Vis verspeelt in takken.


Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

24-05-2005 17:02

Douwe,

Ik (ik neem aan dat je mij onder andere ook bedoelt) bepaal helemaal niet hoe of wat je moet posten. Ik geef alleen mijn mening, en aangezien daar een discussieboard voor bedoelt is neem ik aan dat ik ook zelf mag bepalen wat en hoe ik het er neer zet. Zonder iemand bij de enkels af te zagen.

Dat er dingen voorbij komen waar je simpel van kunt worden ben ik met je eens, ik reageer dan gewoon niet. De ene vind iets belangrijk en de andere totaal niet. Dat zijn persoonlijke dingen, en in dat daglicht zou je het ook moeten bekijken.
Vind het jammer dat je op deze manier reageert, dacht dat een normale discussie hieromtrend wel gevoerd kon worden. Maar daar sla ik de plank dus mis. Deze discussie had eigenlijk de kant op gemoeten van de obstakelvisserij naar mjn idee. Wat peter Otte in een andere topic ook al aangaf kan hier niet vaak genoeg aandacht aan besteed worden, en zou zoiets jaarlijks op het board wel mogen terugkeren.

Jammer douwe dat je het zo opvat. Vond het alleen een beetje kort door de bocht. Maar ja is nait aans!

Groetn uut 't Grunninger Laand!
E.

Ps:Nivo-Niveau (nieuwe spelling der Nederlands(ch)e Taal)
Laatst gewijzigd door Eddy Norder op 24-05-2005 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Anton Langbroek
Berichten: 66
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

24-05-2005 17:08

Ruud,

In je verhaal zitten een aantal aannames die volgens mij niet kunt doen.

1. Het is gelul dat iemand binnendraait gaat plassen en weer ingooit.

Volgens mij kun jij niet zeggen dat niemand dat doet, ik ken namelijk iemand die dat zeker wel zou doen. (in mijn reply kun je lezen hoe ik daar over denk)

2. Je neemt aan dat de vis de haak reeds heeft gelost.

Deze aanname doe je, omdat jij zelf in een totaal andere situatie hebt meegemaakt dat een vis loste. Volgens mij gaat die vergelijking niet op omdat er teveel variabelen zullen zijn. (bv systeem, inhaking ect.)

Mvg Anton
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

24-05-2005 19:36

Zeker weten doe ik het niet,maar ik denk ook dat die vis al lang weer los is
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

24-05-2005 21:50

Friese humor :lol: . Wel leuk gevoel voor humor dan, begrijpen ze zeker niet in het buitenland?
Voer en vang!!!

I love BTW
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

25-05-2005 00:23

Anton Langbroek schreef:Ruud,

In je verhaal zitten een aantal aannames die volgens mij niet kunt doen.

1. Het is gelul dat iemand binnendraait gaat plassen en weer ingooit.

Volgens mij kun jij niet zeggen dat niemand dat doet, ik ken namelijk iemand die dat zeker wel zou doen. (in mijn reply kun je lezen hoe ik daar over denk)

2. Je neemt aan dat de vis de haak reeds heeft gelost.

Deze aanname doe je, omdat jij zelf in een totaal andere situatie hebt meegemaakt dat een vis loste. Volgens mij gaat die vergelijking niet op omdat er teveel variabelen zullen zijn. (bv systeem, inhaking ect.)

Mvg Anton


Dat indraaien is bullshit dat doet niemand !!
en dat die vis zich al verlost heeft van de haak :-? 100% dat ie gelost is !!!! hoe ik dat weet dvd's kijken over karpers dan leer je heel veel en zeker omdat deze karper gehaakt was door een weerhaakloze haak nou makkelijker kan ie er denk ik niet vanaf komen..

Gegroet........
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

25-05-2005 07:54

Pim Dijkgraaf schreef:Friese humor :lol: . Wel leuk gevoel voor humor dan, begrijpen ze zeker niet in het buitenland?


Leuk gevoel voor humor, weinig respect richting vragende medevisser. Dat begrijpen we zeker niet in het verre buitenland Grunn!

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Ivan Peeters
Berichten: 178
Lid geworden op: 01-05-2005 18:12
Locatie: Haarlem

25-05-2005 10:02

Ik heb ook wel eens iets dergelijks meegemaakt.
Ik viste nog niet zo lang op karper en viste ,zonder gepeild te hebben, op een klein watertje bij mij in de buurt (ongeveer 50 meter van mij vandaan).
Ik kreeg een run terwijl ik lag te slapen en toen ik aansloeg bleek dat de vis zich had vast gezwommen in takken die voor het riet lagen.
Die takken had ik dus nooit gezien.
Mijn lijn brak nadat ik op allerlei manieren had geprobeerd hem los te krijgen, ik kon niet naar de plek toe waar de vis zat.
Ook ik had het idee dat hij daar nog steeds wel eens vast zou kunnen zitten.
Na een tijdje heb ik toen besloten om mijn spullen te pakken en thuis een rubber bootje te halen om te gaan kijken of ik iets kon doen.
Wat bleek, de karper zat twee uur later dus nog steeds vast aan die takken!
De lijn zat voor een goede vijf meter in de takken gedraaid en de vis zat muurvast.
Ik moet er bij zeggen dat ik met een weerhaak viste, en zonder zou de vis meer kans gehad hebben zelf los te komen.
Het safetylood wat ik wel gebruikte had in dit geval dus geen meerwaarde...
Ik heb mijn lessen wel geleerd uit het voorgaande, ik hoop dat het een ander ook doet nadenken.

Mvg Ivan
PS. Misschien overbodig, maar die vis heb ik dus onthaakt en zwemt weer vrolijk rond.
Carpe diem...
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

25-05-2005 10:21

Er wordt zoveel geluld over het hebben van respect.
Iemand die ik niet ken en waar ik de standpunten niet van ken, geef ik meestal het voordeel van de twijfel.
Respect krijgt men pas na enige tijd, zelf zit er niet zo erg mee voor respect ben je afhankelijk van de opinie van iemand anders.
Laten we wel zijn EN IK BEDOEL NU NIEMAND IN HET BIJZONDER, een lul die een grote vis vangt of zich karpervisser noemt blijft een lul.
Daar hoef ik dan ook geen respect van te krijgen hij krijgt het zeker niet van mij.

Over humor en respect: Hans Teeuwen is om te lachen, geeft hem dat het recht ook om zo respectloos met Beatrix om te gaan in een conferance?
Leuk of niet, kwetsend of niet het ligt totaal aan je eigen interpretatievermogen.

Zo nu is het echt de laatste keer dat ik in dit topic iets neerzet.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Theo Nieuwenhuijsen
Berichten: 379
Lid geworden op: 03-10-2002 02:00

25-05-2005 11:30

Douwe Bijlsma schreef:........
Laten we wel zijn EN IK BEDOEL NU NIEMAND IN HET BIJZONDER, een lul die een grote vis vangt of zich karpervisser noemt blijft een lul.
............



Dat zeg je wel zo makkelijk, maar volgens mij heb je het over mij. :lol: :lol: Nou laat ik je uit de droom helpen: ik heb nog nooit een grote vis gevangen. :P :P
Laatst gewijzigd door Theo Nieuwenhuijsen op 25-05-2005 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Hé mod. Hoe kan ik hier een onderschrift plaatsen????
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

25-05-2005 12:42

Quote Douwe Bijlsma:

{quote}Begint het nu een gewoonte te worden om je fouten? op dit forum te plaatsen? {quote}

je kan vinden van mensen wat je wil , maar ik ken die jongen en hij vist ten eerste met safety lood,ten tweede zonder weerhaak,ten derde is hij enkel bezorgd om de vis.

hij vroeg zich af of het wel goed zou komen,en wat hij in het vervolg het beste kan doen.

als jij er problemen mee hebt als iemand zijn" fouten" op het board vermeld zodat hij er iets van op kan steken,snap ik echt niet dat jij het goed bedoelt met de vissen.

ik heb ook fouten gemaakt ( en maak ze nog steeds waarschijnlijk) maar van fouten kan je leren en dat heb ik zeker gedaan in mijn visserij.
ik heb bijv. sinds augustus vorig jaar geen losser gehad.en daar ben ik gelukkig heel erg blij mee,vergeet niet dat er ook vissers zijn die gewoon schijt hebben aan de vissen.ik heb verhalen gehoord dat mensen gingen voetballen met een gevangen karper (als ik dat trouwens zie zoiets,dan sta ik niet voor mezelf in)

dus wees blij met de mensen die het WEL goed voor hebben met die vissen, en die er bezorgd over zijn. en als je iemand niet mag of aardig vind.kan de topic starter ook niks aan doen, maar jij wel ,want jij reageert nogal negatief.

mocht ik een vette fout begaan in de toekomst zal ik niet schroomen om een topic erover te starten in de hoop er iets van de leren.al worden er bepaalde mensen boos.het is voor mij in het belang van de karper en niet in belang van de medevisser.

vr gr,

michel
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

25-05-2005 15:08

Douwe,

Van mijn kant dan ook maar de laatste, we komen toch niet dichter bij elkander met onze meningen (hoeft ook niet, ik respecteer je mening alhoewel ik je niet persoonlijk ken).

Ten eerste vind ik de vergelijking met een conferance van H. Teeuwen niet echt op gaan omdat dit soort dingen toch ook echt bedoelt zijn om mensen op de hak te nemen en leuk te doen. Kan me dus ook niet voorstellen dat dit board in deze zelfde categorie mee vaart. Mensen komen op het board om vaak dingen op te steken. Dus mijns inziens is dat van een andere orde.

Ten tweede, of ik iemand een lul of geen lul vind, ik ben opgevoed om iedereen (tot een zeker punt natuurlijk) te respecteren, omdat ik iemand een lul vind hoeft iemand anders er nog niet zo over te denken. Je kunt een ander best respecteren ondanks dat je zoiemand bijvoorbeeld niet mag. Maar ja das ook ieder an sich. Je kunt het niet iedereen naar de zin maken.

Vind het gewoon jammer dat je op deze manier reageert. Maar ja tis nait aans.

Geluk en vang ze.

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Willem Slingerland
Berichten: 15
Lid geworden op: 06-01-2005 17:15
Locatie: zuid holland

25-05-2005 19:15

Henk, :o

wat jij wil,maar die lijn breekt de karper toch nog wel een keer.

laterzzzzzzz

Jack suc6
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-05-2005 19:37

Ach ja, anders scheurt hij de haak wel uit z'n lip. :roll:

Kan zijn dat dit soort dingen gebeuren. Zaak is om het te voorkomen.

Maar zo te horen hoeft dat dan allemaal niet zo nodig. :-?

Jack heeft ervan geleerd. Sommigen willen niet leren?

Groet, Kees
Anton Langbroek
Berichten: 66
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

25-05-2005 22:45

Ruud,

Je hebt absoluut is alles volkomen gelijk.
Kan ook niet anders want jij weet precies wat iedereen wel doet en wat iedereen niet doet. Bovendien kan ik onmogelijk in discussie met iemand die zoveel kennis heeft. Misschien word het voor mij tijd om alle karper dvds die er op de markt zijn te bekijken. Hopenlijk leer ik dan net zoveel als jij.

Mvg Anton.
Jack klein
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-09-2004 14:32
Locatie: Amstelveen

29-05-2005 14:09

Iedereen die gewoon op een normale manier inhoudelijk heeft gereageerd wil ik bedanken en met name hen die de kans groot achten dat de vis weer vrij rond zwemt, neemt toch een groot deel van mijn twijfel weg.

Wel wil ik nog kwijt dat ik altijd met safetylood vis, maar volgens mij heeft dit idd weinig effect bij lijnbreuk ter hoogte van je molen, vandaar dat ik dit er ook bij vermelde.
Ook zit ik op nog geen halve meter bij mijn hengels vandaan, zet de slip van mijn baitrunner vij zwaar, vis dus altijd weerhaakloos en slaap nooit wanneer ik bij obstakels in de buurt vis.

Dat het niet verstandig is om een plasje te gaan plegen waanneer ik zo zit te vissen heb ik op een vrij vervelende manier ondervonden en een situatie als deze zal zich bij mij in ieder geval niet meer voordoen.

gegroet.
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

29-05-2005 14:16

Jack,

Je zegt dat je de slip van de baitrunner vrij zwaar zet. Tip: Helemaal geen baitrunner erop zetten, slip dicht en de swinger zeer gevoelig zetten met de lijn in de lijn clip op de hengel. Zo kun je op elk tikje reageren, goed de hengeltoppen in de gaten houden. Fors erop dus.

Zo zit ik tegen obstakels.

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Jack klein
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-09-2004 14:32
Locatie: Amstelveen

29-05-2005 14:24

Goeie tip eddy, bedankt.

Gelukkig zat ik laatst niet zo te vissen, want dan had ik nu geen hengel meer. :wink:
Gebruikersavatar
Lesley Mulder
Berichten: 127
Lid geworden op: 31-01-2005 09:16
Locatie: Houten

29-05-2005 14:59

:lol:
Met Vriendelijke Groet,

Lesley.
Gebruikersavatar
Lesley Mulder
Berichten: 127
Lid geworden op: 31-01-2005 09:16
Locatie: Houten

29-05-2005 14:59

:lol:
Met Vriendelijke Groet,

Lesley.