Er worden WEER karpers overgezet!!!!!


Bernard Holtkamp

03-08-2005 20:44

Kom ik zojuist uit mijn werk staat er een karpervisser voor de deur.
Of ik de laatste dagen bij de nootdorpseplassen en de bosplas op ypenburg was geweest.
Nee zeg ik want ik ben gemiddeld 12 uur per dag aan het werk deze week dus weinig tijd daar voor.
Nou zegt hij dan zou ik maar eens gauw gaan kijken want ze zijn weer bezig met karpers overzetten.

Uhh dit meen je niet zeg ik.

Ja zegt hij we hebben het zelf gezien en 3 andere vertellen het zelfde verhaal.

:evil: :evil: :evil: :evil: :evil: was dus mijn eerste reactie!!!!!
Deze visser vertelde mij dus dat er meerdere zware vissen al waren overgezet van ypenburg naar de nootdorpseplassen.
Ik heb dus direkt de overige CVB leden op de hoogte gebracht en de komende dagen zullen we proberen veel in die omgeving aanwezig te zijn.
Maar dat zal waarschijnlijk niet genoeg zijn daar de meeste op vakantie zijn en ik tot aan mijn vakantie die vrijdag begint zeer druk met werk is.
Dus hier de oproep aan alle vissers in die omgeving om goed op te letten en onregelmatigheden direkt te melden.

Ergens hoop ik dat het een valse melding is die ik kreeg maar gezien de ontwikkelingen van de laatste maanden moet ik toch vrezen dat dit wel eens waar kan zijn.

Wij van het SVBD doen ons best maar kunnen nu niet zonder julie dus let alsjeblieft goed op!!
Mocht je dus iets zien dan kan je me via een pb bereiken want mijn 06 nr kan en mag ik niet bekend maken.

Met de nu niet zo vriendelijke groeten.
Bart
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

03-08-2005 22:39

zo , wat een t*fuslijers dan !! :evil:
word er helemaal ziek van , van dat stelen en komt ook steeds dichterbij !! :evil:
zo zonde :( !! zijn echt prachtige vissen die daar zitten.
die mogolen moeten ze lekkr met 100 kilo lood daar in t midden van die plas gooien !!
ik zal wel opletten de komende tijd :( , mja veel kan ik niet doen , en weinag kans dat je ze betrapt ofzo en zal ook wel een kennis waarschuwen , die zit daar elke dinsdag en donderdag.

Met Agressieve groet !!!
Wouter
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

03-08-2005 23:19

zal ook wel een oogje in t zeil houden als ik me ronde doe ;)
Jeffrey Pijl
Berichten: 157
Lid geworden op: 31-08-2004 18:54
Locatie: Delft

03-08-2005 23:37

Same here!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

03-08-2005 23:56

Onbegrijpelijk....randdebielen zijn het!!

Heeft die persoon die het gezien heeft nou echt niet even een kentekennummer kunnen noteren?..zoiets draag je volgens mij echt niet ff mee onder je armen.
Bernard Holtkamp

04-08-2005 05:50

Marcel en jeffrey alvast bedankt.

Hans

Ik denk zelf dat het de jeugd is die op ypenburg woont die dit aan het uitvoeren is.
Zeker weten doe ik dat natuurlijk niet maar als je kijkt hoe ver deze plasjes van elkaar liggen dan is het makkelijk te doen met b.v. een fiets met aanhanger.

Vanaf zaterdag 3 weken vrij om zelf eindelijk eens te gaan vissen en ik ben dan zeker iedere nacht in die buurt te vinden.
Want pakken zal ik ze!!!!

Bart
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

04-08-2005 08:31

Bart,
Veel succ6 ....ik hoop dat het je gaat lukken!
Hans
rob tas
Berichten: 31
Lid geworden op: 01-04-2004 01:29
Locatie: zoetermeer

04-08-2005 10:44

Ja het is weer zo ver ,als mensen nou eens een beetje nadenken!
Ik weet het, dat is voor sommige mensen vrij lastig :evil:
Maar het gebeurd wel veel ook met andere soorten vijvervissen enz,zo ving een maat van mij laatst een steur van 1.08 meter op een boilie .,die vis word elke week gevangen op een redelijk groot water volgens mij te weinig voedsel voor dat beesie das toch kut die vis gaat naar de klote!
Wat nu vis er uit halen (zelfde probleem).
laten zitten gaat ie kapot. :(
Dus mensen die dit lezen ga voorzichtig om met de steur als je hem vangt en stop hem nie in de bewaarzak zoals ik laatst gehoord heb :evil: kan een steur nie tegen.(beetje graskarperachtig). dank je wel.
Ik vis graag in een SCHONE omgeving!!
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

04-08-2005 14:04

Bart,

Het is inderdaad erg lullig wat het allemaal gebeurt.

Maar even een reactie op je titel:

Er worden WEER karpers overgezet.

Mijn ingeving hierbij is:

Er worden NOG STEEDS karpers overgzet. Wanneer houd dit op..??

NOOIT

Je kunt er niets aan doen. In Frankrijk (en ik gelood ook België) is het zo dat het verboden is om karpers in je bezit te hebben cq overzetten.
Nederland is dan dus niet (als ik me niet vergis. Maar dan veranderen ze de wet. Het houd er echt niet mee op..

Groeten,

Luuk
ps. Verbeter me als ik me vergis....
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Martin Taal
Berichten: 67
Lid geworden op: 14-06-2002 02:00
Locatie: Leidschenveen (beter bekend als D'Haag)

04-08-2005 14:27

Dus de overgezette karpers worden weer overgezet!

John,
Probeer ook eens te achterhalen waarom men karpers in de Nootdorpse plassen gaat c.q. wil gaan overzetten. Want in die prutplasjes zit plenty vis en zo worden die vissen toch echt geen 40 ... jaar!

Groet,
Martin
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

04-08-2005 14:58

Heel vervelend!!!,

echter rest mij de vraag, enkelen zeggen het zo stellend en met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te kunnen bevestigen. Heeft niemand desbetreffende karperdieven aangesproken?? kentekens genoteerd en of politie gebeld?? Dit is namelijk nog steeds niet toegestaan!!!!!!!!!

Verder is het natuurlijk niet leuk dat dit nogsteeds gebeurd :evil:
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

04-08-2005 15:54

Zet hun kenteken platen maar op het forum, er zijn gekken genoeg die hier hele leuke trucs mee kunnen.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Bernard Holtkamp

04-08-2005 17:33

Jordy bij mijn weten is het nog steeds niet verboden om karper in bezit te hebben.
Het overplaatsen is wel verboden,maar dit is volgens de verenigings statuten en niet volgens de wet.
Maar wat pas je hier nu toe?

Het enigste wat we nu kunnen bij heterdaad is een vergunning invorderen(wat iedere controlleur mag) maar dan koopt men gewoon bij een van de andere verenigingen een nieuwe.
En kan men dus gewoon hun gang gaan.

En hoe dit alles te stoppen?
Geen idee,of dan toch maar voortaan zwijgen over onze vangsten?

Bart
Gebruikersavatar
Erik Scholtes
Berichten: 79
Lid geworden op: 19-04-2004 18:51
Locatie: Delft

04-08-2005 18:53

Bart,

Zal ook mijn ogen :o open houden en je hebt een PB
't is stil aan de waterkant
bert goris
Berichten: 33
Lid geworden op: 08-03-2002 01:00

04-08-2005 18:55

Hallo,

Je kunt diegene er rustig op aanspreken mits je zijn adres hebt.
Ik zelf heb het al gedaan met meerdere mensen,ik heb ze rustig uitgelegd wat voor schade ze kunnen aanbrengen op ons verenigings water.
Meestal zijn dit mensen die er geen snars van snappen,maar naar enige uitleg toch wel toegeven dat ze fout bezig zijn.

gr bert
Bernard Holtkamp

04-08-2005 20:03

Dat zou best wel kunnen bert maar ik denk dat dit soort figuren op eigen voordeel uit zijn.
Terwijl je met ze staat te praten geven ze hun fout(en) toe maar achter je rug gaan ze dus gewoon door.

Misschien moeten we wel wat meer voor de vergunningen gaan betalen en dan een soort visserij politie gaan aanstellen.
Bij dit soort overtredingen,die dan wettelijk vast gelegd moeten worden,direkt alles in beslag nemen en een torenhoge boete geven.
Misschien gaan we dan dit soort zaken beter in de hand houden.

Bart
rob tas
Berichten: 31
Lid geworden op: 01-04-2004 01:29
Locatie: zoetermeer

05-08-2005 01:17

Vette controle zou ik zeggen ,als je een fanatieke karpervisser bent heb je toch niks te verbergen(hoop ik).
Maar wat ik zie is dat er buiten het seizoen als de echte vissers er zitten meer word gecontroleerd als in het seizoen als de (peppies)aan het water verschijnen.
Weet nie hoe dat bij jullie is.?
Ik vis graag in een SCHONE omgeving!!
Bernard Holtkamp

05-08-2005 07:43

Rob wij proberen natuurlijk zoveel mogelijk aan het water te zijn.
Maar we komen nu al controlleurs te kort en de gene die wel kunnen hebben allemaal een full time job dus beperkt tijd.
En als je in ons water boekje kijkt zie je verdomd veel water staan dus alles constant controlleren is onmogelijk.

Dus mocht iemand zich hier voor willen inzetten even naar http://www.svbdelfland.nl en je aanmelden.

Want dit is iets wat ons allemaal aangaat en niet voor een enkeling die wel bereid is zijn spaarzame vrije tijd op te offeren voor de vereniging.

Bart
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

05-08-2005 07:52

heb nog weinig gezien alleen een dooie karper in de vaart :(
Bernard Holtkamp

05-08-2005 08:09

Zolang het er maar eentje is marcel dan is er niets aan de hand.
Ik zag dat je een grote kookketel zocht?
Nooit geweten dat jij mijn aas ging maken voor de komende weken :lol:

Bart
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

05-08-2005 12:49

FF wat in de groep gooien...

Er is een paar jaar geleden een grote vissterfte geweest op plas van Nootdorp.
Hiermee is een populatie, voornamelijk bestaande uit hele mooie spiegels, uitgeroeid.
Nu heeft de lokale vereniging in samenwerking met de KSN het zogenaamde "Spiegelkarperproject" losgelaten op dit water.
En wat ik begrepen heb, niet zonder enig succes en zie ik op mijn ritten over de a12, alweer vrij regelmatig groene paraplus langs de waterkant staan.

Ik weet nou niet precies de oorzaak van die sterfte, maar ik kan me goed voorstellen dat dit een virus is geweest.
IK hoop dat jullie begrijpen waar ik naar toe wil!!
En visser, zeker een gewaarschuwde uit die regio, moeten beter weten...

Een ezel stoot zich in het algemeen...
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

05-08-2005 13:07

Heren, voor de duidelijkheid het is alleen aan de visrechthebbende toegestaan om vis uit te zetten, dit is bij wet geregeld.

mvg,
Peter
Bernard Holtkamp

05-08-2005 14:59

Paul even inhaken over die sterfte van een paar jaar terug op de plas van vd ende.
Er zijn toen naar ik me nog kan herinneren 95 karpers dood gevonden en wat de oorzaak was is nooit bekend geworden.
Ik denk dat het niet met uitzetten van karpers te maken had want dat is daarna gebeurd.
Na die uitzet van belgen en valkenswaard spiegels is er geen sterfte onder karpers meer geweest.
Opvallend?
Wel komt het regelmatig voor dat het water omkeerd en dat is dan weer funest voor al wat er in het water leeft.
Ik hoop dat dat voorlopig niet meer voorkomt want om binnen een paar uur een komplete vispopulatie te zien sterven is niet leuk.

Bart
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

05-08-2005 15:10

Dit soort dingen... Ik zou zoiets niet mee moeten maken bij mij in de buurt, daar zou ik echt een paar weken zuur van zijn. Ik denk ook dat als ik dat zie gebeuren, dat ik eventjes wat rond bel en die kerels aan ga spreken.. Voor dit soort zaken wil ik best met wat blauwe plekken thuiskomen!
rob tas
Berichten: 31
Lid geworden op: 01-04-2004 01:29
Locatie: zoetermeer

06-08-2005 00:17

De netten moeten weer goed schoongemaakt worden heren!
verneem net dat er karpers zijn gevangen met schimmel op de vinnen :( ergens in zoetermeer ga gelijk contact opnemen met boswachter.!
Uitkijken dus en als je wat ziet bij een karper bel gelijk effe iemand die er verstand van heb!
Ik vis graag in een SCHONE omgeving!!