Weer sportvissers verdronken


Gebruikersavatar
Hans Besselink
Berichten: 222
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

15-02-2005 21:56

Gerben al zou hij er rechtstandig in vallen en zijn waadpak loopt vol heb je ook niets meer om over na te vertellen.Ook vanaf de kant blijft het oppassen met een waadpak!! Ik heb het een keer meegemaakt dat je op je eigen manier voorzichtig het water ingaat en dan toch verrast wordt door een dieper gedeelte, ik kan je verzekeren dat als je alleen bent en je pak loopt (in een keer) vol je blij mag zijn dat je het kunt navertellen.
Slechte zaak natuurlijk van diegene die zo,n dvd op de beurs draait,heeft volgens mij alleen maar oog gehad voor het verkopen van zijn boot!!
vaak zi'j te bang
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

16-02-2005 16:39

Het zou eigenlijk bij de wet verplicht moeten zijn om in een boot een zwemvest of drijfpak tedragen en iets dat als er wat gebeurd, je in de buurt van de boot blijft, bijvoorbeeld een touw dat vast aan de boot is bevestigd en dat weer om je middel, zodat als je overboord mocht vallen, je in ieder geval niet zover van de boot wegdrijft en je misschien je weer in of aan de boot kunt klampen en dat je dan niet meteen door de kou je krachten verliest, net als een verplichte noodstop! en het dragen van een helm en gordels. CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

16-02-2005 18:11

Het was mijn bedoeling om te waarschuwen voor het verradelijke weer op de plassen.
Ik heb het twee ! maal aan der lijve ondervonden, ook voor de "trechter" van eiland 3, maar ook bij nr 4/5 en "slechts" bij windkracht 5.

Op plezierboten wordt geadviseerd zwemvest en reddingsmateriaal voorhanden te hebben.
Op polyesterboten en sommige houten boten helpt dat wel, maar in dit geval was het een stalen roeiboot.
Die adviezen zijn gegeven voor gevallen van nood. Bijv. een aanvaring of zo.

Met een zo slechte voorspelling, windkracht 8 en met zeer zware windstoten niet het water opgaan is het beste reddingsmiddel!
Als het zo is dat de boot verhuurd werd is dat iets waar de verhuurder de rest van zijn leven mee moet leven.....
Klinkhamer stopte met zijn verhuurderij o.a. door zo'n voorval.

Henk
Gebruikersavatar
robbin kremer
Berichten: 760
Lid geworden op: 25-02-2004 09:20
Locatie: Norg!

16-02-2005 20:44

Aaigt, Ik wens de familie + vrienden + kennissen heel erg veel sterkte toe in deze zeer moeilijke tijd.
Zo zie je maar weer wees niet eigenwijs als het slecht weer is of als het voorspeld word maar denk echt na wat je doet..
Het is weer zeer droevig dit..Dus mensen pas op wat je doet met dit weer!!! Als je niet oppast kan je het niet weer na vertellen...