Voor de zoveelste keer NIV(O)


Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

26-11-2005 16:11

Beste allemaal,

Daar is ie weer, wederom iemand die zich afvraagd wat er in de loop der jaren met het board is gebeurd. Is het soms een afspiegeling van de visserij in zijn algemeenheid of is er toch meer aan de hand.

Nadat ik er gisteravond een hele discussie over heb gevoerd met mijn vismaat, vind ik dat het tijd is om dit onderwerp weer aan de kaart te stellen. Mij, en velen om mij heen, is het opgevallen dat er nu al zeer lange tijd een negatieve sfeer op het board hangt wat betreft de inhoudelijke behandeling van onderwerpen. Het lijkt erop dat het nivo per jaar achteruit gaat en dat iedereen elkaar probeert af te bekken, voordat er uberhaupt een inhoudelijke discussie op gang is gekomen.

Nu vraag ik mij af of jullie dit net zo ervaren en zo ja, wat de oorzaak(en) volgens jullie zal zijn. Mochten er mensen zijn met suggesties over een verbetering, schroom dan niet om het te melden. Misschien komen we op die manier wel weer op het goede spoor. Stel je eens voor, discussies zoals die enkele jaren ook werden gevoerd..heerlijk toch..

Grtz,

Martin

ps: het zou leuk zijn als ook de ''lezers'' hierop willen reageren, daartussen zitten waarschijnijk een groot deel ex-boarders....
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

26-11-2005 17:12

Het is duidelijk dat steeds meer topics op 'gezeik' aflopen. Daardoor volgt ook het hangslotje.

Iedereen word na een klein foutje enorm de grond in geboord. En niet door 1 iemand, nee, de eerste 10 berichten staan vol met scheldwoorden voor die ene fout. Slotje erop!!!

Er word veel gepost wat niet veel met vissen te maken heeft. Als reactie daarop word er meteen maar even wat afgebekt. Want, het is een karperforum, dus alles gaat over karper.

Dat heeft wel een reden. Alles is wel zo ongeveer aan bod geweest. Typ maar wat in bij de zoekmachine en meteen honderden resultaten.

ER worden dus ook automatisch dingen gestart die al geweest zijn. Resultaat? gezeik en gedram op elkaar. Slotje erop!!

Dus ja, er heerst een negative sfeer!

Met de komst van het foto onderdeel is eindelijk weer wat nieuws. Dit soort dingen houden het nog leuk!
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

26-11-2005 17:36

Het niveau op het board ligt denk ik ook aan sommige gestelde onderwerpen.
Deze onderwerpen zijn terug te vinden in tal van boeken en websites.
Opzich niet raar dat er soms wat geirriteerd op wordt gereageerd.
Voorbeeld: boiliemix, 100.000 mixen te vinden in boeken e.d.

Dan nog de berichten die niks toevoegen aan het gestelde onderwerp.
Gaat het alleen om zoveel mogelijk berichten of om antwoorden waar diegene ook echt wat aan heeft?

Toch zijn er nog veel onderwerpen waar wel degelijk serieus op wordt gereageerd en ook zeker interessant zijn.


Mvg Rick
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

26-11-2005 17:39

Martin, de gemiddelde leeftijd van de posters is ook aanzienlijk gedaald, mede hierdoor worden er soms tot wel 10x toe topics over hetzelfde onderwerp geopend. Dat zoiets sommigen irriteert is duidelijk en ook wel enigszins begrijpelijk.
Eerst zelf eens wat opzoeken op dit board als men iets wil weten is klaarblijkelijk voor sommigen ook teveel moeite, sowieso is lezen blijkbaar al moeilijk.
Verder zijn de posters op dit board ook een doorsnee van de maatschappij, dus zul je hier ook van alles tegenkomen wat de één wel en de ander niet aanstaat. Dit zal m.i., ondanks jouw goede bedoelingen, ook niet anders worden.
Gebruikersavatar
Pieter Stam
Berichten: 431
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00

26-11-2005 17:50

Zou het niet een keer tijd worden om een ongelofelijke hoeveelheid topics definitief te verwijderen. Dan lees je ook niet meer elke keer 'gebruik de zoekfunctie eens'. Even weer vanaf 0 beginnen dus...
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

26-11-2005 17:59

Pieter Stam schreef:Zou het niet een keer tijd worden om een ongelofelijke hoeveelheid topics definitief te verwijderen. Dan lees je ook niet meer elke keer 'gebruik de zoekfunctie eens'. Even weer vanaf 0 beginnen dus...


Heb ik ook al eens gezegd. Waar het op uit liep?

Gebruik de zoekfunctie! Is al zat over geweest! Je kan je tijd beter anders besteden! Begin eerst maar je site te verbeteren!

Hoezo gezeik???
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

26-11-2005 18:06

Het enige wat wel opvalt is dat topics over niveau al jarenlang met een zekere frequentie opduiken.

Het is toch echt zo dat de kwaliteit van de postings de verantwoording is van de forumleden. Als ieder zich daarom bekommert moet het vanzelf beter worden.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

26-11-2005 18:47

Heren,

Ik zie in veel antwoorden terug dat men zich stoort aan topics die al meermaals zijn behandeld. Op zich wel te begrijpen ware het niet dat ook meningen van mensen veranderen. Zeg je het ene jaar dit, het jaar erna kun je door bijleren weer een heel andere mening hebben. Althans, zo gaat het bij mij. Daarom vind ik het ook niet heel storend dat er mensen zijn die steeds weer hetzelfde vragen, het blijft immers een discussieboard. Iedere keer verwijzen naar de zoekmethode vind ik dan ook onzin, als iedereen zo redeneert blijft er immers niets meer van het board over!!

Het verwijderen ervan lijkt mij zinloos, juist omdat daarin nog steeds te meeste informatie staat. Nieuwe topics over eerder behandelde onderwerpen halen helaas nog steeds niet de diepgang van weleer. Wat mij betrfet daar dus niets aan veranderen

Waar ik mij over verbaas is de diepgang die eigenlijk al lange tijd zoek is, de allerlaatste keer zal waarschijnlijk in de ''grote aasuitdaging'' zijn geweest. Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar ook het verdwijnen van de rotory heeft hier volgens mij aan bijgedragen. Misschien wordt het wel tijd om daar nieuw leven in te blazen. Zomaar een ideetje hoor!

Graag zie wat de forumleden beter zouden willen hebben en hoe ze dit denken te bereiken.......

Grtz,

Martin
Gebruikersavatar
Jelle Dries
Berichten: 235
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: Zoersel
Contacteer:

26-11-2005 18:57

wa jullie moeten leren is gewoon om niet te antwoorden op alles. als je je ergert aan iets negeer het dan. er zullen veel minder problemen zijn. en ook veel minder postings.
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

26-11-2005 19:19

En wat we moeten leren is een beetje respect voor elkaar te hebben

Er word genoeg gebekt. Daardoor krijg je zo'n sfeertje.

Je kan bij dubbele postings ook wel even 'normaal' zegen dat het geweest is. Dit hoeft niet gepaard te gaan met een boel gebek.
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

26-11-2005 19:24

Daar sluit ik me bij aan jelle, de drang om te reageren lijkt bij sommige mensen de overhand te krijgen. Als je iets niet boeit of je stoort je ergens aan hoef je niet te reageren.
De mensen die wel een inhoudelijke reactie willen geven doen dat best. Op deze manier nodigt het niet erg uit om zinloze topics te openen aangezien er toch geen reactie op komt.

De negatieve sfeer komt voort uit irritaties over bepaalde topics en onderwerpen, dit is mijn idee. Gewoon niet reageren als jeje ergens aan stoort, tenzij dit bijdraagd aan de discussie. Mensen persoonlijk aanvallen is ook niet nodig, word de sfeer niet beter van!

Helaas is het meeste op karpervisgebied al vaak besproken, zo ontstaat er vaak herhaling. Wanneer een discussie word gestopt kom je als forum ook niet verder. Inzichten veranderen met de tijd, er kunnen nieuwe topics worden gestart over dezelfde onderwerpen. Stilstaan is achteruitgaan ook in karpervisserij. Nou worden sommige topics wel erg snel na elkaar gestart, dit is natuurlijk niet de bedoeling maar na een bepaalde periode moet er toch weer wat te discuseren zijn lijkt mij.
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

26-11-2005 19:44

Niveau is inderdaad niet meer zoals een aantal jaar geleden, maar komt ook omdat er te veel mensen zijn die anderen af lopen te zeiken op gedane postings. Deze zullen in de toekomst wel nadenken voordat ze weer eens iets posten.
En de rotary was altijd een reuze interessant onderwerp, zou in mijn ogen top zijn als deze terug weer zou komen.

Mvg,
Arjan vd Palen
Walter de Wit
Berichten: 102
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

26-11-2005 20:18

Beste martin.

Helaas komt dit fenomeen niet enkel voor tijdens diskussies op het board maar ook tijdens bijeenkomsten.
Niets is in mijn ogen zo irritant dan het ongegeneerd mensen af te kappen in een relaas of op een asociale wijze(mensen welke je niet kent) tijdens een poging om een diskussie aan te zwengelen en zo STUDIE te bevorderen deze persoon uit te maken voor stom.

Helaas heb ik dit laatst op een regiomeeting nog moeten meemaken.

Walter.
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

26-11-2005 20:30

Ik heb net ook een oud onderwerp gestart. :oops:

Ik had de zoekfunctie wel gebruikt maar verkeerd :oops: :oops:

Ik had een hele zin ingetypt en dat was dus fout. wat ik zocht kwam dus niet.

Maar gelukig heeft een mod hem al voor me verwijderd!
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

26-11-2005 20:38

"
Helaas heb ik dit laatst op een regiomeeting nog moeten meemaken. "

Walter,

ik dus ook ( zelfde meeting ? :wink: ) maar de letterlijke tekst was :

" Wat is dat een domme opmerking zeg "

Degene die bovenstaande zin uitsprak zit waarschijnlijk nu nog te wachten tot de vis " los " is.

Martin,

Ideetje, pak de laatste rotaryletter http://www.karperwereld.nl/rotary/deel84.php en schrijf je eigen reactie hierop
in een nieuwe rotaryletter. Er zijn vast nog wel een paar nieuwe rotaristen te vinden.
Laatst gewijzigd door Michel Hollaar op 26-11-2005 21:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

26-11-2005 20:43

Heren,
Laten we eens wat doen aan zelfkritiek, en kijk eens naar je eigen reacties op KWO. Denk dat je veelal schikt van je eigen berichtgeving :lol:
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

26-11-2005 20:44

Peter Ponsteen schreef:Precies!

veel dubbele topics!

Alles is zo ongeveer wel geweest. Het board is toe aan iets nieuws.

Is er ook gekomen...zie topic fotografie...deze loopt als een speer :wink:
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

26-11-2005 20:57

Hans,

Dat zei ik ook in eerdere berichten.

Is echt een top onderdeel.
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
Stefan Gooijert
Berichten: 330
Lid geworden op: 03-01-2005 11:07

26-11-2005 21:07

Beste medeboarders...

ik had vorig jaar een docent en die zei het volgende:

domme vragen bestaan niet, maar dome antwoorden wel... De meeste antwoorden op een vraag zijn dat helaas...

Dit herken ik wel weer in het board. Ik ben zelf nog niet zo lang actief en ook ik "vergeet" wel eens om de zoekfunctie te gebruiken. Maar je moet er ook vanuit gaan dat er binnen sommige onderwerpen ontwikkelingen plaatsvinden. In die gevallen heb je in mijn ogen ook weinig aan de oude topics...

Mijn idee is: gooi de bezem eens door het board. verwijder de topics die al te lang niet meer gelezen zijn, of stel een geldigheidsduur in (dat ze b.v. een jaar na de laatste posting verwijderd worden). Zo blijven de onderwerpen ook "updated".

Misschien iets om over te stemmen???

mvg Stefan Gooijert
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

26-11-2005 21:10

Ik vind het idee van stefan ook goed!

Maar volgens mij zijn wij de enige!
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
Stefan Gooijert
Berichten: 330
Lid geworden op: 03-01-2005 11:07

26-11-2005 21:12

Peter ik denk niet dat wij de enigen zijn. Er zijn er vast wel meer die zich storen aan dit soort topics en postings. Wat je krijgt is dat ze eerst hier op het board tegen mekaar te keer gaan, volgende week slaan ze aan het water mekaar de hersens in met een bankstick...
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

26-11-2005 21:24

Ja hoor, bezem door het board.

Maar dan wel van bovenaf beginnen.
Discussie hoek, pagina 30 tot 42 laten staan, rest kan weg!
Alles dubbel.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Stefan Gooijert
Berichten: 330
Lid geworden op: 03-01-2005 11:07

26-11-2005 21:27

Henk,

ik zat meer aan iets te denken dat je via het board vrijwilligers optrommeld die de nutteloze topics tussen de nuttige uithaalt. De nuttige zou je dan bv in een archief kunnen zetten en met het board weer schoon beginnen. En dan gewoon een aantal moddereters erop zetten die ook toezien dat bepaalde onderwerpen al geweest zijn. daarheen verwijzen en verwijderen die nieuwe.

Ben je klaar toch?
Walter de Wit
Berichten: 102
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

26-11-2005 21:27

Beste Michel.

Idd dezelfde meeting en ik verwees naar de woordenwisseling van jou met de persoon die nu wacht tot ze "los zijn".

Een afgang wat betreft STUDIe, en dat staat toch op een gedeelde 1e plaats naast gezelligheid.

Walter.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

26-11-2005 21:34

Walter,

van een woordenwisseling was eigenlijk niet eens sprake. Het simpel stellen van een vraag en het nogmaals moeten herhalen van diezelfde vraag bleek al tot deze uitspraak te moeten leiden. Om de presentatie van een collega karpervisser niet verder te verstoren heb ik hoofdschuddend mijn mond maar verder gehouden.

Maar gezellig was het wel.

De studie en de discussies komen echt nog wel aan de beurt. Geen zorgen.