KANT vissen


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stefan Gooijert
Berichten: 330
Lid geworden op: 03-01-2005 11:07

29-08-2005 19:11

Ik zit met een probleempje. En die zijn er om opgelost te worden, dus hier komt ie...

Ik vis op een kanaal en heb daar een nieuwe stek gevonden. Nu is het probleem dat ik die stek voor mezelf wil houden, maar over de hele dijk vol in het zicht zit. Nu is er 1 punt waar ik mijn oval achter een bosje kan neerzetten, maar dit is ook gelijk het bosje waaronder ik wil vissen.

Nu is mijn idee om mijn oval achter dit bosje te zetten, en de hengels een aantal meters naast het bosje. Dan vis ik dus onder eigen kant. Maar omdat deze afstand vrij kort is ben ik bang dat de vis negatief op mijn lijn reageert.

Mijn probleem is nu: Hoe los ik dit op? Kan ik hiervoor gewoon een simpel toploodje gebruiken of moet ik met een leadcore aan de slag gaan? Misschien mensen met hetzelfde probleem die hier al een oplossing voor gevonden hebben? b.v.d.

Stefan Gooijert
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

29-08-2005 19:21

Wacht effe tot het donker is, en ga dan gewoon op de dijk zitten. Als je nog een maandje wacht is het al mooi op tijd donker, van niemand dus last :lol: .

Groet,
Stefan
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

29-08-2005 19:38

gewoon alles erop gooien :lol:
leadcore , sliding back lead , wat putty , toplood , wat hebben we nog meer ? weet het niet
maar zo hebben ze zeker geen last van je lijn of je vist met een slappe lijn.
heb op die dvd "door de ogen van de karper' gezien dat als ze dat lood in het water gooien en die lijn hangt slap dat die vissen er gewoon tegenaan zwemmen en erlangs zonder te schrikken en ik denk tog dat dit komt omdat ze verder er gaan last van hebben en ze voelen de lijn niet omdat hij niet strak staat .
hoop dat je hier wat aan hebt.

Gr Wouter.
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

29-08-2005 19:40

Ja dat zou ik ook doen, het ligt wel even aan de aastijden, maar opzich kan je beter gewoon alleen 's nachts gaan vissen. Ik heb hele slechte ervaringen met heel dicht onder je top vissen.. ik heb meerdere malen gehad dat als ik te dicht bij mijn hengeltop vis ik halve runs krijg en rare opopers. Nadat ik een stuk naar achter verkast was kreeg ik gewoon in 1 keer volle fluiters!

succes iig
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Tim Beeren
Berichten: 529
Lid geworden op: 29-07-2002 02:00
Locatie: Overveen (vlak bij Haarlem)
Contacteer:

29-08-2005 20:24

Inderdaad met slappe lijnen vissen.
Regen zijn de tranen van god, omdat hij geen karpervisser is...
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

29-08-2005 20:29

Stefan,

Voor dit soort luxe probleempjes bevis ik die spots van 's avonds net na de avondval tot net aan de morgen zon. Dan wel wegwezen anders heb je er alleen jezelf maar mee.

Het is wel vrij kort, maar met een goed opgebouwde voerstek kun je naar mate van tijd wel huishouden.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Stefan Gooijert
Berichten: 330
Lid geworden op: 03-01-2005 11:07

30-08-2005 14:11

Het probleem is dat de aastijden tussen 6 en 7 in de avond vallen, en tussen 8 en 10 smorgens. In het donker gaan zitten en vroeg weer opruimen is dus geen optie, maar in ieder geval bedankt voor het meedenken :D

Ik zit ook niet recht onder mijn toppen te vissen, maar, zoals in mijn posting stond, staan mijn hengels een aantal meters opzij. Zat zelf ook te denken aan een slappe lijn, dus ik ga dit ook ff proberen. Ik ben alleen bang dat de vissen dit wel als negatief gaan beschouwen en na verloop van tijd stoppen met azen als ze een slappe lijn tegenkomen.

Zelf ben ik niet zo´n voorstander van toplood, omdat mijn lijn dan strakgespannen over de voerstek heenloopt (en eventueel ook mossels en stenen, wat de kans op lijnbreuk vergroot).

Zijn er misschien nog andere oplossingen???

Alvast bedankt.

Stefan Gooijert
Chris Michilsen
Berichten: 123
Lid geworden op: 07-04-2005 16:56
Locatie: Amsterdam

30-08-2005 14:32

Misschien een penhengel aanschaffen? :D
Gebruikersavatar
Benjamin Conen
Berichten: 108
Lid geworden op: 25-08-2003 02:00
Locatie: Groningen

30-08-2005 14:33

Stefan Gooijert schreef:Ikdenken aan een slappe lijn, dus ik ga dit ook ff proberen. Ik ben alleen bang dat de vissen dit wel als negatief gaan beschouwen en na verloop van tijd stoppen met azen als ze een slappe lijn tegenkomen.
Stefan Gooijert


Stefan,
tegen de tijd dat ze zo schuw zijn geworden heb jij ze (hopelijk) allemaal al meer dan eens op de kant gehad.
Hoe is de bodemgesteldheid? Zou dan toch voor toplood gaan want waarschijnlijk zal het wel meevallen met die lijnbreuk. Kijk er moeten natuurlijk geen fietsen en winkelkarretjes liggen.

Veel succes!
Water masseert de ziel
Gebruikersavatar
Stefan Gooijert
Berichten: 330
Lid geworden op: 03-01-2005 11:07

30-08-2005 15:30

Het gaat om een kanaal. De bodem loopt dus vrijwel vlak totaan de vaargeul. Hij ligt wel bezaaid met stenen, en deze zijn grotendeels weer bedekt met driehoeksmosseltjes. De kan op lijn breuk wil ik dus niet riskeren. Ook de beetregistratie vind ik minder bij het gebruik van toplood.

Toch denk ik dat de vissen er schrikkerig op kunnen reageren, omdat ze domweg niet weten wat het is. er staat totaal geen planten in, hetgeen ze als hetzelfde kunnen ervaren qua gevoel.

Ik ga het vannacht proberen met een slappe lijn en we zien wel hoe het uitpakt.

Stefan Gooijert
laurens v emmerik

30-08-2005 17:53

helemaal mee eens jeroen!
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

03-09-2005 11:27

nog wat gevangen ??
peter andrae

03-09-2005 14:51

Je kan toch een stukje leadcore gebruiken om dat laatste metertje op de bodem te krijgen,en als je vlak op je stek zit te vissen en je houd jezelf rustig aan de waterkant dan komen die vissen er wel uit hoor.

mvg peter.
jan van kranenburg

04-09-2005 01:13

Eigen kant?

Lijkt je dit geen optie om te pennen?

Ligt er ook geen lijn op die mosselbanken.
Boudewijn Stolk
Berichten: 287
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Waterland
Contacteer:

04-09-2005 01:35

gewoon slappe lijn wel swingers.
Draai na het ingooien je lijn strak als normaal en trek dan lijn van de spoel terwijl je naar je lijn kijkt en geef hem dan zoveel lijn terug zodat je lijn ook niet kompleet slap ligt.Dan wachten op een aanbeet.
hoeveel hengels voor dat bosje?
Of snacht vol op de zicht plekken naar dat bosje vissen en je overdag verstoppen in dat bosje terwijl je met een hengel daar ligt te romen
Robin Okken
Berichten: 97
Lid geworden op: 24-02-2005 15:31
Locatie: Hoogeveen

12-09-2005 18:30

heey stefvan ik weet zekker dat er heel wat troep aan de kanten ligt je hebt vast wel een paar stukken waar nieks ligt maar vangse he daar ik hoor het wel
groetjes robin okken
Hou je visplek schoon en netjes!
Carpteamhoogeveen
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

13-09-2005 00:20

Stefan,

Wellicht een oplossing om een meter of 100/150 links of rechts van de stek neer te strijken.
vervolgens je hengels naar voren met de toppen ONDER water en je lijn niet te strak spannen.
Elke voorbijganger zal dan niet zien dat je onderwijl gewoon naar 100 meter naar links of rechts zit te vissen ipv rechtdoor(daar waar de hengels heenwijzen).
Goede bijkomstigheid is dat je lijn op zo'n afstand waarschijnlijk ook netjes over de bodem loopt op je stek zoinder gebruik van toplood oid.

Mvrgr Dennis
Laatst gewijzigd door Dennis van den Bogaert op 13-09-2005 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
peter andrae

13-09-2005 06:07

Dennis je hebt een pb,tje
Plaats reactie