Ouderen Viskampen


Plaats reactie

Zou jij meegaan met een KSN kamp voor 18 plussers?

Ja Leuk!!
30
71%
Nee, Ik vis liever alleen in Frankrijk.
6
14%
Weet ik nog niet.
6
14%
 
Totaal aantal stemmen: 42
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

03-01-2005 12:17

Mensen,

Iedereen is wel bekend van de jeugd viskampen naar oa Frankrijk etc..
Nu hoorde ik via via. dat er bij de KSN een voorstel is ingediend om eens te kijken naar een mogelijkheid om eens een kamp te organiseren voor ouderen. (dit is niet officieel door de KSN vertelt) nu heb ik er zelf veel interesse voor. en ik vroeg me af of er meerdere mensen ervoor zijn om ook eens met een soort kamp mee te gaan naar frankrijk of belgie?

ikzelf ben niet een ervaren visser op groot en onbekend water dus dit zou voor mij een leuke en leerzame manier om een keer naar frankrijk te gaan..

Dit topic is misschien ook wel handig voor de KSN om te zien of er animo voor is en hopelijk dat ze voor dit jaar of voor volgend jaar eens een kamp willen organiseren.

Dus vul even de Poll in..
Jelle Bijker
Berichten: 51
Lid geworden op: 24-09-2004 16:40
Locatie: Zuidhorn (Groningen)

03-01-2005 12:21

ik heb misschien wel intresse, maar niet per definitie voor frankrijk.

ik ben namelijk van huis uit penvisser, en ga dit jaar ook voorzichtigjes aan ook wat statisch erbij doen.
moet op dat vlak nog veel leren, en daarlijkt zo'n kamp me misschien best een goed middel voor.

hierom heb ik gereageerd met "weet ik nog niet"
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

03-01-2005 12:52

Remko,

Op de laatste ALV van de KSN is inderdaad een voorstel ingediend om eens een viskamp voor senioren te organiseren, maar dat betrof echt oudere vissers, zeg 55+??? Omdat de aanvrager zelf niet aanwezig was, is er verder niet op doorgegaan alleen heeft Aart (wie anders?) aangegeven dit te gaan organiseren. Hoe en wanneer is nog even afwachten, alleen ben ik bang dat jij met je 24 jaar aan de jonge kant bent :lol:

Groeten,

Mark
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

03-01-2005 12:55

Hoezo Mark?

Misschien hebben die ouwetjes nog wat hulp nodig zeg maar gewoon begeleiding :lol:

Groetjes Rene
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

03-01-2005 12:57

snorretje opplakken en een wandelstok doen wonderen :P

ik hoop gewoon dat het ooit een keer erdoor zal komen.. zoals Jelle hierboven zou niet met een jeugdkamp mee kunnen en ook niet met een 55+ kamp.. en valt dus net als mij een beetje buiten de boot.. ik heb zelf vroeger ook veel gevist maar toen waren er geen kampen.. en sinds ik actief ben op dit forum ben ik al te oud om met een kamp mee te gaan.

en aangezien het mij heel leerzaam lijkt hoop ik dat de ksn toch eens wil overwegen om een kamp voor 18-55 organiseren
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

03-01-2005 13:00

Remko,

Het was een voorstel van Jan van Kranenburg, volgens mij heeft hij Aart duidelijk uitgelegd wat zijn bedoeling was. Het staat jou ook vrij een dergelijk voorstel te doen, op 19 maart is er weer een ledenvergadering.

Groeten,

Mark
Vincent Davies
Berichten: 71
Lid geworden op: 01-10-2004 15:21
Locatie: zuid holland

03-01-2005 13:32

Jongens.

Ik ben 48 een ik weet toch niet alles??
Jullie twintigers kan mij heeeel veeel leren.

Mv Vis Gr

Steve
Mickey Mousers are OK
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

03-01-2005 14:18

Mark,

Is een dergelijk voorstel niet door een (R-)CBB te onderzoeken wat voor animo daarvoor is?
Ik hoor vaker dit soort geluiden, dat er een grote vraag is bij een Viskamp in Frankrijk, al dan niet georganiseerd door de KSN.

Als er zoveel vraag is...
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

03-01-2005 15:04

Marijn,

Als iemand zich aanbiedt om het te onderzoeken/organiseren, en er is veel animo, wie zijn wij dan om dat tegen te houden? Wel moeten er praktische zaken uitgezocht worden, zoals wanneer (tegelijk met jeugdkamp lijkt me niet handig), waarheen, wie bieden zich aan als begeleiders, etc.

Groeten,

Mark
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

03-01-2005 15:44

ik denk dat er met dit topic wel een indicatie zal komen of er animo is of niet..

de praktische zaken zullen inderdaad uit moeten gezocht worden. ikzelf zie me daar niet een geschikt persoon voor (met betreft de visserij) maar wel op organisatie niveau. dus ik wil me wel aanstellen om de correspondentie en evt mensen te werven.
jan van kranenburg

03-01-2005 16:19

Opmerking van Rene is dan humoristisch bedoeld, neem ik aan, maar
is in feite zo gek nog niet.

Vraag over "seniorenkamp" kwam idd van mij af, en in tegenstelling tot wat Mark Noorman denkt, heb ik op de vraag van Aart om met voorstellen te komen eerlijk gezegd nog geen antwoord gegeven.
Sorry, Aart!

Waarom niet? Simpelweg omdat ik de mogelijkheden onvoldoende ken, en vooral ook omdat mijn lijf de ene dag meer kan dan de andere dag, en het dus moeilijk is afspraken op termijn te maken.

Globaal denk ik aan:

Afstand; niet te ver
Slaapgelegenheid in normale bedden; geen tentje.
Normale huishoudelijke voorzieningen; keuken-douche-toilet etc.
Afstand tot het water max 100 meter, anders haal ik 't water niet met mijn spullen. Voel je 'm, Rene?
Winkel-voorzieningen in de nabije omgeving.

Bij voorkeur eigen vervoer.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

03-01-2005 20:47

Dan zou het dus een van de vakantieparken moeten worden Jan, tenminste als je aan alle "eisen" zou willen voldoen. Maar om bijv. een centerparks huisje (noem maar iets) mooi te delen met een man of 8 is het kostentechnisch allemaal beter te verantwoorden puur voor te vissen. Op zich een leuk voorstel, maar niet voor mij weggelegd :wink: (Ben nog maar een broekkie)
mvg

Bart van den Hurk
jan van kranenburg

03-01-2005 21:09

Zelfs dat valt niet mee, Bart.
Was in oktober in de Weerterbergen; huisje aan een zij-arm van de grote plas.
Prachtige sloot van zeker 15 meter breed grenzend aan de achtertuin.
Leek heel mooi, maar helaas maar ca 15 cm water!!

De grote plas bereiken was vrijwel niet te doen voor me.

Moet erbij zeggen dat ik mijn huisdieren meenam en dan is de keuze in Bungalows al beperkt.

Hou me aanbevolen voor tips.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

03-01-2005 21:58

Sh... Jan, :oops:
Was het niet vergeten hoor! Maar beloof je dat ik van de week mijn licht opsteek over waar ik het laatst met je over had.
Kost wel wat, maar komt in ieder geval jouw en mijn eisen ruimschoots tegemoet, ennuh géén karperput!"
Écht viswater..

Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

03-01-2005 23:06

Mark Noorman schreef:Marijn,

Als iemand zich aanbiedt om het te onderzoeken/organiseren, en er is veel animo, wie zijn wij dan om dat tegen te houden? Wel moeten er praktische zaken uitgezocht worden, zoals wanneer (tegelijk met jeugdkamp lijkt me niet handig), waarheen, wie bieden zich aan als begeleiders, etc.

Groeten,

Mark


Marijn en Mark,
denk ook zeker dat je rekening dient te houden met de hoeveelheid mensen die mee willen. Volgens mij zou er wel eens zoveel animo kunnen zijn dat je meerdere kampen in dient te plannen.

Hoe vindt je elke keer weer de begeleiders etc etc, mooi plan mar of dit praktish uitvoerbaar is geen idee. Natuurlijk kunnen de Rcbb`s uitzoeken voor elke regio wat het animo is onder hun leden maar de rcbb`s zijn helaas nog niet voor elke regio weggelegd.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

03-01-2005 23:35

Een aantal regio's houdt reeds Fish Inn's.

Zo ook de Regio rotterdam weer.

Intresse? Mail ff mer roterdam@karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
huub engelen
Berichten: 210
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: venlo
Contacteer:

04-01-2005 10:29

Hallo karpervissers


Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar(en veel vis).
Het lijkt mij een geweldig idee om met zo'n kamp mee te kunnen gaan.
Niet alleen voor de leeftijd maar ook ,en ik denk dat dit net ze belangrijk is de veiligheid die je hebt binnen een groep.
Lees steeds vaker over problemen wat mensen krijgen in frankrijk(overvallen enz.) en daarom denk ik dat in een groep vissen een stuk veiliger is als alleen.
Ook wat jan v. kranenburg zegt met betrekking tot behuizing(geen tent)en een makkelijk bereikbaar water is natuurlijk geweldig.
Ik denk dat iets oudere mensen ook wel graag naar franrijk willen gaan maar het idee om een week in een tent te zitten in "de middle of noware" alleen of mischien met 2 man lijkt hun natuurlijk niet de aantrekkelijkste manier om te gaan vissen(het sleuren van de visspullen naar de stek,in een tentje slapen,niet fantsoenlijk kunnen wassen en eten enz.)

Hopelijk word dit idee werkelijkheid in de toekomst

Met vriendelijke groeten

Huub Engelen ( de pen-engel )
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

04-01-2005 13:28

Jan,

Kijk bijvoorbeeld eens naar de Kempervennen in Valkenswaard (Centerparks), alle gewenste voorzieningen en ook nog mooi vissen met behoorlijke grote vissen.

Klein Vink in Arcen, ben er een paar jaar geleden nog geweest (2001), toen was er een paar jaar daarvoor sterfte geweest en is er nieuwe vis uitgezet. Hele mooie duitse spiegels. Ik weet niet wat ze nu wegen, maar de eerste hoge twintigers zullen er nu al wel bij zitten verwacht ik. Ook zullen er nog best wel wat vissen van het oude bestand zwemmen. Ben hier in totaal 3 keer op vakantie geweest met ouwelui en altijd heel leuk kunnen vissen en gevangen.

Weerterbergen is idd wat lastig, aangezien er geen huisjes aan het grote water liggen, maar er zit voldoende vis op, dat is zeker.

Dit is zo'n beetje wat er bij ons in de omgeving ligt. Natuurlijk geen wateren waar je een kwak dertigers of zelfs veertigers moet verwachten. Maar dat is volgens mij ook helemaal niet de bedoeling van "het kamp voor de oudjes". Gewoon leuk je vissen vangen, af en toe een mooie (grote) erbij en met veel plezier en comfort samen vissen. Dan ben je op de bovenste 2 wateren zeker aan het adres, waarbij ik zelf de kempervennen nog het mooiste water vind.
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

04-01-2005 16:03

Bart,

Wat je zegt met Kempervennen klopt mooie en erg sterke vissen, maar er liggen op het meer waar het is toegestaan te vissen maar een paar huisjes direct aan het water (overigens wel een vrij goeie kom) .
Maar de huisjes die er direct aan het water liggen liggen wel zo gepositioneerd dat je er met best een aantal man uit de voeten kunt.
Zeker al zouden een paar man op het eilandje gaan zitten.

Op het andere meer liggen er een stuk meer aan het water alleen hier is het voor 2005 gedaan met de pret, want er zitten hier namenlijk meervallen (op het andere meer trouwens ook, maar dat weten ze bij centerparks volgens mij niet) die met het duiken bekeken worden en omdat ze bang zijn dat deze dood zouden gaan of meegenomen zouden worden mag je er niet meer vissen.

Groetjes,
Arjan
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

04-01-2005 22:05

Oké,
Iets concreets.
In het achtergebied van V'veen ligt een prachtig viswater, zeker in de maanden mei en juni trekken daar de karpers uit de plas naar toe.
Het is geen geheim, dus verklappen doe ik dus niets.
Zo'n dertig,vijfendertig jaar terug was daar ook een boerenkarperpopulatie. Nu, denk het niet meer, maar als die hebben gekruisd met de schubs zit daar nu nog steeds een bestand aan mooie en sterke vissen.
Het is bij uitstek een penwater, maar ook het vissen op afstand is mogelijk.
Volgende week, na de heropening van het hotel/café heb ik met de eigenaar afgesproken. Kijken of er een speciaal arrangement kan worden bedongen. Misschien in combi voor wat publiciteit.
Zal daarvoor Arnout Terlouw benaderen.
Het is dus open water, geen betaalwater, maar ook geen vanggarantie.
De stekken ken ik daar wel, ik zal zelf ook beslist meegaan.
Omgeving is oerhollands.
Hotel is prima, (roei)bootjes naast de deur. Hengelsportwinkel op steenworp afstand, andere winkelvoorzieningen idem.

Zie ook

--------------------------->>>>>>>Achterbos

Shoot please!
PB,Email of gewoon hieronder.
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Plaats reactie