wie


Wout Haasjes
Berichten: 204
Lid geworden op: 28-03-2005 14:48
Locatie: Hengelo

23-09-2005 19:51

kan me vertellen hoe het voelt om een karper te drillen?



Ik weet het niet meer. Ben vandaag de spreekwoordelijke man met de hamer tegen gekomen. Ik ben sinds juni bezig op een heel klein putje in de buurt. Ik denk dat het water zo'n 1,5 hectare is. Maar de vissen die er zwemmen zijn prachtig. Ik schat dat er zo'n 25 karpers zwemmen, waarvan het merendeel ver over de ...;) pond gaan. Heb onlangs een foto gezien van een vis die de potentie heeft om binnenkort de ... ;) pond te passeren, gezien zijn groeicurve van de laatste jaren. Maar het lukt me niet om er wat te vangen...

Op het moment zijn er 3 karpervissers actief, ik maak zo'n 2 dagen per week, die andere jongens 1 nachtje per week. Ik weet dat 1 van die gasten regelmatig (3 keer per week) voert. Daarom ben ik zelf maar gestopt met voeren.

Nu heb ik dit voorjaar enkele dagen me helemaal de pleuris gevangen op een mooi water hier in de buurt, 20 vissen op een dag was geen uitzondering.

Maar ik heb mezelf begin juni voorgenomen om me op dat putje met die dikke vissen te storten. Geen makkelijk succes maar dikke vis was mijn plan.

Echter, het is nu bijna oktober en ik heb de laatste 3 maanden 1 vis van 15 pond gevangen :o

Al met al heb ik zo'n 300 uur aan het watertje doorgebracht denk ik, wat bestond uit kijken, kijken, kijken en een beetje voeren en vissen. Ik heb precies in de gaten wanneer ze asen, wanneer ze van plek verkassen etc etc. Ik heb ook zeer regelmatig de aasplekken rond mijn haakaas, maar een run ho maar.

Wat aas betreft, al veel geprobeerd; maden, frolic, pinda's, tijgernoten, boilies (meestal trouvit-robin red- maismeel - etc etc), pop up (dynamite), drijvend aas (brood, hondenbrokjes).

Vandaag was de zoveelste blank op rij en nu baal ik er goed van.

Nu ben ik vandaag ook aan het twijfelen geslagen, doorvissen op dit water of moet ik me op een ander water gaat storten? Ik weet het niet meer zo goed, aan de ene kant ben ik vastbesloten om mijn vis op het putje te vangen, anderzijds hunker ik ook wel weer naar een gillende delkim.

Meer mensen die wel eens in zo'n dubio hebben gezeten? Wat is jullie tip, doorvissen of verkassen? Iemand nog een wonderaas in de aanbieding?

Pff, weet zelf ook niet wat ik met deze posting wil, maar ik moest het toch even kwijt. Wat een hobby :-?
Laatst gewijzigd door Wout Haasjes op 25-09-2005 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

23-09-2005 19:58

Hej Wout,

Wees gerust. Ik heb een keer een paar sessie gemaakt op een water, en uiteindelijk mijn voertechniek aangepast. Pas toen begonnen we te vangen, en hoe....de vis van het water op 30 pond, en nog 9 andere vissen waarvan het merendeel over de 20 pond. Pas dus je voertechniek eens aan! Hoe kan ik niet precies zeggen, ken het water niet, en wil mijn eigen techniek liefst geheim houden. Hoop dat je er wat aan hebt op deze manier. Maar mijn hoofdgedachte is dus probeer anders te voeren (en te presenteren) dan anderen. Een simpele rig(no-knotrigg) werkt vaak dressuurdoorbrekend.

Groeten Marck
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

23-09-2005 20:03

stuur patrick hitija eens een mailtje..die kan je er wel doorheen slepen toch pat!! Toppie niets dan respect!!

en ze komen vanzelf!!
Wissel het af en toe af met het andere water. Dit doe ik ook :oops:
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

23-09-2005 21:37

Wout,

Ik zou voor een tijdje een ander water nemen, en daarna weer volgas verder op dat moeilijke water.....

Ennuh nog gefeliciteerd met de verjaardag, de helft van Nederland heeft het wel meegekregen duzzz.... :D

Mvg

Patrick
Wout Haasjes
Berichten: 204
Lid geworden op: 28-03-2005 14:48
Locatie: Hengelo

24-09-2005 12:01

Patrick Kip schreef:Wout,

Ik zou voor een tijdje een ander water nemen, en daarna weer volgas verder op dat moeilijke water.....

Ennuh nog gefeliciteerd met de verjaardag, de helft van Nederland heeft het wel meegekregen duzzz.... :D

Mvg

Patrick


Haha, thx! ;)
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

24-09-2005 14:39

Wout,

ik ben laatst langs dat watertje gefietst waar je het over hebt..

maar hoe zit het met de vangsten van die andere gasten dan? vangen die wel wat? zo ja kijk eens wat hun doen met voeren en montages.. klinkt goedkopo maar als je mekaar niet in de weg gaat zitten zie ik geen nadelen om elkaars tactieken toe te passen..

anders zeg me maar eens wanneer je er zit dan kom ik wel ff langs misschien heb ik dan nog ideeen. maar dan moet ik wel op het terrein kunnen komen want ik heb geen sleutel..

Gr. Remko
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

24-09-2005 15:27

Remko,

Ik snap werkelijk niet dat je geen enkele rekening houd met wat je post. Bepaalde details moet je niet posten.


Wout, je hebt een pb
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

24-09-2005 16:06

elco kuipers schreef:Remko,

Ik snap werkelijk niet dat je geen enkele rekening houd met wat je post. Bepaalde details moet je niet posten.


Wout, je hebt een pb


welke details dan?? ik verklap niets..

en zomaar vissen gaat daar niet hoor. tenminste niet zoals ik het heb begrepen omdat je een aparte vergunning nodig hebt waar je niet makkelijk aan komt. en als ik dat niet mag zeggen dan kan beter iedereen z'n mond houden..
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

24-09-2005 16:10

Wout,

VOLHOUDEN!!
Echt, de voldoening als het dadelijk allemaal wel meezit is echt moeilijk onder woorden te brengen..

Er zijn maar weinig genotsmiddelen die dat gevoel kunnen evenaren 8) ( ja, mnr Tsja gezien vanuit een breed kader :roll: ..)

Ben zelf dit jaar 45 nachten(waarbij vele meerdaagse sessie's..) bezig geweest voor me 1e run ( die ik trouwens ook nog verspeelde :oops: !)

Kostte me daarna nog 2 nachtjes voor me 1e vis, maar echt was "als een kind zo blij"

Goud gewoon!
Was ook blij dat ik me stok, 2 nachten ervoor, niet in 2 stukken had gegooid...al was ik daar toen echt toe in staat!!

Water staat niet bekend als makkelijk(130ha., geschatte bezetting ca.250 a 300st.), wist dus waaraan ik begon..

Mijn stand, tot nu toe:
65 nachten, 5 runs=> waarvan 2 verzilverd..

Maar de twijfels die toeslaan kan ik me goed voorstellen, zoals al door andere aangehaald, blijven proberen!
live the life you love and
love the life you live ..
Gebruikersavatar
dion van dongen
Berichten: 310
Lid geworden op: 02-06-2004 20:00
Contacteer:

24-09-2005 20:06

[quote="Wout Haasjes"]

Wat aas betreft, al veel geprobeerd; maden, frolic, pinda's, tijgernoten, boilies (meestal trouvit-robin red- maismeel - etc etc), pop up (dynamite), drijvend aas (brood, hondenbrokjes).

quote]

Mais?? 8)

En in deze gevallen schakel ik meestal over op een andere water wanneer ik echt het gevoel heb er niets te vangen.
En kom meestal het volgende seizoen terug.

Heb zelf ook vaak gehad, proberen een bepaalde target vis te vangen.
Een heel seizoen proberen zonder em te vangen. Het volgende seizoen meteen de eerste sessie.

Een kwestie van volhouden. :wink: :wink:
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

24-09-2005 23:57

De aanhouder wint (als het goed is)
Zou gewoon doorzetten,eens zul je voor je moeite beloond worden.
Je kan het eene water natuurlijk ook eens voor een ander water afwisselen maar ik zou er zeer zeker niet wegblijven door een aantal blanksessie's :wink:

Mvg...
Willem Barnas

25-09-2005 00:33

Hé Wâht,

Volg je gevoel, ga gewoon een beetje lopen aanklootzakken, desnoods op een ander water. Vis je niet stuk op die poel, maar bewaar je energie voor als ze los zijn. Je kunt namelijk beter doorzetten wanneer het loopt dan wanneer het tegenzit...

Ga een beetje freewheelen joh en als je geen zin hebt om te vissen, nou... ...dan ga je toch gewoon niet...

Dan ga je op de bank liggen met je bek in de zon en dan kijk je naar buiten en trek je een lange neus naar die karpers!

Groet'n en hou het rielekst,
WB :wink:
Gebruikersavatar
Jesse Oud
Berichten: 344
Lid geworden op: 26-08-2005 17:43

25-09-2005 08:48

Je weet dat er vis zit, dus blijf proberen!

Je kan wel op een ander water beginnen, je voert een week, je vangt een week en dan zou het misschien wel moeilijk zijn om terug te gaan naar je oude water :-?

Everything is possible!!!

Mvg Jesse :oops:
Vissen is gezond!
peter van berkel
Berichten: 75
Lid geworden op: 20-01-2005 15:47
Locatie: drunen

25-09-2005 14:32

dag wout,

geef het niet op!!!
ben net terug van een water waar ik nu voor het 2e jaar en mijn maat voor zijn 3e jaar bezig zijn.nooit een vis boven de 10 kilo gevangen en eergisteren ik mijn pb aan diggelen(naar 17,4 kilo) en gisteren mijn maat een van 13,5 kilo.
lange twijfels gehad,aan je eigen begoinnen te twijfelen en dan in een keer dit.
alles komt dan weer op zijn plaats.
het maakt zo veel goed als je dan in een keer die ene vis vangt
dus gewoon volhouden

groeten peter
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

25-09-2005 16:01

Remko Oude Elferink schreef:maar hoe zit het met de vangsten van die andere gasten dan? vangen die wel wat? zo ja kijk eens wat hun doen met voeren en montages.. klinkt goedkopo maar als je mekaar niet in de weg gaat zitten zie ik geen nadelen om elkaars tactieken toe te passen..


BAH, BAH, BAH EN NOG EENS BAH! Wout verteld hier dat hij een visser is die weet hoe je moet vissen, dan ga je niet 'afkijken' hoe je moet vissen op een water.. Je gaat zelf aan de gang..

Remko, dit soort tips geef je aan beginnelingen die totaal niet weten wat ze moeten doen om een karper te vangen, maar dit?

Gewoon vertrouwen houden in je montages e.d., een ander voertje proberen kan nog wel eens uitslag geven ;)
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

25-09-2005 16:38

Joris Kroes schreef:
Remko Oude Elferink schreef:maar hoe zit het met de vangsten van die andere gasten dan? vangen die wel wat? zo ja kijk eens wat hun doen met voeren en montages.. klinkt goedkopo maar als je mekaar niet in de weg gaat zitten zie ik geen nadelen om elkaars tactieken toe te passen..


BAH, BAH, BAH EN NOG EENS BAH! Wout verteld hier dat hij een visser is die weet hoe je moet vissen, dan ga je niet 'afkijken' hoe je moet vissen op een water.. Je gaat zelf aan de gang..

Remko, dit soort tips geef je aan beginnelingen die totaal niet weten wat ze moeten doen om een karper te vangen, maar dit?

Gewoon vertrouwen houden in je montages e.d., een ander voertje proberen kan nog wel eens uitslag geven ;)


als je dit soort tips alleen aan beginnelingen mag geven waarom stellen "ervaren" mensen dan ook nog vragen op dit forum?
Soms heeft iemand hulp nodig.. als het niet van dit forum kan komen waarom niet van collega vissers op hetzelfde water?

als je in een normaal gesprek vraagt hoe hij/zij vist en je komt er zo achter dat die methode heel goed werkt. en je past deze methode ook toe. zonder stekken te pezen oid. dan zie ik geen enkel probleem.
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

25-09-2005 17:03

Helemaal mee eens Remco!
Ik kan wel aardig vissen en toch vind ik hier op het board veel steun als het een tijdje tegen zit....
Er zijn zo veel varianten wat je kan toepassen in je visserij, soms dwaal je van de winning formula af.
Dan is het prettig als iemand je even weer de juiste richting op stuurd.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Jelle Dries
Berichten: 235
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: Zoersel
Contacteer:

25-09-2005 18:31

heb je het water al helemaal uitgepijlt? daar er zoveel dikke vis opzit zal het wel niet al te makkelijk zijn en zullen de vissen al negatief geconditioneerd zijn. je zei dat je ook wist waar ze azen. wel probeer eens op alle goede plekken van heel het water te voeren. niet te veel want de winter staat voor de deur, anders zal het snel afgelopen zijn. en probeer dan eens op deze stekken singel hookbait te vissen (met eventueel een pva zakje boiliekruim of pellets...
probeer ook eens elke sessie op een andere stek te vissen, en voer vooral verspreid (boilie per boilie --> geen geconcentreerd voer)
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

26-09-2005 16:39

Wout,
Heb je zin om zaterdag voor de gezopnde afwisseling eens een makkelijker water hier in de buurt te proberen?
Enuh, voor die put, al eens een vette pier geprobeerd?

Remko,
Met die specieale vergunning weet iedereen die de wateren hier in de buurt kent meteen over welk water het gaat, helemaal als je begint over sleutels...
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
eric alkema
Berichten: 24
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00

26-09-2005 17:28

Ik zou het eens met dikke douwwormen proberen
veel succes.
Wout Haasjes
Berichten: 204
Lid geworden op: 28-03-2005 14:48
Locatie: Hengelo

26-09-2005 19:05

Daaf Wolters schreef:Wout,
Heb je zin om zaterdag voor de gezopnde afwisseling eens een makkelijker water hier in de buurt te proberen?
Enuh, voor die put, al eens een vette pier geprobeerd?

Remko,
Met die specieale vergunning weet iedereen die de wateren hier in de buurt kent meteen over welk water het gaat, helemaal als je begint over sleutels...


Vette pier nog niet geprobeerd. Woensdag dan maar eens proberen...

Vind het prima om zaterdag eens wat anders te proberen, hangt er alleen vanaf of ik moet beunhazen. Als ik vrij ben laat ik het je weten! Anders spreken we de week erop wel af..
eric alkema
Berichten: 24
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00

26-09-2005 20:39

Ken je die dikke naaktslakken wel, moet je ook is proberen
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

27-09-2005 08:51

Daaf Wolters schreef:Remko,
Met die specieale vergunning weet iedereen die de wateren hier in de buurt kent meteen over welk water het gaat, helemaal als je begint over sleutels...



Precies wat ik bedoel. En dan posten dat hij word aangevallen op dingen die hij post.. RAAR? :o
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

27-09-2005 10:38

Elco grow up...
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

27-09-2005 12:47

Och hier, meneer is ook net tiener-af.