Kortzichtige KSN?


Plaats reactie
jan van kranenburg

23-02-2005 01:20

Kan me niet voorstellen dat Klaas echt meent wat die zegt over "BTW-vissers". Zie quote Hans Brinkel.
De ironie van Klaas inmiddels een beetje kennend, chargeert hij enorm om zijn standpunt duideljker te maken.

In eerdere discussies stelde Klaas "mits, tenzij" of andersom.

En Aart? Heeft mij al verschillende voorzetten gegeven t.a.v. wateren waar met ruim aanwezig comfort, toch goed valt te vissen.

Ergo, ik voel me niet veroordeeeld door deze heren als ik toch om mij
mauverende redenen op een BTW wil gan vissen.
Integendeel!!

Moet wel eerlijk bekennen dat mijn visie t.o.v. BTW's aardig is veranderd
sinds ik kennis heb kunnen nemen van de KSN-opvattingen, wat ik als een winstpunt beschouw.

Beoordeel nu e.e.a. heel wat kritischer, wat niet wegneemt dat ik noodgedwongen mijn eigen gang moet en blijf gaan.

Want ik wil wil ook nog steeds de sensatie ervaren die het vangen
van een karper geeft! Ponden? Onbelangrijk!
Ik ondervind veel steun en en hulp van mede-boarders en mede-KSN-leden; heeft nog niet geleid tot echte vangsten, maar wat in het vat zit, verzuurt niet.

Ter verduidelijking; ik heb een zeer beperkte actie-radius.

En jij, Rob, mail me maar eens, of ik jou.
Wellicht komt er wat uit.

Na lezing van de postings van Lily "Snoekbaars" Moonen, moet me wel even van 't hart dat ik haar opmerkingen over drankgebruik a/h water uiterst discutabel acht.
Of je verkoopt "drank" of niet.
Je kunt als exploitant zelfs regulerend optreden.

Dat heb ik helaas niet gelezen.

En, Peter O. je hebt 't prima samengevat. Compliments!


mvg

Jan
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

23-02-2005 07:30

Jan, :wink:

Wat is nu gemakkelijker kiezen?

BTW A met een goed beheer of BTW B met een slecht beheer? Nu gaan we gezellig vissen. Midden Frankrijk. Hier boeken. Water B adverteert met 30-ers 40-ers en 50-ers.

Raden waar het meeste volk komt.

Ik neem niemand iets kwalijk. Alleen ik zie het zo: btw eigenaal A wil ook veel volk, maar heeft nog geen grote vissen en daarom....

Ik ga ook eerder vragen waar de vis op de foto gevangen is. Laten we heel eerlijk zijn een 30- er op een put vol 40-ers is bijna genant toch?

Rob,

Ik maak voor niemand een uitzondering.

Ook niet als je in een rolstoel zit. Hard he? Nee dus. Zie bijv. eerder over Beaumont. Maar bijvoorbeeld ook mijn schrijven ooit over Salagou. Ze kunnne je er met je bed en al neer zetten en nog kan je vissen. Het hoeft niet perse de 1e de beste btw put te zijn.

En zo zijn er meer wateren, veel meer. Tja het is alleen niet zeker of er 30-ers 40-ers of 50-ers zwemmen. moet jezelf nog even uitvogelen.

Bij ons in de buurt was er een rolstoeler. Woonde meen ik in Culemborg. Viste gerust rond Gorinchem. toch 20 kilometer.

IN DE STOEL MET HENGELSPULLEN over de dijk. Ook voeren!

Nog steeds de meest fanatieke visser die ik ken.

Midden in de winter te water. Joh, kijk uit veel te koud. Commentaar? Voel ik toch niet. Geweldig toch?


MVG

Klaas
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

23-02-2005 08:39

Ben even weg geweest, gisterenavond voor de plaatselijke jeugdige karpervissers een avond georganiseerd waar natuurlijk ook dit soort zaken besproken worden.

Mannen, heb getracht een zo genuanceerd mogelijk beeld te schetsen, waar bewust niet gekozen is voor een persoonlijke mening. Voor de meeste onder jullie is mijn mening wel bekend, blijft anders een herhaling van zetten. Kan Klaas goed begrijpen dat hij het hard neerzet, je moet het wel eens van je afschrijven het onbegrip en misstanden die je zeker als bestuurder van nabij meemaakt.

Peter.
Wat de parken aan gaat en het beheer wat er gevoerd wordt maakt het voor mij niet uit, het visstandbeheer is mijn vertrekpunt. Daar zal ieder water aan moeten voldoen wil ik er gaan vissen. Dat er voor mij gelukkig andere mogelijkheden zijn door mijn mobiliteit, zal daar hopelijk nog lang gebruik van kunnen maken. Dit als steun in de rug voor degenen die allerlei lichamelijke ongemakken hebben.

Blijft moeilijk de stelling aangaande de angst die er bij sommige karpervissers heerst, en dat de rede is om (alleen) op een commercieel water te vissen. In alle eerlijkheid vraag ik me af vist met dan nooit meer s’nacht op het een af ander water kan natuurlijk, heb zo mijn twijfels.

In Zwolle viel het me op de grote massa die bij de aanbieders van commerciële waters stonden. Veelal jongere die misschien niet beter weten, of alleen grote vissen in hun ogen hebben weet het niet. Was het van plan om er te blijven staan, maar kon het niet opbrengen.
Voor een paar jaar was hier ook een discussie over, men heeft toen getracht met een aantal jongens bij Carp C. een discussie uit te lokken het beoogde resultaat heeft het niet gehaald

Blijft goed dat deze discussies elke keer weer boven komen drijven, personen bewust maken van misstanden werkt enkel bij een rustige discussie (hoe moeilijk soms ook) die wel op feiten berusten en niet op gissingen. Aan ons dit hun duidelijk te maken. Blijf op KWO en elders de belangen van onze hobby vriend altijd verdedigen in de hoop weer wat mensen bewust te maken van bepaalde misstanden die het karpervissen in deze tijd met zich meebrengt.
Kan wel gaan romantiseren hoe mooi die Bamboe karperhengel 40 jaar geleden er uitzag, en hoe goed het toen allemaal was.De jeugd in deze tijd heeft er niets mee, blijf er maar op hameren dat een goede voorlichting zo belangrijk is. Dat kan alleen bij een sterke belangen vertegenwoordiger die een vereniging als de KSN is.

MVG,
Peter
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-02-2005 08:40

Nou zou ik mindervalide karpervissers niet graag over de dijk het water in willen sturen om wat sympathie van dé karpervissers te winnen. Doet het wel goed, maar is niet gezond.

Ik denk ook niet dat we bij dit aspect moeten blijven hangen. Gevoelsmatig kunnen we er kennelijk wat mee. Maar de meeste betaalwateren richten zich op valide karpervissers met een goedgevulde portemonnee en de wens om makkelijk en snel dikke vissen te vangen. Op de meeste betaalwateren zijn er helemaal geen voorzieningen voor de gehandicapte medevissers. Triest maar waar. Je moet ze met een lichtje zoeken, net als gewoon water dat toegankelijk genoeg is.

Voor de rest vind ik het pure onzin dat de betaalwater bezoeker juist diegene is die op een makkelijke manier even wat grote vissen wil vangen. Dat de motivatie van velen nu minder nobel lijkt dan dat wij ons van vroeger dagen voor ogen willen houden beperkt zich niet tot de betaalwater bezoekers. Overigens was men vroeger net zo goed verlangend naar (ander woord voor geil van) grote karpers. Maak je geen illusies op basis van wat romantische bespiegelingen uit vervlogen dagen.

Wat de motivaties van de individuele karpervisser ook zal zijn, de karpervisserij zelf is gebaat bij goed karperbeheer op alle wateren. De exploitatie van ieder water voor de karpervisserij moet dit als uitgangspunt hanteren willen ze op termijn niet schadelijk zijn voor onze hobby. Dat is de verantwoording van de beheerders.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

23-02-2005 08:55

Aart Lokhorst schreef:Rob, om iemand daarom te veroordelen of minderwaardig te vinden,
daar heeft niemand het recht toe. Voor de situatie die jij beschrijft zijn er ook behoorlijk wat andere mogelijkheden dan persé BTW-en. Een gedegen visstandbeheer blijft bij mij wel nr.1 en als daar geen sprake van is is natuurlijk de beheerder of eigenaar daar in eerste instantie voor verantwoordelijk, maar in mijn ogen ook de bezoekende vissers daar zonder bezoekers dergelijke misstanden niet of in veel mindere mate voor zouden komen.


Aart, prima en netjes verwoord

Mischien is het ergens al te lezen, maar kunnen we die mensen die perse toch op een btw willen gaan vissen niet wat meer op weg helpen door hun te wijzen op welke mogelijkheden er wel zijn op dit moment?
Met andere woorden, welke wateren voldoen er thans op dit moment wel aan de normen met een gezond beleid en visstandbeheer? De snoekbaars bijvoorbeeld? (Weliswaar geen grote vissen erop,maar dat hoeft niet het criterium te zijn toch? :D ).

Jan, Denk dat de laatste reply van klaas toch wel genoeg zegt, jammer :(

Klaas v.d. Herik ...ik blijf het jammer vinden dat je op dezelfde toon verder gaat, volgens mij bereik je er niets mee. Denk zelfs dat je eerder het tegenovergestelde ermee zult bereiken en mensen zich door de toon van dit soort discussie's deze gaan mijden. Zoals Aart het e.e.a verwoord, zo kan het toch ook?? :wink:

Je kunt nu eenmaal de een niet met de ander vergelijken.
Dat die gehandicapte persoon uit Culemborg die jij als voorbeeld opnoemt een die-hard karpervisser is blijkt wel.
Maar niet iedereen kan dit opbrengen. Denk ook dat je moet beseffen dat mensen in een rolstoel vaak ook begeleiders bij zich hebben als ze eens op pad gaan. Of ouderen die met hun vrouw een weekje op pad gaan. Mensen die al eens beroofd zijn aan de waterkant. kortom mensen die wel degelijk op zoek zijn naar comfort en veiligheid. Moeten zij allemaal maar het zelfde opbrengen als de man uit Culemborg...lijkt me niet redelijk.
Trouwens Rob heeft volgens mij nergens geschreven dat hij perse ook in een water wilt vissen met grote en zware vissen, wel dat hij rekening wilt houden met een verantwoord visbeheer...duidelijk toch?

Laten we ons nu eens richten op die btw die wel een goed visstandbeheer hebben...welke zijn dat?

De keuze zal altijd bij de vissers moeten liggen die willen boeken, maar als ze geen keuzes hebben ben je voor die groep snel uitgeluld...toch?

Nogmaals Rob geeft aan (en ik denk met hem nog vele anderen) wel degelijk rekening te willen houden met een goed visstandbeheer...wat zijn voor hem en die anderen momenteel de keuzes??
gr
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

23-02-2005 09:30

Keuzes maken en keuzes bieden

Dat is de thema waar we op mijn werk alweer een jaar mee aan de gang zijn.
Wat bedoel ik ermee?....enige uitleg
Ik werk in een verpleeghuis voor ouderen.
Wat was tot nog toe altijd de norm door de jaren heen?...weinig :cry:
Wat simpele voorbeelden uit de praktijk:
Tussen de middag warm eten en niet in de avonduren zoals velen gewend zijn (komt de keukenploeg namelijk beter uit )

s'ochtends om 7 uur gewekt worden om gewassen te worden (als je al geluk heb dat je gewassen mag worden)...laat ik nu op mijn oude dag gewend zijn lekker uit te slapen...niks mee te maken, de ochtendploeg moet toch ook hun werk doen?

Vice versa in de avond maar dan omgekeerd....allemaal voor 22.00 uur naar bed!!!, want de ploeg wil nog graag ff koffie drinken voor de nachtdienst begint.....laat ik nou graag sávonds nog ff een potje voetbal willen kijken tot in de nacht...niks mee te maken bla bla bla
etc etc
Kortom
Om mijn werk is er een heuse cultuuromslag voor nodig geweest om de standaardnormen zoals het vroegah was te doorbreken (echt niet alles was vroegah beter hoor :roll: )
En het werkt......personeel tevreden in hun nieuwe rol en nog belangrijker bewoners idem dito en het past bij het nieuwe tijdperk.
Ook ouderen worden mondiger en accepteren niet datgene meer wat vroegah de norm was.
En nu terug naar het vissen.
Keuzes maken en keuzes bieden

De keuze die iemand maakt voor het wel of niet willen bevissen van een btw ligt bij de sportvisser zelf .
Keuzes bieden.....daar schort het mijn inziens aan....er valt nauwelijks of niets te kiezen aan verantwoord beheerde btw....of ben ik nou gek?
gr
HB
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

23-02-2005 09:33

Kees blijft toch een feit dat vroeger een vis van 15 pond al een hele grote was om het even in perspectief te zetten. Heb me vissen vroeger eigenlijk nooit gewogen, ben zeker altijd al een rare snuiter geweest. Het waarom wegen was zeker niet belangrijk.
Ben er heilig van overtuigd als karper nog dit soort gewichten had het aandeel karpervissers een stuk kleiner was, en het commerciële niet bestond.
Je hebt gelijk als je stelt dat in de huidige tijd we hier niets mee kunnen.

Kees je stelt,
Voor de rest vind ik het pure onzin dat de betaalwater bezoeker juist diegene is die op een makkelijke manier even wat grote vissen wil vangen.

Wat is de motivatie van deze vissers om op een degelijk water te vissen? Als ik ze spreek gaat het alleen over de grote vissen die er wel of niet gevangen zijn, dat is mijn ervaring althans.

Klaas, moest even aan de film Flodders denken toen opa met zijn invalide wagen het water in ree, dat gun je niemand toch.

MVG,
Peter
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

23-02-2005 09:37

jan van kranenburg schreef:En Aart? Heeft mij al verschillende voorzetten gegeven t.a.v. wateren waar met ruim aanwezig comfort, toch goed valt te vissen.

mvg
Jan


Nog even hierop terugkomend...mischien moeten we juist bovenstaande meer benadrukken en meer mee op de voorgrond treden.
Om welke wateren gaat het Jan?....kunnen we eventuele twijfelaars ook keuzes bieden.
Teveel gaat nu in een sfeer van geheimzinnigheid en via pb's
Onze volgende thema op mijn werk heet nu dan ook...
Kleur bekennen :wink:
gr
HB
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

23-02-2005 09:51

Hopelijk zijn er op dit board mensen die die rolstoeler kennen. Ik ben zijn naam ff kwijt. Is ook al een paar jaar geleden. Is niet als voorbeeld bedoeld hoe het moet, maar hoe het kan.

Hans,

Zachte handschoen, die fluwele, geprobeerd. Helpt niet. De confronterende manier gaat al een stuk beter. Dat ik dan geen vrienden maak, zal me een worst wezen.

"Laten we ons nu eens richten op die btw die wel een goed visstandbeheer hebben...welke zijn dat? "

Inderdaad.

"Keuzes maken en keuzes bieden."

Enig idee waarom Nachtvissen op Karper in Frankrijk is uitgegeven? Zodat Aart rijk kon worden? Nee dus, sterker kostte geld.

Je kunt nu eenmaal de een niet met de ander vergelijken.
Maar niet iedereen kan dit opbrengen.


Dit zijn de sleutelzinnen.

MVG

Klaas




NB Mocht ik wie ook op wat voor manier ook beledigen of weet ik veel. Is niet zo bedoeld.

Wouter, mijn excuses. Ik heb nooit bedoelen te zeggen, dat je bewust iets veranderd.
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

23-02-2005 09:53

Hans, goed dat je dit aanhaalt.
Iemand een perspectief bieden, Als het om commerciële waters gaat (blijf het woord maar gebruiken) komen voor mij eerst de grotere waters in aanmerking, noem maar Duder of zoiets. De meeste stekken niet gemakkelijk toegankelijk maar dat wisten we al van Kees.
Beaumont (Klaas), ideaal voor personen met een handicap, huisjes aan het water een redelijk visstandbeheer je zit wel weer met de afstand?? Kom op mannen nu de kans een bijdrage te leveren, mijn ervaring gaat niet verder.

MVG,
Peter
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

23-02-2005 10:39

Klaas, ik begrijp je standpunt maar al te goed, mijn inziens is het niet de manier om op die manier te communiceren per board, wel eventueel 1 op 1 op een beurs.

Keuzes maken en keuzes bieden....Nou doe ik ook mee

In Nederland:Brabant
Motto: Weer eens wat anders
Comfort aanwezig: ja , in beperkte mate
Verantwoord visbeheer: Denk het wel, het gaat namelijk om openbaar water.
Bestand? : onbekend
Veiligheid: Behoorlijk veilig, het e.e.a. is enkel bereikbaar per boot...maar je moet natuurlijk niet in het water kukelen :D
Spannend?: lijkt me wel
Eigen ervaring: heb ik niet, las erover van het weekend in de krant
Geschikt voor ( vaders met ) kids?: Hoe spannend moet het zijn?
Wat is het? .....een kampeervlot
Waar, hoe, regels, kosten?..lees alles op de site van:

http://www.akkermansoutdoor.nl
Ga naar> induviduele bezoekers> ga naar? programma's> ga naar kampeervlot.

Wellicht binnenkort om meerdere plaatsen in Nederland mogelijk!!!
Mischien kan de KSN reclame maken voor dit soort positieve activiteiten?...lijkt me trouwens ook weer een leuk alternatief voor een KSN jeugdkamp???

Groeten
hans Brinkel
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

23-02-2005 10:50

ff voor de duidelijkheid, ik zit niet in een rolstoel (gelukkig niet) maar mijn handicap beperkt me wel in grote mate, en er is niet altijd iemand die me kan helpen om mijn hele klerebende naar de waterkant te brengen als ik het door bepaalde factoren niet zelf kan.

Idd Hans, ik hoef niet zo nodig een grote vis te vangen, als ik maar kan vissen(off topic, mijn PR staat op 26 pond en ik ben er apetrots op, gevangen op een recreatieplas nabij delft), ben net zo blij met een vis van 15 pond...het gaat mij om de spanning...niet om het gewicht!!
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

23-02-2005 11:18

Hans,

Geweldig. Zou er zelf 1 huren.


Rob,

Stel vanaf nu is er geen btw meer te vinden. Zal dat in houden dat je nooit meer in Frankrijk zou kunnen vissen? Dacht het ook niet. Moet je meer moeite doen? Misschien, maar of het meer is als een ander, vraag ik me af.


Al met al zijn er maar weinig excuses om een betaalwater te vissen. Hoe je het ook wendt of keert, je kan op openbaar water hetzelfde vinden. OK, geen wc. Hoewel.

Kijk zoals al eerder gezegd, in elk geval zo bedoel, moet iedereen zelf weten wat ie doet. durf ook te beweren, dat ik nog niemand in de kou heb laten staan als ie iets anders wil/zoekt. Er zijn gewoon genoeg alternatieven.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

23-02-2005 14:26

Nog een goed alterbatief naar mijn idee:

Beeksebergen te Hilvarenbeek, is geen betaal water, je hebt er wc`s en douches, er zijn huisjes(ook voor invaliden), blokhutjes en tentplekken aanwezig.
Verder is er leuk vis te vangen(goed visstandbeheer??naar mijn idee wel), je moet alleen natuurlijk geen ladingen 30ers en 40ers verwachten.
Kan in het hoogseizoen wel erg druk zijn, maar waar niet tegenwoordig.



MVG

FP
Lily Moonen
Berichten: 17
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Turnhout

23-02-2005 15:36

Beste Jan,

even wil ik nog reageren op jou bedenkingen,
je verkoopt inderdaad drank of niet,
wij zijn zeker niet van plan om daar mee te stoppen,
gezellig een pintje drinken moet kunnen

toch blijf ik erbij dat elke visser zijn eigen verantwoording heeft,
en de problemen meestal door de verenigingsverantwoordelijke
worden opgelost,

het water wordt met momenten volledig afgehuurd en de groeperingen krijgen een duidelijk reglement,
wanneer er echt overlast is grijpen wij zelf in,

en ja, op tien jaar beheer hebben we 2 x drastisch moeten ingrijpen,
er zijn 2 volledige groeperingen het water gewijgert,
(wij gaan deze namen niet bekend maken op het internet)
Daarmee was ook mijn vraag er of er ook een lijst met slechte vissers werd samengesteld of enkel met slechte waters.

de eerste groep is gewijgert omdat ze zo dronken waren dat het echt te kosten ging van het water en de vis, deze groep is onder tussen al op meerdere waters in de beurt gewijgert

de tweede groep is gewijgert omdat ze de karpers minderwaardig vonden omdat ze niet allen een hoog gewicht hadden (doen we niet aan mee) en dit ook duidelijk lieten merken, niet alleen ten opzichte van ons, maar ook ten opzichte van de vis.

ook zijn er enkele individuele vissers verwijdert van het water, dit zijn dan mensen die heel het jaar kunnen vissen, de reden hiervan is het niet naleven van de reglementen (geen onthaakmat, lawaai overlast, enz...)
anderen zijn gewijgert voor het gebruik van drank (dit na verscheidene verwittigingen) en het gebruik van drugs (dit wordt onder geen enkele vorm aanvaard en bij minderjarigen worden zelfs de ouders verwittigd)

toch blijf ik erbij dat ieder zijn eigen verantwoording moet nemen,

ik denk dat dit voldoende uitleg verschaft,

groeten Lily
Lily Moonen
Berichten: 17
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Turnhout

23-02-2005 15:39

Beste,

ook wil ik er nog even bijvertellen dat het in 95% van de vissers wel goed verloopt,
en dat het meestal wel mensen zijn met voldoende begrip die bij ons vissen,

Lily
Gebruikersavatar
Pier Boomstra
Berichten: 23
Lid geworden op: 03-02-2004 21:53
Locatie: zwolle
Contacteer:

23-02-2005 17:35

Mijne Heren en dame,

Nu wordt naar mijn mening goede discussie gevoerd zonder mensen te tackelen.
Peter Otte had het over vroeger waren er geen commercieele wateren, ik zou het niet weten, maar door meer bladen, internet en iedereen die naar Frankrijk wil is de commercie hier bovenop gedoken.
Kijk maar eens naar de oude optonic wat is er nu allemaal wel niet te krijgen. Om dit terug te dringen dan moet een soort DonQuichote zijn want volgens mij is dit vechten tegen de bierkaai.
Er is vorig jaar een enquette geweest die de beheerders van de commercieele wateren zelf moesten invullen, dat werkt volgens mij niet, want je gaat niet over je eigen water zeggen dat je het niet goed doet.
Ik denk dan ook dat de vissers dit zelf moeten doen en dan dit rapporteren bij de KSN,CAMOU of iets dergelijks, en dit dan publiceren.

Is een goede visstandbeheer niet bij wet te regelen? Net zo als er nu bij varkensboeren gaat??

Even nog terugkomend op eerdere gedane posting van mijn kant ik ben niet naar een commercieel water gegaan omdat daar dikke vis zou zitten, maar om andere redenen. Want mensen die mij kennen weten dat ik net zo blij ben met een kleine vis als met een grote.

En Klaas je schreef rot op met je veiligheid mijn insziens te gechargeert, maar ik heb het idee dat als er bij jou over dit soort wateren gaan beginnen dat bij jou de haren recht overeind gaan staan. En dat heb ik bij mensen die geen begrip voor bepaalde situaties kunnen opbrengen, jij weet niet wat mij is overkomen. Misschien dat ik dat nog eens in een pb-tje ga uitleggen en wie weet heb jij nog tips voor mij.

En daar wou ik het bij laten voor dit moment.
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

23-02-2005 18:45

Beste Pier,

Ervaar elke suggestie als positief, is helaas zo dat ook karpervissers als doorsnee van de bevolking niet staan te trappelen als ze iets extra moeten doen. Noem zomaar terugvangsten melden van spiegels waar van men weet dat er een spiegelkarper project loopt. Ervaringen melden over een Commercieel water, deze vraag levert tot nog toe weinig respons op. 500 van dergelijke waters alleen al in Frankrijk zou om een beetje beeld te moeten geven als het om een goed visstandbeheer gaat, een veelfout aan reacties moeten geven, wil je er enige waarde aan hechten. Als het niveau van de beheerders al vrij laag is (bleek uit de enquête) hoe is het dan van de doorsnee karpervisser?Als ik hier lucht van had als beheerder wist ik het wel, vertelde in geuren en kleuren aan al mijn klanten hoe goed ik het deed met mijn beheer. Was het maar zo gemakkelijk er zijn vele voorstellen over tafel gegaan. De enquête is het enige wat een redelijk beeld geeft van de situatie, hoe beperkt ook als je naar de hoeveelheid terug meldingen kijkt.

Bij wet iets regelen, is grens overschrijdend dat vissen van ons. Duitse wetgeving als ik naar het karpervissen kijk is heel anders geregeld dan hier (koppen in slaan van de vis). De neuzen dezelfde kant op krijgen zie ik niet in Europa snel gebeuren.

MVG,
Peter
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

23-02-2005 23:04

Lily,

Je hebt pb! :wink:

groetjes Benny
jan van kranenburg

24-02-2005 01:14

Lily,

Heb niks tegen je of tegen de "Snoekbaars".
Ken 't water niet; mag dus geen oordeel vellen.

Neem graag van je aan dat 't vrijwel altijd goed gaat.

Maar (however), het verkopen van alcohol-houdende dranken, heb je zelf in de hand.

Ben 't volledig met je oneens dat je de verantwoording bij de vissers legt.
Wij kennen toch 't spreekwoord "kat op het spek binden"?

No offense , Lily.

Hoop ooit eens bij je te kunnen vissen,

mvg

Jan
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

24-02-2005 07:10

Ik hoor het wel Pier.



MVG

Klaas
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

24-02-2005 19:37

Ik heb n kat en die laat zich echt niet op n stuk spek binden ( lol)


Maar Jan zoals n paar blz eerder heb ik ook deze zelfde mening.


Gr :P
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

25-02-2005 04:24

Lilly,

je hebt een p.b.

Vriendelijke groeten
ed
Pieter de Jongh

25-02-2005 21:21

Hoi jan en andere,

vroeguh namen we gewoon zelf bier mee, en zetten we het op een zuipen.
Maar soms duurt het wat lang om te beseffen dat het niet(meer) kan.
Dus in mijn ogen word het tijd (in) NL tijd dat we de verantwoording eens bij ons zelf (mezelf) gaan leggen ipv altijd maar maar een of andere instantie te wijzen.
Dus als ik een gelegenheid zie, dan word ik ook een dief, drugsgebruiker ed.
Nee, "de mtspij dat zijn wij" vind ik nog altijd een ijzersterke slogan.
Misschien ben jij nog van de generatie dat je er voor hebt moeten vechten om zover te komen dat je in een soc. maatschappij leefde.
Maar inmiddels is dat ook wel bewezen dat het niet utopia is.
Wat wel?
Dat is voor ieder persoonlijk.

No hard feelings
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

25-02-2005 22:51

Hoi Lilly,
Ik lees uit je antwoorden dat jullie op het gebeid van regulering en contole bezig zijn om geen excessen te krijgen binnen de vereniging. Dat is een prima zaak, wel vind ik het lastig dat je zegt dat je niet verantwoordelijk bent voor de gedragingen van mensen, ik vind dit ook behoorlijk zwart wit en klopt volgens nederlandse normen op juridisch vlak ook niet. Hoe dit juridisch is geregeld in Belgie weet ik niet, binnen de nerderlandse grenzen zou de snoekbaars wel verantwoordelijk zijn voor het alcoholgebruik van hun leden (conform drank en horecawet).
Als je het uit nederlands juridisch oogpunt bekijkt heeft Jan dus voor een deel gelijk alleen vindt ik ook zijn visie te zwart-wit gezien. Ben heel beniwued hoe je hier tegeover staat en hoe dit geregld is in Belgie.

Hoi Jan,
Mag ik uit je woorden opmaken dat personen geen verantwoording meer hebben voor zichzelf en iedere ondernemer zich hieraan aan dient te passen door zaken af te gaan schaffen?

Ik heb hier een aantal tabbladen terug al eens op gereageerd en vindt zeker dat eigen verantwoording in deze ook een grote rol speelt.

Met vriendelijke groet,
Peter
Laatst gewijzigd door peter postema op 25-02-2005 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
It's not who you are, it's who you know.