vervelende controles !!!!!


Gebruikersavatar
Barry Postma
Berichten: 281
Lid geworden op: 14-03-2004 16:46
Locatie: Apeldoorn

30-05-2005 19:24

hallo hengelaars,

ik vis nu al een jaar of 5 fanatiek op karper.
toen ik begon kon ik eigenlijk het hele jaar door wel nachtvissen bij ons in de buurt.
maar tegenwoordig word mij (en mijn vissende vrienden) het leven zuur gemaakt door allerlei vervelende controles.

ik heb ook gehoord dat er een nieuwe regel is,
dat er in heel nederland niet meer met een tent gevist mag worden!!!
ik hoorde dit voor het eerst ergens in de polder.
ik dacht toen ja het zal wel bij ons hebben we daar mooi geen last van maar helaas is de pleures bij ons ook al toegeslagen en regent het bekeuringen onder de karpervissers bij ons in de buurt.

er werd mij nogmaals verteld dat zelfs in de maanden juni juli en augustes het verboden was om met een tent aan de waterkant te zitten dit zouden ze bekeuren als wildkamperen..

en julie weten zelf ook als geen ander dat we onze geschubte vriend toch vooral snachts moeten vangen.

wat zijn julie ervaringen hier mee en hebben julie hier een mening over ???

groetjes barry
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

30-05-2005 19:54

Barry,


Een aantal optie's zijn:

- Overdag vissen.
- In de nacht vissen mét een oval of zonder tent o.i.d

In de maanden juni,juli en augustus is het weer meestal goed genoeg om zonder tent te vissen. :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

30-05-2005 20:01

mijn mening?

ik rijd op vrijdag middag wel eens door zutphen. daar zitten elke middag aan diverse grachten ook karpervissers. de doorgaande wegen lopen langs deze grachten! als je er langs komt zie je gemiddeld zo'n 5 a 6 tenten staan ( zijn kleine grachten) meestal aqua of imitatie ervan. grote tenten dus. ik denk dan wel eens bij mezelf.... camping.

dan te bedenken dat ik vroeger ook veel op die grachten zat. toen soms wel met 10 man! maar het verschil is dat ze tegenwoordig niet meer onder een plu slapen maar meteen een villa neer ploffen.

als je mijn mening vraagt mag er een verbod komen op het gebruik van tenten. zeker als je maar 1 nachtje pakt.

indien het een water betreft welke niet binnen de bebouwde kom ligt of langs een drukke weg vind ik het weer wat anders. kan me voorstellen dat mensen het niet altijd waarderen!

maar in frankrijk gebruik ik wel een tent. het betreft hier waters van 600-1000 hect. met veel bos. ( en je betaalt 110,-) is mijn inziens een heel andere situatie.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

30-05-2005 22:03

Controle's zijn niet vervelend.

Je kunt er echter wel voor zorgen dat het vervelend voor je uitpakt!
Groet'n Henk..

still growing Old.
jacco noordermeer

30-05-2005 22:47

die regel is niet nieuw hoor!! :lol:
Gebruikersavatar
Rene Boeting
Berichten: 336
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Goes

30-05-2005 23:05

Vervelende controles?
Vind het veel vervelender als er geen controles zijn!

Bovendien hoe kan een controle vervelend zijn?
Bekeuringen zijn altijd een gevolg van diverse faktoren waarvan je de meeste zelf in de hand hebt..

Overigens is het gebruik van kampeermiddelen al ik weet niet hoe lang verboden...Wet Openlucht Recreatie heet dat geloof ik :roll:

Ervaringen ermee?
- Veel te weinig controles
- Indien gecontroleerd, nooit problemen.

Meningen?
-Veel te weinig controles
-Veel te lage boetes


René.
Size doesn't always matter
Jan de Heer
Berichten: 120
Lid geworden op: 28-04-2005 21:48
Locatie: Leiden

30-05-2005 23:16

Van mij mag het wildkamperen in de bebouwde kom en op plekken waar het overlast voor de natuur veroorzaakt zwaar beboet worden. Dat zijn immers alleen maar ontwikkelingen die het imago van de karpervisser schaden. Waar het plassen betreft waar je in je eentje zit, iedereen uit de weg en niet tussen de broedplaatsen van vogels e.d. dan moet mijns inziens een tentje geen probleem zijn, maar voor alle andere gevallen, oval of plu en dat kan van Juni tot Augustus best wel.
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

30-05-2005 23:24

Ik vind het zwaar overdreven allemaal, als iemand een tent wil gebruiken dan moet dat gewoon kunnen. Zie het probleem niet. Een verbod op een grondzeil zie ik wel de logica van in.

In ben wel een voorstander van een goed georganiseerd controleapparaat. Voornamelijk tegen de zwartvissers, milieu vervuilers, herrieschoppers, etc. want daar kan ik geen medelijden mee hebben.

Maar zoals altijd, de goede moeten lijden door toedoen van de slechten.

Groet,
Bart
sander mil
Berichten: 5
Lid geworden op: 09-04-2005 15:32
Locatie: Krimpen aan den IJssel

30-05-2005 23:26

ik ben vorig jaar en dit jaar pas 1 keer gecontroleerd en ze zeiden nix over mijn tent
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

30-05-2005 23:53

eerst een hoop geld betalen voor een goede tent wil je hem gebruiken krijg je nog bekeuring ook,mooi is dat!!!
Ik vind dat ze er eerst een reden voor moeten hebben voor je een verbaal krijgt,bv vuil achter laten,vernieling, overlast of weet ik veel wat
Heb wel al veel controles gehad maar gelukkig nog nooit commentaar over het gebruik van m'n tentje gehad.
laurens v emmerik

30-05-2005 23:59

denk ook wel dat we het zelf het meeste in de hand hebben...

ik heb zelf altijd n plu met overwarp,grondzeil zie ik het nut niet van in eigenlijk....
ik denk als we zelf netjes zijn,en de controleus zien dat alles netjes is en gecontroleerd,dat ze er geen probleem van maken...

heb nooit een rijbewijs bij me,kan ik m ook niet verliezen,ben zeker al 15 keer aangehouden,en elke keer kreeg ik geen boete,gewoon omdat ik zeer beleeft bleef...soms heb je geen keuze :roll:

maar je kan het altijd slegt treffen natuurlijk...
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

31-05-2005 00:59

Mensen,

al dat gemekker toch altijd. Lees de regels eens goed na en je weet wat je wel en niet mag.

Ik vind het terecht dat er streng gecontroleerd en beboet wordt.
Controles zijn voor ons ook alleen maar beter, je krijgt af en toe eens een bekeuring, maar dan hou je je ook niet aan de regels. Daarnaast wordt ook de zwartvisserij, het met vissen slepen etc zo beter in de hand gehouden.
Wees uberhaupt blij dat er gecontroleerd wordt dus.

En je mag het hele jaar geen tent gebruiken met grondzeil, dat is alom bekend, kijk gewoon eens naar de wetsteksten.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

31-05-2005 07:09

Frank,

Waar staan die wetteksten dan?
En kom nu niet met google he!

Volgens mij is een overwrap + Plu ook een campeermiddel volgens onze zeer gwaardeerde wetgever. Wel / geen grondzeil discussie hebben we nu ook al vaak genoeg gehad toch maakt geen moer uit.

En de opmerking van gesleep met vissen ..... tsja als de heren controleurs etc nu eens eerst aan de zaken iets deden die echt mens / dier schade berokkenen dan hebben we het nog eens over effectiviteit.

95% van de boetes die je krijgt zijn alleen maar gegeven door de prestatieafspraken die de korpsleidingen hebben afgesproken met oom agent.

Als ik wild campeer dan krijg ik een bekeuring maar bel maar eens naar agent dat ze de ruiten uit je auto hebben gemept als ze dan ook komen dan mogen ze mij bekeuren zonder morren als ik eens wild campeer, een hengel extra erin flikker enz enz.

Oom agent is tegenwoordig al dan niet terecht bang voor zijn / haar hachie en gaat liever naar een melding van een wild campeerder dan naar een melding van een vechtpartij.

Succes met het ontduiken van de boetes.

Vriendelijkheid = geen boete lees ik ook, ik zeg bull shit als er iemand altijd vriendelijk blijft ben ik het wel en ik heb geleerd dat er schrijvertjes zijn en redelijke mensen.

Moet niet kunnen toch? we overtreden een regel dus schrijven anders komen we weer op het vlak van de willekeur en daar wilden wij niet heen :evil:

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

31-05-2005 07:23

Wat een geluk dat we over een paar jaar van die vervelende WOR af zijn, die op zoveel manieren geïnterpreteerd kan worden. Iedere gemeente bepaalt vanaf dat moment wat aan recreatie(middelen) geoorloofd is.

Wat deze nieuwe regels worden kun je voor een deel zelf beïnvloeden! De NVVS is op landelijk niveau bezig een vistentje of ander hulpmiddel bij de Vereniging Nederlandse Gemeenten te promoten, een lokale HSV kan dit bij zijn eigen gemeentebestuur aankaarten. Wie durft?

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Jan Ramp
Berichten: 118
Lid geworden op: 20-03-2005 21:45
Locatie: Hoofddorp

31-05-2005 07:57

Gisteravond nog bezoek van de politie gehad. Mijn auto stond netjes op de parkeerplaats, mijn stek was netjes, alle troep in een vuilniszak, geen kratten bier die rond slingeren. Ze keken even rond, vroegen naar m`n vangsten, wenste me succes en reden rustig verder.
Zo hoort het! Gericht de onrustzaaiers er tussen uit pikken.

Greetz
Leon Mertens
Berichten: 158
Lid geworden op: 15-09-2003 02:00

31-05-2005 09:03

Bij ons in de regio zijn de controles ook strenger geworden. De politie controleert nu volop mee met verschillende districten.

Er mag niet meer met tent of overwarp gevist worden. Een paraplu met zijflappen is ook verboden. Dus enkel een paraplu voldoet nog. Verder mag er s'nachts niet geslapen worden. Deze regels werden waren al van toepassing maar werden altijd getolereerd.

Ik vind het goed dat ze de laatste tijd veel controleren, er lopen namelijk veel rotte appels rond om zo maar te zeggen. Ook veel duitsers, roemenen en polen komen hier vissen.

Het is wel wat rustiger overal wat ook weer voordelen met zich meebrengt. Van mij mogen ze nog wel wat meer komen controleren en boetes uitschrijven.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

31-05-2005 09:37

Robbie Faber schreef:eerst een hoop geld betalen voor een goede tent wil je hem gebruiken krijg je nog bekeuring ook,mooi is dat!!!


Koop dan niet zo'n dure tent.
Zet een plu op en ga daar onder zitten/liggen.
Eenvoud siert de mens.

gr Harnold
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

31-05-2005 10:12

Harnold Kikkert schreef:
Robbie Faber schreef:eerst een hoop geld betalen voor een goede tent wil je hem gebruiken krijg je nog bekeuring ook,mooi is dat!!!


Koop dan niet zo'n dure tent.
Zet een plu op en ga daar onder zitten/liggen.
Eenvoud siert de mens.

gr Harnold


wat maakt het nou toch uit of je met een plu of een tentje aan het vissen
bent,dat ze maar eens niet zo moeilijk doen. laten die nepvissers door een
plu minder vuil achter dan dat ze normaal doen,nee ik vind het echt nergens over gaan
Ik heb nu een mooie stevige tent die zeker blijft staan als het een beetje
waait ,heb ik van een plu niet altijd kunnen zeggen!! dat ze ons maar gewoon lekker laten vissen (het is toch al zo'n dure hobby vind ik)
Mvg.
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

31-05-2005 10:27

Is het trouwens altijd al verboden geweest om met een tentje te vissen??
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

31-05-2005 13:02

Het is 'altijd' al verboden geweest om 'campeermiddelen' te gebruiken, dat een tent zo opgevat mag worden lijkt me duidelijk.
Het gezeik van die grondzeilen mag iemand me ook snel eens uit gaan leggen, een tent is namelijk echt niet minder tent zonder grondzijl!
Wat al die tenten nou uitmaken? Probeer het nou eens andersom te zien, kijk eens vanuit het oogpunt van die man die op zondagochtend zijn hond uitlaat in het park en vijf tenten rond de vijver ziet staan. Of wat dacht van van die mensen die zo mooi aan het water wonen? Hun uitzicht wordt el;k weekend verknalt door die campingtafrelen.
Een enkel plutje is veel minder dominant aanwezig, ook veel makkelijker uit te leggen als zijnde pure noodzaak voor het uitoevenen van onze hobby.

Oh ja, nepvissers vissen lliever niet onder een plu, dus die zullen als ze gedwongen worden zo te vissen in veel gevallen gewoon thuis blijven of (eindelijk!) de kroeg in gaan om te zuipen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Michael Vorstenbosch
Berichten: 40
Lid geworden op: 19-05-2005 12:59
Locatie: Den Bosch

31-05-2005 13:36

ik vind het terecht dat ze controleren maar ik vind het idd een beetje ver gaan als ze nou controleren op vuil enzo dan jah maar boete wegens een tent

erg hoor
Do you want that fish?

Yahhhh Starbaits jaaaaaaah
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

31-05-2005 14:26

Michael, waarom vind je het te ver gaan als er wordt gecontroleerd op vuil enzo? Dat vind ik juist terecht.
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

31-05-2005 14:41

Ik vind controles ook terecht en vind een Oval/Plu altijd nog 10x beter staan aan een stadsvijvertje dan al die tenten...Maar goed ieder zijn comfort gewenst ik probeer zoveel mogelijk onder mijn Oval te zitten en het gebruik van mijn Overwrap tot een minimum te beperken.. meestal gebruik ik hem alleen in frankrijk en dan nog alleen in de gevallen waar ik het nodig vind!

En mensen die troep achterlaten in de natuur (of wat er nog van overblijft) mogen ze voor mij een hele forse prent in hun mik proppen.

Maar goed laat een ieder maar lekker in zijn bivvy kruipen en dan niet vergeten de deur dicht te doen he als je gaat slapen hahaha stel je voor dat je 's ochtends een muggebult hebt

grtz
Hnz
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

31-05-2005 14:48

Controleren op vuilmakerij e.d. vind ik fantastisch, ook het controleren i.v.m. geluyidsoverlast vind ik heeeeeeeeel erg fijn.
Alleen het geouwehoer met tentjes vind ik minder prettig.
Ik vis vaak lange sessies en laat me ook niet weerhouden door het weer.
Ik vraag me dan alleen af hoe ik met veel regen en wind moet gaan vissen, wat hier toch duidelijk de betere vangsten opleverd.
Alleen een plutje is dan echt niet te doen, aangezien ik toch vrij groot ben.
Nu moet ik er ook wel bij vertellen dat het op eht verenigingswater waar ik op vis, echt geen probleem is om een tentje te gebruiken mits je je verder aan alle regels,normen en waarden van het vissen houdt.
Dus zelf heb ik er niet zo veel last van, want verder in mijn gemeente hebben ze op het verenigingswater na, echt nog nooit gehoord van het woord controle.
En als het dan al eens gebeurd vragen ze nog naar de compleet verkeerde vergunningen ook.



MVG


Fp
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

31-05-2005 15:02

Mannen,

De kracht van een boodschap zit hem vaak in de herhaling zegt men, dus nog maar eens.

De WOR zoals we die nu kennen gaat over een paar jaar verdwijnen. Gemeenten gaan vanaf dat moment zelf bepalen welke regels er ten aanzien van recreatie gaan gelden. Door er bij je HSN op aan te dringen, kun je nu al een lobby richting de gemeente starten. De NVVS is er al mee begonnen met de brochure "Nachtvissen, sportvissen bij nacht en ontij". Meer info op http://www.sportvisseninnederland.nl/main/index.asp?id=6010

Karper- (en andere)vissers krijgen dus éénmalig de kans om hun wensen ten aanzien van nachtvissen in hun gemeente wettelijk goed geregeld te krijgen. Laat deze kans toch niet voorbij schieten jongens en span je eens in voor de goede zaak!

Groeten,

Mark