Zeehondenmoord!!


Bernard Holtkamp

12-04-2005 11:53

Het onderstaande kreeg ik per e-mail toegestuurt.



Stop de zeehondenmoord !!!

Binnen enkele dagen worden 90.000 zeehonden afgeslacht bij Prince Edward
Island (Canada), later volgen er nog ruim 120.000 op noordelijker
gelegen ijs. Het jachtseizoen op de zeehonden is geopend....

De Canadese overheid heeft besloten in drie jaar tijd bijna 1 miljoen
zeehonden te laten afslachten. Deze maand alleen al worden er 350.000
zeehonden gedood. Hun schedels worden met een knuppel ingeslagen.Ze
worden vaak levend gevild, of aan de haak geslagen en over het ijs
getrokken. Wordt je ook al kotsmisselijk bij de gedachte?
Als er nu geen actie wordt ondernomen, zullen de komende twee jaar nog
eens meer dan 600.000 zeehonden van tussen de 12 dagen en 12 weken oud(!!!)

met hun bloed het Canadese ijs rood kleuren. Teken daarom de
petitie (naam, e-mailadres en woonplaats) op


http://www.stopdezeehondenmoord.nl


Alle stemmen worden vezameld en aangeboden aan de Canadese ambassadeur.
Het is een paar seconden werk, dus een kleine moeite.


Vanzelfsprekend heb ik getekend!

Bart

















--------------------------------------------------------------------------------
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

12-04-2005 13:21

Hoi Bart.

Goede zet,heb het dus ook gelijk even ingevuld.
Als het met de karpers zou gebeuren ijn we het er ook niet mee eens.
Groeten Franca.
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

12-04-2005 13:43

Als het met onze varkens, koeien, schapen, kippen zou geb....

Hee, verdomd!!!

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Theo Nieuwenhuijsen
Berichten: 379
Lid geworden op: 03-10-2002 02:00

12-04-2005 14:02

Mark Noorman schreef:Als het met onze varkens, koeien, schapen, kippen zou geb....

Hee, verdomd!!!

Groeten,

Mark


Het lijkt alsof je gelijk hebt Mark. Ik ben het met je eens wanneer het om legbatterijen, kistkalveren en dergelijke praktijken gaat. Ik let dus wel op war ik mijn producten koop. Zeehodenbont, ik vind een schande dat mensen dat dragen. Je weet hoe die beestjes afgeslacht wotrden. Geen hekel heb ik aan nerts enzovoorts. Hoewel ik weet dat die beesten er voor worden gekweekt en worden vergast is dat volgens mij vergelijkbaar met de vleesverwerkende industrie. En daar prik ik ook mijn vorkje van mee.
Hé mod. Hoe kan ik hier een onderschrift plaatsen????
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

12-04-2005 14:11

Ik vind dit idd ook een heel ander verhaal als koeien, kippen enz. ,dit kan echt niet door de beugel en heb daarom ook maar even de petitie ingevuld, kleine moeite dacht ik zo.


MVG

Fp
Rob van Riet
Berichten: 152
Lid geworden op: 13-12-2004 10:15
Locatie: Almere

12-04-2005 14:48

Ik denk dat ik als “karpervisser” :o een andere jager niet moet vertellen wat wel of niet kan.
Verbeter de wereld, begin bij mezelf…en realiceer me dat in de ogen van een (zeehonden) jager het “sportvissen” ook als onnodig dierenleed ervaren kan worden.
Pas dus maar op met die wijsvinger :wink:

groet,
Rob
Ron Som
Berichten: 328
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Berkel
Contacteer:

12-04-2005 14:57

Rob van Riet schreef:Ik denk dat ik als “karpervisser” :o een andere jager niet moet vertellen wat wel of niet kan.
Verbeter de wereld, begin bij mezelf…en realiceer me dat in de ogen van een (zeehonden) jager het “sportvissen” ook als onnodig dierenleed ervaren kan worden.
Pas dus maar op met die wijsvinger :wink:

groet,
Rob


Da's een goeie en ook een moeilijke. Het verschil is volgens mij alleen dat wij de vis niet vermoorden, toch??

Ron
Is het internet ook op zondag open?????
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

12-04-2005 15:03

Ron,

Nog erger, ram jij die beesten voor je eigen plezier een stuk staal door de bek?

Natuurlijk kun je het niet zo zwart-wit stellen als ik eerder deed, maar bij dit soort oproepen wordt wel heel erg op de emotie gespeeld.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Sjoerd Bakker
Berichten: 293
Lid geworden op: 27-02-2003 01:00

12-04-2005 15:07

Ik vind het ook heel erg wat er gebeurd.
er stond laatst ook een foto van een dode zeehond in de Metro(krant) en heel ze kop was ingeslagen :cry:
Rob van Riet
Berichten: 152
Lid geworden op: 13-12-2004 10:15
Locatie: Almere

12-04-2005 15:08

Een zeehonden jager heeft na de jacht vlees voor consumptie voor o.a. sleehonden en bont voor kleding. (een inkomen)
Ik als karpervisser zet mijn vis (incl. trauma) terug in zijn element en sta daarna met lege handen en hooguit een verhoogde ego na een spannend avontuur. Leuk maar wie is er nu verdwaald van de oervorm?
:wink: :wink: :wink:
Groet,
Rob
Rob van Riet
Berichten: 152
Lid geworden op: 13-12-2004 10:15
Locatie: Almere

12-04-2005 15:23

Wie heeft het filmpje van GreenPeace gezien waarop een man op het strand een gebakje oppakt?
Er zit een haak in en hij wordt door iets gigantisch de zee ingetrokken.
Reken maar dat dit soort akties uiteindelijk fataal zijn voor je hobby.
Als de opinie keert kunnen we het schudden :cry:

Ik had liever een paar jaar geleden de snoekvissers geholpen in hun strijd tegen het verbod op levend aas.
De antilobby kan m.i. beter door een front van alle vissers en jagers in toom gehouden worden :-?
mvg,
Rob
Gebruikersavatar
Nick Verhagen
Berichten: 391
Lid geworden op: 18-12-2004 16:06
Locatie: Schijndel

12-04-2005 15:58

Diep triest.
Wie het kleinen niet eerd, die is het groten niet weerd.
Gebruikersavatar
Theo Nieuwenhuijsen
Berichten: 379
Lid geworden op: 03-10-2002 02:00

12-04-2005 16:06

Rob van Riet schreef:Een zeehonden jager heeft na de jacht vlees voor consumptie voor o.a. sleehonden en bont voor kleding. (een inkomen)
Ik als karpervisser zet mijn vis (incl. trauma) terug in zijn element en sta daarna met lege handen en hooguit een verhoogde ego na een spannend avontuur. Leuk maar wie is er nu verdwaald van de oervorm?
:wink: :wink: :wink:
Groet,
Rob


Nou Rob, zo was het wellicht vroeger toen de kratjes nog geel waren en van hout. Tegenwoordig is de zeehondenjacht een puur commerciele bussiness geworden waarin vaak de jonge zeehonden nog levend worden gevild omdat de kop niet goed is ingeslagen door de "jager".
Hé mod. Hoe kan ik hier een onderschrift plaatsen????
Rob van Riet
Berichten: 152
Lid geworden op: 13-12-2004 10:15
Locatie: Almere

12-04-2005 16:18

Okay, Ik vraag er zelf om en omdat er al een paar vrienden van Volkert v/d G. aan de deur staan nog even dit.
Ik zie liever een levende zeehond dan een mooie (foute) jas en heb zeker moeite met de massale slachting voor commeciële doeleinde.
De karpervisser is alleen zelf zeer kwetsbaar als het over de ethische kwestie gaat.
Tenslotte is het vaak de Nederlander die met het vingertje wijst maar zelf ook heel wat uitgevreten heeft. dit kan je ook als schijnheilig bestempellen.
Gr, Rob.
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

12-04-2005 16:19

[/quote]

Nou Rob, zo was het wellicht vroeger toen de kratjes nog geel waren en van hout. Tegenwoordig is de zeehondenjacht een puur commerciele bussiness geworden waarin vaak de jonge zeehonden nog levend worden gevild omdat de kop niet goed is ingeslagen door de "jager".[/quote]


En daar zit bij mij het verschil waardoor je het naar mijn idee totaal niet kan vergelijken met het vissen wat wij doen.
Gebeurt het puur voor het vlees en de vacht en worden ze daar ook nog voor gekweekt, dan zeg ik okee(liever niet, maar toch).
Maar zeehonden zijn niet gekweekt of gefokt voor zulk soort doeleinden, en de gruwelijkheid waarmee dit gebeurt vind ik gewoon afschuwelijk en ik denk niet dat je dit in enige vorm ook maar kan vergelijken met karpervissen.



MVG


Fp
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

12-04-2005 16:32

ferdy pol schreef: En daar zit bij mij het verschil waardoor je het naar mijn idee totaal niet kan vergelijken met het vissen wat wij doen.
Gebeurt het puur voor het vlees en de vacht en worden ze daar ook nog voor gekweekt, dan zeg ik okee(liever niet, maar toch).
Maar zeehonden zijn niet gekweekt of gefokt voor zulk soort doeleinden, en de gruwelijkheid waarmee dit gebeurt vind ik gewoon afschuwelijk en ik denk niet dat je dit in enige vorm ook maar kan vergelijken met karpervissen.

MVG

Fp


Ferdy,

Wij doen het notabene voor ons plezier... lekker vissen staal in de bek rammen... poosje op de kant halen, wegen. fotograferen, nachtje in de zak... paar weken later zelfde ritueel..

Ik keur het ook totaal niet goed wat daar gedaan wordt, laat dat duidelijk zijn.. maar laten we zeer uitkijken met het vingertje wijzen...
Want zodra er stukjes op TV verschijnen over vissen zal ook daar net als bij de zeehonden op de emotie worden gewerkt.. en dan zijn wij ook zeker de sigaar.

Zeker als zo een actie tegen die zeehonden slaagt zal men dat wapen ook tegen ons inzetten....

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Rob van Riet
Berichten: 152
Lid geworden op: 13-12-2004 10:15
Locatie: Almere

12-04-2005 16:37

Gekweekte haring of garnaal ?
Volgens mij oogsten we wel vaker uit de vrije natuur. Het is jammer voor deze dieren dat ze een laag knuffelgehalte hebben.

Zo-i-zo kan de mens nog wel wat verbeteren om dieren beter te behandelen.

mVg,
Rob
Jorrit Hazen
Berichten: 100
Lid geworden op: 30-03-2005 00:27
Locatie: FISHTOWN!
Contacteer:

12-04-2005 16:40

Tsja, de sportvissers zullen binnenkort wel weer een keer aan de beurt door greenpeace gasten :cry:

wat denken jullie van de eieren die gebruikt worden door de karpervissers. Je gaat me echt niet vertellen dat iedereen scharreleieren gebruikt in zijn of haar boilieprocessen :wink:
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

12-04-2005 16:54

Wij doen het notabene voor ons plezier... lekker vissen staal in de bek rammen... poosje op de kant halen, wegen. fotograferen, nachtje in de zak... paar weken later zelfde ritueel..


Maar daar staat tegenover ik gebruik wel een zeer grote dikke mat en een hele grote zak, knijp de weerhaak plat, en smeer een hele tube ontsmetting op de haakwond. :roll::roll: CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

12-04-2005 16:57

Jorrit Hazen schreef:Tsja, de sportvissers zullen binnenkort wel weer een keer aan de beurt door greenpeace gasten :cry:

wat denken jullie van de eieren die gebruikt worden door de karpervissers. Je gaat me echt niet vertellen dat iedereen scharreleieren gebruikt in zijn of haar boilieprocessen :wink:

ik wel 8)
want wij hebben kippen!
Gebruikersavatar
jeroen ten westeneind
Berichten: 98
Lid geworden op: 22-11-2002 01:00
Locatie: millingen

12-04-2005 19:45

ik ben hetmet rob en bertil eens.
ik maak me zo kwaad hierom want>
wij mensen zijn stomme kudde dieren en geloven alles wat optv verschijnt.
en natuurlijk laten ze zien dat beestjes criperen toevallig een foute slag van jager (het is en blijft mensen werk, en er word door iedereen fouten gemaakt) maar dat laten ze zien om mensen te laten geloven.
en
-b j van houten
- Theo Nieuwenhuijsen
Ron Som

enz enz
wachten jullie maar eens af tot er een karper visser in het nieuws komt die een vis laat dood stuiteren of dat de lijn breekt bij een vast zwemmer en daarna doodgaat
dan zul je zien dat alle karpervissers karpers doden, en weet je wij zullen het niet geloven maar de andere 90 % van nederland die niks van karperen af weet die wel!!!
(laat was erop tv dat haviken en buizerts werden gedood in drenthe nou die vogelaars zeiden als de politie niet gouw Zou optreden er geen meer zal over blijven > ha ha
helemaal fout , maar heel nederland gelooft het wel inclusief de ministers


en ik hoop dat deze zielige topics zullen uit blijven de volgende keer
want ik word er :evil: van als mensen dit zeggen en er niks van weten

groeten --------------------------------------------------------------------------------
care 4 carp
Gebruikersavatar
arnold buurman
Berichten: 333
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: ede

12-04-2005 22:49

ik heb de petitie getekend,dat met die zeehonden vind ik schandalig en als je het vergelijkt met het vissen kan je denk beter gaan kick-dammen denk ik.En als het dan toch moet gebeuren gebruik dan iets humaners dit knuppelen is gewoon beulerij
Laat een ieder in zijn waarde
Gun elkaar toch een vis
De natuur beware
Dan zal je zien hoe mooi onze hobby is
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

12-04-2005 23:16

heb net 2000 kilo zeehondenmeel besteld....

is dat dan fout?
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

13-04-2005 08:29

mitsz van der kamp schreef:heb net 2000 kilo zeehondenmeel besteld....

is dat dan fout?


Nee hoor! Gewoon zaken.

Waarschijnlijk dreigt er een tekort aan vissen in de zee, en ja zeehondjes eten ook vis<slistermodus>
Endas niet eerlijk.

Hou toch eens op met dat belerende vingertje.

gr Harnold
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

13-04-2005 10:05

Mannen, vind de vergelijking wat mank.

Elke vorm van doden heeft iets in zich waar ik moeite mee heb. Als ik een troep leeuwen een gnoe zie verscheuren kan ik er niet met een prettig gevoel naar kijken.

Het onnodig harpoeneren van een walvis, dode van duizenden haaien omdat de vin er van zo lekker schijnt te zijn. De hoorn van een neushoorn er voor kan zorgen dat mijn snikkel weer gaat staan.
Het onnodig doodknuppelen van zeehonden niet om het vlees, maar het kittige vrouwvolk te behagen.
Bij het vernietigen van jaarlijks 100 000 ha tropisch woud, waar bij hele populaties aan dieren verdwijnen, de melkkoe de zee ook uitgemolken wordt enz.
Het vernietigen van onze aarde en ons leven vind in een steeds groter tempo plaats.
De ogen sluiten, de kop in het zandsteken, wel je kinderen al het goeds wensen maar de realiteit niet onder ogen durven te zien gaat mij wat erg ver.

Dat beesten elkaar op eten is een natuurlijk iets, dat wij mensen ons verheffen boven de beesten maar ons aan de andere kant ons nog slechter als beesten te gedragen zijn feiten die een ander maar eens moet weerleggen.

Als ik dat alles afzet tegen het in de bek rammen van een groot stuk staal???? komt me dan wat wereldvreemd over.

Ben zeker geen wereld verbeteraar, maar wil mijn ogen niet sluiten voor de realiteit waar wij ons als mensen mee bezig houden.

Peter