wat me opvalt


Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-12-2004 18:28

Zoals gewoonlijk komen de meeste reacties weer op een topic die in feite nergens over gaat.
- hij vist zelf nooit 's nachts
- hij heeft er helemaal geen weet van waar dit wel of niet officiëel mag
- maar hij is wel bang dat door het nachtvissen zijn visserij overdag verboden zal gaan worden, terwijl het een niets met het ander te maken heeft

Kortom, slaat helemaal nergens op, geen reactie waard!
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

06-12-2004 18:29

-----------> AMEN ! <------------
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

06-12-2004 18:29

Aart,

een strike !

Alleen de laatste zin, ik kan het soms toch niet laten............
CarpeR Diem
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

06-12-2004 18:51

Aart, wie ben jij om te beoordelen of een topic ergens of nergens over gaat? Misschien dat in JOUW VISIE deze topic nergens over gaat. En al jouw aanhangers, die slikken al jouw beweringen natuurlijk als zoete koek. Feit blijft echter, dat de TS wel degelijk een punt heeft. Al is dat een punt dat alle moraalriddertjes niet willen begrijpen natuurlijk.
Allemaal mooi weer spelen met belangenorganisaties, werk- cq studiegroepen, noem maar op, maar als het er op aankomt, pakt men stiekem nachtjes en vist men met 3 of 4 (vriendin mee) hengels. En als men daarvoor bekeurd wordt, vindt men dat niet leuk. Zelfde als met het gedogen van bedrijfsauto's & particulieren. Sinds wanneer betekent een gedoogbeleid dat je ergens recht op hebt? Op het moment dat je in je bivvy ligt te tukken, en de politieman heeft niet zo'n goeie zin, dan houdt ie je gewoon aan. En dan ben je gewoon de klos.

Hoe je het ook wendt of keert, er zijn regels en daar moet je je aan houden. En zeker de mensen die een soort van voorbeeldfunctie hebben, dienen zich toch op z'n minst aan die regels te houden.

Maar even om jouw uitspraak te ontkrachten Aart, wat als er een nachtvisverbod heerst op een water wat behoort aan Staatsbosbeheer, en men betrapt toch regelmatig nachtvissers? Dan vervalt het visrecht, dus ook niet meer overdags vissen.

Maar goed, iedereen heeft zich al verdedigd t.o.v. het nachtvissen.. vraag me af wat dat betekent.
fishing rocks
Peter Feddes
Berichten: 163
Lid geworden op: 28-05-2004 11:34
Locatie: Oosterhout N.Br.

06-12-2004 18:57

Hmmm, wil men het nu niet begrijpen of is iedereen écht tegen het zere been getrapt? Ik vraag het me echt af.

Nog een keer dan, en ik quote even de allereerste post.

"Bijna iedereen op het board is zo principieel en snel met oordelen over anderen. Als je nou kijkt naar een rubriek als "vangsten op datum"bijvoorbeeld, hoe kan het dan dat heel veel mensen nu nog nachten vissen terwijl dat verboden is??".

OK, hij had wellicht moeten zeggen :

"Bijna iedereen op het board is zo principieel en snel met oordelen over anderen. Als je nou kijkt naar een rubriek als "vangsten op datum"bijvoorbeeld, hoe kan het dan dat heel veel mensen nu nog nachten vissen terwijl dat OP SOMMIGE WATEREN verboden is??"

Dan had hij niet iedereen tegen zich in het harnas gejaagd. Maar kom op mensen, even rationeel en lekker zwart-wit denken allemaal, dan kun je er toch moeilijk omheen dat als je ergens aan het nachtvissen bent terwijl dat niet is toegestaan, dat je "verkeerd" zit ?? Of is nu echt iedereen van mening dat het correct is?

Als ik iets jat uit een supermarkt, omdat IK vind dat dat gewoon kan, dan zegt toch ook iedereen "vuile dief" tegen mij? Dan handel ik toch ook in strijd met de wet of niet? Dan is nachtvissen waar dat NIET is toegestaan toch ook gewoon een overtreding of niet? Kan aan mij liggen hoor ...

Verder is er niemand die doorgaat op het feit dat als men bepaalde regels consequent blijft overtreden, dat dit op de langere termijn wel eens gevolgen zou kunnen hebben. En dan natuurlijk niet het "verbieden van karpervissen" zoals sommigen hier meteen roepen, maar "een algeheel verbod op NACHTvissen", want het gaat hier om het nachtvissen.

Jammer, want het hele topic wordt ontkracht en de starter wordt alleen maar belachelijk gemaakt. Valt me een beetje tegen eerlijk gezegd ...
hallo, ik ben een onderschrift-virus. kopiëer mij en zet me in je onderschrift, dank je!
Gebruikersavatar
desmond Visser
Berichten: 167
Lid geworden op: 28-11-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

06-12-2004 19:19

Idd had ik het misschien anders formuleren, maar goed ik ben het zat om datgene waar het omgaat voor de 10de keer uit leggen..
Veel plezier nog
nick koppers
Berichten: 35
Lid geworden op: 29-10-2003 01:00

06-12-2004 19:23

en eindelijk eens wat mensen die verder kijken als hun neus lang is! (Toon + Peter)

Desmond: ik begrijp volledig wat je bedoeld!
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

06-12-2004 19:35

Ik voel me wel aangesproken, logisch eigenlijk want ik vis heel het jaar door als de omstandigheden het toelaten!
Ik begrijp Desmond z'n verhaal wel, hij ziet het gevaar in een klein hoekje...... Hij is bang dat er nog meer naar de klote gaat als sommige van ons(ik kijk niemand persoonlijk aan!!) het lang leve de lol gaan hebben aan het water buiten het nachtvisseizoen!

Ikzelf zit buiten het risico-gebied, gelukkig maar anders was ik zeker niet gaan vissen buiten het nachtvisseizoen.
Maar heren, laten we het wel gezellig houden :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

06-12-2004 19:35

Mijnheer Feddes,

Tsja als hij DAT nu had gezegd, maar dat deed hij niet huh? Anyway, ik had hem een uitgang gegeven maar hij koos ervoor om zelf door te gaan op dezelfde weg, dan kan je tegengas verwachten he :lol: :lol: :lol:

De lange termijn gevolgen voor het karpervissen wilde jij op ingaan he? .... Ik denk dat dit niet zo'n vaart loopt. Wat mij echter wel verbaasd is dat hier door Bosman een betoog wordt gehouden, opver de gevolgen voor de natuur bla bla bla ...... terwijl ik wel durf te beweren dat de gevolgen voor de natuur in 99% van de gevallen NIETS met DIE natuur te maken heeft hoor! Het wel of niet laten nachtvissen is meer een resultaat van willekeur zoals 80% van de regelgeving in Nederland.

Een ieder die het hier niet mee eens is mag mij vertellen wat het verschil is tussen de watertjes hier (Overal Nachtvissen Altijd) en de wateren waar dir niet mag. Om het iets uitdagender te maken wil ik de volgende zaken dan even meteen uitsluiten van mededinging.

Broedseizoenen / volledig gesloten terreinen EN wateren waar in het verleden dusdanige excessen hebben plaatsgevonden dat het nachtvissen verboden werd.

Voelt u zich uitgedaagd om met plausibele redenaties te komen, ik wacht af.

Vol Verwachting Klopt Mijn Hartje .....Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-12-2004 19:53

Toon, was alleen maar mijn privé mening. En daar kun je verder niets aan verbinden...
Wat jouw voorbeeld van Staatsbosbeheer betreft daar ben ik het niet mee eens (al zal jouw voorbeeld heus wel eens werkelijk zo gebeurd zijn).
Gebruikersavatar
desmond Visser
Berichten: 167
Lid geworden op: 28-11-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

06-12-2004 20:07

Zoals gewoonlijk komen de meeste reacties weer op een topic die in feite nergens over gaat.
- hij vist zelf nooit 's nachts
- hij heeft er helemaal geen weet van waar dit wel of niet officiëel mag
- maar hij is wel bang dat door het nachtvissen zijn visserij overdag verboden zal gaan worden, terwijl het een niets met het ander te maken heeft

Kortom, slaat helemaal nergens op, geen reactie waard!

Aart,

Waarom ik 's nachts niet vis is omdat ik het simpelweg niks vind, het is gewoon niet voor mij weggelegd.
Ik weet wel dat er plekken zijn waar het wel mag, heb het alleen niet juist geformuleerd.
Ja daar ben ik zeker bang voor, aangezien er overdag nagenoeg geen geluidsoverlast is..

Had jou wel wat hoger ingeschat qua reactie Aart, jammer
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

06-12-2004 20:08

Binnen de KSN zijn tal van overleg organen wat niets met aanhangers te maken heeft..
Dat bepaalde personen respect afdwingen is gelukkig heel iets anders.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

06-12-2004 20:12

Desmond,

Denk jij dat die paar boefjes die buiten de seizoenen het karpervissen aan banden kunnen laten leggen? Als je ziet hoe weinig mensen met temperaturen rond het vriespunt nog in hun tnetje willen liggen blauwbekken dan zul je het met me eens zijn dat die weinig invloed zullen hebben.

Heb jij zelf wel eens op plekken gevist waar het niet mag? Met meer dan 2 hengels zonder de vereiste vergunningen? m.a.w. wel eens stout geweest met het vissen? Zo ja denk jij dat dit niet een grotere bedreiging is dan die enkele nachtvisser?

P.S. Ik denk dat jij je het niet zo moet aantrekken hoor de reacties, dat heb je nu eenmaal als jij je koppie boven het maaiveld uitsteekt. We rossen hem er meteen af :wink: :wink: :wink: :wink:
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
desmond Visser
Berichten: 167
Lid geworden op: 28-11-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

06-12-2004 20:19

Nee das waar Mark, die paar personen die nu nog nachtvissen zullen waarschijnlijk weinig schade aanrichten en zullen ook echt wel "die hard" vissers zijn, maar wat ik al zei, op die mensen valt niks aan te merken, los van het feit dat wat ze doen niet mag, punt, geen discussie.

Stel nou dat er vanaf volgend seizoen overal met 3 hengels mag worden gevist, dan zullen er ongetwijfeld weer mensen met 4 hengels zitten.
Het zelfde vergelijk kan je maken met autorijden, mag je 100 dan rij je 120 en mag je 150 dan rij je 160, het gaat erom dat je ergens een grens moet stellen.En om antwoord te geven op je vraag, nee heb nog nooit met 3 hengels gevist, heb er wel een stuk of 14 staan.
Maar ik rij weleens te hard, om aan te geven dat ik ook dingen doe die niet mogen.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

06-12-2004 20:32

Oke,

Ben jij dan niet bang dat het autorijden verboden wordt omdat jij te snel rijd? Neuh he, is namelijk same old same old ..... er valt geld aan je te verdienen dus zullen ze het desnoods oogluikend blijven toestaan.

In NL hebben we er nu eenmaal voor gekozen om wetten en regels te maken, tegelijkertijd besluiten we de controle niet uitvoerbaar te maken. Conclusie die sommige mensen trekken is klooi maar raak, zie de aantallen snelheids overtredingen. Oplossing zou echt heel erg makkelijk zijn en niet eens duur dat is alle auto's laten voorzien van een tachograaf, jaarlijks tijdens APK uitlezen en iedere km boven de 120 afrekenen (Ik weet andere snelheden laat ik ff buiten beschouwing). Maar dat doen ze niet omdat ze dan zeker weten dat de inkomsten achteruit gaan lopen. Hell zelfs in de begroting is een bedrag aan te innen boetes opgenomen zegt genoeg lijkt me.

3-4-6-10 Hengels verhaal, tsja er zullen altijd mensen zijn die de regels overtreden. Dat mag niet en als ze gepakt worden mogen ze van mij ook niet zeuren, maar mijn vraag m.b.t. plausibele redenen waarom NIET nachtvissen boijft staan ..... nog geen antwoord op gehad.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

06-12-2004 20:34

De wet die het nachtvissen regelt is een zogenaamde papieren wet. Op waters waar men 3 maanden mag nachtvissen volstaat een aanvraag door de visrecht hebbende aan het ministerie, (als ik het goed heb de kamer van binnenvisserij) om het volledige jaar te mogen nachtvissen.
Voor het vissen met 3 hengels geld het zelfde, alleen dan nog even dokken. Als daar binnen je HSV behoefte aan is maak je hard voor dit soort zaken, lijkt me belangrijker dan hier allerlei verwensingen te uiten waar niemand mee gediend is. En niets toevoegt aan deze discussie.

Deze wet met stelen te vergelijken gaat mij wat erg ver.
Een ieder die de wet over treed ook een papierenwet, moet niet zeuren maar gewoon betalen.
Peter Feddes
Berichten: 163
Lid geworden op: 28-05-2004 11:34
Locatie: Oosterhout N.Br.

06-12-2004 20:53

Kijk, nu komen we ergens.

Mijnheer Schrikkema, waarom ik uberhaupt reageerde was omdat er botweg gezegd werd dat, ondanks dat iets verboden is, men het toch gewoon lekker doet, omdat men zelf vindt dat het kan. Dat begreep ik niet helemaal en vind ik nog steeds volkomen onzin. Vandaar mijn supermarkt-voorbeeld. Toch jammer dat niemand daar op reageert. Is dat selectief lezen, of kan ik zeggen "wie zwijgt stemt toe" ?

Ik zal ook heel eerlijk zijn dat ik ook absoluut niet snap waarom wij (in omgeving Oosterhout N.Br.) NIET buiten juni-juli-augustus mogen nachtvissen en in bv Noord Holland wel het hele jaar door nachtvissen is toegestaan (nee, sorry, ik ben nog niet naar de alv van de hengelsportvereniging geweest). Maar goed, die regel is er nu eenmaal dus kun je niet zeggen "Ik doe het lekker toch" want dan ben je volgens mij niet juist bezig, ook al doe je er niemand kwaad mee en ben je niemand tot last. Of was men alleen maar gepikeerd omdat Desmond eerlijk was en zei dat hij niets met nachtvisse(rs)n heeft?

Dat de-zichzelf-en-zijn-omgeving-respecterende-nachtvisser in principe geen kwaad in de zin heeft, is mij volkomen duidelijk. En zo hoort het ook. Maar feit blijft dat de kans bestaat dat, als er op bepaalde wateren excessen gaan voorkomen, dat er dan maatregelen kúnnen worden genomen (met de nadruk op kúnnen). En ik ben er niet zo heel erg zeker van, in tegenstelling tot anders discussie-genoten, dat die maatregelen er nooit zullen komen, zelfs niet als de overtredingen de pan uit gaan rijzen, want eerst is het nachtvissen buiten de periode, dan komt de derde stok erbij kijken (tweede overtreding) en voor je het weet .... (en zelfs als de overtredingen zonder enige vorm van natuurgeweld plaatsvinden, dan nóg) ...

Hebben jullie het niet stervens koud nou ´s nachts in je bivy ? Ik moet eerlijk toegeven dat ik daar wel respect voor kan opbrengen :D

Oh ja, als ik Marc mag zeggen, mag jij Peter zeggen :wink:

Mvg
Peter
hallo, ik ben een onderschrift-virus. kopiëer mij en zet me in je onderschrift, dank je!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-12-2004 21:09

Peter, om ook in de maanden september t/m mei ergens 's nachts te mogen vissen dient de betreffende visrechthebbende het volgende te doen:
Een brief sturen naar LNV (officiëel te richten aan de minister van LNV) met daarin de vraag om ontheffing te verlenen voor het nachtvisverbod op water x (of wateren xyz etc) voor de maanden september t/m mei. In het algemeen wordt deze ontheffing verleend mits er geen zwaarwegende natuurbelangen of belangen van beroepsvissers in het geding zijn.
In sommige gevallen is echter door de verhuurder van het visrecht contractueel bepaald dat op water x geen nachtvissen wordt toegestaan, duidelijk mag zijn dat in dergelijke gevallen het voor de huurder (meestal HSV of federatie) geen zin heeft om een brief naar LNV te sturen.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

06-12-2004 21:46

Peter, jij Marct maar een eind weg hoor :wink:

Vergelijking met stelen heb ik ook maar even links laten liggen ivm far fetched zijn .......

Ik heb ook al een aantal keren een vraag gesteld en OF niemand kan er een zinnig antwoord op geven OF iedereen leest selectief ik weet het niet. Indien geen zinnig antwoord dan vraag ik me af waar de drukte vandaan komt of eigenlijk waar het verbod vandaan komt.

Aart, kun jij mij vertellen welke schade ik toe breng? Of laten we het anders stellen waarom het niet gewoon overal is toegestaan?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-12-2004 21:59

Marc, dat is een verhaal uit een redelijk ver verleden. 'Vroeger' was nachtvissen nergens toegestaan. De sportvisorganisaties hebben destijds bij LNV gevraagd om een ontheffing van dit verbod c.q./ wetswijziging.
De beroepsvissers waren destijds hier fel tegen en hadden een redelijke stem in het kapittel bij LNV. Als compromis zijn destijds wettelijk de maanden juni, juli en augustus opengesteld voor het nachtvissen, meer was toen niet haalbaar...
Hierboven heb ik al beschreven hoe een visrechthebbende toch het hele jaar nachtvissen kan realiseren.
andre taal
Berichten: 5
Lid geworden op: 07-12-2004 13:21
Locatie: nootdorp
Contacteer:

07-12-2004 14:01

Wat een gezeik hier zeg jullie lijken wel een stel kleine kinderen waar gaat dit over ?

De heer desmond heeft gelijk waar het verboden is daar mag je gewoon niet vissen klaar uit!

3 hengels wat is het nut daarvan vang ze met 2 hengels dan ben je een grote jongen!

Misselijk wordt ik van het feit als ik weer eens een paar karpervissers(die naam mogen ze niet eens hebben) ziet vissen met de hele camping bij hun,boten molens zo groot als een autoband 400 meter draad erop want ze moeten naar de overkant gooien dus gelijk het water voor hun .

Zoals het bergsebos daar heb ik 2 keer gevist 2 keer werd gevraagt wanneer ik weg ging omdat ik toevallig een goede stek had?

En heren het verboden visseisoen is er niet voorniks toch?

Tenslotte willen de vissen ook wat rust(anders vangen we dadelijk allemaal vissen met kapotte bekken!

Nee een echte karpervisser ruimt zijn rotzooi op vist met 2 hengels en kiest zijn dagen om te vissen en geen week om te kamperen!

En die vissers zullen hier ook aanwezig zijn :lol:

momenteel vis ik niet meer geen plezier er meer in tegenwoordig moet je een gat graven en erin gaan zitten je hengeltop er bovenuit,doe je dat niet dan zal je als je een paar visjes vangt geheid je plekje kwijt zijn aan een paar prutvissers die zich karpervissers noemen. :lol:
vissen is ontspanning ondanks de teleurstellingen van het blanken.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

07-12-2004 14:51

Registratie vandaag EN dan zo'n bericht :lol: :lol: :lol:

Ik voel nattigheid en nee ik heb niet in mijn broek geplast :P :P :P
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
andre taal
Berichten: 5
Lid geworden op: 07-12-2004 13:21
Locatie: nootdorp
Contacteer:

07-12-2004 15:23

Marc Schrikkema schreef:Registratie vandaag EN dan zo'n bericht :lol: :lol: :lol:

Ik voel nattigheid en nee ik heb niet in mijn broek geplast :P :P :P


dus?
vissen is ontspanning ondanks de teleurstellingen van het blanken.
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

07-12-2004 15:32

misschien een andre taal ofzo gebruiken jegens elkander.
Nee ik denk dat hij denkt dat je niet je echte naam gebruikt. Wel snel op de hoogte van het reilen en zeilen op het board. Geen gekke gedachte denk ik zo. Ik veroordeel je niet, maar kan het me voorstellen.

Mvg Anton