Advies gevraagd digitale camera


Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

02-05-2005 16:01

Hallo Boarders

Ik ben van plan van mijn canon eos 300 spiegelreflex over te stappen op een digitale camera. Maar ik ben nogal een leek op het gebied van die dingen dus wilde ik jullie advies vragen over een drietal camera's die binnen mijn budget van 200 euro liggen.

1) De Kodak Easy share DX7440
4.0 M-pixel
4x optische zoom
Euro 199,-

2) De Canon Power shot A510
3.2 M-pixel
4x optische zoom
Euro 199,-

3) Olympus D590 Zoom
4.0 M-pixel
3x optische zoom
Euro 179,-

Mensen met ervaring, direct of indirect laat het horen en wanneer iemand nog een andere camera rond die prijs weet hoor ik het ook graag.

MVG Stefan Sand
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

02-05-2005 16:21

minolta dimage, zijn verschillende type's .. ook in deze prijsklasse.

kenmerk van deze camara's is de scherpe prijs!
Ook stellen ze veel sneller scherp dan bijvoorbeeld de sony camara's.
Verder simpele bediening en gebruik van een memory stick en/of een multimedie kaart.

Gr Vincent
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

02-05-2005 16:27

houd er ook rekening mee dat je nog een geheugenkaartje moet hebben. evt een tasje of accu's..

heb je dat erbij gerekend?
kevin heine
Berichten: 31
Lid geworden op: 05-02-2003 01:00
Locatie: kanalenland

02-05-2005 17:43

die cameraatjes die jij noemt zijn allemaal wel goed denk ik !!!
wat ik niet zou doen als ik jou was in is je spiegelreflex wegdoen want dat maakt toch nog altijd de mooiste fotoos.
Gebruikersavatar
W.M. de Graaff
Berichten: 69
Lid geworden op: 30-08-2004 15:42
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

03-05-2005 16:29

Van die 3 zou ik persoonlijk voor de kodak gaan (zeer goede Schneider lens) daarna voor de canon (is wat trager) en daarna olympus
PR. 34 pond!

Big, Fat & Fast
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

03-05-2005 16:49

Wilbert: Mijn eerste keus gaat ook uit naar die camera

Vinnie: Konika Minolta mmmm zal er eens naar kijken, bedankt

MVG Stefan
wesley bax

03-05-2005 17:09

Stefan je hebt een pb.
Groeten wesley
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

06-05-2005 19:58

Ouwe gaffel,

Ik weet dat je niet graag teveel centjes uitgeeft, maar bij een digitale camera zou je dat misschien toch wel moeten doen (mits normaal gebruikt, gaat zo'n kreng jaren mee). Er zijn ontzettend veel verschillende soorten digitale camera's, vaak lokken ze je met megapixels.. Maar waar het in feite om draait, is de echte kwaliteit van de foto. Scherpte, lichtinval, flits, etc, etc. Wat ikzelf nogal belangrijk vind is de optische zoom (digitale zoom moet je absoluut niet naar kijken, dat is prul en kun je zelf op je computer veel beter met een programma als Photoshop).

Maargoed.. Eigenlijk moet je naar alles kijken, maar dan in praktijk. In theorie kunnen ze je zoveel beloven, alle eigenschappen kunnen er perfect uitzien, maar als je dan eenmaal een foto hebt gemaakt en je gaat vol plezier achter je PC zitten om terug te genieten van wat je hebt binnengesleept kun je van een ijskoude kermis thuiskomen.

Dan toch nog even over de megapixels. De prijzen van digitale camera's gaan de laatste tijd met een sneltreinvaart naar beneden. Dit omdat de 5 megapixels die een tijd de absolute top bleken, flink ingehaald worden door de grote hoeveelheden 6+, 7+ en zelfs 10+MP-camera's die tegenwoordig overal te koop zijn. Ikzelf zou dan nog even doorsparen, een flapje extra wegleggen en voor 5+ gaan van een goed merk, goede optische zoom, belichting, etc. En als je dan zo'n camera hebt gevonden, nog niet kopen maar het internet afstruinen naar reviews van mensen die het apparaatje reeds een tijdje gebruiken. Bij Google intikken levert al veel op, maar ook bij sites als http://www.tweakers.net of één van de vele vergelijksites kun je én de goedkoopste winkel vinden én reviews.

Succes in ieder geval bij de queeste.
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

06-05-2005 20:05

Juist, wat Martijn zegt is helemaal waar.
Mijn eerste cameraatje was ook een camera met 4x digitale zoom. Was goedkoop, ik had niet teveel besteden. Geloof me, spaar langer door!!

Was helemaal blij met mijn eigen digitale camera, zet de foto's op de PC en kreeg me een teleurstelling te voorduren.
Digitale zoom is zwaar klote (weet ik nu).

Nu heb ik een andere met optische zoom, perfect scherpe foto's, wat je met digitale zoom nooit hebt. Bespaar je een hoop ellende en koop gelijk een goede.

Succes, Denny

P.S. Let ook idd nog effe op de punten die Martijn hierboven aanhaald.
Gebruikersavatar
Bart Hofstede
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-04-2004 13:19
Locatie: Oud-Beyerland
Contacteer:

06-05-2005 22:06

ik heb de canon powershot a400, met 4x optische zoom, makkelijke en scherpe en goede kwaliteit camera, ik zou dan voor de canon gaan :wink:
keihard de geksteeeeeee
Willem Barnas

07-05-2005 08:36

Goeie digi?

Nikon D2x

:P

Hoi,
WB :wink:
Willem Barnas

07-05-2005 08:41

Oh shit,

Lees net dat je een budget hebt van €200,-

:wink:

Moeilijk om daarvoor iets beters te vinden dan een EOS 300 SLR (qua beeldkwaliteit mt dia's). Als ik jou een tip mag geven:

Zoek naar een Olympus-compact-digi met een vaste f2.8 lens (dat is de maximale lensopneing op alle brandpuntsafstanden cq. lichtsterkte van je glas) en fotografeer met die EOS 300 lekker door, maar dan op Fuji Provia 100F-diafilms. Allround gewoon de beste!

Zie http://www.fotokonijnenberg.nl > Films > Diapositief > Provia 100 F lengte 36

Niks mis mee, integendeel!!!
WB :wink:
Willem Barnas

07-05-2005 08:47

Trouwens,

Vanaf 3 tot 4 Mp. zit je heus al goed. Over het algemeen wordt daar teveel waarde aan gehecht. Je kunt beter een hutsieflutsiecameraatje kopen met een lichtsterke (> f2.8 dus) lens en een stevige behuizing dan een rommelige 6 Mp.-digi waar je maar tot f5.6 mee kunt gaan

Laat je niet gek maken door die pixelpipologie, drukwerk blijft 300dpi en vanaf 3 of 4 Mp. zie jij het verschil amper, behalve wanneer er een lichtsterkere lens gebruikt is..... DAN WEL!!! Meer contrast, scherpte, kleurdiepte en gewoon tien keer beter! Kwaliteitsglas, dat is waar het om draait.

Dit was trouwens mijn laatste bericht, al kon het in één posting, het is nog vroeg...

Barnassis :wink:
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

07-05-2005 08:54

Komt die Willem weer aan met zijn vak-termen, ik zal zijn letterkunde maar eens vertalen in het volgende daar ik het ( weer ) roerend met hem eens ben, ouwe cowboy! Awel, hier is komt 1 regel waar Willempie 2 postings voor nodig had:

De lens maakt de foto....



Soms is het zo simpel Willem :wink:
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

07-05-2005 17:03

evt ff :o op ; http://www.stevesdigicams.com


Staat vol met die meuk :P
Martin Rietveld
Berichten: 5
Lid geworden op: 08-04-2005 21:24

07-05-2005 17:21

kijk ff op http://www.kieskeurig.nl en op http://www.vergelijk.nl hier zie je de mogelijkheden en functies die bij jou passen en de goedkoopste prijzen in Nederland.
Willem Barnas

07-05-2005 18:50

He?!

De lens maakt de foto?!?!

Gelul trucker, gelul! Dat doen wij!!!

Barn-ass :evil:
Willem Barnas

07-05-2005 18:52

TWEEDE POSTING:

Heer de Graaff! Lekkere konten!!!

WB :P
Gebruikersavatar
W.M. de Graaff
Berichten: 69
Lid geworden op: 30-08-2004 15:42
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

07-05-2005 19:41

ja lkkr heh... 8)


Bart Hofstede zei:
"ik heb de canon powershot a400, met 4x optische zoom, makkelijke en scherpe en goede kwaliteit camera, ik zou dan voor de canon gaan "

Dit is niet juist, de Canon Powershot A400 heeft 2,2x optische zoom en geen 4x..
PR. 34 pond!

Big, Fat & Fast
Gebruikersavatar
steven lenos
Berichten: 78
Lid geworden op: 12-02-2004 11:07
Locatie: Amsterdam

07-05-2005 19:54

Heb recent deze camera gekocht voor 220 euro (aanbieding omdat model vervangen wordt). Maakt mooie foto's, maar ons vissers is dit een topmodel om 2 redenen:
1) hij is spatwaterdicht. Ze hebben veel aandacht besteed aan waterdicht maken. Er zit een schuif voor de lens die de lens mooi afschermt.
2) hij heeft een kleine infrarood afstandsbediening! Even klikken ermee en na 2 of 12 seconden maakt-ie foto vanaf statief of visstoel.

Komt standaard niet met tasje of grote kaart, maar die kun je er later bijkopen.
Echt een aanradertje
Bijv:

groet
Steven
Am*damhttp://www.studiospui.com/
On line ...
Wat klinkt dat toch heerlijk voor een visser.
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

07-05-2005 20:47

Nee Willem, het object dat gefotografeerd wordt maakt de foto :-)
Willem Barnas

07-05-2005 22:46

Zucht...

Herwin jij bijdehant mannetje dat je er rondsurft! Ik wordt een beetje moe van jou, jij ook!?!??!?!?!?!??!?!?! :-?

"Wij mensen maken met behulp van een fotocamera (ongeacht het type) d.m.v. bepaalde handelingen met deze camera een beeldopname van een bepaald object."

JA!? :evil:

MOOI ZO!!! :wink:

Wij spreken elkaar nog wel trukkert!
Barnassis :P
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

08-05-2005 01:00

Barnassis,
het liefst van rondborstige produkten, helaas lukt dit niet altijd.
dus karper een compensatie ? ! :D

verder heeft herwinus "de glimmermade trucker" wel een beetje gelijk.
with kind regards,
Petrovski
It's not who you are, it's who you know.
Willem Barnas

08-05-2005 18:35

Jéé-sus Peter!

:roll:

(...)

Dacht je dan dat ik gelijk had?!?!?!?!?!?!?! Ik snap er al 24 jaar geen ruk van!

Tuurlijk heeft Herwin gelijk, Herwin heeft altijd gelijk, toch?! Herwin weet alles en Herwin is autonoom op alle fronten. Herwin rules man!!! En daarom heb ik een liedje voor Herwin geschreven, omdat hij zo fucking Herwin is, wháá''aaááááa''aá''aááá''aááá''a'!!!!!!!!!

:P

"Herwin"

Allemaal hand in hand voor HER-WIN!!!!!!!!!!!

HER-WIN HER-WIN HER-WIN HER-WIN HER-WIN!!!!!!!!!!!!!

Hupmetsealluh!!!!! HER-WIN HER-WIN HER-WIN HER-WIN!!!!!!

Heui, heui, heui, heeeeeeuuuuuuuuuiiiiiiiiiii HERWIN!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heui!
Willem Barnas :P

PS: HER-WIN, boemboemboem!!! HER-WIN, boemboemboem!!!
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

08-05-2005 19:39

Barnassis man!

Dit is het tweede toplied dat ik in de Nederlandse karperliteratuur lees/hoor, de eerste kwam van Piet Vogel "woef woef op je poef" en nou jij alweer. Het wordt tijd dat we een gedicht voor jou opstellen, dus:

Ik ben Willem van Oranje,
Vang karpers zonder franje.
Van drollepark tot Arnhem,
vang ik me lekker klem.
Ik ben de cowboy der rieten,
betaalputten zijn voor mieten.
Mijn gevoel vloeit uit de pen,
en ik schrijf zonder rem.
Aan mijn hoofd geen gezeik,
maar wel van Kwintje, want die heeft gelijk....

High five poepert! :D :wink: