Sassenhein


Gesloten
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

17-08-2005 14:38

Jacko,

Laat het bestuur het maar niet horen, willen ze straks ook nog salaris :lol:

Groeten,

Mark
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

17-08-2005 15:20

Is wel lachen met je Jacko.
Wil je bij ons op het verenigingwater vissen zal je toch lid moeten worden. Leuk dat het voor jou nu een zogenaamde BTW is. Ging er van uit dat we ze in ons landje nog op een hand konden tellen. Nam je eerst nog serieus nu neer meer.

Peter
Jacko Laarmans
Berichten: 11
Lid geworden op: 14-08-2005 00:02
Locatie: friesland

17-08-2005 16:29

Ze noemen mij ook wel eens grapjas
Laatst gewijzigd door Jacko Laarmans op 17-08-2005 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bert Kruit
Berichten: 330
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Hooghalen
Contacteer:

17-08-2005 17:00

[quote="Jacko Laarmans"]Peter

Begrijp ik het goed als ik lid zou zijn van H C Sassenhein dat ik dan ook een grote vergunning heb, waarmee ik ook kan vissen in wateren van andere verenigingen. Maar als ik een grote vergunning heb van een andere verenigingen mag ik niet op hun water vissen. Of ik moet eerst nog eens betalen.

Vind het wel wat krom dan. Wel lekker buurten bij anderen maar andersom eerst de zakken leeg schudden. Beetje hypocriet vind je niet.

Jacko,

Ik lees jou bovendstaand verhaal als volgt en wijs me er maar op als ik fout zit. Jij denkt dat een grote vergunning van HC sassenhein niet hetzelfde is als de vergunning van de verschillende HSV. en dus denk jij dat de leden van sassenhein met die vergunning gaan buurten bij andere wateren. Volgens mij verstrekt de Hc Sassenhein gewoon de normale papieren die iedere sportvisser moet hebben en daarnaast hun eigen lidmaatschap voor het water die in hun eigen beheer is. Een dagkaart kost €7,= en een jaar lid kost €22,50 dus na 4 keer vissen heb je het eruit. Ben onlangs nog met Willem Jan een nachtje geweest en heb 2 wonderschone onbeschadigde graskarpers gevangen en willem jan helaas een brasem.

Maar dit terzijde als ik verkeerd zit/denk dan lees ik het wel.

(vind trouwens wel dat het onderwerp behoorlijk aan het "verwateren" is)
MVG"BK" 8)
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

17-08-2005 21:04

Beste Bert,

Als de HC Sassenhein aangesloten is bij de Federatie in het betreffende gebied krijg je de grote vergunning er bij. Elk lid van die HSV wordt geacht hier aan me te betalen. Je mag dan vissen op elk water wat in gebracht in Federatie vergunning ( wel kijken naar de verschillende bepalingen). Die lijst van viswateren waar je mag vissen is drie jaar geldig, dit is nu in verband met de fusie tussen NVVS en de OVB met een jaar tot 2006 verlengt (boekje met de waters krijg je er gratis bij). Dit zijn waters van de provincie Groningen tot Limburg.

Onze HSV heeft een eigen vijver gepacht plus wat singels in het dorp. Buiten Veghel een 20 km kanaal en rivier dit is in gebracht in de grote NVVS vergunning de vijver en singels niet.
Krom dacht het niet, er zijn ook visverenigingen die helemaal geen eigen (gepacht) water hebben maar toch aangesloten zijn bij de NVVS. Zij hebben totaal geen bijkomende kosten als ze je raad op zouden volgen werd een ieder er lid. Is dan de doodsteek van andere verenigingen met meer kosten van het pachten,visstandbeheer, keet, en onderhoud hebben gesnopen. :evil:

Kijk ik wat ik kwijt ben voor mijn Badminton vereniging (200 euro) is het maar een schijntje wat ik bij me HSV moet betalen. Mag dan vissen in 1000 en 1 waters in ons landje.
Badmintonnen 2 uur in de week (dan woor je nog moei ook.) :lol:

Met vriendelijke groet,
Peter


quote, Bert
(vind trouwens wel dat het onderwerp behoorlijk aan het "verwateren" is)

P.s. Gelukkig wel, is nu meer een zomeravond TV programma geworden
Herhalingen,herhalingen,herhalingen. :lol:
Gebruikersavatar
Bert Kruit
Berichten: 330
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Hooghalen
Contacteer:

18-08-2005 12:03

Peter,

dat was mij bekend. Ik heb via een andere hsv mijn papieren en vis sinds kort ook op sassenhein. maar ik begreep uit de berichten dat wanneer je daar een vergunning haalt je overal mag vissen maar anders om niet dus vandaar mijn vraag. Gezien mijn info is deze club gewoon een vereniging waar je de grote vergunning ook kan krijgen alleen hebben ze een eigen water in beheer met gebouwen waar je voor moet betalen, en dan vind ik 22 euro per jaar niet veel geld.

maar ik denk dat we elkaar verkeerd hebben begrepen (?)

toch bedankt voor je reactie
MVG"BK" 8)
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

18-08-2005 12:51

Peter Otte schreef:Beste Bert,




quote, Bert
(vind trouwens wel dat het onderwerp behoorlijk aan het "verwateren" is)

P.s. Gelukkig wel, is nu meer een zomeravond TV programma geworden
Herhalingen,herhalingen,herhalingen. :lol:


Misschien iets voor Talpa?
'Goede karpers, slechte karpers' 8)

Gr.
E.

(shit ik zou niet meer reageren, toch gedaan, sorry maar weer)
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Bert Kruit
Berichten: 330
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Hooghalen
Contacteer:

18-08-2005 17:58

Eddy, we nemen je niks kwalijk.


talpa wil toch een 2e zender beginnen? heeft ie alvast een programma
MVG"BK" 8)
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

18-08-2005 18:12

Pfffffff ben ik blij om.

Beste maar weer!

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
jan van kranenburg

19-08-2005 00:40

[quote="Klaas van den Herik"]Dan ben ik vanaf nu voor betaalwater. Anders mag ik straks nergens meer vissen.


Eigenlijk is dan vanaf nu alles een betaalwater, behalve de bevaarbare wateren, want daar mag je met 1 hengel voor nix vissen.

Goeie bijdrage Jacko.



Stel voor Klaas voor die uitspraak 1 dag te schorsen, en hem dan weer in zijn functie te herstellen :D

Hem dus een lesje leren........ :cry:

mvg

Jan
Jakob Balkema
Berichten: 77
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: Leeuwarden

20-08-2005 00:21

volgens mij zijn er hier een paar met boter op hun hoofd.
word er een beetje misselijk van.

weer tijd om hier maar weer een jaar niet te kijken

Jakob :x
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

22-08-2005 16:59

Voor diegenen die graag een reactie verwachten van Sassenhein, via de onderstaande link een interview met Jacques Kruller en een aantal reacties van mensen op de perikelen.

http://www.carpweb.nl/portal/index.php? ... &Itemid=26

mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Willem Barnas

22-08-2005 19:45

Zo,

Die kan met grote letters bijgeschreven worden!!!

Ik was er van het begin van deze hele discussie al van overtuigd dat het een discussie was die eigenlijk niet veel zou toevoegen aan de gehele kwestie.

Ik zie het alsvolgt. Iemand die de KSN vertegenwoordigt begaat een fout op het terrein van de HC Sassenhein. Uiteindelijk worden de regels zoals die gelden op de terreinen van de HC Sassenhein voor de zoveelste keer overtreden en wordt degene die deze overtredingen begaat, na overleg verwijdert van het terrein. Helemaal niks mis mee.
Op het Carpboard wordt er vervolgens ook lucht gegeven aan dit voorval en wat daarop volgde en groeit het voorval uit tot een soap van jewelste die uiteindelijk zichzelf opsplitste tot meerdere discussies.
Totaal onnodig en ongewenst en vandaar dat ik (en ik wist vanaf het begin heel gedetailleerd waar het allemaal om ging!) er ook niets in zag te reageren, dat terwijl ik altijd maar moeilijk mijn bekkie kan houden...

Enfin, iemand begaat een fout, wordt daarvoor gestraft, deze persoon vertegenwoordigt een vereniging op het moment van overtreding.

Alles wat nodig was geweest was een discussie binnen die vereniging (KSN) en aanvaarding van de straf, klaar, meer is het niet.

Maar nee, er wordt wel heel erg dik excuses aangeboden aan heel karpervissend en Carpboardend Nederland, nergens voor nodig. Betreffende persoon had dondersgoed in de gaten dat dit weer vele reacties zou uitlokken, waaronder ook verkeerde en misplaatste.
Ook de houding van deze persoon tegenover de voorzitter van HC Sassenhein was niet mals en had geen drol meer van doen met het eigenlijke voorval. Ik zal hier niet exact gaan neerschrijven wat er 'geroepen' werd, maar neem van mij aan, als Jacques er ziek van wordt, dan zit het goed mis.

De dingen zijn nu duidelijk en uitgesproken en laat het alsjeblieft zo blijven, maar leer er van.

Gedurende de looptijd van de hele 'soap' sprak ik Jacques vaak en ik kan jullie zeggen, hij baalde er hárd van en baalde ook van alle bullshit die hier nog eens eventjes naakt geëtaleerd werd. Jacques is al jaren een goeie maat van me en ik weet gewoon hoe recht voor zijn raap, eerlijk, vrolijk en jofel hij is, maar ook dat hij iemand is die echt niet meedoet aan rare dingen. Een gozer als hij verdient het als voorzitter van Sassenhein (en visactivist) niet om op dergelijke toon bejegend te worden. Jacques is een fijne kerel met hart voor de visserij en de karper, een gast waar je er verdomme veel meer van aan het water zou moeten hebben!!! Zó, proost kerel.

ÉN hij doet het allemaal wel he!!! KSN, HC Sassenhein, districtsbestuurder...

Wie met de grote mond biedt meer!?!?!

Over visstandbeheer en ecologie/ecologische balans ga ik me nu niet uitlaten, al heb ik er kennis van (door mijn studie). Aart heeft wat dit betreft de koe al aardig bij de hoorns, heel aardig zelfs!

Het ga jullie goed, vang er een zooi.
Willem Barnas :wink:
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

22-08-2005 20:12

Barnassis,
amen

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

22-08-2005 20:48

Op een van de vele hengelsport vergaderingen die je jaarlijks bezoekt (voor een ander) kwam ook ik de voorzitter van ‘HC Sassenhein’ tegen blijkt nu. In die vergadering kwam hij bij mij over als een hardwerkende bestuurder met een duidelijke visie die me erg aansprak.

Wens hem en zijn mede bestuurders ondanks de stinkende tegenwind die we allemaal wel eens ervaren veel plezier met hun werk voor ‘HC Sassenhein.’

Met vriendelijke groet,
Peter
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

22-08-2005 22:35

lekker laten stinken die wind :o
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

22-08-2005 23:15

Nog steeds zijn die goddelijk mooi gevormde armen in de avatar van mij
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

22-08-2005 23:47

Vis stinkt ook :P
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

22-08-2005 23:48

Klaas,

Wanneer zijn die goddelijke lichaamsdelen weggehaald :D zie n.l niks in avator :P

Gr Paul 8)
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

23-08-2005 08:22

off topic.

de avatar van de posting op Carpweb. Met dat spiegeltje.


MVG

Klaas
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

23-08-2005 09:44

Ik hoop van ganser harte dat jullie nou es ophouden met dat geleuter.

Willem,
Die kan er met grote letters bijgeschreven worden? Ik zie alleen een stukkie geschreven waarin tot uiting komt dat de desbetreffende uitbater (vergeef me aub mijn beperkte woordenschat) óók een KSN'er is. En je weet: blood is thicker than water. Voor mij heeft het stukje geen closure gebracht, buiten de bevestiging dat loyaliteit afbreuk doet aan objectiviteit.

Klaas,
Heb jij zulke kleine handen? dan lijkt alles groter he.. :wink:

Even voor alle duidelijkheid: ik wil pertinent niet de discussie doorvoeren. Dus even voor Paul, na 20 x je excuus aanbieden begint het vervelend te worden, en je zit daar volgens mij al een dozijn overheen.. dus lik je wonden en ga door met je leven.

Groet,
Toon
fishing rocks
Willem Barnas

23-08-2005 10:03

Ja Toon,

Da's waar, ik had ook liever het gehele verhaal inclusief de complete loop van het voorval op papier gezien (als er dan toch reactie kwam), maar het is al veel te veel geworden en het is al veel te openbaar. Zaken hadden beter binnenskamers geregeld kunnen worden, dus tussen de HCS, de KSN en PV, verder niet.

Kijk, als jij volkomen terecht een bekeuring krijgt van de politie op bijvoorbeeld terrein van Staatsbosbeheer, ga je dan ook schrijven en zo?

Ik bedoel maar!!!

Ajuus,
Willem :wink:
Willem Barnas

23-08-2005 10:07

Oh ja,

Ik ben echt niet bang uitgevallen, maar doe nu niet meer mee aan deze topic.

Jo,
WB :wink:
Jakob Balkema
Berichten: 77
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: Leeuwarden

23-08-2005 10:27

http://www.carpweb.nl/portal/index.php? ... w&id=404&I temid=26

????????????????????????????????????????
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

23-08-2005 12:50

Oke Willem eventjes iets aanhalen van jou : Over visstandbeheer en ecologie/ecologische balans ga ik me nu niet uitlaten, al heb ik er kennis van (door mijn studie). Aart heeft wat dit betreft de koe al aardig bij de hoorns, heel aardig zelfs!

Nu eventjes een vraagje:
Een willekeurig water heeft een bestand wat volgens iemand die de koe aardig bij de horens heeft, pas over 5 á 10 jaar voldoet aan de norm wat voor dat type water telt.
Vooropgesteld dat er in die tijd geen bijzettingen plaats vinden en dat de jaarlijkse uitval voldoende is.

Jij hebt kennis door studie van visstandbeheer.
Hoe zou jij dat water op dit moment typeren.

Overbezet.
Normaal bezet.
Onderbezet.

De monitoring vindt plaats door vangstregistratie, vind jij dat een verstandig besluit of is een monitoring door de OVB raadzamer?

Eens zien of loyaliteit inderdaad de objectiviteit aantast.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gesloten