Positieve bijdrage voor de toekomst!


Plaats reactie
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

07-12-2005 12:56

Mijne heren,

Naar aanleiding van alle commotie in het topic ‘waarom geen lid van KSN’ het volgende; hedenmorgen zijn wij ( HSV) gebeld door de gemeente met de mededeling dat wij als “eerste HSV”in Nederland WETTELIJK een pasje mogen voeren voor een NACHTVERBLIJF aan de waterkant.
Vanaf 2003 is het bestuur in overleg geweest met de Gemeente om tot dit resultaat te komen.
Bij laatste gesprek is trouwens Dhr W.Peters aanwezig geweest namens de KSN.
Ik heb vanmorgen persoonlijk Aart Lokhorst gebeld om hem op de hoogte te stellen.

De stukken die hiervoor geschreven zijn en die belangrijk zijn, zullen tzt belangrijk zijn hoe te handelen als HSV tegenover gemeente’s.
Het is zo dat je met heel veel wetten te maken krijgt en de uitleg ervan.
WOR/Europese vogelrichtlijnen/Europese habitatrichtlijnen/Natuurbeschermingswetten.

Dit alles heeft natuurlijk ook te maken met het voortraject die de KSN heeft afgelegd en wat ook het groene boekje heeft opgeleverd voor gemeente’s; maar belangrijkste is dat de HSV-en in Nederland het nu moeten doen zoals ik al eerder aangaf.
De KSN heeft de voorzet gegeven en de HSV-en moeten de bal nu inkoppen.
De vraag is natuurlijk of iedere HSV hier wel aan mee WIL werken daarom zijn de karpervissers nodig om hun stem te laten horen op de ALV van hun HSV en nog belangrijker de mogelijkheden te onderzoeken om een karpercommissie binnen die HSV op te richten..

Alles zal van de INZET van de karpervissers afhangen!
Let op dat dit afhankelijk is van een goed controlesysteem binnen die HSV.
Ook daar hebben we die leden voor nodig;
Jullie inspanning is daarbij onontbeerlijk!
Ik hoop dat dit een aanzet zal zijn voor meerdere verenigingen om ook aan de slag te gaan, ik wens ze veel succes met de lange weg die te gaan is.


In goed overleg zal de KSN zijn leden gaan informeren hoe te handelen in de toekomst om ons nachtverblijf toegestaan te krijgen in meerdere gemeente’s .


Gr Paul
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-12-2005 13:03

Paul nu mag jij mij vertellen hoe een Gemeente boven de wet kan gaan staan?
De WOR is nog steeds niet ingetrokken en de Gemeente mag niet wildkamperen gaan legaliseren.
Vissen is een hobby, geen religie!
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

07-12-2005 13:07

Douwe,

Het gaat pas op 1-1-2006 in dit is een PROEFJAAR dus wordt er heel kritisch gekeken.
Daarbij heeft de minister gevraagd aan de gemeente's om het nu zelf in te gaan vullen voor 1-1-2009.

Na 1-1-2009 moeten de gemeente's hetzelf ingevuld hebben en trekt de minister de wet WOR in; goedgekeurd door 1 e en 2 e kamer trouwens.

Gr Paul
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-12-2005 13:14

Ik snap het Paul het blijft dus gewoon gedogen.
Beetje te vroeg gejuigd is het niet.
Bovendien zijn jullie echt de eerste niet met een gedoogpasje.
Zonder inmenging krijgen wij het ook wel voor elkaar voor die tijd.
Wij hebben die proeftijd al gehad namelijk.
Vissen is een hobby, geen religie!
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

07-12-2005 13:20

Douwe,

Het gaat tever om hier een discussie over te voeren.
Zelf ken ik het systeem van Leeuwarden als geen ander.
Dhr W.Peters zal het wel naar buitenbrengen hoe het precies geregeld is,maar het is op een andere basis dan Leeuwarden.

Gr Paul 8)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-12-2005 13:28

Mijn broek zakt werkelijk af, ( verdere reactie verwijderd kreeg een vlaag van verstandspromotie.)
Vissen is een hobby, geen religie!
Chris Gabriele

07-12-2005 13:56

Douwe inderdaad krijgen wij zonder inmenging het ook wel voor elkaar voor die tijd.
Echter zal niet iedereen goede standpunten naar voren kunnen brengen.
Zelf denk ik dat als de KSN eenklankbord kan worden voor de karpervisser.

Tuurlijk kan een vereniging niet voor een ieder een klankbord zijn.

Paul, op goed bericht.
Verder heb ik alle reacties gelezen op het board en de plus punten zijn er genoeg.
Ik denk dan ook zeker aan de mensen die zich zo inzetten voor de KSN.

Zelf ben ik uit solidariteit voor iemand en de gang van zaken op een bepaald moment lid af geworden.
Ik ben absoluut geen actief lid geweest en zelf denk ik beter dat ik lid had kunnen blijven en mijn ongenoegen op een bijeenkomst moeten uiten.

gr Chris.
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

07-12-2005 14:33

Douwe,

De WOR wordt opgeheven per 1-1-2009.
Tot die tijd heeft iedere gemeente de tijd om zijn zaken zelf te gaan regelen.
Zolang er in bepaalde gebieden geen regels zijn opgesteld blijft de WOR daar van toepassing.

Dit houd dus letterlijk in, als er wel zaken geregeld zijn DIE regels tellen en daar de WOR dus niet van toepassing is.
Hoop dat je hier mee uit de voeten kunt.

Gr Paul
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-12-2005 20:21

Douwe, Paul, het is inderdaad nog even 'grijs' daar de intrekking van de WOR NOG NIET door de 2e en 1e Kamer is behandeld. Maar deze gemeente heeft daar kennelijk geen moeite mee (of geen weet van...), maakt t.o.v. het behaalde resultaat ook niets uit en niemand zal de gemeente 'terugfluiten' op dit punt. Net zomin als dat in Leeuwarden t.a.v. het gedogen is gebeurd en idem op Bussloo.
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

07-12-2005 20:30

Aart,

Het kan grijs zijn, voorzover ik weet is het zo dat het in de vaste kamercommissie rond is maar ik weet niet of besluit al in staatskrant heeft gestaan.
Wat ik wel weet dat er zowel in bestemmingsplan en APV zaken aangepast zijn ivm legalisering t.a.v. de recreatie.
En je hebt gelijk teruggefloten zullen ze zeker niet worden, dus we zijn blij met behaalde resultaat.

Gr Paul
dennis wilemsma
Berichten: 240
Lid geworden op: 02-01-2005 11:32
Locatie: leeuwarden

07-12-2005 20:39

jullie zijn niet de eersten geloof ik wij zijn dat hier al 4+- geloof ik
verbeter me douwe ?! :P
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

07-12-2005 21:04

ik heb dit jaar ook nog een gesprek met de vereniging hier in Hengelo (Ons Genoegen) om evt een karper commissie op te starten samen met een paar anderen. en ook de WOR behandelen en evt wat dingen voor de jeugd te doen.

zodra ik meer weet dan zullen de mensen hier dat ook wel horen
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

07-12-2005 21:48

Heren nu geen ruzie maken over wie eerder was :wink:

Gebruik elkaars ervaringen en ideeen om het voor andere hsv-en makkelijker te maken een goed plan op te stellen mbt de WOR nu en in de toekomst.

Voor de meeste hsv blijft het (te) veel werk, om alles echt te regelen zoals jullie het gedaan hebben ben ik bang paul. 10-20zal het zo misschien in de toekomst wel doen. Maar hoe krijg je de andere 80-90% zover?? Ook in 2009 bestaat er op gebied van WOR nog een gedoogbeleid in sommige gevallen? of MOETEN ze dan overal voor bekeuren mbt overnachten. Dit op wateren waar door de hsv dus niks geregeld is/wordt?

Mvg Ulco,
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

07-12-2005 21:59

Ulco,

Misschien dat Aart het antwoord weet voor na 1-1-2009.
Voorzover mij bekend, is het na 1-1-2009 zo dat waar het in de gemeente's
niet geregeld is, dat hier de regels van de huidige WOR blijven gelden, maar nogmaals ik denk dat Aart hier een beter antw op weet.

En wat betreft de HSV-en die kunnen straks aardig uit ervaringen van anderen putten.
En misschien moet het zo zijn dat mensen met ervaring hier een stukje moeten gaan begeleiden, voorzover mogelijk.

Gr Paul
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-12-2005 22:15

Ulco, per 1-1-2009 zijn alle WOR bepalingen dus in heel Nederland vervallen. Dan is de situatie dus: of een gemeente heeft in haar APV een vistentje onder zekere voorwaarden gelegaliseerd of een gemeente heeft een vistentje NIET gelegaliseerd. In het eerste geval kun je dus (met inachtneming van die voorwaarden) bij het nachtvissen gebruik maken van een vistentje en in het tweede geval kun je dat dus niet en kun je hiervoor een bekeuring krijgen (net als nu dus, maar waarschijnlijk zal er dan wat strenger op gecontroleerd gaan worden).

Iedere gemeente ZAL in haar APV regelingen moeten treffen vóór 1-1-2009 t.a.v. recreatie en campings etc, in die gemeente. En het is voor een gemeente o zo gemakkelijk om simpelweg in haar APV op te nemen dat kamperen buiten de daarvoor aangewezen terreinen (dus campings of andersoortige recreatieterreinen) verboden wordt. Als karpervisser vis je dan achter het net...
Plaats reactie