leve het zakken!


Fred Schuurhannes
Berichten: 174
Lid geworden op: 01-02-2005 10:38
Locatie: Nieuwerkerk ad Ijssel

12-03-2005 16:41

http://members.lycos.nl/leonte/id60.htm

een vis zolang zakken om precies te weten hoeveel het gewicht is en nog blij zijn ook !

wat boeit het wat die vis weegt...niet de moeite waard om zo'n vis zolang te zakken.....ik had hem gewoon de vrijheid gegeven.

zucht.....
Laatst gewijzigd door Fred Schuurhannes op 12-03-2005 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

12-03-2005 16:59

Beste Fred,

oeioei...... Net een maandje op het board......... :roll:

Kijk even naar de naam van de auteur. C'est monsieur Ter Maat. Inderdaad ja.

De foto van 'Aan de Maat?' Huh?, ja, das die foto ja.

Stuur hem anders even een PBtje als je zonodig je verhaal kwijt moet, weet zeker dat er netjes op gereageerd zal worden. Zoek maar in de gebruikerslijst op 'Henk ter Maat'

Succes! Of moet ik zeggen sterkte.... :wink:


Erik :lol: :lol:
Fred Schuurhannes
Berichten: 174
Lid geworden op: 01-02-2005 10:38
Locatie: Nieuwerkerk ad Ijssel

12-03-2005 17:02

hehehe :-)
ben al wat langer op het board maar ik vind dit niet kunnen...daar is het discussieboard toch voor ?
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

12-03-2005 17:03

Tja Fred,
Prijzenswaardig dat jij het niet zo zou doen, ik destijds wel..was in 1998, nu weet ik beter..

Jammer trouwens dat men dit stukkie eerst moet jatten bij een andere site..Het stond hier ook ergens.
Laatst gewijzigd door Henk ter Maat op 12-03-2005 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

12-03-2005 17:05

Fred Schuurhannes schreef:http://members.lycos.nl/leonte/id60.htm

een vis zolang zakken om precies te weten hoeveel het gewicht is en nog blij zijn ook !

ben je dan ff ZIEK in je hoofd !!!!

wat boeit het wat die vis weegt...niet de moeite waard om zo'n vis zolang te zakken.....ik had hem gewoon de vrijheid gegeven.
erg jammer dat zo'n "visser" ( dierenmishandelaar ) zo'n mooie vis heeft gevangen.

zucht.....



Nou Fred ik wens je veel discussieplezier in de komende tijd.

Henk is dat alles???
Teveel krentenbrood gegeten??

Douwe
Laatst gewijzigd door Douwe Bijlsma op 12-03-2005 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Vissen is een hobby, geen religie!
Fred Schuurhannes
Berichten: 174
Lid geworden op: 01-02-2005 10:38
Locatie: Nieuwerkerk ad Ijssel

12-03-2005 17:06

hoe kom je dan op zo'n idee ?? om die vis zolang te zakken om te wegen ?

ik neem aan dat je wel een liefhebber bent...
ik heb soms me weegschaal nieteens bij me ...als ik dan een grote mocht vangen heb ik pech...ik kan hem namelijk nieteens bewaren.

ik zal me bericht wel ff wat aanpassen....was wel beetje pissed toen ik dat las...
Anton Langbroek
Berichten: 66
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

12-03-2005 17:07

Fred,

Wat is de vraag?
Fred Schuurhannes
Berichten: 174
Lid geworden op: 01-02-2005 10:38
Locatie: Nieuwerkerk ad Ijssel

12-03-2005 17:10

vraag ?

de vraag is wat iemand bezielt om die vis zolang te zakken.
en of het je dan om alleen de nummers gaat of ook om het vissen.

als het je om het plezier van het vissen gaat laat je zo'n beest bijkomen en weer fijn zwemmen.

desalniettemin een prachtvis natuurlijk maargoed...
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

12-03-2005 17:23

Fred, met het bezielde karperleven van Henk zit het wel goed.
Om iemands geest te analiseren wat hem er toe gebracht heeft om iets te doen lijkt mij voer voor psychologen.
Dus niks voor jou.

Dat jij geen weegschaal bij je hebt zegt in dit topic helemaal niks.
Ook ik weeg en fotograveer vrijwel nooit, en ben zeker geen voorstander van opzakken eerder een tegenstander.
Maar zo,n vis zou ik wel willen wegen en ook op een foto willen hebben.
Dat hij daarvoor een poosje moet overnachten so be it.
Nu niet over respect voor de vis beginnen hoor.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

12-03-2005 17:32

Qoute

"Fred Schuurhannes

Registratie: 1-2-2005
Berichten: 28

Geplaatst: 17-02-2005 19:48 Onderwerp: bungalow aan het water ?

--------------------------------------------------------------------------------

heeft er iemand tips voor een bungalow aan het water in frankrijk of belgie ?
ergens waar een leuk visje te vangen is en waar er genoeg te doen is voor de aanhang...?? "


Misschien heeft Henk het adres en telefoonnummer van die camping nog wel :wink:

Fred,

Alle ietwat langer op karper vissende liefhebbers hebben in het verleden dingen gedaan met ons zwemmende knuffeldier die hedentendaage niet meer geaccepteerd worden.

Bijvoorbeeld : 20 jaar geleden werd er gezakt in een jute-zak, fotos met
meerdere karpers tegelijk waren geen uitzondering, de onthaakmat is pas 10 jaar algemeen in gebruik.

Gelukkig weten we nu beter.
Fred Schuurhannes
Berichten: 174
Lid geworden op: 01-02-2005 10:38
Locatie: Nieuwerkerk ad Ijssel

12-03-2005 17:56

Douwe,

dan zal het wel aan de generatie liggen...
foto's zeggen genoeg...boeit mij die paar nummers op een weegschaal nou. of je je daar beter door voelt ?

blijf maar fijn zakken voor die paar nummers en al die grote verhalen eromheen....ik vind dat je dan geen sportvisser bent.

denk dat jij het ook niet fijn vind om in een hokje van 1 ij 1 meter te zitten +/- 12 uur lang...oh nee ...wij zijn mensen en dat is "maar" een vis.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

12-03-2005 18:00

Qoute : " Gelukkig weten we nu beter. "
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

12-03-2005 18:05

Fred ik kan aan jou profiel niet zien van welke generatie jij bent.
Ik laat mij helemaal niet in een hokje plaatsen door niets en niemand.
En idd het is maar een vis, een mooie vis, maar toch maar een vis.
Nog niet zo lang geleden was het ook in Nederland voedsel, daar zijn ze per slot van rekening voor gekweekt.
En wat jij wel of niet een sportvisser vindt tsja daar kunnen we altijd nog een boompje over opzetten.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Fred Schuurhannes
Berichten: 174
Lid geworden op: 01-02-2005 10:38
Locatie: Nieuwerkerk ad Ijssel

12-03-2005 18:24

"Ik laat mij helemaal niet in een hokje plaatsen door niets en niemand"

heel toepasselijk..hehehe :D
Gebruikersavatar
Kees van der Voorden
Berichten: 227
Lid geworden op: 30-10-2004 03:53

12-03-2005 18:35

Laten we eerlijk zijn dat het in 1998 ook al totaal ongehoord was om een vis(en al helemaal een vis in die catogerie) zo lang te zakken. We zijn allemaal niet vrij van 'zonden'. En ik ook niet hoor, want ik bega ze nog steeds.

Tevens vindt ik dat dhr. ter Maat met bijna 1900 postings, de kunst van het posten prima onder de knie heeft en zich dus prima zelf kan verdedigen. Anderen hoeven dat dus niet te doen.

mvg,
Kees
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

12-03-2005 18:36

Beetje jammer dat er op zo'n manier oude koeien uit de sloot gehaald worden om iemand onderuit te halen. Zoals nu blijkt praten we over een stukje van ZEVEN jaar geleden !

En dan nog valt me op dat de vis op een diepte van TWEE meter word weggehangen, weegzakken en alles eerst nat gemaakt worden vóór de vis erin komt. Hieruit blijkt wel dat de vanger het beste voor heeft met de vis, en ook nog eens een aantal keren de vis 's nachts is wezen checken ( ongetwijfeld of ie er nog wel hing, EN op gezondheid !).

Zoals Henk al aangeeft weet hij (wij) nu meer als in die periode.

Er zijn nu wel andere dingen die mijns inziens een beetje kort door de bocht worden genomen... :(
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

12-03-2005 18:47

Fred,
nu ik weet in welk hok je hoort,
kijk ook eens bij;

http://www.karpervoer.cjb.net/
publicatie's / voerplekken / afromen

Zie je diezelfde vis ook nog eens op zijn buik liggen,
en heb je weer wat meer te zagen :o
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

12-03-2005 19:11

Marco,
Die Honda wil ook vast wel kort door de bocht??

En mocht je Kuschel nog vangen dit jaar?
Weeg 'm effe voor mij, dit ter geruststelling dus..let met foto's maken wel op,
op zijn linkerflank is het een Two tone. 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

12-03-2005 19:41

Mijn Alpje behoort kort door de bocht te gaan :wink:

Kuschel zou ik best wel willen vangen !, indien dat lukt zal ik vragen hoe het met hem gaat. Ik heb het verhaal wel meerdere keren gelezen om te kijken waar het was, maar staat er toch echt niet in :cry: .

Nog even terugkomend op het behandelen van een vis ;
Toen ik een jaar of 5-6 geleden begon met vissen op de karper, kocht ik een tweedehands setje van iemand, bestond uit twee hengels + molens, schepnetje, steuntjes en optonics. Van een onthaakmat had ik nog nooit gehoord, van de KSN ook nooit, internet misschien net aan.

Wat ik hiermee bedoel is dat men vandaag de dag een zonderling is als men geen internet heeft, en hierdoor alle info met betrekking tot het welzijn van de karper overal terug vindt !
Niet alleen hier op deze site, maar op nagenoeg alle karpersite's die er te vinden zijn.

Laten we dus niet teveel gaan kijken naar het verleden en veroordelen, maar wijs zijn en werken aan en voor de toekomst.....
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

12-03-2005 19:52

"van fouten kun je leren"

tis niet goed dat henk dat toendertijd gedaan heeft, maar het lijkt me dat hij er wel lering uit heeft getrokken, in 7 jaar tijd moet dat toch wel lukken.

Mvgr Richard
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

12-03-2005 20:19

Henk,

mijn zegen heb je....

Als ik zo'n vis vang, dan gaat ie ook ff in de zak. Niet dat het nodig is, want ik heb een weger, die tot 50 kg gaat :D Henk nu waarschijnlijk ook wel....

Fred,

vind je het nu echt noodzakelijk om dit onderwerp op deze manier aan te snijden? Het lijkt allemaal een beetje vreemd. Je vind een tekst op een andere website en komt vervolgens hierheen om Henk even een pak voor z'n broek te geven?

Wat is nu precies je doel?
Henk uitleggen hoe hij met vis om moet gaan?Lijkt me overbodig. Dat weet hij echt wel.

Ik begin eigenlijk een beetje moet te worden van die moralistische discussies, door mannen, die allemaal niet te beroerd zijn om een karper eens even een dikke haak in de bek te rammen en het beest hiermee een flinke portie stress toedoen. Voorafgaand aan de sessie nog even een bak voer storten van dubieuse kwaliteit, zodat ook hierdoor al weer afbreuk wordt gedaan aan de levensduur van de belaagde vissen.

zo kan ik nog wel even doorgaan....

Daarbij komt, dat het natuurlijk makkelijk is om vissers te veroordelen, die deze zaken allemaal voor je hebben uitgezocht. Je gaf zelf aan dat het waarschijnlijk de generatiekloof is, waardoor je het verschil in moraal probeerde te verklaren. In dit geval klaag je dan iemand aan, die voor jou duizenden uren heeft gevist en zijn kennis hierover deelt met ons allen.

We dragen als kapervissers allen bij aan een rappere dood van onze karpers. JIJ OOK.....

maak je hierover echter niet te sappel. We staan bovenaan de voedselketen. Karpers produceren we al jaren zelf, want dat lukt ze hier bijna nooit.

Laten we dus niet te emotioneel worden met z'n allen.

mvg Mitsz
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

12-03-2005 20:30

Mitz.
ik had het niet beter kunnen verwoorden.

The
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

12-03-2005 21:11

Dank je Theo.

Ik wordt er af en toe een beeje gek van....
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

12-03-2005 22:17

Ik zou toch graag willen weten waar de generatiekloof ligt.
Maw Hoe oud is onze vriend Fred.
Als hij ons bedoeld als ouderen en dat hijzelf tot de jonge generatie behoort wordt dit geheel toch wel erg grappig.

Om nog even verder te generaliseren wij hielden geen BBQ,s, wij vernielden geen bankjes langs de waterkant, wij staken geen afvalbakken in de fik op cultuurwater, wij bedreigden geen witvissers als die op onze stekken zaten, wij visten niet met 3 lbs hengels en ramden de vissen met gevlochten lijnen uit het water, wij hielden geen bijeenkomsten voor vriendjes die met brommertjes de nachtrust kwamen verstoren voor de omwonenden, wij gingen niet voetballen met een brasem omdat het toch maar een vieze slijmjurk is.

En zo kan ik nog wel even doorgaan, wat wij wel deden was vis proberen te vangen in een tijd dat het niet voorgekauwd werd door mensen die de kennis al hadden.
Er was geen internet om stekinfo te vragen wij moesten alles zelf of met een paar anderen ontdekken.
Rini Groothuis was de grote motivator, hij heeft Nederland op het karperpad gezet, tenminste in mijn ogen.
Nu hoef je maar een blaadje te kopen of hier op internet rond te neuzen en als je mazzel hebt kom je een paar ouderen tegen die iets los willen laten.

Kom nu niet met een generatiekloof en dat de jongere generatie het allemaal zo goed voor elkaar heeft.
De werkelijkheid is anders, ik ben ze tegengekomen die op amper een halve meter water met een watertemp. van boven de 20 graden een vis van 18 pond opzakten.
Jongens die in de nacht vissen opzakten en pas laat op de dag wakker werden door drank en drugs en de vis nog in de zak hadden zitten.
Jongens die lagen te slapen waar de vis zich vastgezwommen had rond een brugpijler.
Ik heb er wakker gemaakt omdat er hengels naast de rodpod lagen met de spoelen vrijwel leeg.

De jongeren die zich niet in dit plaatje herkennen hoeven niet te reageren ik weet heel goed dat er gelukkig veel jongeren niet in dit generaliserende plaatje thuishoren.

Wat wel of niet goed was in een behandeling moet je ook met de ogen van toen bekijken, en ik garandeer je dat wij, desondanks de fouten, gave vissen vingen, geen papagaaienbekken.

Pist off? reken maar van yes.

Zo dat ben ik ook weer kwijt.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

12-03-2005 22:55

^Wijze woorden van Douwe^

Laten we dit topic eens omdopen tot het zeik-mensen-af-om-fouten-van-zeven-jaar-geleden-en-doe-alsof-je-zelf-niks-fout-gedaan-hebt-topic.
Helaas, ik vrees dat die titel te lang zou worden.
Hoe dan ook, als er nog meer mensen graag oude koeien uit de sloot willen halen en daarmee mensen die al van hun fouten geleerd hebben nog eens in de zeik willen zetten, doe het dan nu en daarna nooit meer! Hier een goed begin: Ik heb vroeger wel eens meerdere vissen in een bewaarzak gedaan. Twee keer zelfs. Met dank aan een of andere verkopen die graag zijn grote bewaarzak aan mij kwijt wou omdat "daar wel 6 grote karpers in passen". Gelukkig viel het mij bij de tweede keer al op dat dat niet kon, denk dat sommige mensen minder snel zouden leren.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl