vissen tijdens het vissen!?


Jorrit Hazen
Berichten: 100
Lid geworden op: 30-03-2005 00:27
Locatie: FISHTOWN!
Contacteer:

04-04-2005 20:29

Douwe, het hangt totaal af van de plek waar je vist. Zoals Martijn en ik vaak op een rivier vissen,komen er om de 5 minuten boten langs. Ik denk niet dat het veel verschil uitmaakt of je dan een brasem of een paling aan 't drillen bent.

Tevens lees je vaak genoeg over theorieën waarin gesteld wordt dat activiteit op het water juist gunstig is.

peace out, J
Gebruikersavatar
Bart Hofstede
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-04-2004 13:19
Locatie: Oud-Beyerland
Contacteer:

04-04-2005 20:51

Patrick van der Vorst schreef:Ik ben het wel met douwe eens als hij zegt dat het 'bijleggen' van een hengeltje wel gevolgen kan hebben voor de vangst van karper. Zelf vis ik ook tijdens het vissen en dit kan wel eens een verklaring zijn voor de slechte vangsten.

Bij wijze test ga ik het binnekort uitproberen...


Ja dat is waar Patrick, elke activiteit die jij veroorzaakt in het water komt op de stek aan(mits deze niet 80meter+ weg ligt) Het kan inderdaad te maken hebben met de slechte vangsten dan, maar als jy bijv. 10 meter uit de kant 1 hengel heb leggen, en je zit 2 meter uit de kant op brasem met de picker, dan verstoor je gewoon je stek die dan (10-2) 8 meter verderop ligt, als je een brasem binnen "draait" de trillingen die dan veroorzaakt worden is gewoon een teken voor de karper van wegwezen hiero... :wink:

mvg,

Bart
keihard de geksteeeeeee
kevin heine
Berichten: 31
Lid geworden op: 05-02-2003 01:00
Locatie: kanalenland

04-04-2005 21:59

De dikste vis van me leven gevangen 1 meter onder de top met 10 man op de kant stampent en wel :-? dus als die vis honger heb en weet dat er een balletje legt dan dijnst ie nergens voor terug en pakt gewoon die boilie !!!! dat gaat zo op het kanaal.

Wel eens meegemaakt dat je je lijntje uitvaart en voordat je terug bent al een run heb :-? ik wel .dat is allemaal op het kanaal daar hebben karpers geen vrees.


Waar jullie het over hebben met die trillingen en gedoe dat heb je niet op het kanaal , dus waar heb je dat wel ? precies wat jullie altijd afkeuren op de dresuur putten !!!! jezus wat vallen jullie door de mand . maarja ik zal het allemaal wel verkeerd zien want zo zijn jullie natuurlijk niet. :-? .


En wat betreft een hengeltje uitgooien tijdens het karperen die snoek van 113 cm was best wel lekker om effe vast te houden :D .
Gebruikersavatar
Bart Hofstede
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-04-2004 13:19
Locatie: Oud-Beyerland
Contacteer:

05-04-2005 08:50

kevin heine schreef:De dikste vis van me leven gevangen 1 meter onder de top met 10 man op de kant stampent en wel :-? dus als die vis honger heb en weet dat er een balletje legt dan dijnst ie nergens voor terug en pakt gewoon die boilie !!!! dat gaat zo op het kanaal.

Wel eens meegemaakt dat je je lijntje uitvaart en voordat je terug bent al een run heb :-? ik wel .dat is allemaal op het kanaal daar hebben karpers geen vrees.


Waar jullie het over hebben met die trillingen en gedoe dat heb je niet op het kanaal , dus waar heb je dat wel ? precies wat jullie altijd afkeuren op de dresuur putten !!!! jezus wat vallen jullie door de mand . maarja ik zal het allemaal wel verkeerd zien want zo zijn jullie natuurlijk niet. :-? .


En wat betreft een hengeltje uitgooien tijdens het karperen die snoek van 113 cm was best wel lekker om effe vast te houden :D .



ik heb het over de polder...
keihard de geksteeeeeee
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

05-04-2005 11:07

kevin heine schreef:
Waar jullie het over hebben met die trillingen en gedoe dat heb je niet op het kanaal , dus waar heb je dat wel ? precies wat jullie altijd afkeuren op de dresuur putten !!!! jezus wat vallen jullie door de mand . maarja ik zal het allemaal wel verkeerd zien want zo zijn jullie natuurlijk niet. :-? .


Hoe kom je er zo bij dat wij iets tegen dressuuurputten zouden hebben?
Veel gekende circuitwateren staan bol van de dressuur, reken maar dat een boel mensen hier op dat soort wateren vissen.

Ik zou er trouwens niet te hard van uit gaan dat het op kanalen allemaal niets uitmaakt, ik heb vaak genoeg het tegendeel gemerkt.
Uitzonderingen heb je daarentegen altijd.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Chris Michilsen
Berichten: 123
Lid geworden op: 07-04-2005 16:56
Locatie: Amsterdam

07-04-2005 17:16

Ik vis altijd lekker met kunstaas langs de kanten om ook nog een snoekie mee te pikken. Dan heb je een karper en een snoek op één dag. Wat wilt een visser nog meer :D
Ruud Wouters
Berichten: 54
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: rotterdam

07-04-2005 22:12

Op sommige stekken waar het mogelijk is vind ik het inderdaad wel leuk om ff wat witvis te vangen.
Bijv. ik vis op een stijger en heb de karper hengels op een metertje of 60 weg op 8 meter diep en dan overdag, wanneer de vangsten slecht zijn (erg warm) dan pak ik een klosje lijn en dan een klein haakje erop en wat kurk als dobber een stukje brood eraan en dan voorntjes vangen om lekker bezig te zijn. Het blijft gewoon leuk met de lijn tussen je vingers te "drillen" zeker met een wat grotere brasem en ben op die manier zelfs al een keer bijna van de stijger getrokken :lol:
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

21-04-2005 16:45

Verveling mensen? Haha:p gewoon zorgen dat je goed kan vangen:p laatste sessie vingen we door en door dus dat ging wel lekker:p maar gewoon karperbladen meenemen of lekker rustig aan je studie! Ik ga bijna nooit alleen dus dat zit ook wel mee, ik kan altijd met men vismaat praten. En anders ga ik weleens pennen inderdaad! Enige probleem is dan inderdaad controles:) maja, de kans op controle is naar mijn mening vrij klein!

Tight Lines!
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

22-04-2005 15:43

Als ik me verveel tijdens langere sessies, maak ik meestal een paar voerplekjes met mais. Hier ga ik dan met de pen en 2 korrels mais op de haak vissen. Heel vaak vang ik dan ook nog op maisstek. :lol:

Groeten maik
Carpe Diem...!
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

04-05-2005 22:54

Vervelen tijdens het karperen? Nooit last van gehad. Totdat ik 1,5 jaar geleden gestopt ben met roken (na 22 jaar). En ineens is vissen niet meer wat het is geweest. Geen saffie pielen als alles op zijn plek ligt, of na een run. Of gewoon de zoveelste als het niet wil.

En toen las ik deze topic. Voor het eerst sinds jaren weer eens met een dobbertje gevist op witjes. En voor het eerst sinds 1,5 jaar heb ik me niet verveeld aan de waterkant!!!
angelo bessems
Berichten: 60
Lid geworden op: 24-04-2005 18:49
Locatie: hoensbroek
Contacteer:

09-05-2005 18:53

jep als je lol hebt in het vissen met een dobbertje moet je dat gewoon doen. ik zelf hou er wel van om s met de feeder of de vaste erbij te vissen (als ik bijv alleen en rustig op de maas zit).
en mensen die alleen maar kunnen bekritiseren heb je op ieder board,
het zal wel een reden hebben tot ze zo moeten doen en je kunt ze het beste gewoon laten en negeren.(alhoewel het moeilijk is soms).


grtz angelo
Gebruikersavatar
robin de graaf
Berichten: 432
Lid geworden op: 27-06-2004 20:50
Locatie: heemskerk
Contacteer:

09-05-2005 19:29

[quote="Marcel Mos"]Als ik zo het meer en deel van de reacties lees vraag ik me steeds vaker af.

Wat is er mis van witvis vangen als bijvangst tijdens het karperen.
Zitten hier dan ook die vissers die een brasem in de bosjes achter zich gooien als die toevallig hun boillie heeft gepakt.

Nee op de dag met een pennetje vissen is voor mij meer de hobby dan alleen maar passief op de bodem.

Maar ieder ze hobby neem ik aan.

Respecteer dan ook is meer van mekaar...


Groetjes Marcel Mos.[/quote]

Bij eht passief vissen op karper zitten er gerust mensen bij die gewoon de brasem de lip uitscheuren, Of de brasem neit eens landen emt het net!.. Daar kan ik best boos om worden aangezien ik zelf ook redelijk vaak achter de brasem aan zit. Neem de moeite om de vis in eht ent te doen.. Neem desnoods een babybadje mee of een andere grote bak die je emt een beetje garagezeep en wat cif insmeerd. Dan is dat brasemslijm in no-time uit je net :wink:
Maargenoeg daarover, Ik vis soms met een bijhengeltje tijdens eht passief karperen. Aangezien ik meestal nogal dicht tegen eht riet aanzit heb ik dan een pennetje achter het riet staan emt wat mais. In de hoop een brasem of een karper te vangen. En deze zet ik gewoon weer terug..
Gebruikersavatar
Henny van Roomen
Berichten: 127
Lid geworden op: 03-02-2003 01:00
Locatie: Tegelen
Contacteer:

09-05-2005 19:46

Robin is dat niet een beetje ongezond voor het water die cif of garagezeep in je net...? Verder heb je wel gelijk hoor een karper is een vis en een brasem ook dus behandel ze allebei ook goed zoals dat bij de karper hoort.
Alles voor de karper! :D
http://www.hanguh-fishing.nl
Gebruikersavatar
robin de graaf
Berichten: 432
Lid geworden op: 27-06-2004 20:50
Locatie: heemskerk
Contacteer:

09-05-2005 19:51

Kijk,
Je neemt een kinderbadje of een andere grote bak. Cementkuip ofzo.
Die vul je helemaal met water. En dan je net erin laten weken.Vervolgens eruit halen en dan het water weggooien(neit in de sloot! dan is eht idd denk ik schadelijk:oops:)In eht gras weg laten lopen ofzo. Dan vul je de bak weer opnieuw met schoon water en spoel je je ent weer uit :P Klaar is Kees ehh.. de visser :wink:
Jan Zwarthoed
Berichten: 355
Lid geworden op: 15-09-2003 02:00
Locatie: Volendam

09-05-2005 21:04

Op de meeste wateren waar ik vis vang je helemaal niks overdag. Ik zit er ook over te denken om later, in het najaar gewoon een karperhengel te vervangen door een snoekhengel met schuivend lood en een makreeltje. Of met een dobber + spiering voor snoekbaars. Wat betreft het verstoren van de stek ben ik van mening dat het veel uitmaakt hoe diep het water is en van wat voor soort grond de oever is. Als je op het kanaal aan het vissen bent waar het diep is en waar de kade van beton is, of waar er een dikke beschoeiing aanwezig is, verstoor je de vissen helemaal niet snel. In de polder of rond ondiepe wateren omringt door veengrond hoef je bij het te luidruchtig opzetten van je tentje de eerste paar uur geen karper meer te verwachten. Ook zal in ondiep water het plonsen van je lood bij het uitgooien de vissen meestal veel eerder verstoren. Dat trillingen ontstaan door het vangen van een paar witvisjes de karpers 25m verderop weg jagen geloof ik ook niet.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

09-05-2005 21:41

robin de graaf schreef:Kijk,
Je neemt een kinderbadje of een andere grote bak. Cementkuip ofzo.
Die vul je helemaal met water. En dan je net erin laten weken.Vervolgens eruit halen en dan het water weggooien(neit in de sloot! dan is eht idd denk ik schadelijk:oops:)In eht gras weg laten lopen ofzo. Dan vul je de bak weer opnieuw met schoon water en spoel je je ent weer uit :P Klaar is Kees ehh.. de visser :wink:


Dan komt die zeep dus alsnog in de grond en via via in het water...
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Patrick van der Geest
Berichten: 68
Lid geworden op: 11-05-2005 11:44
Locatie: Zoetermeer

11-05-2005 15:12

Ik gooi er graag een picker bij. En ondank dat ik vlak uit de kant op karper vis heb ik nooit nadelige gevolgen ervaren.

Ik heb wel eens een karper gedrilt waarbij een andere karper er gewoon naast zwom. dus geloof niet in de trillingen.
Gebruikersavatar
Franz Sammer
Berichten: 83
Lid geworden op: 02-05-2005 20:33
Locatie: roermond

11-05-2005 21:30

maar wat als je nu op een plas aan het karperen bent en om de 50 meter zit een witvisser met zijn vaste stokje en zijn feeder hengel???

Dan zijn die trillingen er toch ook. Ik heb tot nu toe niks storends voor de karpers hier door ondervonden

Franz
Catch and Release