Riviervissen


guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

30-12-2004 12:37

Pascal,

Ondanks dat de Maas hier op 500 m van mijn huis ligt, vis ik slechts zelden......
Heb echter nog nooit gehoord hier van een vangst van een graskarper.....
De rest van de vangsten is erg variabel, maar de kans op een flinke vis is natuurlijk altijd aanwezig........

Mvrgr Guido
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

30-12-2004 12:46

Ze hoeven echt niet allemaal gevangen te zijn om toch enige vorm van conditionering aan zich onderworpen te hebben, wanneer er met enige regelmaat op een water gevist wordt zijn alle karpers al ontmaagd 8) . Niettemin is de mate waarin er op de rivieren gevist wordt absoluut als ook in verhouding natuurlijk stukken minder dan op de afgesloten wateren, daardoor is het ook lang niet zo moeilijk. Het moeilijkste op de rivieren is ze daadwerkelijk te vinden en te blijven volgen.
mvg

Bart van den Hurk
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

30-12-2004 18:22

en tot azen te krijgen, op jouw aas wel te verstaan! men wat een frustratie af en toe..

mvg
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

30-12-2004 21:02

Ja Bart,

Op een putje weet je ze te zitten,(hoeveel, hoe groot, gewicht, met welke naam en de lijst met vangers in de lokale hengelsportwinkel ) kan niet missen he, ze zitten in dat putje.

Gevonden heb je ze dan al wel, maar nog niet gevangen. :wink:

Op de rivier het vinden en blijven terugvinden van de niet al te honkvaste karpers is al een sport op zich. ( Gaat trouwens wel wat makkelijker met een boot )

Daarnaast al diverse malen enkele uren achtereen naar azende karpers op m'n stek zitten kijken, werkelijk alles aan de hair en haak gebonden wat men maar kan verzinnen(ook maden en wormen Bennie ), helaas geen enkele aanbeet. Natuurlijk voedsel is wat ze vreten en daar zijn ze op dat moment met geen mogelijkheid vanaf te krijgen.

Dus gevonden is ook hier, nog niet gevangen. :wink:

Putjesvisserij en riviervisserij kan men gewoon niet met elkaar vergelijken.

Dus laten we a.u.b. niet over een makkelijker of moeilijker vorm van visserij beginnen, ieder zijn meug.
Pascal Scauflaire
Berichten: 147
Lid geworden op: 23-12-2003 01:00
Locatie: Montzen

07-01-2005 11:31

Ik heb intussen twee verschillende stekken gevonden.
Ik zou graag willen weten welke stek jullie zouden kiezen.
Ik twijfel echt daar ik helemaal geen ervaring in riviervissen heb.

STEK 1: Er ligt een langwerpig eilandje op ongeveer 40 meter van de boord met veel takken. Het eilandje is maar 3 meter breed en ongeveer 30 meter lang. Het is begroeid met struiken en kleine bomen. Sommige takken liggen in het water. Tussen de oever en het eilandje is het ongeveer 4 meter diep en er is een sterke stroming. Aan de achterkant van het eilandje is het vrij ondiep.

STEK 2: Die ligt buiten de stroming. Het is een vrij groot stuk. Ongeveer 50 meter op 100 meter. De diepte is gemiddeld 2 meter en op de bodem ligt modder en zand. Dus gaat het hier eigenlijk om een verbreed stuk dat langs de stroming ligt. Ik heb geen obstakels kunnen waarnemen. Er was ook geen begroeing te zien.

Graag eerlijke antwoorden.

Met vriendelijke groeten.
Pascal
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

07-01-2005 11:53

hoi,

probeer ze gewoon allebei....
kun je ze om beurten afwisselen....en zelf een conclusie trekken welke het meest productief is...
gr roy
Pascal Scauflaire
Berichten: 147
Lid geworden op: 23-12-2003 01:00
Locatie: Montzen

08-01-2005 08:54

hoi,

graag andere reacties over de twee stekken.
Welke stek zou nu in deze periode van het jaar beter geschikt zijn?

Bedankt voor jullie hulp