vissen op het kanaal


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stefan Gooijert
Berichten: 330
Lid geworden op: 03-01-2005 11:07

29-06-2005 20:46

Ik wil komend weekend een eerste sessie gaan draaien op het kanaal. Ik heb dus totaal geen ervaring hierin. Zijn er misschien mensen met bruikbare tips? (kant of vaargeul, voorvoeren of niet, boilies of partikels) Laat het maar horen, alles is welkom!

Alvast bedankt,

Stefan Gooijert
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

30-06-2005 09:44

Eeej Stefan :lol: een naamgenoot moet ik wel ff helpen tog?

Maareh meestal doe ik het zo:
- voorvoeren naar gelang de temperatuur, dus in de zomermaanden meer als in de koudere maanden. Ik doe dit 2 a 3x per week.
- voeren doe ik met gewone groene erwten (uit de supermarkt, 24 uur weken en daarna 1/2 uurtje koken en ik voer nooit met boilies (misschien btje vreemd maar ik vind het prima)
- ik vis gewoon met boilies en kikkererwten (1 hengel)
- ga altijd met 3 hengels op het kanaal vissen, eigen kant, midden en andere kant bevis ik gewoon, hebbie naar mijn mening de meeste kans maar het meeste vang ik tog tegen de overkant

Succes ermee en vang een paar mooie vissen he :lol:
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

30-06-2005 10:17

Hoi Stefan.

Ik ben ook pas op het kanaal begonnen. Tot nu toe heb ik gemerkt dat je het beste een paar dagen (3-4) een beetje kan voorvoeren en niet te veel. Dan gewoon erop gaan vissen (ik doe dit altijd met een PVA'tje).
De meeste vissen heb ik tot nu toe in de eigen kant gevangen en net langs de vaargeul. In de vaargeul heb ik nog niks mogen vangen, maar ik denk dat ik daar me ook niet op ga concentreren. Ik heb dit jaar al verschillende karpers langs de kanten zien trekken, dus hier heb ik het meeste vertrouwen in.

Ik heb het meeste gevangen op boilies. Ik voerde met boilies en partikels (tijgers en pinda's).
Ik hoop dat je er wat aan hebt. En gewoon door zetten op het kanaal, dan wordt je vanzelf beloond.
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

30-06-2005 12:35

Interessant onderwerp wil binnenkort ook een klein weekje een kanaal hier in de buurt gaan bevissen :wink:
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
Stefan Gooijert
Berichten: 330
Lid geworden op: 03-01-2005 11:07

30-06-2005 12:56

Omdat de eerste reactie een dag te laat was ben ik al begonnen. Ik heb dinsdag met een andere karpervisser gesproken, die redelijke successen boekt op het betreffende kanaal. Van hem ben i kal aardig wat te weten gekomen :D

Mijn tactiek is nu als volgt: woensdag, donderdag en vrijdag voer ik anderhalve kilo duivevoer en een 40 tal boilies, verdeeld over 2 stekken. Ik zit tegen een uitloop bij een sluis aan te vissen, dus ik kan recht boven mijn stek komen (de punt) om te voeren. een hengel tegen die punt en eenje naar de houten palen aan de overkant (gister met de peilhengel ff vastgezeten, toen ik hem lostrok zater er wat mosseltjes aan). een derde hengel ga ik uit principe niet gebruiken, omdat er op dat stuk regelmatig gecontroleerd word.

Als er mensen zijn die deze tactiek toch verder aan kunne scherpen hoor ik het graag :P

Iedereen succes en ik laat het waten of het iets is geworden, zaterdag moet het dus gaan gebeuren :D :D :D

Stefan Gooijert
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

30-06-2005 16:22

Stefan,

Jij vertelt dat je bij een uitloop van een sluis zit te vissen. Opzich zijn dat altijd hele mooie stekken en zeker als je net begint op kanaal de meest logische stekken met waarschijnlijk ene iets hogere kans op vis dan op een recht stuk zonder gelijk opvallende obstakels. Wat ik echter merkte (en nog een paar vissers) dat als je op een recht stuk gaat voeren waar je bijvoorbeeld een mooi plateau of mosselbank hebt gevonden, maar waar geen direct zichtbare opstakels zijn dat je dan over het algemeen iets zwaardere vissen vangt.
Hier komt bij dat als je midden op een stuk kanaal zit met aan beide uiteinden een sluis, dat je relatief gezien meer trekkende vissen onderschept (kan onderscheppen) het midden van zon stuk tussen 2 sluizen is logischerwijs het meest gepasseerde stuk (al hoeft dat niet altijd te gelden..)

Dat even over stekkeuze,
Nog wat over het voeren:
Ik ben op kanaal nooit bang om teveel te voeren. Afhankelijk van het bestand, de te verwachtte hoeveelheid witvis etc voer ik gerust tussen de 4 en 10 kilo particles aangevuld met een kilo of 1.5 boilies. De brasem op het kanaal vreet zich ook helemaal vol aan de particles dus wees maar niet bang dat je overvoert. Zit je op een wat kleiner kanaal te vissen (type vaart zeg maar :P ) dan zou ik kiezen voor een kilootje particles per stek met een kilo boilies. Dit omdat je naar mijn mening op een wat kleiner kanaal een minder forse voertstek hoeft aan te leggen gezien het feit dat de kans dat vissen over jou voerplek trekken relatief veel groter is.

Ik denk dat het aantal dagen dat je voorvoert prima in orde is, denk er ook even aan dan je bij het vissen zelf ook gewoon die 1.5 kilo boilies en 40 boilies (ik zou zelf hoger gaan zitten in aantal) voert.

Groeten Bart
Gebruikersavatar
Stefan Gooijert
Berichten: 330
Lid geworden op: 03-01-2005 11:07

30-06-2005 16:29

Het is idd een kanaal waar alleen pleziervaart doorheen komt. Ik voer niet te veel omdat dat in het verleden (bij andere vissers) alleen maar negatief heeft gewerkt. Mijn stekkeuze is vrij logisch, omdat er precies in het verlengde van de punt een zandbank doorloopt. Hierop heb ik vandeweek meerdere malen vis zien rollen. en het wordt mijn eerste keer dat ik op het kanaal vis, dus een makkelijke stek om vertrouwen op te bouwen is ook wel logisch :D

Ik laat het wel weten als i ker wat vang, vanavond bij het voeren neem ik ook ff een peilhengel mee om mijn stek gedetailleerd uit te peilen.

Succes en je hoort van me!!!
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

30-06-2005 18:51

Stefan!!!

PB-tje.

gr Harnold
Plaats reactie