raven en vlemmix winkels


Gebruikersavatar
Tim Schless
Berichten: 657
Lid geworden op: 08-07-2005 00:58

18-08-2005 17:26

ik denk dat dat de beste keus is indd. ik woon namelijk op 10 min. fietsen van raven, en ga echt alleen voor de broodnodige dingen naar raven. alleen haken, lijnen, pva, voor andere dingen zoals een tent, hengels, piepers, ga ik liever ergens anders naartoe.
ik heb in het verleden namelijk wel eens duurdere dingen gekocht, maar het was altijd klote kwaliteit, en binnen no time stuk.
ik vind ze bij raven ook buitengewoon klant onvriendelijk, en die aanbiedingen die op hun internet site staan zijn er inderdaad nooit. de meeste dingen die op internet staan zijn in het echt ook duurder.
iedere viswinkel ga ik met plezier binnen om te kijken of ik nog iets leuks tegen het lijf loop, maar op de een of andere manier ga ik altijd met tegenzin naar raven toe :S
groeten,
Als alles goed gaat, heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.
Gebruikersavatar
Bert Kruit
Berichten: 330
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Hooghalen
Contacteer:

18-08-2005 17:50

Heren, ik ben het in grote lijnen met u eens daar ik zelf ook in winkel werk is de eerste persoon die de schop krijgt het winkelpersoneel en het bedrijf.

Maar ik lees een paar postings terug over een horizon pod die niet compleet geleverd zou zijn dan kan het alleen maar betekenen dat de doos open is geweest of de leverancier heeft dit niet goed ingepakt. In het eerste geval kun je raven/vlemmix de schuld geven maar ook een beetje jezelf omdat je niet goed gekeken hebt, in het tweede geval gaat raven/vlemmix vrijuit en zijn ze verplicht om alsnog de zaken compleet te maken. Ik ben geen fan van vlemmix en wil hun "daden" ook niet goed praten en ik kom ook wel eens in steenwijk maar sinds kort zit hier een goede winkel vlakbij wat voor mij dichterbij is en belangrijk een goed verhaal bied als je ergens naar vraagt, maar ik denk dat het probleem te gauw bij een winkelier gelegd word en daar deze er misschien indirect niet zoveel aan kan doen, ze kunnen moeilijk de hele bestelling eerst gaan testen en dan verkopen.

En mijn laatste noot : ook al eerder beschreven, waarom is het dan op elke beurs dan stervensdruk bij raven/vlemmix ???? en waarom word daar zoveel weggesleept ???? om ook de ervaring op te doen en dan wederom voor de zoveelste keer te gaan lopen klagen op dit board.

Zo een heel verhaal maar wou het even kwijt, niet om iemand onderuit te halen maar omdat er al zoveel over geschreven is en het steeds weer terug komt.

stukje boardvervuiling misschien????????
MVG"BK" 8)
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

18-08-2005 19:26

Heren, Raven is een supermarkt alleen dan met visspullen. Goedkoop personeel met maar 1 opdracht ( omzetsnelheid ) dus je moet er niet zijn voor een goed advies of een gezellig praatje.
Met regelmaat zijn de aanbiedingen op en verkopen ze je nee. Kom je van ver rijden dan is dat naatje, niet alle spullen die van x2 of ultimate zijn zijn slecht. Over de funnelweb ben ik reuze tevreden en kost de helft van korda. Ze kopen groot in dus verkopen sommige producten met weinig winst maar wel snel. Daarom is het voor de plaatselijke winkelier niet intresant om deze merken ( x2 etc ) te voeren want ze kunnen moeilijk tegen de prijs op. Zou zeker geen klote eind gaan rijden want dat levert wienig op. Maar sommige artikelen zijn best voordelig en niet altijd slecht heren.

Lijkt me tijd om deze topic te sluiten, iedereen moet zelf maar ondervinden hie het bij Raven is met alle voor en nadelen.
Gebruikersavatar
Bert Kruit
Berichten: 330
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Hooghalen
Contacteer:

18-08-2005 20:13

Tom,

Sluit me bij jou aan.


beheerders, slot erop !!!
MVG"BK" 8)
Jeffrey Bobbaers
Berichten: 25
Lid geworden op: 10-02-2005 21:51
Locatie: Bilzen België

18-08-2005 21:56

http://www.fishing.be/

Kijk hier maar eens, hebben veel en hun prijzen zijn heel laag. Goede service.
Fred Schuurhannes
Berichten: 174
Lid geworden op: 01-02-2005 10:38
Locatie: Nieuwerkerk ad Ijssel

18-08-2005 21:59

van service hebben ze bij raven nog nooit gehoord.

en krijg die tering nieuwsbrief van hun nu net 15 keer in me mailbox, gelijk maar ff afgemeld ervoor stelletje amateurs.
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

18-08-2005 22:01

Ik kom graag bij Raven (Lelystad). Ik vind het sowieso altijd leuk om er even rond te lopen, en een beetje rond te kijken. Er staan een hoop tenten uitgestald, dus je kan ze in het echt bekijken. Ik kom er vaak bekenden tegen, en ik ben helemaal niet negatief over het personeel. Sterker nog, volgens mij is de kennis echt wel aanwezig. Maar misschien moet je de juiste persoon aanspreken?

Ik heb wel eens een stretcher gekocht die bij thuiskomst een mankementje vertoonde. De volgende dag omgeruild, geen enkel probleem. Ik had een keer nieuw elastiek nodig. Werd voor mij uit een defecte stretcher gehaald, gratis mee gekregen. En ik ben echt geen megaklant, integendeel!

Zou het misschien komen omdat ik zo’n aardige gozer ben???? 8)

Wat ik wel jammer vind, is dat alle zakjes met klein materiaal achter de toonbank hangen. Ik vind het altijd leuk om zo’n “zakjeswand” te bekijken. Maar dat zal wel door de “vlugge vingertjes” van tegenwoordig komen.

Met aanbiedingen heb ik geen ervaring, met postorder ook niet, en korting geven ze inderdaad niet snel. Verder niks mis mee.

En tot slot snap ik niet waarom deze topic op slot zou moeten……..
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

18-08-2005 22:02

Fred,

ik kreeg de nieuwsbrief ook 11x. Gelukkig staat Raven bij mij sowieso al in de junkmail, maar toch.

Groet,
Stefan
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

18-08-2005 22:08

Hebben jullie je dan misschien ook zo vaak aangemeld om die waardecheck van 50 euro te krijgen? Ik heb namelijk geen enkel probleem met dit soort dingen. Krijg gewoon 1x een nieuwsbrief, prima.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

18-08-2005 22:12

Jos,

nee,

groet,
Stefan
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

18-08-2005 23:33

Je zal het niet geloven............krijg ik ineens 6x een knalbode toegemaild!!!!!!!


Dit adres stond erbij als geadresseerde: stefzorg92@hotmail.com


Tja ...
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

18-08-2005 23:40

Jos Holla schreef:Je zal het niet geloven............krijg ik ineens 6x een knalbode toegemaild!!!!!!!


Dit adres stond erbij als geadresseerde: stefzorg92@hotmail.com


Tja ...


Jij ook al????
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

19-08-2005 00:03

Dit is gewoon weer het zoveelste verkapte "vlemmix-bash topic".

Typerend dat het elke keer weer dezelfden zijn die de winkels afkraken.
Terwijl je er zelf bij bent als je het koopt.

Ondertussen wél spullen bij hun kopen, nietwaar heer Berkmortel?
En nog een boel anderen trouwens, zoals al eerder aangehaald, iedereen staat bij de Vlemmix/Raven stand vooraan te loeren.

En ik? Ik kom graag bij "De Vlem", leuke winkel, aardig personeel (geven zelfs korting als je dat niet wil), over garantie doen ze niet moeilijk (hengels die ik er zelf niet had gekocht ruilden ze zo om), 't is alleen wel zo dat je in de winkel moet checken of alles in orde is.

Maar ach, dit is natuurlijk tegen dovemansoren gezegd.

Jammer, dat mensen die pretenderen overal open voor te staan, toch eigenlijk niet vatbaar zijn voor andere ervaringen.
fishing rocks
Brian Chau
Berichten: 54
Lid geworden op: 24-07-2005 23:25
Locatie: Soest
Contacteer:

19-08-2005 12:06

Heb zelf goede ervaringen met Raven lelystad. Ik had er vroeger zelfs een week of 2 stage gelopen toen ik op de mavo zat. Toen zaten ze nog in dat kleinere gebouw.

Op forum wel gelezen dat online bestelling niet zo vloeiend verlopen als het hoord, maar daar heb ik dan geen ervaringen mee. Afgelopen keer op koopavond geweest, en toen het precies 9 uur was ging alles dicht en werden we gemaand naar de kassa te gaan. Dat vond ik wel wat minder. Denk dat de grootte van hun winkel er ook wat mee te maken heeft. ALs je een kleine winkeltje hebt, die door de eigenaar zelf en zijn vrouw, of zoon of andere familieleden gerund word, dan ben je toch wat voorzichtiger naar de klant toe. Maar als je allemaal mensen in je winkel hebt werken die geen enkele ' feeling' met de winkel en zaak zelf hebben, jaaahh... Dan kan het gebeuren dat het niet altijd even netjes gaat. Want, als ik een eigen winkel heb, dan probeer ik toch wel mijn beste beentje voor te doen als de klant er is. En als mijn vrouw en kinderen er zouden werken, dan zien zij ook wel in dat ze hun best moeten doen, omdat de shop van hun vader/man is. (niet dat ik vrouw en kids heb, maar ff een voorbeeld :D)
Gebruikersavatar
Bert Kruit
Berichten: 330
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Hooghalen
Contacteer:

19-08-2005 12:47

Brian Chau schreef:Afgelopen keer op koopavond geweest, en toen het precies 9 uur was ging alles dicht en werden we gemaand naar de kassa te gaan. Dat vond ik wel wat minder. :D)


Brian,

Ik als zelf werkend in een winkel kan je vertellen dat de wanneer je van 's ochtends 9 tot 's avonds 9 heb staan werken je ook wel een keer naar huis wilt. en vergeet niet dat de meesten de dag erop weer om 9 uur staan om jou van dienst te zijn. En waar ligt volgens jou dan de grens van sluitingstijd? vandaag is het 10 over 9 en de volgende keer 20 over 9 en ga zo maar door en voor je het weet hebben we een 24uurs economie in de winkels.
MVG"BK" 8)
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

19-08-2005 13:59

Helemaal mee eens Bert.

Trouwens vandaag wederom 3x een knalbode in de mailbox (zelfde afzender). Dat gaat lekker zo. Maar daar kan Raven uiteraard niks aan doen.
Gebruikersavatar
Bert Kruit
Berichten: 330
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Hooghalen
Contacteer:

19-08-2005 14:21

Geen dank Jos.

moest het even kwijt
MVG"BK" 8)
Elmer Karelse
Berichten: 260
Lid geworden op: 19-05-2005 10:26

19-08-2005 15:49

ik had een keer of 20 die knalbode in mijn mailbox...
Gebruikersavatar
Peter Venema
Berichten: 32
Lid geworden op: 27-07-2004 20:08
Locatie: Groningen

19-08-2005 16:16

Ik heb alleen ervaring met de postorder, en dit is nog altijd
goed gegaan. Alle bestelde dingen compleet en een aantal dagen
later thuis. Zal dit dan toeval zijn????
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

20-08-2005 21:37

Elmer Koevoets schreef:ik had een keer of 20 die knalbode in mijn mailbox...


Hier ook, welgeteld 24 keer.
Zal wel een fout in hun computersysteem zijn ofzo.
Wat klantvriendelijkheid in de winkels betreft kan ik zeggen dat het bij die mensen die beweren dat het personeel in almelo of lelystad klantonvriendelijk is, vaak aan hun zelf ligt. Denk dat het al een boel gaat helpen als je eens niet gelijk begint te zeuren om korting, maar gewoon je stempelkaart laat afstempelen en als je het het personeel niet kwalijk neemt als je "weer eens" iets kapot hebt. Geloof me als ik zeg dat die jongens daar ook niks an kunnen doen en er zelf misschien nog wel harder van balen dan de klanten als een product vaak terugkomt. Dat is niet omdat dat raven geld zou kosten.
Denk dat dit topic beter op slot kan, natuurlijk kan er een keer iets misgaan in de service, maar ik denk dat er ook genoeg verhalen van 'horen zeggen' rondgaan. Persoonlijk zou ik zeggen dat het niet de moeite waard is om er erg ver voor te rijden, maar als je er toch in de buurt woont...
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

20-08-2005 23:29

Laat maar.
aret bacic

26-08-2005 19:18

Geloof me jason je kunt beter 5 min rijden naar
jansen dan 1min naar vlemmix wat een bagger zaak!

Ik rijdt ook eens in de maand naar kessel superwinkel(het enige wat ik koop bij vlemmix is lood als ze die hebben en zelfs die schilverd af na 3 keer ingooien) haha
Brian Chau
Berichten: 54
Lid geworden op: 24-07-2005 23:25
Locatie: Soest
Contacteer:

26-08-2005 23:11

Bert Kruit schreef:
Brian Chau schreef:Afgelopen keer op koopavond geweest, en toen het precies 9 uur was ging alles dicht en werden we gemaand naar de kassa te gaan. Dat vond ik wel wat minder. :D)


Brian,

Ik als zelf werkend in een winkel kan je vertellen dat de wanneer je van 's ochtends 9 tot 's avonds 9 heb staan werken je ook wel een keer naar huis wilt. en vergeet niet dat de meesten de dag erop weer om 9 uur staan om jou van dienst te zijn. En waar ligt volgens jou dan de grens van sluitingstijd? vandaag is het 10 over 9 en de volgende keer 20 over 9 en ga zo maar door en voor je het weet hebben we een 24uurs economie in de winkels.


Hoi Bert, foutje van mij. Ik had het van twee kanten moeten bekijken, ipv alleen van de kant van de klant. Ik begrijp je standpunt!
PSP rulez!! Zijn er ook visspelletjes op de PSP? Hahahaha
Alexander Herder
Berichten: 91
Lid geworden op: 07-11-2002 01:00
Locatie: Blaricum

26-08-2005 23:52

Ben vandaag weer bij Raven geweest en weer uitstekend geholpen. (Jerry bedankt.)

Niks mis mee.........
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

27-08-2005 00:08

Wij bestellen regelmatig spullen bij Raven (online), het gaat niet altijd even soepel, het gaat soms wel fout. Maar uiteindelijk wordt het wel altijd opgelost en hebben wij de spullen die wij besteld hebben.

Gisteren zijn we toevallig bij Vlemmix in Tilburg geweest.. en onze buurman (van het huisje in Beekse Bergen) is er dezelfde dag ook geweest.
Onze buurman was snel vertrokken bij Vlemmix.. hij kocht wat hij nodig had en meer niet.

Wij daarentegen (Marc, onze 4 kinderen en ik) zijn dik een uur binnen geweest.
Eerst zelf een beetje rondkijken en hierna met verkoper Jan staan praten.

Resultaat.. een beregezellige sfeer.. meer gekocht dan wij aanvankelijk zouden kopen.. informatie over goede restaurants, vistactiek besprekingen gevoerd.. materiaal mee gekregen om te testen en voor al onze kinderen een X2 baseball cap gratis.

Hoezo ervaringen met "anderen" zijn voor een ieder verschillend?

Cindy
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)