissers op weg te helpen.
.


Okido Karel, zie het helemaal zitten,

Kan je me ook een stuk of 10 adressen geven van water die hier volgens jou aan voldoen.
Probeer er zelf al een hele tijd achter te komen maar ben er tot nog toe niet in geslaagd. Verbieden wie komt met dat onzalige idee?

Peter
karel bouma
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-04-2003 02:00

08-12-2005 21:28

Peter otte schreef.
Kan je me ook een stuk of 10 adressen geven van water die hier volgens jou aan voldoen.
Probeer er zelf al een hele tijd achter te komen maar ben er tot nog toe niet in geslaagd.


Nee peter die adressen kan ik je niet geven.
Als je goed gelezen had: ik schreef namelijk:Ik snap alleen niet wat men er aan vind om een vis te vangen die er speciaal voor jouw is uitgezet.
Het spannende is er dan wel een beetje af.
Jammer dat je dan niet begrijpt dat ik niet naar deze wateren op zoek ben.
Dus weet ik dat ook niet.
Als jij er behoefte aan betaalwater hebt, zul je zelf op zoek moeten, en er een beetje moeite voor over hebben.
Mischien dat een ander wel een leuk betaalwatertje voor je weet.
sucses en veel plezier toegewenst
don't imitate but innovate
houd het gezellig aan de waterkant en ook op karperwereld aan elkaar afzeiken heeft niemand iets
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

08-12-2005 21:31

Hey alias karel,

Censuur is wat anders, dit is gewoon een anti btw board (-: zoeken die pro betaalwater vissers maar een ander board :D

Iedereen mag uiteraard zijn mening hebben, maar ook iedereen mag in dit Vrije land die mening weer proberen te beinvloeden. Als dat niet meer mag spreek je pas of censuur :lol:

Leren vissen doen ze maar lekker in nederland, en jah daar vang je iets moeilijker meteen een 40er! so what toen jij en ik begonnen waren we ook tevreden met visje van 10p. Nee door alle comercie wordt men nu gek gemaakt, en bijna als 'minderwaardig' beschouwd als je geen pb van zoveel 30, 40, 50+ hebt!

Makkelijk dikke vissen vangen hoort gewoon niet bij het karpervissen! of je doet er veel voor en vangt af en toe of sommige zelfs regelmatig een big, of je doet er minder voor en je moet met minder genoegen nemen vind ik!

Mvg Ulco,
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

08-12-2005 21:43

Bovenste beste Karel,

Zal de vraag anders stellen, een goed beheerde BTW moet kunnen is je stelling vooral om beginnende karpervissers op weg te helpen prima, tof. Waar moet dat water aan voldoen om die beginnende karpervisser op weg te helpen. Die weet het namelijk niet, een beetje op weg helpen moet toch kunnen.

Met vriendelijke groet,
Peter
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-12-2005 21:49

Dat is nou het leuke van de poll, Karel.

Je kunt stiekum vóór stemmen.

Maar, leren karpervissen op een betaalwater? In de tijd dat je daarvoor spaart kun je mooi ervaring op doen in de watertjes in de buurt. Voor niks, en karper zat.

Zoeken naar betaalwater is ook een goeie. Cursus Google is genoeg. Anders eens een blaadje lenen. De betaalwater uitbater zorgt er wel voor dat hij gevonden wordt.

Groet, Kees
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

08-12-2005 21:54

Kees, staat er ook bij dat het goed beheerd wordt daar ging het toch om, of heb ik het verkeerd begrepen. :wink:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-12-2005 21:54

Tja, dat wordt zoeken. :-?
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

08-12-2005 22:25

Voor of tegen betaalwater?
TEGEN
68% [ 60 ]
VOOR
31% [ 27 ]

Totaal aantal stemmen : 87


1 % geen mening ???? :P