ksn? hoe en wat!!!


ben jij lid van de ksn?

ja
53
52%
nee
18
18%
begin er niet aan,weggegooid geld!!
8
8%
ik twijfel omdat ik niet precies weet wat ze doen
23
23%
 
Totaal aantal stemmen: 102
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

23-02-2005 15:51

hallo

ik zat laatst te chatten met een kennis die ook op karper vist,hij vroeg mij waarom ik nog steeds niet ben aangesloten bij de ksn,ik zei hem omdat ik nog steeds niet precies weet wat de ksn voor mij betekend.
ik vroeg hem dus ook wat de ksn precies doet,hij melde me dat hun zich inzetten voor de karper en de karvisser.
ik zei ok,en hoe zit het dan met die meetings? hij melde me dat het vooral heel gezellig is en dat je zo veel info krijgt over diverse waters en hun bestand aan vis.
kijk dat is wel leuk allemaal maar ja nu weet ik nog weinig over de gehele ksn.
ik heb de site wat doorgespit en heb wel wat kunnen vinden maar niks over wat hun dan wel niet allemaal gedaan moeten hebben voor de karpervisser.
mijn vraag is dan ook aan jullie,wat gaat de ksn voor mij betekenen zodra ik me daar inschrijf.
kan ik dan rekenen op een spiegelkarper projectje in de door mij aangewezen put :lol: ?
nee zonder gein wat doen ze en wat heb ik eraan?
aangezien ik uit de regio nijmegen kom en her en der lees dat de ksn hier weer gaat starten als zijnde regio onderneming.
ik neem aan dat er dus in het verleden al eens een ksn regio nijmegen geweest is,waarom is dat dan gestopt?
waarom is de ksn zo belangrijk voor ons karpervissers?
waarom haperd iedereen erzo op om lid te worden?
al met al een hoop vragen,ben benieuwd wat er nu allemaal komen gaat


mvg

viktor
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

23-02-2005 16:05

Viktor,


Ik heb ook zo'n gevoel......Ze doen wel aan plannenbehartiging zoals men dat met een mooi woord noemt maar ik twijfel juist omdat ik zelf vindt dat een lidmaatschap weinig of geen extra waarde aan mijn visserij toevoegd.

Dit kan komen door weinig interesse voor de KSN of door te weinig voorlichting en betrekking met het hedendaagse karpervissen.
Wél ben ik van plan om naar de KSN-dagen te gaan om mezelf beter te laten voorlichten etc. maar omdat ik zaterdags moet werken kan ik zelf in de meeste gevallen niet op komen dagen. Zondag's heb ik(zoals de meeste) wel de tijd om zo'n dag te bezoeken!

Buiten dat ik geen lid ben van de KSN vindt ik het zeker wel een goede organistie voor ons karpervissers....Dit blijkt o.a uit de vele leden! :)
Laatst gewijzigd door Koen de Been op 23-02-2005 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

23-02-2005 16:30

Koen, Viktor.

De KSN houd zich bezig met een breed scala aan zaken. enerzijds is dat kontakt tussen karpervissers, wat ik als heel positief ervaar.zeker op regiomeetings hoor je nog eens wat er zich elders in je regio afspeelt, wat je er eventueel aan kan doen en wellicht dat je in je regio of landelijk een aantal leuke kennissen overgehoud. daarnaast zijn de meetings gewoon leerzaam, soms door discussie, andere keren door presentaties.

daarnaast zet de KSN zich in om de belangen van elke karpervisser in nederland te behartigen waar dit mogelijk is. voorbeelden hiervan zijn te vinden op de site van de KSN. je kan hierbij denken aan bijvoorbeeld bussloo, maar ook aan de mussels, ik meen in drenthe. op deze wateren is het nachtvissen geheel of gedeeltelijk behouden dankzij inspanningen van dan wel de CBB of een regio-CBB. belangrijke zaken dus om ook in de toekomst van onze hobby te kunne genieten.

vervolgens zijn er natuurlijk spiegelkarperprojecten. in deze projecten komt de S van studie heel duidelijk naar voren. het is natuurlijk zeer mooi dat er spiegels uitgezet worden voor ons vissers, want wie vangt er nu niet zo'n fraaie beschubd exemplaar. wat wellicht nog interessanter is, is het trekgedrag van de karpers. hieromtrent is nog zeer weinig bekend en dankzij dergelijke projecten kunnen we hier een beter beeld van vormen. om uitzettingen door HSV'en in openbare wateren te bevorderen is dit van enorm belang, de kennis die met dergelijke projecten wordt vergaard kan dienen als argument om karper in openbare wateren uit te zetten.

verder zijn er jeugdkampen, natuurlijk niet voor een ieder beschikbaar, maar de jeugd heeft de toekomst en door enthousiaste jongeren kunnen we ook in de toekomst op blijven komen voor de karper en de karpervisserij.

dit zijn zomaar een paar voorbeelden van wat de KSN doet, en wat de KSN voor de karpervisser betekend
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

23-02-2005 16:30

Mannen,
ik ben zelf lid van de ksn en zet me vooral in voor onze regio & ben daarom ook lid van de commissie belangen behartiging regio noord.

Wij zijn als regio lid van de federatie en kunnen dus een stem uitbremgen betreffende beleidszaken en plannen voor de toekomst. Men kan zitting gaan nemen in besturen van hsv`s en/of fedratie`s waardoor je ook mee kunt spreken over het uitzettingsbeleid.

Viktor,
Ik stel dat er bij jou op die virtuele uitzetput excessen gebeuren waardoor men besluit dat jij hier niet meer mag vissen.

Op dit moment komt bijvoorbeeld een regio cbb van de ksn in actie nadat deze getipt zijn door een lid van de ksn of door een ander persoon, door onze netwerkcontacten met de organisaties proberen wij ervoor te zorgen dat jij en elke andere karpervisser lid of geen lid hier weer kunnen vissen. Soms zal dit wel moeten met aanvullende regelgeving maar dat is altijd nog beter dan niets (zie de verwijzingen van Kees Vaags)

Ik hoop dat ik je hiermee een iets duidelijker antwoord kan geven op de door jou gestelde vragen, soms zul jij er diect niets van mee krijgen in je visserij maar indirect en achter schermen gebeurt een hoop wat zeker van invloed is of kan zijn voor je eigen visserij in de toekomst. Vergeet niet dat des te groter de vereniging des te groter je invloed word.

Indien je iets meer wilt weten dan zou je dit stuk eens door kunnen lezen:
http://www.karperstudiegroep.nl/Regios/ ... index.html
Je zult dan ook zien als je de trein goed op de rails hebt regionaal dat je dan een hoop kunt bereiken, het kost je alleen wel een beetje vistijd :lol:

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

23-02-2005 16:37

En, je krijgt 2 maal per jaar een periodiek in de vorm van een boekje (de karper), om maar wat te noemen.
En die is niet misselijk. Van zeer hoge kwaliteit tegenwoordig zelfs met kleurenfoto's.
Zo genoeg reklame gemaakt.

Kijk maar op de site van de karperstudiegroep.

Hoe? Zet er www voor en .nl erachter :wink:
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

23-02-2005 17:07

hallo,

ik ben (nog) niet lid van de KSN, dit is vooral omdat ik eigenlijk het nut er niet van inzie en dat er de meeste dingen die door de KSN worden geregeld altijd in andere delen van het land plaats lijken te vinden en aangezien ik nog geen 18 ben en dus m'n rijbewijs nog niet heb heb ik er dan vrij weinig aan.
spiegelkarpers uitzetten doet de plaatselijke hengelsportvereniging al, avonden hebben we ook, dus eerlijk gezegd, zie ik het nut in mijn omgeving er niet van in.

mvgr Richard.
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

23-02-2005 18:45

Richard,

Misschien aan de toekomst denken?
Bij sommige zaken geldt, hoe meer leden, des te meer stemmen.

Daarnaast de activiteiten die we voor de jeugd organiseren?

Groet,
Frank
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

23-02-2005 18:58

Richard, zal maar een punt noemen. De KSN maakt zich samen met de NVVS hard om het nachtvissen goed te regelen ook voor jou. Officieel mag je tot nog toe nog steeds niet in een tentje slapen.Als het gedoogbeleid over is kan je stoppen met nachtvissen de KSN doet meer dan menigeen weet.
MVG,
Peter
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

23-02-2005 19:48

Je zou het zo kunnen zien:

Wat de KSN betekent voor de karpervissers betekenen de vakbonden voor de werknemers.
Een betere CAO bereikt door onderhandelingen van de vakbonden geldt voor iedere werknemer die binnen de CAO valt. Ook als hij/zij niet lid is van de vakbond.
Hetzelfde geldt voor de door de KSN verworven rechten. Hier heeft ook iedere karpervisser voordeel van, lid of geen lid van de KSN.

Daarom gewoon lid worden van de KSN. Het zou fijn zijn als we over 20 jaar nog op een leuke manier kunnen vissen.
De dwaas spreekt, de laffe zwijgt en de wijze luistert...
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

23-02-2005 20:01

Viktor,

Op zich heel goed dat je deze vraag stelt, en blijkbaar is er voor ons nog een heleboel werk te doen om de bekendheid van onze vereniging en wat zij allemaal doet te vergroten.

Even over mezelf. Ik ben nu volgens mij een jaar of 9 lid en weet 100% zeker dat ik in die periode niet had gevangen wat ik heb gevangen, of had geleerd wat ik heb geleerd als ik geen lid van de KSN was geweest. Ik heb zoveel mensen leren kennen waar ik zeer boeiende en interessante (telefoon)gesprekken mee heb gevoerd wat een absolute verrijking voor mijn visserij heeft betekend. Sterker nog, het heeft me een heleboel vrienden opgeleverd. Ik kan natuurlijk niet voor iedereen spreken, maar denk dat dat de algemene tendens is.

Aan de andere kant wil ik tot aan mijn rolstoel/rollator of waar ik ook maar mag eindigen, op karper kunnen vissen. De KSN is de enige vereniging die actief de belangen voor karpervissers behartigt. Het begon landelijk maar spreidt zich inmiddels als een olievlek over het land uit. Het aantal actieve leden neemt alsmaar toe en het eind is nog lang niet in zicht. Tot zover wat je er op lange termijn aan kunt hebben.

Wat mij persoonlijk een beetje tegenstaat is dat sommigen vantevoren zeker willen weten wat ze er beter van worden, en het anders niet doen. Probeer het eens andersom te zien, wat zou jij zelf kunnen bijdragen om de karpervisserij een stukje plezieriger te maken, te promoten of te voorkomen dat er ergens bij jou in de buurt iets vervelends gebeurt met een karperbestand. Zoals zo vaak in het leven, als je wat geeft zul je zien dat je er vaak een heleboel voor terugkrijgt...

De vereniging probeert op veel manieren zo open mogelijk te zijn. Maak een praatje in onze stand op de vele hengelsportbeurzen, bezoek geheel vrijblijvend een regionale meeting of kom op de komende jeugddag. Waag de stap en oordeel zelf!

Groeten,

Mark
gerrit koop

23-02-2005 20:08

Dont ask what the KSN can do for you but
what you can do for the KSN

vrij naar JFK
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

23-02-2005 20:35

Een goed voorbeeld is de NVVS brochure over nachtvissen.

De KSN heeft hier als bijzonder lid van de NVVS een aardige bijdrage aan geleverd merk ik als ik hem doorlees.

Met deze brochure worden hengelsportverenigingen, bestuurders en controlerende instaties en andere geinterreseerde geinformeerd over alles wat er bij nachtvissen komt kijken.

Er zijn wel meer sportvissers die na zonsondergang vissen, maar karpervissers in het bijzonder doen dit toch het meest.

Jeroen
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

23-02-2005 21:01

Ik wil niemand veren in z'n reet steken, en mezelf geen extra schouderklopjes bezorgen met wat ik hier schrijf, dat vooraf.

Sinds ik 16 ben, ben ik tegelijkertijd met de oprichting van de jeugdcommissie in het KSN treintje gestapt, en ik geniet er echt van. De mensen die ik daardoor heb leren kennen, ik zou het voor geen 5 cent gemist willen hebben. Sommigen mag ik inmiddels tot goede vrienden van me rekenen. Omdat ik voor de KSN JC ook 2x per jaar een landelijke vergadering bezoek van de KSN, kom je toch steeds meer te weten over de dingen die achter de schermen gedaan worden.

Vergeet niet dat het vrijwilligerswerk is! En als je dan ziet wat er allemaal gedaan wordt, wat er allemaal al bereikt is, en wat er nog op de planning staat, dan mag ik alleen maar trots zijn dat ik bij deze mensen aan 1 tafel mag zitten!

Waarom de KSN? Dat is een hele goede, en ik denk dat Mark en anderen voor mij het heel goed verwoord hebben. Voor die 30 euro per jaar steun je een vereniging die zich inzet voor de belangen van de karpervissers. Als je dat even vergelijkt met het geld wat je letterlijk in het water gooit aan aas, nou dan kan voor mij die 30 euro per jaar er ook wel vanaf. Daarnaast is het ook heel leerzaam, je krijgt 2x per jaar een schitterend boekje boordevol informatie, van onder andere de werkgroep matterialen, die keer op keer een schitterend verslag weten te maken over bijv. een zeer uitgebreide hengeltest!

Daarnaast dan mijn eigen trots, de jeugdcommissie. Onder de bezielende leiding van ons aller Aart zijn we toch al aardig ver gekomen, met komende zondag als voorlopig hoogtepunt; voor de 1e keer een landelijke jeugdkarperdag, waarbij iedereen jeugdig lid, ksnlid of niet, welkom is. En dat is slechts het topje van de ijsberg (beetje promo mag wel, of niet soms :lol: )

Voor mij is het in ieder geval een zeer goed bestede 30 euro, dan ga ik wel een avondje niet op stap..

Groeten,
Stefan
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

23-02-2005 21:10

Mark Noorman schreef:Wat mij persoonlijk een beetje tegenstaat is dat sommigen vantevoren zeker willen weten wat ze er beter van worden, en het anders niet doen. Probeer het eens andersom te zien, wat zou jij zelf kunnen bijdragen om de karpervisserij een stukje plezieriger te maken, te promoten of te voorkomen dat er ergens bij jou in de buurt iets vervelends gebeurt met een karperbestand. Zoals zo vaak in het leven, als je wat geeft zul je zien dat je er vaak een heleboel voor terugkrijgt...


Mark,

Wat kan een normaal lid betekenen voor de KSN?
Hier bedoel ik mee; wat kan een nromaal lid betekenen voor de KSN buiten de steun om voor de vereniging?
Ik hoef er zelf niet beter op te worden, laat dat duidelijk zijn!

Stefan,

Dat foldertje van de KSN heb ik op de beurs in m'n zak gestoken.
Ik heb em nog.... :wink: Wie weet wordt ik nog lid van de KSN.

En de rest van de heren,

Mij is het al een stuk duidelijker wat de KSN voor de karpervissers kunnen betekenen. Bedankt voor de uitleg alvast! :P
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

23-02-2005 21:23

Deelnemen aan de Regio CBB Koen?
En dus naar de cursus in Maart?

Helpen organiseren bij "evenementen" in jouw regio?


Voor velen is het al te veel om wát te doen, en zal het uitkomen op dezelfde personen steeds. Dat is bij elke vereniging.... maargoed.

Groet,
Frank
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

23-02-2005 21:47

Zomaar even voor de vuist weg wat er grotendeels of helemaal door de KSN / KSN regio's / KSN leden wordt gedaan c.q. is gerealiseerd:

- een eind gemaakt aan de grote illegale karpertransporten naar Engeland
- het algemeen gebruik van een onthaakmat
- KSN gedragscode (staat ook in de Grote Vergunning)
- Spiegelkarperprojecten
- Handleiding Spiegelkarperprojecten
- Visie karperbeheer binnen VBC's
- HSV-en kopen geen (of vrijwel geen) ongecontroleerde karpers meer van beroepsvissers
- Dat de OVB 5 jaar lang de kosten van het onderzoek op visziekten van pootspiegeltjes betaald (kost tenminste 40.000 Euro !!!)
- Dat bij de verkoop door de OVB van het Viskweekcentrum Valkenswaard bedongen is dat de nieuwe eigenaar nog tenminste 5 jaar de ca. 100 Valkenswaard ouderdieren dient aan te houden
- De levering van vooraf op ziekten gecontroleerde pootspiegeltjes door het Viskweekcentrum Valkenswaard
- Jaarlijks overleg en afstemming met het Viskweekcentrum Valkenswaard, binnenkort ook uitbreiding van de kweek ter sprake komt zodat ook o.a. het VBK en in het algemeen in België op enige termijn ook vooraf op ziektes gecontroleerde pootkarpertjes kan betrekken i.p.v. de nu vaak besmette Oost-Europese pootkarpertjes waardoor er zoveel uitbraken van visziekten in België zijn veroorzaakt
- Het stimuleren van KSN leden om in HSV besturen en commissies Zitting te nemen waardoor er inmiddels ook een behoorlijk aantal KSN leden in HSV besturen en commissies zitten
- Relatief veel KSN leden die in VBC's zitten
- De NVVS-KSN brochure 'vissen bij nacht en ontij'
- Landelijke behartiging van alle karpervissers d.m.v. het buitengewone NVVS lidmaatschap en regionale belangenbehartiging van de karpervissers via de federaties
- Regionale belangenbehartiging via de KSN R-CBB's
- Landelijke en Europese belangenbehartiging via de KSN CBB
- Het behouden of uitbreiden van vis- en nachtvismogelijkheden
- Het uitdragen en proberen te bewerkstelligen van een goed visstandbeheer (incl. Karperbeheer) in binnen- en buitenland
- De meeste schrijvers in de karperbladen zijn KSN leden...
- Het uitdragen en voorlichting geven op alle Nederlandse visbeurzen en een Belgische visbeurs
- Het organiseren van (karper) jeugdviskampen en a.s. zondag ook de eerste landelijke jeugdkarperdag
- 2x per jaar het boekje de Karper

Ik zal heus nog het een en ander vergeten hebben maar dat zullen anderen nog wel aanvullen.
Jeffrey Pijl
Berichten: 157
Lid geworden op: 31-08-2004 18:54
Locatie: Delft

23-02-2005 21:58

Ok dan!

Ik ben overtuigd! Ik ga me ff inschrijven :)

Mvg
JP
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

23-02-2005 21:59

De macht van het getal (Hoeveelheid leden K.S.N) maakt de KSN tot een serieuse gesprekspartner voor de overheid en vele andere groeperingen.
Dus....wordt allen lid en steun de KSN
mvg
Hans Brinkel
Jeffrey Pijl
Berichten: 157
Lid geworden op: 31-08-2004 18:54
Locatie: Delft

23-02-2005 22:02

Ingeschreven :D
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

23-02-2005 22:07

Koen de Been schreef:
Dat foldertje van de KSN heb ik op de beurs in m'n zak gestoken.
Ik heb em nog.... :wink: Wie weet wordt ik nog lid van de KSN.

En de rest van de heren,

Mij is het al een stuk duidelijker wat de KSN voor de karpervissers kunnen betekenen. Bedankt voor de uitleg alvast! :P


Koen,
ik hoop dat we je binnenkort als lid mogen begroeten.
trouwens wat is een normaal lid :D je bent vrij om zowel passief als intensief bezig te zijn. Ik persoonlijk juich het toe als mensen meer willen doen alleen kan / wil en ziet niet iedereen dit zitten om uiteenlopende redenen. Je kunt hierin net zo ver gaan als je zelf wilt kerel.

Groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

23-02-2005 22:10

Ik ben deze maand (Carp2005) lid geworden van de KSN om meerdere van de vele redenen die hierboven reeds zijn beschreven.

De steun aan een vereniging die de belangen behartigd van mijn hobby in NL (en daar buiten !) is voor mij reden genoeg.

Het verhaal, voor wat hoort wat, gaat in het vrijwilligers werk niet op dus ik vind het dan ook raar dat mensen daar als eerste op hameren in de zin van; wat merk ik direct van mijn steun aan zo'n vrijwilligers club ?
Terwijl diezelfde mensen er aan de andere kant er geen moeite mee hebben contributie te betalen aan een vakbond die hun CAO verdedigd ?

Het mooiste van alles is dat dit soort stichtingen niet kunnen bestaan zonder de inzet van vrijwilligers en sponsoren/donateurs.
( Geloof me, ik heb wat afgeleurd voor subsidies van gemeenten ;) )
Aan het eind van de rit blijken het toch altijd prive-personen te zijn die het grootste deel van de centen op tafel leggen.

Zelf heb ik jaren vrijwilligers werk gedaan voor een jeugdstichting, het kost je enorm veel vrije tijd, vaak zelfs geld en bovenal bergen energie.
Krijg je er dan niets voor terug, jawel hoor, in mijn geval blije smoeltjes van kinderen die een leuke tijd hebben waar jij aan hebt bijgedragen.
Ik denk dat een zelfde soort motivatie voor de vrijwilligers binnen de KSN geldt?

Ik ga er vanuit dat het reilen en zeilen van de KSN niet veel anders georganiseerd is dan de doorsnee vrijwilligers club in den landen, en daardoor alleen al verdienen ze dus steun om hun werk voor anderen voort te zetten, dat dat raakvlakken heeft met jouw hobby is dan dus mooi meegenomen en indirect zul je daar op termijn dan ook altijd voordeel uit halen.

Ok, het is een wat onsamenhangend verhaal geworden maar de bedoeling is goed ;)

Mvg
Mark

[edit] En net als ik dit zit te typen somt Aart hierboven even een lijstje met redenen op, duidelijk verhaal dus nu :) [/edit]
Laatst gewijzigd door Mark Creyghton op 23-02-2005 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

23-02-2005 22:12

Hans, gelukkig is de macht van het getal in dit geval van ondergeschikt belang. Door de enorme bundeling van kennis omtrent de karper, visstandbeheer etc. binnen de KSN oefent de KSN een veel en veel meer dan proportionele invloed uit bij allerlei instanties/verenigingen en overheden.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

23-02-2005 22:35

Aart Lokhorst schreef:Hans, gelukkig is de macht van het getal in dit geval van ondergeschikt belang. Door de enorme bundeling van kennis omtrent de karper, visstandbeheer etc. binnen de KSN oefent de KSN een veel en veel meer dan proportionele invloed uit bij allerlei instanties/verenigingen en overheden.

tja..ok het e.e.a. was mischien een beetje te kort door de bocht geschoten :oops:
gr
HB
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

23-02-2005 22:46

Aart,
In grote lijnen met je eens alleen zit er ook kern in Hans zijn reactie.
Dit zal jij toch ook niet ontkennen, de grote van een vereniging cq stichting of in welke vorm dan ook beinvloed zeker ook mede de zeggenschap op bredere vlakken.

Noem het liever zeggenschap dan macht :wink:
groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

23-02-2005 23:24

Peter, natuurlijk is de grootte -aantal leden- ook van belang qua zeggenschap en financièle mogelijkheden, maar kennis en actief zijn is van nog groter belang dan het ledental.