Sassenhein


Gesloten
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

09-08-2005 18:12

Geachte heren,

Bij deze wil ik even meedelen dat ik degene was waar de commotie rondom
Sassenhein is ontstaan,
Ook wil ik graag dat de topic van de KSN jeugdkampen niet verder besmet wordt met verhalen of suggesties rond er wat zich daar heeft afgespeeld.
Dit omdat deze topic over jeugd en de kampen onderling gaat en zo moet blijven graag.

Ik zal in het kort proberen uit te leggen wat er gebeurd is zodat hier geen vragen meer over zijn.

Bij aankomst zaterdag 30 juli en nadat wij de spullen geïnstalleerd hadden heb, heb ik even de aggregaat aangezet voor stroom dit ivm koeling.
Hierop volgde dat we werden aangesproken met de mededeling dat dit niet toegestaan was en ook niet meer moest voorkomen.
Dinsdagmorgen 2-8-2005 kwam ik erachter dat mijn mobiele tel bijna leeg was, ik heb toen de aggregaat weer aangezet om de telefoon te laden.
Na ongeveer 30 min kwam er iemand ons vertellen dat hij gewaarschuwd was dat aggregaat draaide en wij werden gesommeerd om te pakken en te vertrekken.
Dus de fout heb ik zelf begaan en niemand anders, even later werd ons medegedeeld dat dit ver strekkende gevolgen voor ons zou hebben, en nog even later kregen wij een royement van een jaar voor Sassenhein uitgereikt.
Tot zover dus het voorval waar ik zelf voor verantwoordelijk ben en niemand anders.
Er is verder geen ongetogen woord gevallen en we werden nog netjes geholpen met onze aanhangers van het veld te krijgen.

Ik ben alleen tegen de manier waarop het een en ander is gegaan in verweer gekomen,omdat ik van mening ben dat je jezelf moet legitimeren of als BOA of CONTROLEUR of bestuurslid.
Geen van deze drie dingen is gebeurd ,en daar heb ik protest tegen ingediend.

Verder is er een mail wisseling geweest met betrokken personen en vindt ik dat dit tussen die partijen moet blijven en niet openbaar uitgediscussieerd moet worden op welk forum dan ook.

Mocht ik hier mensen mee gekwetst of beschadigd hebben dan bij deze mijn welgemeende excuus hiervoor.

Over de andere zaken wil ik me niet direct uitlaten daar hier verschillend over wordt gedacht ook ik heb een gave schub gevangen maar ook beschadigde vissen gezien.

Bestand bestaat volgens welkomstwoord uit ongeveer 3 tot 4 duizend karpers op ongeveer 8 ha dit is ruwe schatting, dus een ieder mag en kan voor zich zelf bepalen hoe hij of zij hier over denkt.

Hopend dat hiermee de topic jeugdkampen gewoon door kan gaan, en ik alle deelnemers en begeleiders een prettige week me
t veel vis toewens

Gr Paul Veenendaal
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

09-08-2005 18:23

((Bij aankomst zaterdag 30 juli en nadat wij de spullen geïnstalleerd hadden heb, heb ik even de aggregaat aangezet voor stroom dit ivm koeling.
Hierop volgde dat we werden aangesproken met de mededeling dat dit niet toegestaan was en ook niet meer moest voorkomen.
Dinsdagmorgen 2-8-2005 kwam ik erachter dat mijn mobiele tel bijna leeg was, ik heb toen de aggregaat weer aangezet om de telefoon te laden.
Na ongeveer 30 min kwam er iemand ons vertellen dat hij gewaarschuwd was dat aggregaat draaide en wij werden gesommeerd om te pakken en te vertrekken.))

Verder wil ik dan nog eventjes aantekenen dat je wel een heeeeeeeeeeeeeel stomme KLUT moet zijn om zoiets toch in je hoofd te halen en het risico te nemen om het hele jeugdkamp op het spel te zetten..

Had van iemend met jou leeftijd en ervaring wat meer wijsheid verwacht.
Om het hele gebeuren nu in jou voordeel te verzachten ga je het argument;
Legitimatie als BOA of CONTROLEUR naar voren schuiven??????
Protest tegen ingediend nog wel, ja jaa.
JIJ was in overtreding schatje, weet je nog!? :o
Wat een geweldig voorbeeld voor de jeugd.
Prutser!
Groet'n Henk..

still growing Old.
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

09-08-2005 18:26

Henk,

Is geen excuus, geef het alleen aan

Dacht dat ik aangegeven had dat IKZELF fout was geweest.

En als je bedoeld ,dat ik als begeleider een ander voorbeeld had moeten geven heb je gelijk,dacht dat ik daarvoor ook mijn excuus had aangeboden.

Gr Paul 8)
Gebruikersavatar
Rob Manenschijn
Berichten: 225
Lid geworden op: 20-06-2005 14:40
Locatie: Regio Dokkum (Fryslân)

09-08-2005 18:35

Paul,

Dit is netjes verwoord.

Dit is niet de eerste keer dat dit water hieromtrent genoemd wordt. ALs je even verder kijkt op kwo dan kom je de volgende topic tegen http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... 1e8a13#top dat deze een eigen leven gaat leiden en niet on topic blijft bij de wat de starter van deze topic vraagt is jammer.

Als je op google hieromtrent zoek kom je ook nog een verrassing tegen, alleen als je dan die url aanklikt krijg je te lezen dat de pagina niet weer gegeven kan worden, zal wel in de bewaarzak zitten. :lol: :lol: :lol:

Groenten,
Grootmeesteropperblanker
De mens is niet in staat zichzelf, zijn omgeving, zijn wereld te kennen. De mens is overgeleverd aan de chaos van het bestaan.
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

09-08-2005 19:17

Rob,

Beetje off topic vind je niet? Paul opent de topic op het rumoer te sussen en laat openlijk weten wat er gebeurt is. Prima actie. Nu knal jij er direct iets achteraan waar de topic dus niet over gaat. Krijg een beetje het gevoel dat je een hetze voert tegen Sassenhein, volgens mij is dit niet de bedoeling van Paul zijn posting. Mocht dit wel zo zijn dan trek ik vanaf nu direct mijn handen er verder af om te proberen tot een dialoog te komen.

Ben natuurlijk niet mesjogge! Ga me natuurlijk niet ergens sterk voor maken als je het allemaal maar met een korreltje zout neemt.
Valt me een beetje tegen.

Gegroet
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Rob Manenschijn
Berichten: 225
Lid geworden op: 20-06-2005 14:40
Locatie: Regio Dokkum (Fryslân)

09-08-2005 19:35

Eddy,

Zoals je waarschijnlijk gelezen hebt of heb kunnen lezen ben ik hier zelf de dupe van geworden en ben ik in zijn daad mee gesleurt, dat vervolgens Aart hier ook nog in mee gaat om mij uit te sluiten voor toekomstige jeugdkampen, waar ik met hart en ziel aan heb meegewerkt en mij nu is afgenomen viel mij erg tegen, zo erg zelfs dat ik inmiddels bedankt heb voor de KSN.

Ik voer geen hetze tegen Sassenehein, maar Sassenhein heeft mij weg gestuurd voor een iets waar ik part nog deel aan heb, maar dat ik mij gediscrimineerd voel moge duidelijk zijn, maar ook dat mag ik weer niet zeggen. Wou met deze reactie alleen maar aangeven dat het gestelde niet nu uit de lucht is komen vallen en dat hier al eerder over geschreven.

Groenten,
Grootmeesteropperblanker
De mens is niet in staat zichzelf, zijn omgeving, zijn wereld te kennen. De mens is overgeleverd aan de chaos van het bestaan.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-08-2005 20:07

Van de meest simpele dingen is simpel blijven het moeilijkste.
Simpel, je hebt er niks mee te maken.
Simpel, de overtreding is gemaakt door een andere begeleider.
Simpel, er was geen reden om jou ook te verwijderen.
Simpel, ik liet mij niet wegsturen als ik er part nog deel aan had.
Simpel, de KSN schrapt niet iemand van de lijst van begeleiders als die begeleider part nog deel had aan de verwijdering.
Simpel lijkt mij de conclusie dat er meer voorgevallen is dan er nu gezegt wordt.
Simpel toch?

Nu niet dit topic sluiten he, de discussie is aangezet door diegene die er voor uitkomt dat hij iets gedaan heeft wat in de ogen van het beheer niet door de beugel kon.
Indien dit de werkelijk reden is vind ik dit bijzonder kinderachtig gedrag van die beheerders.
Ze hadden bv aan kunnen bieden om de telefoons op te laden in weet ik waar een stopcontact is.
Het is toch van de pot gerukt dat de begeleiders niet bereikbaar mogen zijn er kan zich van alles voordoen.
Indien dit de werkelijke reden is voor verwijdering van de begeleiding ben ik van mening dat de KSN zijn begeleiders moet steunen ipv afvallen!

Om in deze discussie het water, al dan niet een rampenput, te betrekken lijkt mij niet relevant.
Als Paul daarover wil communiceren staat dat los van de verwijdering.

Zo het begin is er nu eens zien waar we uitkomen.
Laatst gewijzigd door Douwe Bijlsma op 09-08-2005 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Vissen is een hobby, geen religie!
karel meester
Berichten: 56
Lid geworden op: 24-02-2005 09:33

09-08-2005 20:09

Ik snap eigenlijk niet wat een jeugdkamp op sasenheim doet.
In mijn ogen is dit het meest foute water in nederland.
Het is volgegooid met kleine karpers die door het grote aantal niet kunnen groeien.
Hierdoor zijn er ook al eens ziektes op de plas geweest.
Ik heb meegemaakt dat ik daar aankwam , en er bordjes stonden dat er vermoedelijk buikwaterzucht heerste , en we onze schepnetten goed moesten uitspoelen na de visdag.
Bij enge ziektes zou ik de gehele plas sluiten.
Ook moet je een te dure dagkaart kopen , wat ruikt na een betaalwater.
De mensen die daar rondlopen weten niet hoe snel ze iets moeten verklikken als er iets fout gaat.
Toen ik daar een keer wou vissen stond binnen 20 minuten de beheerder achter me omdat ik een boiliebootje gebruikte.
het bleek dat deze verboden was , en dat dat in het regelement stond.
Zo ongeduldig als ik ben , wou ik snel mijn hengels in het water hebben , en niet eerst alle regels door nemen.
Ik heb er nu enkele keren gevist maar vind het nu al genoeg.
Na een visdag hoor je vrolijk te zijn en niet teleurgesteld.
Maar om het verhaal niet te lang te maken , moeten de toekomstige vissertje's het nu precies op dit soort water , het karperen leren???
Waarom niet op een plaats in de natuur , zodat ze ook nog kunnen leren hoe mooi nederland kan zijn , en respekt te hebben voor alles wat groeit en bloeit.
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

09-08-2005 20:23

Douwe.

Even erop terugkomend, het voorval was dus alleen het aggregaat,
Op maandag was tv ploer op sassenhein auto van Koen kapot en ik ben vergeten in paviljoen mijn telefoon te laden.
Daar paviljoen op dinnsdag gesloten is heb ik aggregaat aangezet.
Dus niet meer en niet minder dan dat is de aanleiding geweest van verwijdering,nogmaals ik ben gewaarschuwd dus ik wist ervan.
Rob is inderdaad ook weggestuurd door dit voorval.
hopend je geinformeerd te hebben.


Martin,

Ik dacht dat ik aangegeven had, dat een ieder daar hetzijne van moet denken.
Het is niet mijn bedoeling hier een hetze te voeren,

Bedoeling is en was om de topic van de jeugdkampen te ontsmetten van dingen die daar niet thuis horen.

Gr Paul 8)
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

09-08-2005 20:26

Tja Douwe :

Ook ik vind "als dit de enigste reden is "dit zeer kinderachtig.

Maar wat doe je er op zn moment aan ????

Gr :wink:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-08-2005 20:30

Simpel, indien ik Rob geweest was was ik dan niet weggegaan.
Dus hij heeft een aandeel gehad in de reden tot verwijdering, ik blijf nog eventjes simpel.
Vissen is een hobby, geen religie!
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

09-08-2005 20:34

Douwe.

Rob had part noch deel op het moment van gebeuren,

En Karel ik bedoelde jouw sorry ik had Martin geschreven

Gr Paul 8)
Gebruikersavatar
Rob Manenschijn
Berichten: 225
Lid geworden op: 20-06-2005 14:40
Locatie: Regio Dokkum (Fryslân)

09-08-2005 20:39

Douwe,

Als ik alleen was wezen vissen met Paul dan had ik ook wel even verhaal gehaald, maar aangezien ik hier met een jeugdkamp zat wilde ik de zaak niet verder laten escaleren, daar ik samen met Paul er heen ben gegaan, ga ik ook weer samen naar huis. Toen zaterdag de eerste vissen op de kant kwamen en het bleek dat er diverse tussen zaten met verminkingen zakte mij de moed in de schoenen en was ik blij dat ik ook weggestuurd werd, is allemaal heel simpel voor mij.

Ik heb inmiddels van Paul een welgemeend excuus hiervoor gehad.

Groenten,
Grootmeesteropperblanker
De mens is niet in staat zichzelf, zijn omgeving, zijn wereld te kennen. De mens is overgeleverd aan de chaos van het bestaan.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

09-08-2005 20:59

Rob:

Kan dus wel stellen dat jullie wel achter elkaar staan.

Zouden anderen ook moeten doen ipv meteen n hoop kommentaar geven.

Jullie zijn dus wel een van de weinigen die tijd vrij maken ( maakten) om met de kids n leuke week te hebben.

Kan dus ook best begrijpen dat je de ksn vaarwel zegt .


Gr :wink:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-08-2005 21:41

Rob jou primaire taak op het kamp was begeleiding van de jeugd.
Hierin verweven ligt een opvoedkundige taak daar rekenen de ouders op.
Hierover ga ik op dit moment even niet in ben eerst benieuwd of er nog andere participanten komen in deze discussie.
Wat ik hiermee wil zeggen dat je een verkeerde aanval van solidariteit hebt gehad.
De oplossing in dergelijke gevallen ligt in overleg, dit had je de jeugd mee moeten geven niet wat je nu gedaan hebt.
Je had in een evaluering van het hele kamp de KSN kunnen/moeten adviseren om op een dergelijk water nooit weer een kamp te houden.
Daar ligt oa je taak als begeleider.
Er had iemand van de KSN in overleg met jullie en iemand van het jeugbestuur naar het beheer van die plas moeten gaan om de zaak te bespreken.
Je wilde het niet laten escaleren zeg je, dat betekent alleen maar dat je domme dingen had willen doen.
Nu zwicht je voor arrogantie en de jeugd ziet dat onterechte dwang helpt.
Ik had in dit geval eerder het hele kamp opgedoekt dan weglopen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

09-08-2005 21:45

Rob Manenschijn schreef:Douwe,

Als ik alleen was wezen vissen met Paul dan had ik ook wel even verhaal gehaald, maar aangezien ik hier met een jeugdkamp zat wilde ik de zaak niet verder laten escaleren, daar ik samen met Paul er heen ben gegaan, ga ik ook weer samen naar huis. Toen zaterdag de eerste vissen op de kant kwamen en het bleek dat er diverse tussen zaten met verminkingen zakte mij de moed in de schoenen en was ik blij dat ik ook weggestuurd werd, is allemaal heel simpel voor mij.

Ik heb inmiddels van Paul een welgemeend excuus hiervoor gehad.

Groenten,
Grootmeesteropperblanker


Maar Rob,
Je zat dit keer dus niet alleen met paul te vissen, je was alszodanig begeleider bij een jeugdkamp.

Dat je de moed in de schoenen zakte bij het aanschouwen van de verminkte vissen verrast me wel een beetje.
Uit door jouzelf ingebrachte link is toch duidelijk op te maken welk water het hier betreft.!?
Of wist je niet waar het reisje heenging?

't word steeds simpeler. :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Rob Manenschijn
Berichten: 225
Lid geworden op: 20-06-2005 14:40
Locatie: Regio Dokkum (Fryslân)

09-08-2005 21:50

Douwe,

Kan mij in het door jou gestelde vinden. Echter overleg was niet mogelijk, werden gelijk geroyeerd en moesten meteen vertrekken, heb toen aangegeven dat ik 1½uur nodig had om alles in te pakken en die tijd hebben we ook gekregen. Paul heeft toen gelijk met Aart gebeld en verteld dat we moesten vertrekken. Denk dat Paul daar daar terecht beklag tegen heeft ingediend.

Groenten,
Grootmeesteropperblanker
De mens is niet in staat zichzelf, zijn omgeving, zijn wereld te kennen. De mens is overgeleverd aan de chaos van het bestaan.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

09-08-2005 21:50

Henk :

Hadden die kids dan alleen moeten gaan ???

Zover ik begrepen heb staan de begeleiders niet in de rij .
Gebruikersavatar
Rob Manenschijn
Berichten: 225
Lid geworden op: 20-06-2005 14:40
Locatie: Regio Dokkum (Fryslân)

09-08-2005 21:53

Henk,

Dat reisje ging naar Sassenhein in Haren (Gr) :wink:

Groenten,
Grootmeesteropperblanker[/quote]
De mens is niet in staat zichzelf, zijn omgeving, zijn wereld te kennen. De mens is overgeleverd aan de chaos van het bestaan.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

09-08-2005 22:00

Neen Menno,

De kids gingen duidelijk niet alleen.
Rob en Paul hadden van begin de verantwoordelijkheid over die kids.
En juist omdat begeleiders niet in de rij staan, hadden ze dit toch iets beter moeten oplossen.
En niet de kids plus KSN de dupe laten worden van een ondoordachte lichtzinnige domme actie van één der begeleiders.
Groet'n Henk..

still growing Old.
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

09-08-2005 22:01

Douwe,

Discussie komt er,dat is al gezegd.te Killian,

kritiek is prima, en dat hoor ik zelfs graag! Liever jongens die zich duidelijk uitspreken dan dat ze hun mond houden. Zoals door andere JC-leden al aangegeven zijn we nu al druk bezig met het verzorgen van locaties voor 2006. Maar zoals ook al eerder aangegeven is, is het absoluut niet makkelijk om zomaar ergens met 15 jongens neer te kunnen strijken.

Zou het zo zijn dat op Sassenhein enorm veel beschadigde vissen zitten, dan zou ikzelf de laatste zijn die er volgend jaar alsnóg een viskamp zou willen houden. Maar van de één hoor je dit, en van de ander dat. Je mag best weten dat de discussie ook binnen de Jeugdcommissie gevoerd wordt/is.

Heb je nog meer vragen of opmerkingen, dan hoor ik dat graag.

Groet,
Stefan
_________________
sjeng aon de geng!


Wat betrefd verwijdering,hier was geen discussie mogelijk maar het was een dictaat.

Vandaar ook welgemeend excuus.

Henk,vindt het leuk dat je commentaar hebt,maar moet je eerlijk zeggen dat ik niks van het water afwist.(dit is geen excuus).
En het zou je sieren om bij deze je op te geven voor 1 van de jeugdkampen voor volgend jaar in nederland.

Gr Paul 8)
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

09-08-2005 22:11

Henk :

Ben jij zn heilige dan ????
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

09-08-2005 22:16

Neen Menno,

Zo'n heilige ben ik niet dat ik me als verantwoordelijk begeleider laat wegsturen!
Met honden en geboeid hadden ze me daar weg moeten slepen, niet meer en niet minder..

Waar in Nederland zijn volgend jaar de 'jeugdkampen'?
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

09-08-2005 22:17

Dan valt t nog mee.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

09-08-2005 22:19

Henk :

Maar over die honden he ?

Ik ken er 1 daar loopt u graag bij vandaan :P

Dus t is maar net wie komt he , en met welk beestje.
Gesloten