vervelende controles !!!!!


Gebruikersavatar
Barry Postma
Berichten: 281
Lid geworden op: 14-03-2004 16:46
Locatie: Apeldoorn

30-05-2005 19:24

hallo hengelaars,

ik vis nu al een jaar of 5 fanatiek op karper.
toen ik begon kon ik eigenlijk het hele jaar door wel nachtvissen bij ons in de buurt.
maar tegenwoordig word mij (en mijn vissende vrienden) het leven zuur gemaakt door allerlei vervelende controles.

ik heb ook gehoord dat er een nieuwe regel is,
dat er in heel nederland niet meer met een tent gevist mag worden!!!
ik hoorde dit voor het eerst ergens in de polder.
ik dacht toen ja het zal wel bij ons hebben we daar mooi geen last van maar helaas is de pleures bij ons ook al toegeslagen en regent het bekeuringen onder de karpervissers bij ons in de buurt.

er werd mij nogmaals verteld dat zelfs in de maanden juni juli en augustes het verboden was om met een tent aan de waterkant te zitten dit zouden ze bekeuren als wildkamperen..

en julie weten zelf ook als geen ander dat we onze geschubte vriend toch vooral snachts moeten vangen.

wat zijn julie ervaringen hier mee en hebben julie hier een mening over ???

groetjes barry
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

30-05-2005 19:54

Barry,


Een aantal optie's zijn:

- Overdag vissen.
- In de nacht vissen mét een oval of zonder tent o.i.d

In de maanden juni,juli en augustus is het weer meestal goed genoeg om zonder tent te vissen. :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

30-05-2005 20:01

mijn mening?

ik rijd op vrijdag middag wel eens door zutphen. daar zitten elke middag aan diverse grachten ook karpervissers. de doorgaande wegen lopen langs deze grachten! als je er langs komt zie je gemiddeld zo'n 5 a 6 tenten staan ( zijn kleine grachten) meestal aqua of imitatie ervan. grote tenten dus. ik denk dan wel eens bij mezelf.... camping.