Vissen bij obstakels


Plaats reactie
Gebruikersavatar
taco van vuuren
Berichten: 123
Lid geworden op: 31-03-2002 01:00
Locatie: Velsen

24-08-2002 17:40

Hallo karperfanaten,

Mijn maat en ik vissen nu alweer een tijdje in een kanaal vlak bij een brug. Bij deze brug staan een aantal palen in het water. Wij zijn er inmiddels achter dat de meeste karpers vlak bij de palen en onder de brug vandaan komen, probleem is natuurlijk de palen en de overige rotzooi bij een brug. Hebben een aantal weken geleden gedregd en troffen twee fietsen en een ijzeren opstapje aan (natuurlijk zat hier visdraad omheen).

Inmiddels suffix opgespoeld, gezien de prijs/kwaliteit verhouding, snake-bite/skin als onderlijn en amnesia geprobeerd. Echter wij zijn nog steeds niet tevreden over de resultaten...

Vissen met 2 en 2 1/4 ponds hengels voorzien van sic-ogen en de shimano 4500's

Heeft er iemand nog tips...
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

28-08-2002 00:09

Volgens mij niet. :D
mvg Rob van Os
Sjoerd Koster
Berichten: 142
Lid geworden op: 19-06-2002 02:00

28-08-2002 10:13

Als het een stek is waar je de mazzel heb maar met een selecte groep te vissen en geen last van andere vissers te hebben dan zou ik er eens gaan voeren.

Als je de karper vertrouwd maakt met je voer en probeert de voerstek beetje bij beetje verder weg van de gevaarlijke palen aan te leggen zit je d'r al een stuk beter bij.

Dan zou je geen problemen meer mogen hebben met de bulk van de vissen tenzij het echte biggetjes zijn maar ja dan kan je ze met een 3lbs of meer hengel ook maar hoogst zelden stoppen...

Groeten,
Sjoerd
bart joosen
Berichten: 83
Lid geworden op: 18-08-2002 02:00
Locatie: Brecht (Belgie)

28-08-2002 20:31

Probeer van achter die palen te vissen, of toch minstens in de richting van die palen aan te slaan. Niet zelden zal de karper in de tegenovergestelde richting vluchten, in dit geval dus van de palen weg!!

Lukt niet altijd, maar is het proberen waard!
Humphrey Paap
Berichten: 198
Lid geworden op: 03-07-2002 02:00

28-08-2002 23:27

Als verspelen door de obstakels het probleem is (dit kan ik niet uit je verhaal opmaken) dan zou ik als ik jou was geen gebruik maken van de bait-runner, maar de slip zo goed als vast draaien en als achtersteun een rod-lock gebruiken. De waker zo goed als tegen de hengel en dicht bij de hengel blijven zitten. Bij een aanbeet (meestal een enkele piep) zo snel mogelijk proberen om de vis bij de palen vandaan te trekken. Succes !

Humphrey










bij de hengel zo goed als tegen de hengel Ruimte tussen waker en hengel beperkt houdende hengel in stevig vastzetten met behulp van een rod-lock om elke hengel je zeggen Niet geheel duidelijk is of je teAls verspele weinig n het probleem is
Michiels Gino M W
Berichten: 203
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Michiels GINO België Bredene (kust)
Contacteer:

28-08-2002 23:44

Inderdaad,vroeger viste ik ook in een kanaal aan een sluis, ook vergezeld van palen.Gewoon met een stevige hengel 3lbs,en een molen met slip toe,waker maar enkele cm laten zakken en bij een piep of opkomende lijn,direkt aanslaan en met je hengel enkele meters naar achter gaan en dan de vis zijn explosie geven door slip te geven,aangezien je hem uit zen evenwicht hebt getrokken kies hij gewoon een run rechtdoor ( de eerste meters toch en dit zijn de belangrijkste).Gebruik als voorslag eens 35lbs quicksilver van Kryston.
Gebruikersavatar
Bart Smol
Berichten: 438
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

29-08-2002 17:23

gooi zo dicht mogelijk tegen de paal

mijn ervaring is dat als je een beet krijgt hij er vanaf zwemt . dit integenstelling tot bijv een meter van de paal af dan zwemt ie net de paalen in
Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

29-08-2002 18:32

vanacht eindelijk weer op het twentekanaal gevangen.10 cm van een paal af.Ik zit daar zeg maar naar links te vissen en dan leg ik mijn montage tegen de achterkant van de paal zodat de vis van het obstakel wegzwemt.Dit is een perfecte methode je moet er dan alleen wel heen lopen en daar de vis afdrillen.In de meeste gevallen raad ik in dit soort situaties wel gevlochten lijnen aan of in ieder geval een voorslag.
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.
Plaats reactie