boete voor voeren!!!


Gebruikersavatar
Sjuul Rademaker
Berichten: 46
Lid geworden op: 17-05-2002 02:00
Locatie: Deventer

23-08-2005 20:44

Het schijnt dat iedere nederlander de wet behoort te kennen , maar hoe zit dat dan met die gene die die wet moet handhaven .
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

23-08-2005 21:00

Is de wetshandhaver geen Nederlander dan?
Zoja ligt het antwoord voor de hand.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

23-08-2005 22:07

martijn ik snap je punt. en heb me ook netjes gedragen tegen die agent. maar het lijkt mij dat je gewoon de regels moet kennen voordat je iemand een boete geeft. en als je normaal te woord word gestaan kon hij mij ook gewoon normaal te woord staan. maar er viel geen woord te bespreken met hem. erg triest vind ik zoiets!

en ja.... het was een nederlander.

ik heb me gele papiertje inclusief de brief waarin staat dat ik op het water mag voeren op gestuurd naar justitie en wacht nu rustig af.

maar het blijft gewoon erg dat zo'n agent zomaar een boete uitschrijft terwijl hij geen flauw idee heeft waarover hij het heeft en dat is iets waar ik me wel druk om kan maken. zo iemand moet gewoon opnieuw de boeken in volgens mij?! :-?

maarja...laat wel weten hoe het afloopt.

grtz
Jakob Balkema
Berichten: 77
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: Leeuwarden

23-08-2005 23:25

tja politie ambtenaren.
ben zelf brandweer zelfs als ik in functie ben heb ik wel eens problemen met die lui.
Vreemde wezens

Jakob
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

24-08-2005 08:12

OM Boetebase (klik hier om terug te gaan)

Milieu
Geluidshinder
Overlast veroorzaken voor omgeving d.m.v. toestellen of geluidsapparatuur
Boete: €75


OM Boetebase (klik hier om terug te gaan)

Milieu
Wild kamperen
Boete: €95

OM Boetebase (klik hier om terug te gaan)

Milieu
Recreatiegebieden
Afval achterlaten
Boete: €75
Opmerkingen: NB: Deze overtreding is alleen strafbaar op die plaatsen waar dat bij Plaatselijke Verordening of bij Algemene Plaatselijke Verordening is bepaald.
Boetebase (klik hier om terug te gaan)

Milieu
Groenvoorziening
Zich onbevoegd ophouden - bijvoorbeeld buiten paden in park
Boete: €15
Opmerkingen: NB: Deze overtreding is alleen strafbaar op die plaatsen waar dat bij Plaatselijke Verordening of bij Algemene Plaatselijke Verordening is bepaald.

OM Boetebase (klik hier om terug te gaan)

Milieu
Huishoudelijk afval
Afval op oneigenlijke manier verwerken of vernietigen
Boete: €255
Gebruikersavatar
Barry Postma
Berichten: 281
Lid geworden op: 14-03-2004 16:46
Locatie: Apeldoorn

24-08-2005 09:08

bah ik word hier zo flauw van he
dit is gewoon weer is te gek voor woorden

groetjes barry
voor mij is karpervissen A WAY OF LIFE !!!
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

24-08-2005 11:56

Als je die boete moet gaan betalen moeten we gewoon een protest aktie gaan houden

Gaan we vrolijk een middagje voeren met zijn alle op het binnenhof in de haag

Ik stel bij deze 25 kilo mais beschikbaar en wil ze vast ook wel een maandje of 2 onderwater zetten voor het extra effect

Het is toch te gek voor woorden
als je er nou 100 kilo tergelijk in dumpt kan ik er inkomen maar voor een paar boilli's
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

24-08-2005 13:16

Heren, wordt nu niet tijd om te stoppen met de opruiende commentaren die niets toevoegen.
Heb Joury per p.b. geadviseerd om te wachten tot de beschikking van de Officier van justitie op de mat valt. Dan een bezwaarschrift in te dienen samen met de brief van de visrechthebbende van het water. De tijd dat het bezwaarschrift in behandeling is hoef je niet te betalen. De kans dat brieven elkaar kruisen is denkbeeldig in geeft alleen maar irritatie en die is er al genoeg als ik de verschillende reacties lees. Het bezwaarschrift van de beschikking heeft dan een nummer de behandelende Officier krijgt hem rechtstreeks op zijn bureau nu dwaalt het door het gebouw heen en duurt het een tijd voor hij de (goede man of vrouw) bereikt.

Peter.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

24-08-2005 19:52

peter, ik heb er in iedergeval nog een kopie van en zal het zeker proberen als ik nu verder niks hoor.

camiel: vind dat wel een hele goede van je!! :lol: :lol: :lol:
zou je eigenlijk ff zo'n grote katapult mee moeten nemen kan je precies op het toorntje schieten. ohja...krijg je straks daar weer een boete voor. omdat een katapult een officieel wapen is. :o

grtz joery
Gebruikersavatar
Benjamin Conen
Berichten: 108
Lid geworden op: 25-08-2003 02:00
Locatie: Groningen

25-08-2005 11:56

Ik snap hier echt niets van!! Dat kunnen ze toch niet maken. Als het niet verboden is kan men er toch ook geen boete voor geven!!? Ik zou het er ook op aan laten komen. Zelfs voor die €25.

Succes
Water masseert de ziel
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

25-08-2005 22:12

ik betaal ook geen cent maar het is ff afwachten nu.

ga nu maar ff voeren op het betreffende water. moet in het donker gebeuren he" :wink: :lol:
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

25-08-2005 22:34

Peter Otte schreef:Heren, wordt nu niet tijd om te stoppen met de opruiende commentaren die niets toevoegen.
Heb Joury per p.b. geadviseerd om te wachten tot de beschikking van de Officier van justitie op de mat valt. Dan een bezwaarschrift in te dienen samen met de brief van de visrechthebbende van het water. De tijd dat het bezwaarschrift in behandeling is hoef je niet te betalen. De kans dat brieven elkaar kruisen is denkbeeldig in geeft alleen maar irritatie en die is er al genoeg als ik de verschillende reacties lees. Het bezwaarschrift van de beschikking heeft dan een nummer de behandelende Officier krijgt hem rechtstreeks op zijn bureau nu dwaalt het door het gebouw heen en duurt het een tijd voor hij de (goede man of vrouw) bereikt.

Peter.


Ahum, oneens.

Ik snap dat dit geen discussie is waar iets uit kan komen maar, iedereen mag toch wel zeggen wat hij of zij er van vind? Tenslotte hebben we er (nog) het recht toe in Nederland. :wink:
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

26-08-2005 08:25

Istnietzodatjeeerstmoetbetalen?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

26-08-2005 08:41

Heren,

het is weer net zo'n geval van dat ze niet weten waar ze over praten!!
ik heb daar echt de pest hekel aan gewoon :evil: !!

mvg
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

26-08-2005 09:32

Marc,

Nee, dat is niet zo. Ik dien ook regelmatig (nou ja, wel 1 à 2 keer per jaar) bezwaarschriften in tegen te hard rijden, en tot het besluit van de Officier hoef je niet te betalen.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

08-09-2005 19:46

ff om jullie op de hoogte te houden, ik heb nog niks van justitie of iets gehoord maar we wachten geduldig af.
heb nog wel wat leuks mee gemaakt op het betreffende water....
zat er een tijdje geleden te vissen met drie hengels(ja ik weet het, mag niet) (ondertussen doen we het allemaal weleens) en op het moment dat er twee van die poppen voorbij fietsten keken ze naar me en groete vriendelijk en fietste rustig door. pfff dacht ik.

vage wereld?!
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

29-09-2005 10:23

Bas Jansen schreef:
j van der beek schreef:ben net terug van het bureau en ze gaan voor me uitzoeken hoe dit kan gebeuren. maar waarschijnlijk zal de agent weg gelijk hebben werd er tegen me gezegd! hier word je toch niet goed van! :cry:
de boete die ik heb gekregen was 25 euro.

grtz


De agent zal altijd "gelijk" krijgen.... anders zou het zo zijn voor de wet dat een wout niet te vertrouwen is...

(Heb het meegemaakt met een kennis die door een liegende agent 53 weken ONTERECHT heeft vast gezeten.... omdat meneer zei dat hij het had gezien en die kennis van me de dader was)


zal wel een dikke smak geld krijgen als ie vrijkomt

geloof 60 euro per dag
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

29-09-2005 10:26

Gozer, om dit soort dingen kan ik ook behoorlijk agressief worden.

Had laatst ook zo eentje, die zei dat ik niet met een tent mag vissen, terwijl ik met een paraplu en een overwrap (zonder grondzeil) viste.

Wilde me nog beboeten, maar toen nam ik contact op met de AHV ( Visrechthebbende Amsterdam) en gaf hem de telefoon. Weet je wat ie zei nadat ie ophing? "Je hebt geluk". Ik antwoordde toen dat ie op moest sodemieteren en dat deed ie ook.

Ik haat ze.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

29-09-2005 10:38

Kijken wat er gebeurt als ik zo'n grote bek tegen een agent geef in:
spanje, frankrijk, marrokkko of turkije ofsow.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

29-09-2005 11:03

Klaas van den Herik schreef:Kijken wat er gebeurt als ik zo'n grote bek tegen een agent geef in:
spanje, frankrijk, marrokkko of turkije ofsow.


MVG

Klaas


Denk dat onze Minister van Buitenlandse zaken er dan weer een klusje bij heeft, en een vliegmaatschappij weer goed zaken doet met je advocaat en familie :evil:
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

29-09-2005 16:42

Mourad Aviara schreef:Gozer, om dit soort dingen kan ik ook behoorlijk agressief worden.

Had laatst ook zo eentje, die zei dat ik niet met een tent mag vissen, terwijl ik met een paraplu en een overwrap (zonder grondzeil) viste.

Wilde me nog beboeten, maar toen nam ik contact op met de AHV ( Visrechthebbende Amsterdam) en gaf hem de telefoon. Weet je wat ie zei nadat ie ophing? "Je hebt geluk". Ik antwoordde toen dat ie op moest sodemieteren en dat deed ie ook.

Ik haat ze.


Mourad,
Je hebt inderdaad geluk gehad want voor de wet is er echt geen verschil tussen een tent en een paraplu met overwrap. Grondzeil of geen grondzeil maakt ook geen ruk uit. Misschien dat er voor dat soort dingen een locaal gedoogbeleid is, maar dat betekend niet dat hij je er niet op kan bekeuren.
En tegen iemand zeggen dat ie op moet sodemieteren is ook niet netjes, die beste man doet ook maar zijn werk.
Wees blij dat die lui er zijn, zou je liever met je visspulletjes aan het water zitten in een complete anarchie? Dat maar liever af en toe een agent aan de tent.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Jesse Oud
Berichten: 344
Lid geworden op: 26-08-2005 17:43

29-09-2005 18:34

gelijk heb je,

Btw volgens mij stat de klok weer paar minuten voor..

Mvg Jesse :oops:
Vissen is gezond!
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

29-09-2005 22:39

ik heb de boete nog niet binnen gehad, wacht er nog steeds op. maar als ik hem binnen heb stuur ik hem samen met een brief van de hengelsport vereniging naar justitie. ben benieuwd.
je hoort van mij
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

29-09-2005 22:52

Bij de weg, is er al duidelijkheid over deze bekeuring? Ben eigenlijk wel benieuwd. Heb net weer 3 kilo gif te water geschoten.....met een voerpijp hoor. :wink: