NEW WORLD COMMON CARP RECORD


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

29-10-2005 09:58

Dat Alijn zijn mening over betaalwateren heeft bijgesteld is zijn goed recht. Ik vond vroeger ook dat je met de pen niet met een hair moest vissen, nu doe ik niet anders.

Het is en blijft een principekwestie, een taboe, maar wat veel mensen vergeten is dat niet iedereen die naar een betaalwater gaat er lachend van terug komt. Een topvis van een betaalwater heeft pas echt weinig waarde als iedereen die er naar toe gaat hem zou vangen.

En dat zo'n vis er dan enkele keren per jaar uitkomt, ok. Dat gebeurt in Nederland ook met veel zware vissen waar de hengeldruk zo groot is dat dit wel móét gebeuren.

Gun ieder gewoon zijn geluk en voldoening. En waar je dat vandaan haalt dat is ieders eigen zaak.

Hulde overigens voor de Erica Terpstra-vergelijking :lol:

Groeten Christian
Boudewijn Stolk
Berichten: 287
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Waterland
Contacteer:

29-10-2005 11:17

Wat een super vis zeg! Proficiat mr. Finkeldne
Mooie foto's!
Wel vreemd dat je het Wereld record vangt en alleen maar foto's van zijn ene zijde neemt?
Ich sage so: Besser ein schwanze in die hole dan die luft von zehn
Zwier Noordman
Berichten: 67
Lid geworden op: 11-03-2002 01:00
Locatie: Breda

29-10-2005 12:25

michel Tja schreef:ze zouden eigenlijk die BTW`s moeten leegvissen/stropen. die vissen die eruit komen in een supergrote plas uitzetten,en een groot hek met stroom erop er omheen zetten.

zodoende heb je een rustoord voor de vissen die hun rust verdienen.

net als die wedstrijd paarden en zo , na hun succesen gaan ze in een wei staan om van hun oude dag te genieten.

zou ook wel iets zijn voor de vissen die uit die regenboog plas komen.

is niet te realiseren ,maar een idee is het wel


Leuk voorbeeld.

Zullen we dit ook op niet betaalwaters gaan doen om de vissen "rust" te geven: Bussloo cassien de zwaan enz enz enz enz. Besef je wel dat je zelf ook deel uit maakt van de mensen die de vissen "pijn" doen.
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

29-10-2005 12:36

Als er enkele woorden kloppen in deze hetze is het wel "meneer Danau".

"Meneer Danau" krijgt hier wel de stront met bakken over zijn hoofd, maar de meesten lopen weer als kippen zonder kop achter de persoon die de eerste emmer bagger moest schudden.

Hij heeft helemaal geen nieuw wereldrecord spiegel gevangen!

Roddel 1 ontkracht!

Hij heeft Scarface (de vis met de strop van Luke Moffat zn water) nooit gevangen, laat staan dat Alijn er al ooit gevist heeft!!!

Roddel 2 ontkracht!

Om niemands plezier te vergallen in dit partijtje stront gooien zal ik zelf ff een nieuwe roddel de wereld insturen. Kan daar lekker over voort geouwehoert worden! Mark Hoedemakers is door z'n bedchair gezakt tijdens het neuken. Als neukende visser is hij onverantwoord bezig. Hij moest maar 'ns een run krijgen! Afschieten die kerel!

Met vriendelijke en objectieve groeten!
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

29-10-2005 14:05

Tja zoals ik wel eens vaker in een topic heb geschreven. "karpervissers zijn nog erger dan wijfen" ...


Groetjes
Gebruikersavatar
Ruud Rustenburg
Berichten: 335
Lid geworden op: 01-09-2005 10:52
Locatie: oudenbosch

29-10-2005 14:09

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Carphunting!!! Just My Way Of Life!!!
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

29-10-2005 14:13

Christian Hummelink schreef:Dat Alijn zijn mening over betaalwateren heeft bijgesteld is zijn goed recht. Ik vond vroeger ook dat je met de pen niet met een hair moest vissen, nu doe ik niet anders.


Groeten Christian


Doe je dat ook als je op een water vist waar stroming staat :roll: :wink:
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

29-10-2005 14:33

Even een paar dingen rechtzetten wat mijn reactie betreft.

Ik schreef wat heeft ie grote handen :o

Daar blijf ik dus bij,ongeacht gewicht of wereldrecord(trouwens wereldrecord kan helemaal niet want officieel is hij niet gevangen zoals dat verreist word maar dat terzijde)

Wist dat het dezelfde vis was die eerder al op een geweldig gewicht was gevangen door Meneer Pelzer.
Zo'n vis behoeft in mijn ogen geen groothoeklens (geen enkele vis trouwens) deze foto's geven totaal geen goed beeld hoe de vis in werkelijkheid is en dat is namelijk een bak.
Maar dit is en blijft een persoonlijke mening,vind groothoeklenzen gewoon 3 keer niks.

Klaas,even over jouw reactie,als iemand staat voor het feit dat ie fel is tegen BTW dan geld dat voor alle betaalwateren (de goede ten spijt) en kan het nooit zo zijn dat de vangsten op zo'n water goed gepraat worden.
Of dit nu Alijn is of iemand anders doet er helemaal niet toe.
Ook Alijn is tegen betaalwateren geweest,nu mag ie van mij dat rustig bijstellen,maar dan moet je wel tegen kritiek kunnen als mensen dat vreemd vinden.


Iedere keer als er een record geclaimt word dan krijg je gelovige en ongelovige,is mensen eigen en zeker karpervissers.
Persoonlijk vind ik het geweldig dat er zulke bakken van vissen worden gevangen,zou graag zelf zo'n dikke vis wel willen vangen,alleen wat sommige ervoor over hebben om zo'n vis te vangen gaat mij te ver,dus hou ik me gelukkig met vissen vangen van een kleinere caterogie maar dat past weer beter in mijn beleving van karpervissen.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

29-10-2005 14:45

@hoedemakers mark,

als alijn echt geen wereld record heeft gevangen op een btw,neem ik al mijn uitspraken over dat betreffende onderwerp terug,en wil mijn oprechte excuses aanbieden,als...
over raduta enzo,dat zijn feiten,en ik blijf bij mijn mening daar omtrent.

dat alijn een wereld record heeft gevangen op btw,baseerde ik op
uitspraken van bertil,de beheerder van deze site,ik mag aan nemen,
dat een beheerder dergelijke info alleen op het board zet als ie daar zeker van is,ik ben ook geneigd dat te geloven.

hoe weet jij dat het niet zo is eigenlijk?

m.v.g. robert
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

29-10-2005 15:00

@klaas,

ben jij nou zo'n ksn burn the paylakes man?
ik dacht dat de ksn per definitie tegen btw's was?
maar als iemand als alijn danau,vol uit,er mee te maken krijgt,
dan pleur je je princiepes de prullebak in?

iedereen hier op het forum die het waagt om over btw te beginnen,
wordt afgebrand tot op zijn botten toe,maar AD(sorry klaas,maar ik
walg van die naam) is gewoon iemand die:gewoon de mogelijk heden benut,en wel geld ervoor over heeft?en als hij op dezelfde manier
wordt behandeld als een ander,dan ben ik jalours?

lang leve de btw's,groeten robert
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

29-10-2005 15:19

Hoedemakers Mark schreef:Roddel 1 ontkracht!

laat staan dat Alijn er al ooit gevist heeft!!!



Heel zeker van ????
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

29-10-2005 15:21

Robert,

Ik hoop dat ik je aan de hand van m'n PB duidelijkheid geschept heb.

Nog even over die foto's van de grote Duitse schub. Ik vind deze ook niet echt mooi, maar wat zou het. De vanger is degene die voor zichzelf beslist wat voor foto's hij wilt. Al liet hij op de achtergrond een kerel zetten met z'n broek op de enkels...

Het is niet aan ons om te oordelen hoe anderen foto's moeten nemen denk ik.
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

29-10-2005 17:00

Gewoon een absolute megabak.

Jaloers? Absloluut niet. Of ik hem zelf willen vangen? Op een dag zeker wel. Gegund? Resoluut ja, wat deze jongen al heeft geflikt op zijn leeftijd is een knap staaltje visserskunst waar ik alleen maar respect voor kan hebben.

Of die foto,s nu wel of niet goed/mooi zijn. Wat kan het ons allemaal schelen. De vis gaat in zijn fotoalbum en wij zullen er nooit meer iets van zien. Als de persoon ik kwestie er gelukkig mee is, wie zijn wij dan om daar over te oordelen.

En over die gewichten; dat zal allemaal wel kloppen. Wat heeft zo, n jongen eraan om over gewichten te liegen. Dat er mensen zijn die hier een handje van hebben is jammer maar als je zo,n vis vangt laat je het wel. Hij heeft vooraf vast geweten dat hier zoveel publciteit over zou komen. Dat de waarheid dan boven tafel komt zal deze intelligente Duitser ook wel weten... :wink:

Vr. Gr.,

Martin
Gebruikersavatar
Jaap de Bliek
Berichten: 15
Lid geworden op: 04-06-2002 02:00
Locatie: Breskens

29-10-2005 19:53

Foto's zijn niet van top klasse, maar geloof me, met vissen van dit formaat poseer je niet zo maar "even".

Als ik de beelden zo bekijk dan is het werkelijk een bak van een vis.

Mocht het toch een fake zijn, wie heeft dan wie te pakken???

Weet iemand waar ik een vergunning kan krijgen??

greetz

Gardon
ronny geens
Berichten: 174
Lid geworden op: 18-08-2003 02:00
Locatie: beverlo

29-10-2005 20:19

Tja zou ik ook wel willen weten waar het watertje ligt :)
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

29-10-2005 20:49

In Duitsland..
©
Gebruikersavatar
Jelle Dries
Berichten: 235
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: Zoersel
Contacteer:

29-10-2005 22:09

we kunnen mss aan alain vragen of hij een trip naar daar wil organiseren, kunnen we allemaal samen met de bus naar daar...
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

29-10-2005 23:39

Ruud Visser schreef:
Doe je dat ook als je op een water vist waar stroming staat :roll: :wink:


Stroming, wasda?
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

30-10-2005 08:07

is er misschien iemand die het daad werkelijk weet of blijven we heen en weer zeiken.Handen te groot .Isgeen wereldrecord Alijn is een lul want hij vist op btw om een record te kunnen vangen.het wordt langsamerhand een ouwe wijfen topic.En ga nu niet tegen mij lopen zeuren want ik weet het helemaal niet daarom mijn eerderen vraag in deze topic.Dus wie weet nu iegenlijk hoe het werkelijk zit graag serius en gedegen antwoord
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

30-10-2005 09:53

Even een reactie van mijn kant, de KSN staat voor een goed visstandbeheer. Dat er een spanningsveld is tot betrekking met BTW is voor een ieder onderhand toch wel duidelijk. BTW controleren of zij een goed visstandbeheer over een aantal jaren voeren en gevoerd hebben is redelijker wijze ook niet te controleren. Uit de enquête kwam ook na voren dat veel beheerders weinig kaas gegeten hebben als het om visstandbeheer gaat. Daarom is het af te raden naar een dergelijk water te gaan. Dit is een vrij genuanceerd standpunt wat in genomen is. Voorbeelden van water waar het fout gegaan is zijn helaas legio, dat komt in het nieuws.
Viswater waar mogelijk redelijker wijs een goed beheer gevoerd wordt, kunnen daarom bij wijze van spreken nooit een stempel van goed gedrag krijgen. Dit is nu eenmaal de situatie waar we rekening mee te houden hebben.

mvg,
Peter
dimitri pouls
Berichten: 52
Lid geworden op: 07-03-2004 14:56
Locatie: bree (limburg-->belgië)

30-10-2005 11:01

ronny geens schreef:Tja zou ik ook wel willen weten waar het watertje ligt :)


hier krijg ik dus sch**t van
er word erges ne grote vis gevange,
allemaal daarheen!!!
is hier ook zo, zal overal wel zijn :roll:
ik ken zo voorbeelden genoeg..
denk altijd negatief, dan kan het alleen maar meevallen
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

30-10-2005 11:01

niet overal op happen :wink:
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

30-10-2005 14:21

Peter,

Helaas is het "slechte visstand beheer" niet alleen merkbaar op de vaak overbezette BTW, maar zijn er ook genoeg openbare wateren die dit kenmerk dragen. Je hoeft bijv. het woord enduro maar te koppelen aan een openbaar water in France en hordes kleine vissen zijn het gevolg. En dit zijn ook ondoordachte uitzettingen, maar goed dat hoef ik jouw niet te vertellen.

Het beste visstandbeheer is geen visstandbeheer, maar dat is mijn persoonlijke mening...
mvg

Bart van den Hurk
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

30-10-2005 14:52

Volgens mij is juist die oude generatie het gebrek ( bedoel ik jou niet mee hoor Bob ).

Bij mijn plaatselijke HSV wordt de helft van het bestuur met een rolstoel de vergaderruimte ingedrukt. Als je wat zegt moet het twee keer, en drie keer wanneer de batterijen leeg zijn. Kijk uit die drempel meneer de secretaris, geef mij u krukken maar even...En wanneer je dan vraagt om een onderhouds uitzetting van een paar spiegels omdat de huidige populatie niet het eeuwige leven heeft, kijkt men allen over de bril en volgt het antwoord; de voorzitter heeft gister nog een karper zien springen, ze zijn nog springlevend...zeg nou zelf, dan ben je toch he-le-maal uitgeluld?
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

30-10-2005 15:01

Herwin Kwint schreef:Volgens mij is juist die oude generatie het gebrek ( bedoel ik jou niet mee hoor Bob ).

Bij mijn plaatselijke HSV wordt de helft van het bestuur met een rolstoel de vergaderruimte ingedrukt. Als je wat zegt moet het twee keer, en drie keer wanneer de batterijen leeg zijn. Kijk uit die drempel meneer de secretaris, geef mij u krukken maar even...En wanneer je dan vraagt om een onderhouds uitzetting van een paar spiegels omdat de huidige populatie niet het eeuwige leven heeft, kijkt men allen over de bril en volgt het antwoord; de voorzitter heeft gister nog een karper zien springen, ze zijn nog springlevend...zeg nou zelf, dan ben je toch he-le-maal uitgeluld?


Off-topic: Wahahahaha, wat kan die kerel het toch mooi vertellen, hè?
:lol: :lol: :lol:
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens