vervelende controles !!!!!


Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

31-05-2005 16:51

ik heb net nog 2 nachten een meter of 30 van het politie bureau afgezeten heb wel 100 wouten gezien maar controleren dat weten ze hier niet wat het betekent hoor. Hoop ook dat het nog even zo blijft want nachtvissen zonder tent...pff wat een onzin. Ik vis zelf al jaren met een plu maar vindt dat als mensen netjes een vergunning hebben plus nachtvisvergunning dat je dan toch zeker wel een tent mag gebruiken.
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.
Gebruikersavatar
Barry Postma
Berichten: 281
Lid geworden op: 14-03-2004 16:46
Locatie: Apeldoorn

31-05-2005 16:56

he marc,
dat was de info die ik nodig had ik had ook al in de viswinkel gevraagd of er wat tegen te doen was.
ik wil er zeker werk van gaan maken.

en wat de rest betreft,
ik heb voorstanders en tegenstanders gelezen.
persoonlijk zie ik geen verschil tussen en plu of een tentje want als er 8 plutjes om een vijver staan dan ziet er hetzelfde uit als 8 tentjes !!!!!
EN EEN PLU MAG BIJ ONS OOK NIET MEER !!!!

je mag zelfs niet slapend aangetroffen worden (DUS KUNNEN DE PIEPERS OOK DE DEUR UIT)

en aardig of niet aardig ik heb van alles geprobeerd het ligt puur aan oom agent of je je print wel of niet krijgt.

ik heb trouwens mischien een beetje de verkeerde naam aan deze topic gegeven ik vind namelijk niet alle controlles verkeerd.
maar als je hobby gewoon onmogelijk word gemaakt dan vraag ik me af waarom ik voor een kapitaal aan vispullen en vergunningen heb!!!

groejes barry
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

31-05-2005 16:57

Buiten het feit of het wel of niet mag, kun je je afvragen of het altijd nodig is om een tent te gebruiken. Ik zelf zie het eerder als last. Je bent al zoveel tijd kwijt met spul opzetten. Als je dan ook nog eens een tent in mekaar moet bouwen ben je nogal wat tijd kwijt. In je eentje een tent opzetten is soms helemaal een strijd. Ook heb je lang niet altijd de ruimte om een tent kwijt te kunnen, wat je stekkeuze beperkter maakt. Ik heb altijd nog uit de voeten gekunt met een oval met zijflappen. Zolang ik niet natregen vind ik het best. Als het snachts wat kouder wordt, trek ik meer kleren aan en rits ik de toch al zo warme slaapzak wat dichter.
Gebruikersavatar
Barry Postma
Berichten: 281
Lid geworden op: 14-03-2004 16:46
Locatie: Apeldoorn

31-05-2005 18:03

daar heb ik met mijn tent geen last van :lol:
Ivan Peeters
Berichten: 178
Lid geworden op: 01-05-2005 18:12
Locatie: Haarlem

01-06-2005 11:43

Als ik dit zo lees krijg ik het idee dat het toch vooral bepaalde wateren betreft, misschien is het op deze wateren idd wel nodig om het een en ander aan banden te leggen.
Hier en daar loopt het gewoon uit de hand met al die tentjes overal. Het brengt gewoon veel overlast met zich mee, er zitten altijd mensen tussen die hun rommel laten liggen en de natuur vertrappen.
Ik denk dan ook dat het hoog tijd wordt om als vissers te laten zien dat het ook anders kan.
Zo lijkt mij het bijv. een goed idee dat iedere karpervisser standaard een extra vuilniszak meeneemt, en die vult met alle rotzooi die rond de stek ligt.
Ook al is dit dus niet van jezelf. Moet je eens opletten hoe snel het schoner wordt in de omgeving van je stek.
Ik geloof als we dit soort dingen doen, en blijven doen, dat we daar uiteindelijk de goodwill van de instanties mee krijgen.
Verder zou ik zeggen; zet die piepers niet zo hard in de omgeving van huizen, gebruik liever een sounderbox, die je vlak bij legt zodat ook deze niet zo hard hoeft.
Begin ook niet met het opzetten van je tent tot het donker wordt, en ruim hem s'ochtends weer op, zodat niemand zich stoort aan de aanblik ervan.
Hou de natuur heel, loop niet de hele tijd heen en weer op je stek, ten eerste is dit niet goed voor het vangen, ten tweede vertrap je vaak de grond. Grote kale plekken, platgetrapt riet, modderplassen, enz. zijn het resultaat.
En neem niet hele kratten bier mee naar de waterkant, ook dat komt niet echt goed over lijkt me. Of overal flesjes over de grond, sigaretten(!), ga zo maar door.
Al deze zaken leiden tot dit soort aanscherpingen van controles en het boetes uitdelen.
Ik geloof dat als wij, karpervissers, niet snel iets doen, het karpervissen zoals we het nu kennen, niet lang meer die vrije tijdsbesteding zal zijn, waar we zo van houden.

Mvg Ivan
Carpe diem...
Gebruikersavatar
Stefan van der Graaf
Berichten: 280
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

01-06-2005 11:47

Ik moet zeggen dat een tentje uiterst leuk staat langs de waterkant. Btur dan dat je je hele hebben en houwen aan het publiek ten toon spreid.
Wat betreft de rotzooi, opruimen idd.
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N
Ivan Peeters
Berichten: 178
Lid geworden op: 01-05-2005 18:12
Locatie: Haarlem

01-06-2005 11:49

Daar denken dus een heel hoop mensen heel anders over, dat een tentje zo'n mooi gezicht is.
Carpe diem...
Elmer Karelse
Berichten: 260
Lid geworden op: 19-05-2005 10:26

01-06-2005 12:03

In Zoetermeer mag gewoon met een tent gevist worden maar zonder grondzeil natuurlijk maar die gebruik ik wel! Vind ik wat handiger, mijn stek is altijd netjes, zorg nooit voor echte overlast. Ruim alles netjes op. In Zoetermeer mag je pas nachtvissen vanaf 1 juni:D dus een mooie dag vandaag:) In de bebouwde kom mag je niet met piepers maar wordt gewoon gedoogd zolang je maar neit voor overlast zorgt! Mocht de gemeente moeilijk gaan doen over die tentjes ed. steek ik er wel een stokje voor, weet precies wie ik daarvoor moet hebben in de gemeente raad dus dat komt wel goed.
Gebruikersavatar
Jan Wijma-O
Berichten: 200
Lid geworden op: 02-08-2003 02:00
Locatie: Utrecht

02-06-2005 00:03

vind dat ze hier ion groningen soms ook wel ver gaan, betaal je toch redelijk voor een groten vergunning, maar op de meest wateren mag je alsnog maar met 1 hengel vissen, en nachtivssen mag in de hele stad al niet meer
Gebruikersavatar
Barry Postma
Berichten: 281
Lid geworden op: 14-03-2004 16:46
Locatie: Apeldoorn

03-06-2005 19:45

zo zo 1 hengel maar
dat is helemaal minder !!!!

wat betreft die vuilniszak vullen vind ik een goed idee maar ik denk dat er weinig mensen zin hebben om de rotzooi van een ander op te ruimen
maar als we dat allemaal deden sjonge jonge wat zal er dan jaarlijks een vuil van de waterkant verdwijnen !!!!!

het nachtvisseizoen is geopend dus ik hoop de komende 3 maanden lekker rustig langs de waterkant te zitten.
en al mijn geplande sessies nu ook eens allemaal af te maken TOT HET EIND!!!!

groetjes barry