Zeehondenmoord!!


Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

13-04-2005 10:08

doodknuppelen van jonge zeehonden alleen voor het velletje vind ik een misdaad.
we hebben het hier wel over zoogdieren die door de ouders worden grootgebracht en opgevoed.(dubbelleed)
er zijn voldoende alternatieven voor de mode(kledingindustrie) waar goed geld mee verdiend kan worden i.p.v van echt bont.
groetjes koos.
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

13-04-2005 11:49

Ik zag vandaag een foto staan van zeehondenmoord.. Ze laten die lijken er zo liggen :o Dat was echt TE lelijk voor woorden!
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

13-04-2005 11:56

Heren.

De zeehonden waar het hier om gaat worden niet (enkel)vermoord om het velletje.
Het gebied waaar de zeehonden leven is een belangrijk gebied voor vissoorten als kabeljauw. deze vissorten leven van kleinere vissoorten als de lodde. De kabeljauwstand aldaar is een aantal jaren terug bijna tot 0 gereduceerd geweest (komt bekend voor?), mede door het tekort aan voedsel (lodde dus)
Zeehonden hebben hetzelfde visje op het menu staan.
1+1=2; als de populatie zeehonden toeneemt zal er een nog groter tekort aan voedsel ontstaan, voor de vis en uiteindelijk ook voor de mens!

Men tracht dus een balans te creëren. Helaas is deze balans door de mensheid zelf in de war geschopt door overvisserij, milieurampen enz.

de laatste jaren is men gelukkig wat bewuster aan het worden van het verstoren van het natuurlijk evenwicht op onze aardkloot en probeert men er wat aan te doen. (bv stop op vangst van kabeljuaw in de noordzee)

Alhoewel het dus eigenlijk nodig is :roll: (hoe wreed het ook moge zijn) is het afslachten van de zeehonden het ene gaatje dichten met zand uit een ander gaatje.

Doden om het velletje vindt ik ronduit walgelijk, helaas gebeurt dit ook in in sommige delen vd wereld

Gr Vincent
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

13-04-2005 12:06

Ik kan de mening van Vinnie alleen maar onderschrijven.
De ellende van dit soort zaken is dat een "groene" organisatie op het onderbuik gevoel van de redelijk denkende mens speelt.
Laat veel bloed en doodslag zien het liefst met babyachtige dieren en je hebt succes.

Zodra het alleen om het velletje gaat vind ook ik het walgelijk, anders een bittere door de mens zelf veroorzaakte noodzaak.
Daarom onderteken ik die petitie dus niet.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

13-04-2005 13:41

Peter,
amen!

groet de andere Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

13-04-2005 14:39

Douwe Bijlsma schreef:Ik kan de mening van Vinnie alleen maar onderschrijven.
De ellende van dit soort zaken is dat een "groene" organisatie op het onderbuik gevoel van de redelijk denkende mens speelt.
Laat veel bloed en doodslag zien het liefst met babyachtige dieren en je hebt succes.

Zodra het alleen om het velletje gaat vind ook ik het walgelijk, anders een bittere door de mens zelf veroorzaakte noodzaak.
Daarom onderteken ik die petitie dus niet.

Douwe


Agree! Net zoals bij kleine magere(bijna dood) kindertjes in Afrika!

Harnold
Rob van Riet
Berichten: 152
Lid geworden op: 13-12-2004 10:15
Locatie: Almere

13-04-2005 15:31

Hoi,
Iedereen beoordeelt / veroordeelt de situatie vanuit zijn referentie kader.
Even nog een paar “offontopic hersenspinsels” van mijn kant.

Ik ving ver voor mijn “karpertijd” af en toe een snoekbaarsje en nam wel eens wat mee voor in de pan van Oma- voor Opa.
Hoe help je zo’n gevangen visje naar de andere kant van de wereld?
Aaibaarheidsfactor is laag, Geef eens een knuppel…

Ik zie vorige week een eend op de weg liggen…iedereen rijdt door.
Ik stop en zie het diertje veel pijn hebben. Er is weinig aaibare eend meer over zeg maar…
Geef eens een knuppel…

Een vrouw in bont geeft mij te kennen dat in deze tijd het vissen sociaal onaanvaartbaar is.
Aaibaar of niet… Geef eens een knuppel…

Bij ons in Almere doen we wel vaker gek en zo is er de stichting AAP.
Hier zijn o.a. apen gehuisvest besmet met HIV. (proefdieren!)
De verzorging kost 50 euro per aap per dag en dat vind ik heel humaan om dit bedrag voor zieke apen uit te geven (aaibaar hé)
Mijn probleem is wel dat er in de zorg sector geen geld is om je ouders of groot ouders goed te behandelen in een verzorgingshuis. Mensen krijgen niet de behandeling die humaan is.
Geef die knuppel nog eens…!

Vanuit je kader als karper visser kom je m.i. niet sterk over als je andere veroordeeld mbt dierenleed…
Het werkt eerder tegen de “goede” zaak.
Groet,
Rob
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

13-04-2005 16:04

Rob, je gooit de knuppel aardig in het hoenderhok. :lol:
Rob van Riet
Berichten: 152
Lid geworden op: 13-12-2004 10:15
Locatie: Almere

13-04-2005 16:12

:o wie ik :o
Sla er ook aardige homeruns mee,
:wink:
groet,
Rob
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

13-04-2005 18:58

way to go Rob.......amen
Gebruikersavatar
michel kemp
Berichten: 622
Lid geworden op: 27-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

14-04-2005 09:59

Inderdaad, kijk eerst naar je zelf voordat je andere gaat veroordelen.

Hier in Nederland worden namelijk helaas nog steeds nertsen gefokt enkel en alleen maar voor hun vachtje!!!!!!!! :x

En zo zij er vast nog wel een legio voorbeelden opteratelen.

Zo zie je maar , niemand is heilig!!!!!!

Mvg Michel
Tight Lines......
Canada where carping is catching!!!!!!!
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

14-04-2005 12:49

Michel, overal op de wereld (dus ook in ons land) kom je situaties tegen waar je op zijn minst vraagtekens bij kan zetten.

De ecologiese ramp (veroorzaakt door mensenhanden en zeker niet alleen Canadese) die zich voor de kust van Canada voltrokken heeft, en volgens biologen niet meer terug te draaien is. Overbevissing, de jacht op zeehonden, en het kweken van nertsen voor de bonthandel zijn in mijn ogen twee verschillende zaken. Bij het een is het natuurlijke evenwicht totaal verstoord, bij de nertsenfokkerij is dat niet het geval. Over de wijze van dode het een met de knuppel, de ander met vergassing zullen we maar niet discussiëren.
Dat hier in grote maten misbruik van de natuur gemaakt is kan je toch niet ontkennen!
Dat je voor Canada (je wortels ongetwijfeld) opkomt is te waarderen. Dat andere zaken wat de natuur (o.a. de houtkap) aangaat in Canada de laatste jaren veel beter zijn geregeld is zeker. Is er dus zeker niet allemaal kommer en kwel, als feiten anders liggen verneem ik dat graag.

MVG,

Peter
Gebruikersavatar
michel kemp
Berichten: 622
Lid geworden op: 27-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

14-04-2005 13:28

Peter,

Voor de duidelijkheid , ik ben gewoon een echte nuchtere Hollander.

Kom alleen graag in Canada om daar de karpers te vangen, vandaar mijn verwijzingen naar Canada zoals mijn onderschrift en avatar... Maar deze staan los van de discussie, deze staan namelijk al een geruime tijd bij mijn naam!!!!!!!

Ik volg deze discussie namelijk al een aantal dagen , met gemengde gevoelens en heb al een paar keer eerder willen reageren, maar bedacht mij steeds opnieuw ... ( vanwege dit soort te verwachte reacties) maar nu was ik het zat en wou ook mijn mening even geven..... het is niet voor niets de discussiehoek toch ......... ( no hard feelings hoor ! )

Mvg Michel
Tight Lines......
Canada where carping is catching!!!!!!!
Rob van Riet
Berichten: 152
Lid geworden op: 13-12-2004 10:15
Locatie: Almere

14-04-2005 14:58

Hee Mitsz,
Heb je nog wat van dat z.h. meel over?
Ik wil wel ruilen tegen mijn onverkoopbare kievitseieren :roll:
Gezien het zwavelniveau in het eigeel nieteens zo gek idee.
Of gebruik je alleen nog maar water ipv ei?
:wink:
groet,
Rob
Simon Hogenkamp
Berichten: 220
Lid geworden op: 02-06-2003 02:00

14-04-2005 15:47

Zielig.. maar gebeurd er wat anders dan met de koeien, varkens, kippen, etc. in Nederland dan... Dacht het niet..
mark res
Berichten: 134
Lid geworden op: 30-05-2004 20:04
Locatie: Castricum

15-04-2005 17:25

Volgens mij is die zeehondenjacht ook toe gestaan ter compensatie aan de beroepsvisserij omdat er minder gevangen mag worden(quota,s) dit jaar.
Er moet minder gevangen worden omdat het natuurlijk evenwicht totaal ontwricht is door jaren van over bevissing door de beroepsvisserij,deze vissers hebben nu minder inkomsten uit de visserij en als compensatie mogen ze de inkomsten van deze afschuwlijke slachtingen houden.
En natuurlijk zijn die zeehonden daar in de ogen van de beroepsvissers hoofd schuldig aan en niet zij zelf.
Ik ben erg blij dat er veel aandacht aan besteed wordt door onder andere de groene maffia zodat ik weet dat er wat nuttigs met mijn geld gedaan wordt dat ik elk jaar doneer aan veel van die organisaties die bij velen op dit board onder de noemer groene maffia vallen.
Ik ben me zelf er overigens goed van bewust dat ik ook een dierenbeul ben met mijn hobby,maar dit wil nog niet zeggen dat ik de praktijken die er in Canada plaats vinden niet mag veroordelen want dan kan er nooit meer ergens tegen geageerd worden.
Gr Mark
sepp hermelink
Berichten: 14
Lid geworden op: 06-04-2005 08:04

15-04-2005 19:50

Vermoorden of gewoon even iets lenen en dan weer netjes terug geven, vind ik nogal een verschil.

Die lui die dat doen staan strak van de cocaine, omdat het niet meer van deze tijd is om zoiets te doen.

Vroeger was het misschien voor de honger of de kou, maar daar hebben de mensen die hier geinterreseerd in zijn geen last van.

Sepp
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

16-04-2005 00:24

sepp hermelink schreef:Die lui die dat doen staan strak van de cocaine, omdat het niet meer van deze tijd is om zoiets te doen.

Vroeger was het misschien voor de honger of de kou, maar daar hebben de mensen die hier geinterreseerd in zijn geen last van.

Sepp


Heeft geen donder met drugs te maken ook een vreemde vergelijking, het is gewoon commercieel aantrekkelijk of wel brood op de plank en goed belegd.

mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

16-04-2005 09:32

Idd een beetje een super vage vergelijking.. Garnalenvissers staan ook altijd strak van alles omdat ze dagen en nachten doorwerken.. Garnalen ook niet meer van deze tijd?
Henk Jansen
Berichten: 183
Lid geworden op: 12-02-2002 01:00

16-04-2005 12:00

Ik kreeg dit laatst van een kennis per e-mail.
Trek je eigen conclusie maar.

"DE PLANEET AARDE IS 4,6 MILJARD JAAR OUD"

Om die onbevattelijke tijdspanne in te dikken tot een begrijpelijk concept,
beschouwen we de aarde als iemand van 46 jaar.

Over de eerste 7 jaar van zijn leven is niets bekend.

We weten dat hij op zijn 42 ste tot bloei kwam.

Dinosaurussen en de grote reptielen verschenen pas een jaar geleden.

Zoogdieren zijn pas 8 maanden oud en halverwege de vorige week ontwikkelde zich uit de mensaap de aapmens.

Het voorbije weekend verkeerde de aarde in de laatste ijstijd.

De moderne MENS is pas 4 uur aanwezig en heeft nog maar een uur geleden de landbouw ontdekt.

De industriele revolutie vond een minuut geleden plaats.

Tijdens die laatse 60 seconden is de MENS erin geslaagd het paradijs te veranderen in een vuilnisbelt.

Hij heeft de planeet geplunderd zonder enig respect voor deze oase van leven in ons zonnestelsel.

Joe Simpson.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

16-04-2005 12:19

Dik hem nog verder in en de mens bestaat niet ben je van alle ellende af.
Vissen is een hobby, geen religie!
sepp hermelink
Berichten: 14
Lid geworden op: 06-04-2005 08:04

16-04-2005 12:42

Joris Kroes schreef:Idd een beetje een super vage vergelijking.. Garnalenvissers staan ook altijd strak van alles omdat ze dagen en nachten doorwerken.. Garnalen ook niet meer van deze tijd?


Mijn punt was trouwens niet als vergelijking bedoelt,
en wat heeft dit met dagen en nachten door werken te maken?
Ze gebruiken drug om zo leip te worden, anders lukt t ze niet.

Maarja...

t blijft triest.
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

16-04-2005 12:48

Dat denk ik zelf echt niet.. Die drugs zouden ze anders ook wel gebruiken.. Maar volgens mij worden de zeehonden ook vermoord omdat er anders veels te veel van komen... Althans dat ik wat mij is verteld!