Het mysterie ontrafeld


Pascal Scauflaire
Berichten: 147
Lid geworden op: 23-12-2003 01:00
Locatie: Montzen

06-01-2005 08:46

"Het mysterie ontrafeld" zo heet het tweede deel van "Door de ogen van de karper".

Hier zouden alle mysteries worden bloodgelegd.
Rigs die niet werken en rigs die onfeilbaar zouden zijn.

Ik heb deel 1 van "Door deogen van de karper" en part one en two van de reeks van Korda " Underwater".

Mijn vraag is, is de tweede DVD van De Jong echt de moeite waard?
Over welke rigs heeft hij het?

Bedankt voor jullie reacties.
Pascal
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

06-01-2005 09:43

De DVD vind ikzelf iets beter dan de 1e, maar voldeed wederom niet aan mijn verwachtingen.
Ik miste het technische gedeelte over de rigs. Er werden op het laatst diverse rigs in het water gegooid, zodat je kon zien hoe de rig er onder water uitzag, maar meer ook niet.
Bij iedere rig werd verteld dat ie er veel mee gevangen had, maar je zag hem niet de rigs inzetten tijdens de beelden waar de karpers assden.

Je kon ook niet zien met wat voor rig hij de vissen haakte, hij sprak alleen over een lange onderlijn en een kortere ondewrlijn...
Ach, het was aardig, maar er was veel meer uit te halen!
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

06-01-2005 10:04

Hij had een hoop "befaamde" rigs in ieder geval. Deze persoon heeft naar mijn bescheiden mening te weinig kennis van de rigs om er een goed verhaal over te vertellen.. Beetje simpel commentaar.

Daarentegen waren de onderwater opnames om van te smullen. En die kreeft was ook erg grappig.. whaaahaa! Eigenlijk was dat het leukste van de hele DVD!

Martin
vandaele tom
Berichten: 24
Lid geworden op: 20-10-2004 16:03

06-01-2005 12:21

weet er iemand welk water hij beviste in belgie
er is indd weinig "nieuws"verteld maar mooie beelden daar niet van
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

06-01-2005 13:04

Die kreeft was idd lachen man!

En tsja...... als je zag hoe die man zijn tentje uitkwam tijdens een run ...... dan dacht ik wel ff :o :o :o :o

De karpers in een innige omhelzing voor de foto, weg slijmlaag en bescherming ....... hello ziektes .....

Dus ook ik was niet erg onder de indruk .........
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Pascal Scauflaire
Berichten: 147
Lid geworden op: 23-12-2003 01:00
Locatie: Montzen

06-01-2005 13:34

Dus dan maar liever niet het tweede deel bestellen.

Misschien eerder Part Three van Korda.
Naar het schijnt moet die echt prachtig zijn.

Mvg
Pascal
mark res
Berichten: 134
Lid geworden op: 30-05-2004 20:04
Locatie: Castricum

06-01-2005 19:53

Laat ik voorop stellen dat ik alleen het eerstse deel gezien heb maar kan me daarom wel wat bij het 2e deel voorstellen.
Zelden zo een saaie dvd gezien,heb hem 1 x bekeken en zat tijdens de film constant te denken dat het nu wel zou moeten gaan gebeuren,maar nee niks intressants gezien.
Ik heb uit de posting van verschillende mensen begrepen dat er in de 2e film wel te zien is dat er met een bepaalde rig met bijv een snowman aas aanbieding een moeilijk vangbare karper wel wordt gevangen.
In mijn ogen wil dit nog steeds niets zeggen over de vangbaarheid van de snowman of de rig.
Wanneer er maar vaak genoeg gevist is met deze snowman aanbieding zullen karpers in mijn ogen extra snel gedresseerd raken op deze aanbieding,omdat de karpers deze aanbieding sneller zullen herkennen.
Ik heb een aantal jaren geleden eens een seizoen gevist op een super dressuurput met erg veel karpers er in.
Hier heb ik verschillende dressuur doorbrekende rigs uit geprobeerd,
met als resultaat dat ik eerder minder ging vangen dan dat ik meer ging vangen.
Heeft mischien ook aan de helderheid van het water gelegen,en de grote van karpers.
Wat ik hier mee zeggen wil dat er niets te ontrafelen valt,op het ene water aast een karper anders (gretiger) dan op het andere water en dan zijn er ook nog de faktoren als bodem gesteldheid hederheid, diepte, tijd van het jaar,weersomstandigheden van invloed op het aas gedrag van de karper,en dit is maar gelukkig ook want dit houdt me hobby juist spannend.
Daarom raad ik iedereen aan die iets wil op steken van de dvd deze niet te kopen.
Nu zullen er wel weer mensen komen die zeggen dat het makkelijk is om iets van iemand af te kraken,maar dan had je de titel van de dvd maar anders moeten noemen.
Wanneer de makers van de dvd voor een iets minder zelf ingenomen titel hadden gekozen,had ik ook nooit gereageerd op dit onderwerp
Groetjes Mark
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

06-01-2005 21:44

Mark
Ik ben het niet met je eens dat je oproept tot het niet kopen van de DVD.
Dat klink misschien raar omdat als er iemand hard was in zijn uitspraken over deel 1dan was ik het wel. Al vond ikzelf dat mijn uitspraken over dat deel gerechtvaardigd waren en met een humor geschreven Deel twee vind ik van een goede kwaliteit (op een paar opmerkingen na maar die heb ik al eens vermeld) alleen moet je de titel niet zo zwaar nemen. Zelf vind ik dat als je goed oplet tijdens de film je er toch veel bruikbare dingen op voor je eigen visserij van kan gebruiken. Ik zal er niet teveel op ingaan want ik weet dat een vriend van mij er een artikel aan gewijd heeft. De makers van de DVD zullen ook nu weer wat geleerd hebben en de punten die in deel twee minder waren voor deel drie? (en ik hoop dat die komt) verbeteren. Ik kan mij ook niet voorstellen dat er vissers zijn die deel twee helemaal niets vinden en verkondigen dat de Korda DVD beter is. Maar let op dat is mijn mening voordat ik weer een paar boze Korda liefhebbers op mijn nek krijg!!
mijn conclusie is dus Ronald gewoon doorgaan met de DVD serie!!
gr. Piet
Math Mingels
Berichten: 30
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Maastricht
Contacteer:

06-01-2005 23:25

ik heb deel 2 van beet

ik moet zeggen vindt het zeer zwaar tegenvallen.
een enorm lang lul verhaal en weinig nieuwe dingen.
ik krijg van de week deel 3 van korda en deze schijnt dus nog beter te zijn dan deel 1 en 2 van korda dus ik ben benieuwd.


mvg

math mingels
mark res
Berichten: 134
Lid geworden op: 30-05-2004 20:04
Locatie: Castricum

07-01-2005 10:24

Piet
Ik weet niet meer hoeveel de dvd gekost heeft maar volgens mij was deze niet goedkoop.
Het zijn nu juist de jongere beginnende vissers met vaak minder geld die zo een dvd kopen,omdat ze er nog wat van denken te kunnen leren.
In het blad de karper werd er geadverteerd met sensationele onderwaterbeelden,en dit schept hoge verwachtingen.
Wanneer deze verwachtingen ook maar niet een klein beetje uit blijken te komen voel ik me bekocht.
Dan is het mijn,s inziens niet meer dan redelijk dat je mensen ook mag adviseren deze dvd niet te kopen.
Ik heb het nu wel over deel 1,heb al gezegd dat ik me alleen wat kan voorstellen bij deel 2,en zal iedereen aan raden in ieder geval geen coclusie,s uit te de vertoonde beelden te trekken.
Trouwens adviseren is niet het zelfde als oproepen Piet.
Ik begin ook een beetje te proefen uit je reakties dat je spijt hebt van je vorige harde kritiek op de dvd en het op deze manier probeert goed te maken,door het nu in eens voor de makers van de dvd op te nemen.
Groetjes Mark
Gebruikersavatar
martijn v manen
Berichten: 155
Lid geworden op: 06-01-2005 18:37
Locatie: hoogkarspel
Contacteer:

07-01-2005 10:39

Deel 1 bevat best aardige beelden, maar die tijgernoten-bereiding op een tafel met camouflage tafelkleed vind ik echt van diepe droevenis getuigen. Het spreekt mij in ieder geval niet aan....

Ik heb deel 2 van de week ook gezien en ,behalve dat het gewoon erg gaaf is om te zien hoe vissen azen, vind ik het voor de rest een aanfluiting. Die kreeftactie was wèl geweldig overigens. Maar om er nou een heuse professor-in-de-karper bij te halen voor het overige onnozele commentaar, tsja je moet het maar willen horen.

Ik heb er in ieder geval geen geld voor neergeteld, ben lekker met mijn eigen onderwatercamera project bezig. Woon alleen niet aan een kraakheldere plas en ik moet wèl gewoon elke dag naar mijn werk dus zal wel even gaan duren voordat ik de filmpjes op mijn site kan plaatsen.

Korda DVD's zien er een stuk interessanter uit, maar ik vernam een gerucht dat er een stukje nepperij aan te pas kwam. Kan ik natuurlijk niet bevestigen, misschien weet iemand hier meer over?
Laatst gewijzigd door martijn v manen op 07-01-2005 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
er zwemt een karper in mijn hoofd
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

07-01-2005 10:48

Piet,

Feit is gewoon dat die DVD van Ronald gewoon beter zou kunnen.. dat jij in het KSN boekje harde kritiek had op Deel 1 is je niet in dank afgenomen hoorde ik in de wandelgangen...

Persoonlijk vind ik het toch wat commercieel uitgebuit... waarom...
Deel 1 is in de winter snel afgeraffeld opgenomen om op de beurs te kunnen verkopen met als gevolg vele rare zaken erin zoals door jou al aangehaald in KSN RL.

Dan verwacht je toch iets meer van deel 2.. mensen mochten input aanleveren voor te testen zaken.. ik kan me niet voorstellen dat er zo weinig mee is gedaan..
Wacht dan gewoon een jaar extra.. test verschillende zaken.. en maak een DVD die echt top is!
Hij heeft unieke mogelijkheden.. met goede input moet er toch iets meer relevants uit te halen zijn!
Neem de tijd.. test verschillende rigs in alle omstandigheden, gebruik verschillende voerpatronen, verschillende taktieken.. etc. etc. en maak er een goede gestructureerde DVD van die zijn weerga niet kent.. want er is echt veel meer uit te halen als nu gedaan is..

Natuurlijk blijft het heerlijk om naar de onderwater beelden te kijken en je steekt er altijd wat van op.. we mogen blij zijn dat Ronald het initiatief heeft genomen zodat wij deze unieke beelden kunnen bekijken.

Ik hoop dus ook dat hij wel doorgaat met die serie.. maar er langer de tijd voor neemt. En meer dingen gaat testen...

Ps.. de Korda DVD 3 op Blue Pool is echt goed!
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Pascal Scauflaire
Berichten: 147
Lid geworden op: 23-12-2003 01:00
Locatie: Montzen

07-01-2005 11:15

Ik ben het volledig met jullie eens.

Ik was echt ontgoocheld toen ik deel 1 gezien had.
De beelden waren goed maar dat was ook alles.
Ik had verschillende keren de indruk dat die man niet eens wist waarmee hij bezig was. En een heel zwak kommentaar. En dan die twee korte stukken op het einde van de DVD om hem vol te krijgen. Wat droevig.

Ik heb gisteren nog eens naar de reeks van Korda gekeken ( Underwater 1 en 2). Echt aan te raden.
Jammer dat het water soms zo troebel was, maar dat geeft niet. Prima uitleg en heel technisch als je het Engels machtig bent. Dat Fairbrass nu veel zeelten vangt is voor mij geen enkel probleem.

Ik heb er in ieder geval verschillende dingen uit geleerd en het heeft me de aanzet gegeven het misschien eens anders aan te pakken. Namelijk heel heel diskreet. Ik vond het indrukwekkend hoe vaak de vissen het haakaas gewoon lieten liggen. Dus zal ik in de toekomst ook maar heel zelden meer een pop-up gebruiken. Ik had trouwens al de ervaring in Frankrijk dat het aas op de bodem veel eerder werd genomen.

Kan iemand me een breed overzicht van de Korda Deel 3 geven?
Naar het schijnt moet die echt goed gelukt zijn. Ik zou graag weten waarom.

Beste groetjes
Pascal
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

07-01-2005 11:17

Hmm

Natuurlijk had de DVD beter gekund, geen twijfel over mogelijk MAAR neemt niet weg dat de mannen er veel tijd en energie in hebben zitten dus zijn al te harde kritieken wellicht niet passend hier.

Alleen de vraag hoe maak je een DVD beter? Wat zouden jullie willen zien? De Korda DVD's zitten tijdsvolgordelijk niet helemaal correct in elkaar, maar om nu meteen van trucage te spreken? Ik heb ook een DVD van iemand die staat te spodden in Belgie/luxemburg ..... je hoort een run en het commentaar luidt dan ook het is onwaarschijnlijk alweer? ..... maar als je dan eens kritisch kijkt klopt het aantal hengels niet meer die op de rodpod liggen ....... tsja.

Kritiek leveren is altijd erg makkelijk en moet ook om uiteindelijk de juiste resultaten te krijgen, alleen moet het wel eerlijke kritiek zijn. Dus niet schoppen om te schoppen.

Martijn, als jij iets verder vordert met je projectje zul ook jij merken dat de dingen waar jij lyrisch over bent, voor andere mensen niets aan is. Het niet bijzonder genoeg is etc etc etc etc.

Laten we idd gewoon genieten van het ten toon gespreide en het verder met een korreltje zout nemen. Net als we doen met de adviezen en soms "waarheden" hier doen.

Groet Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
martijn v manen
Berichten: 155
Lid geworden op: 06-01-2005 18:37
Locatie: hoogkarspel
Contacteer:

07-01-2005 11:26

Ik vind de beelden echt reuze interessant, en we hebben het inderdaad aan deze lui te danken dat we nu een kijkje onder de waterspiegel kunnen nemen. Alleen de aankleding van die film.....

Enne...mijn projectje daar zit niemand op te wachten. Wat dat betreft valt Ronald nog even niet te evenaren.

Ik denk wel dat Bertil een statement maakt door te zeggen dat er veel meer uit te halen had geweest. Misschien een idee voor bijv. de KSN? Een samenwerkingsproject ofzo?

Er is echt niets aan...iedereen kan een camera onder water hangen en er wat voer voor gooien. Het is alleen zo jammer dat het tot op heden beperkt blijft tot Korda en Ronald.

Neemt niet weg: de beelden zijn een aanwinst voor ons allemaal. Dat ben ik ten zeerste met jullie eens. Ik kijk ook reikhalzend uit naar die Korda deel 3

Groeten!
er zwemt een karper in mijn hoofd
Jack klein
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-09-2004 14:32
Locatie: Amstelveen

07-01-2005 11:45

Je moet hem inderdaad niet kopen om er iets van op te steken, maar de onderwaterbeelden vind ik persoonlijk wel heel erg mooi.

Ik kam hem niet vergelijken met de dvd's van korda omdat ik die niet gezien heb , maar in vergelijking met deel 1 is het er wel iets op vooruit gegaan.

Als je er wijzer van wilt worden hoef je hem waarschijnlijk dus niet te kopen , maar als je er € 19,95 voor over hebt om te genieten van fraaie onderwaterbeelden is hij well de moeite waard.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

07-01-2005 12:56

Mark
Ik probeer absoluut niet terug te komen op mijn harde uitspraken! Mijn harde kritiek uit de Karper sta ik nog volledig achter. Maar deel twee heeft toch intressanten stukken die ik aanvullend met mijn eigen waarnemingen goed kon gebruiken voor mijn visserij. Tuurlijk kan ook deze versie beter daarover heb ik ook een paar weken geleden een stukje op de site gezet. In dat stuk heb ik opbouwende kritiek gehad over diverse stukken in de DVD. Natuurlijk werd ook dat mij weer niet in dank afgenomen maar daar heb ik niets mee, het is gewoon wel een feit dat het beter kan. Dus geef ik ze graag die kans want er zijn niet veel vissers die hun kop uitsteken om zo'n DVD te maken.
Ik heb niets commecieel te maken met wie dan ook die de DVD hebben uitgebracht ook niet met de Beet. Na mijn Harde kritiek ben ik zelfs door de redactie van de Beet in de "koelkast" gezet (omdat volgens hun het stuk te persoonlijk was) en mocht verlopig niet meer voor de Beet schrijven. Ik heb toen zelf mijn conclusie getrokken en mijn medewerking met de Beet en Karper beeindigt om altijd voor mijn mening uit te kunnen blijven komen! Dus waarom zou ik dat nu dan nog willen afzwakken. Vanaf februari zullen mijn artikelen verschijnen in het blad "De Karperwereld". heb nu even geen tijd meer maar zal hier later nog op terug komen!
Gr. Piet
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

07-01-2005 15:42

Terug komend
Zoals beloofd zou ik nog even terug komen op de DVD: toch dan maar een paar punten van opbouwende kritiek.
de redactie liet een gouden kans liggen om ons het verschil te laten zien tussen twee totaal verschillende rig's bij de Houdini vis. Je zag dat hij een lange soepele rig moeiteloos naar buiten werkte. Dan had ik graag het verschil willen zien hoe dat zich afspeefde als er een extreem kort rigje was gebruikt met een lange hair van wel 6 cm in combinatie met zwaar lood.
Wat jammer was dat er op een klein water ergens in Belgie in mijn ogen totaal overbodig met een superskipod werdt gevist. Slecht voorbeeld voor de jeugdige karpervissers. Heb ik al eens op een topic gezegd.
Wat ik ook jammer vond was dat het wegen van de vissen niet echt duidelijk gebeurde. Normaal hang je eerst je zak aan de klok en zet je hem op nul. Vervolgens hang je hem dan zonder er nog eens water op te gooien (doe dat voor het op nul zetten) aan de weegklok! En niet volgens mij andersom, dus eerst de vis op de mat en dan een emmer water er over heen dan compleet met water en een zeer lompe weegzak ophangen aan de klok. Vervolgens werd er een beetje afgehaald van het gewicht!! Een volle emmer water en een Cipro mat volgens mij een beetje zwaarder dan "een beetje"
Het zal gerust wel anders zijn geweest zoals ik hier beschrijf, maar ik zag het zo!!
Dus toch weer een beetje opbouwende kritiek en ik hoop dat dit soort onduidelijkheden weer een stuk minder zouden zijn in Deel 3. Want ik weet zelf hoe moeilijk het is om een goede DVD te maken!
Gr Piet
ps Wat ik graag zou willen weten of die kreeft Ronald echt beet of dat het bij het script hoorde, ik vond het erg grappig. Als het gespeeld was dan heeft de man "talent".
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

07-01-2005 16:00

Piet,

Op zich ben ik een groot voorstander van opbouwende kritiek, het wegen was idd ook een minder doordacht iets. Alleen die van de rodpod vind ik persoonlijk niet echt handig om te roepen. Dat lijkt m.i. een beetje op schoppen om te schoppen, want wat is er in hemelsnaam TEGEN zo'n rodpod? Moeten ze dan voor ieder watertje een andere rodpod hebben. Het lijkt mij iig als een aan zijn oren erbij gesleepte kritiek wat jij niet nodig hebt.

Nogmaals ik ben niet onder de indruk van de DVD, maar vind wel dat ze e.e.a. op zijn minst laten zien en bespreekbaar maken.

Groet Marc

P.S. Als die kreeft gespeeld was dan heeft er iemand recht op een andere carriere. Het geziecht wat hij wist te trekken sprak boekdelen ..... pijn! Het meest grappige eraan vond ik nog wel dat de andere 2 er schaapachtig bij zaten te lachen en niet even een helpende hand boden.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

07-01-2005 18:02

Mark
De Rodpod erbij halen was absoluut niet om te schoppen. Ik vind persoonlijk dat als dit soort rodpods gebruikt worden in DVD's dat de jeugd gaat denken dat dit normaal is op elk water, net zoals het uitroeien van lijnen en het gebruik van bijv. gevlochten lijnen op plekken waar dit totaal niet nodig is. Ik maak dit bijna dagelijks mee in de winkel dat juist de jeugd door video's/dvd of een artikel naar dit soort artikelen vraagt.
Ja ik vind wel degelijk dat je de rodrod moet gebruiken waarvoor hij nodig is: bijvoorbeeld om over een wierbed te vissen of in een rivier om zo ver mogelijk je lijnen uit het water te houden i.v.m. stroming. Op het moment dat je dan in een cultuurwater(tje) gaat zitten vind ik dit soort rodpods onmogelijke dingen en totaal overbodig. 2 steuntjes in de grond en klaar is Kees! De jeugd kan zijn centen beter uitgeven aan artikelen die ze wel echt nodig hebben en dus niet een groot gedeelte van hun geld gaan besteden aan een of andere rodpod.

Heb je trouwens gezien hoe hoog die hengels stonden en hoe een moeite het kleine vrouwtje had om de hengels die op borsthoogte stonden uit de rodpod te krijgen? Dus wat ik, persoonlijk, zou doen in zo'n in zo'n DVD is de mensen wijzen op verschillende manieren van je hengels opstellen.

Vriendelijke groet,
Piet.
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

07-01-2005 18:17

Ik vond deel 2 net zo 'lovely' dan deel 1. :wink:
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

07-01-2005 18:21

Beste collega vissers...

Mijn persoonlijke visie op de dvd is dat ik net als vele andere boarders de beelden onderwater fascinerend vind. Daarin tegen moet ik ook bekennen dat wanneer je de dvd kritisch bekijkt hij inderdaad stokt op een aantal punten.

Andere kant van het verhaal..

Het blijft voor mij toch desondanks een leerzame dvd omdat ik altijd aan het filosiveren ben hoe het gedrag van de karper er onder water uitziet.

Maar ook dit is natuurlijk per water verschillend!!!
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

07-01-2005 19:13

Piet,

Ondanks de lichte verbastering van mijn naam neem ik aan dat je mij bedoeld :wink:

ALS de DVD over het gebruik van een rodpod zou gaan ga ik mee in je stelling, alleen gaat daar de DVD niet over.

Ik snap dat jij ideeen hebt over een DVD, maar er is zoiets als een doelstelling. Als je alle onderwerpen aan de orde zou moeten stellen dan heb je niet genoeg aan de beschikbare 9 GB die 1 DVD rijk is. Dan gaan we praten over een serie waar we van te voren van aangeven wat wel en wat niet en op welke DVD. Daarom vind ik het een ietwat zwakker argument van jou.

Ik snap je stelling wel hoor, begrijp me goed alleen is het jouw mening betreffende rodpod gebruik en geen echt goed argument om de DVD af te kraken.

Ik als armlastige "startende" visser heb nog geen rodpod. Ik heb absoluut geen werk voor zo'n rodpod dus koop ik er ook geen. Maar mocht ik er 1 nodig hebben en maar geld voor 1 dan kocht ik hem wel en gebruikte ik hem overal waar ik een rodpod wilde gebruiken.

Dat iets "overdreven" is wil niet zeggen dat het verkeerd is toch?

Groet Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

08-01-2005 03:47

Hey Hey,

voor mij was het mijn 'onderwater-ontmaagding' en ga idd akkoord dat er veel meer mogelijkheden zijn als dat wat zij er uit hebben gehaald. Absoluut op rigtechnisch vlak (Piet, geen zin om zelf...?). Ook dat erop bepaalde momenten aardig wat scheef zit. Zeker voor zulke film die, door het grote aantal mensen wat hem ongetwijfeld bekijkt, toch een voorbeeldfunctie heeft. Zo hadden ze er tenminste op mogen letten om de vissen op een degelijke manier vast te houden tijdens het fotograferen. Overigens, wil iemand me ook eens uitleggen hoe een 20m fluorcarbon voorslag ervoor zorgt dat ik een vis altijd in de onderlip haak?

Alleen maar slecht? Uiteraard niet, vond het prachtige beelden. Vond ook de productie er zeer 'smooth' uitzien. En, als je zelf je grijze cellen eens gebruikt ipv alleen het voorgekauwde op te slurpen, ook nog best leerzaam. Zo moet ik zeggen dat ik de visuele prikkel tijdens het azen toch onderschat heb. Vond het opvallend hoe snel de vis een snowman opslokte, terwijl er op bodemaas toch eerst heel wat ander voer naar binnengewerkt werd en de haakboillie pas als hij er 'toevallig' net boven hing.

Marc,
overdreven is daarom misschien niet verkeerd, maar op een water met wat hengeldruk kost je die manier van vissen(hengels in lanceerstand en rig op 40 m uit de kant) gegarandeerd vissen. En, misschien kwestie van persoonlijke smaak, het ziet gewoon niet uit.

Mvg, Rob.
C' est la pêche, quoi.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

08-01-2005 07:45

Marc
Sorry van de kleine verbastering! geloof me ik wil absoluut niet schoppen en zeuren over een rodpod. Het gaat erom dat ik juist vind dat er al heel wat verbeterd is na de eerste DVD. Ik hoop juist dat hij doorgaat met een volgende want ik heb deel twee gekocht en die heb ik al meer dan tien keer gezien. Iedere keer zie ik weer wat nieuws, waar het mij omgaat is dat bij een eventueel deel drie kunnen ze die punten dan weer verbeteren. Dus nu voor de laatste maal "niet schoppen, maar opbouwende kritiek" Kijk goed naar de beelden, hoe vissen het aas opnemen enz. trek hieruit je eigen conclusie en je zal zien dat je er voordeel uit kan halen.

Rob
Een DVD die over rig's zou gaan is misschien wel een optie voor PB, alleen zou dat op een heel andere manier moeten zijn dan de DVD van Ronald. Hij is met de onderwater beelden begonnen en dan zouden wij alleen na apen en dat willen wij niet.
gr Piet