Nederlandse Betaalwateren.


Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

26-11-2004 15:18

Kent Nederland echte betaalwateren??
Ik noem 2 voorbeelden van wateren die je als betaalwater kunt beschouwen:

1) het weddermeer. Hier moet je om op het grote meer te vissen in mijn ogen absurde bedragen neertellen om hier te vissen. Ook zit er veel meer karper op dan bij een "gezond" bestand.
2) Sassenhein. Hier moet je ook betalen om een nacht te vissen, en er worden (werden) regelmatig nieuwe vissen in uitgezet als aanvulling (euhum :roll: ) op het oude bestand.

Vinden jullie dit ook betaalwateren en zijn ze daarom fout?? En kennen jullie nog meer betaalwateren?

Bart
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

26-11-2004 15:21

Bart,

ik heb nog nooit ergens gratis gevist.

De waarde van een water, wordt bepaald door de bezoekers.

MVG Mitsz
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

26-11-2004 15:24

Mitsz,

Ik heb ook nergens gratis gevist, maar als je moet betalen voor een nacht vissen, en er worden nieuwe vissen in gezet, en er zit een veel te groot bestand op dat er van nature niet op zat, zou je dan niet kunnen spreken van een betaalwater??

Bart
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

26-11-2004 15:33

Nee Bart,

dan kun je spreken van en slecht beheerd water. Een betaalwater is niet meer dan een water, waar je voor moet afrekenen. Goed of slecht beheerd.....

Het betaalwater moet wat mij aangaat uit dat negatieve licht.

Ik vis overigens nooit op zo'n plas.

met vriendelijke groet Mitsz
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

26-11-2004 15:35

Plashuis is toch een betaalwater?

Ieder z'n meug, da's mijn mening.

Gr. Raymon
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

26-11-2004 15:45

Bart, van de HSV Sassenhein kun je gewoon lid worden, net als van iedere andere HSV, heeft dus niks met een b-water te maken. Bovendien wordt daar al een aantal jaren geen karper meer uitgezet.
Gebruikersavatar
steven lenos
Berichten: 78
Lid geworden op: 12-02-2004 11:07
Locatie: Amsterdam

26-11-2004 15:52

Volgens mij kun dagvergunningen voor de Kweekvijvers van het Amstedamse Bos kopen. Ik stelde mij bij kweekvijvers altijd meer voor dan het geloof ik is. Het zijn geloof ik geen kweekbakken. Maar ook dat is nog iets anders dan een commercieel geexploiteerd water. Bij 'harde' betaalwateren hoort ook mediacampagne en naar verluidt soms zelfs illegale vissleeppraktijken

Steven Lenos
Am*dam
On line ...
Wat klinkt dat toch heerlijk voor een visser.
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

27-11-2004 19:00

Er is inmiddels een nieuwe bij. Las ik in Beet...
Ja,hoor ook die lees ik, naast hét Visblad.
Hondervijfentwintig euro per 24 uur, zelf tentje meenemen :evil:

Mitsz: das zowat hetzelfde als ik uitgeef aan mijn drie HSV en KSN, OVB, plus donaties voor twee natuurverenigingen voor een héél jaar.

In ieder geval: Not my cup of tea!!

Henk
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

27-11-2004 19:42

Wat absoluut niet mag

1e. Topics waar informatie gevraagd wordt over betaalwateren of waar reclame gemaakt wordt voor betaalwateren. De beheerders van het Carpboard staan zeer kritisch tegenover betaalwateren en willen op geen enkele manier bijdragen aan het succes van deze wateren. Voor informatie kunt u terecht bij de organisatie waar u geboekt heeft.

Ben het mee eens, maar waar haal je zoveel geld vandaan? Ach,laat ook maar!
Per slot van rekening bepaald in zo een geval je portemonnee je succes! En niet jouw skills..
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-11-2004 19:53

Henk,

Dit topic behelst de vraag: kent Nederland echte betaalwateren? Is nog net niet huisregel 1e.

Ik lees in Beet:

Ruim 200 vissen tussen de 30 en 40 pond wonen hier, net als enorme zeelten en snoeken.

Ik heb zo een flauw vermoeden… :evil:

Op 9 hectare overigens. :o

Niettemin. Hiermee antwoord op de vraag in dit topic.

Ja!

Maar blij wordt je er niet van als karpervisser met een leuk verenigingswater en een paar grote vissen.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

27-11-2004 20:35

Kees, ik was zelfregulerend bezig, wilde daarmee de vraag ontlopen waar dat OBTW ( OnBeTaalbareWater) dan wel was..

Schijnt een oud bestand te zijn.. :-?

Groet,
Henk
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-11-2004 21:16

Van mij hoor je het niet.

Tja, waar heb ik die meer gehoord.

Ander water. Frans ditmaal. Een oorspronkelijk bestand staat er in de folder.

Dat terwijl het bij insiders niet onbekend is dat er sterfte was geweest na de uitzetting. De oorspronkelijke jumbo's hadden het kunstje door en de betalende gasten bleven weg omdat deze wijs geworden vissen zich niet zo maar lieten strikken in dat ene weekje. Die uitzetting was de nekslag voor dat mooie oorspronkelijke bestand. De gasten vangen nu wel weer wat naar verluid. Maar hele andere karpers...

Groet, Kees

http://www.karperstudiegroep.nl/CBB/enquete/BTWE.html
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

27-11-2004 23:49

Henk of Kees, daar ik geen abonnee ben van Beet zou ik graag van jullie een mailtje willen ontvangen inzake welk water dit betreft. Wellicht is dan de herkomst c.q. leverancier van deze karpers te achterhalen.
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

27-11-2004 23:54

Aart,


"De Blauwe Hoef onder de rook van Tilburg is een regelrechte sensatie als het om betaalwateren gaat. Het behoort zonder twijfel tot de Europese top. Op dit ruim 9 hectare groot viswater zwemt een uniek bestand karper. Ruim 200 vissen tussen de 30 en 40 pond wonen hier, net als enorme zeelten en snoeken. De forellen en beekridders zijn van een ongekend formaat en kwaliteit. Het landgoed kent ook een mogelijkheid tot overnachten in luxe apartementen. Lees het artikel, beantwoord de vragen en maak kans op een van de gratis visdagen op dit unieke landgoed"


Denis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

27-11-2004 23:58

Ik hoop voor degene die het beheert/beheren,dat ze een HELE goede verklaring hebben mbt de herkomst van 200!!! 30 plussers :evil: :evil:

Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

28-11-2004 00:29

Dennis, na wat spitwerk lees ik in het Raadsvoorstel van B en W van de gemeente Boxtel dd. 25-02-2003 iets over de 'waterbuffer' De Blauwe Hoek. Maar wie de beheerder c.q. eigenaar is valt daar niet lezen.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

28-11-2004 01:03

Bij makelaar Smit en Van Tartwijk is het landgoed De Blauwe Hoef te koop voor 5 miljoen Euro. Op hun site staat echter niet vermeld of dat water van 9 ha. daar ook bij hoort. Inmiddels heb ik via die makelaar gevraagd of het water bij het landgoed hoort of, indien niet, wie dan de eigenaar c.q. pachter van dit water is.
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

28-11-2004 01:12

Inspecteur Aart,

Ga zo door :wink:
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

28-11-2004 01:16

Bart,
als je geen lid bent dien je bij sassenhein te betalen op het moment als je op het door hun beheerde water wilt vissen.

Heeft niets met een BTW te maken zoals Aart al aangeeft meer met kostenbeheersing, als lid betaal ik mee voor het beheer. Als jij hier komt als gast vind ik het niet meer dan logisch dat jij ook een bijdrage levert.

Dat deze kosten hoger liggen voor iemand geen hsv-lid is voor mij een logisch gegeven.
Vergeet niet dat dit geen water is wat bij de federatie hoort maar dat het compleet onderhouden wordt door de vereniging.

mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Albert v Hasselt
Berichten: 197
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: vught

28-11-2004 02:23

Aart Lokhorst schreef:Bij makelaar Smit en Van Tartwijk is het landgoed De Blauwe Hoef te koop voor 5 miljoen Euro. Op hun site staat echter niet vermeld of dat water van 9 ha. daar ook bij hoort. Inmiddels heb ik via die makelaar gevraagd of het water bij het landgoed hoort of, indien niet, wie dan de eigenaar c.q. pachter van dit water is.
hallo aart
daar gaan we weer.er staat in een blad dat er een nieuw betaalwater komt.en daar komen de eerste verhalen al weer aan. hoe kan het dat er zo,n zwaren vissen op zitten.ze zullen wel weer gejat zijn.de blauwe hoef is een water dat al tig jaren bestaat en het is altijd prive geweest.er is wel mondjes maat gevist door enkelen bekende nederlandse vissers. de vissen die daar op zit .kan er algoed 25 jaar op zitten. of langer.
er is in de loop der jaren wel vis afgejat waaronder de ons aller bekende hij. dus niet zo vlug roepen allemaal. er zit weer gejatten vis in dat water. als je niks van het water afweet en zo gaat het met al die betaalwaters en het beheer van het water zal wel snor zitten.en het zal toch maar voor een kleine groep karpervissers haal baar zijn denk ik.want je kunt er een jaarvergunning kopen voor 900 euri,s mag je er 20 maal vissen op karper.er is nu wel allemaal grote forel en beek ridders uit gezet op de blauwe hoef. en aart ik val je niet persoonlijk aan hoor.maar in het algemeen omdat ik weer meteen lees hoe kan dat met die zware vissen.hoe komen die er op.groetjes albert
groetjes albert.en nog vele strakken lijnen toe gewenst
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

28-11-2004 08:17

Abert,

Beekridders, forel en karper samen in 1 water. Dan wordt je al niet gehinderd door enige vorm van kennis.

Nu spreek je Aart aan, terwijl Aart juist tracht te achterhalen wat waar is en wat niet.

Nu heb ik er geen verstand van, maar enkele 10 tallen vissen boven de 15 kilo op 9 ha is een geweldige vorm van visstandbeheer. Ook ik ben benieuwd hoe men dat doet. Nooit te oud om te leren.

Tja mocht blijken dat de vissen er zijn uitgezet van andere wateren, wordt het al vervelend. Hoedft echter niet illegaal te zijn. Ik kan het best begrijpen hoor, onze milonairs en deze in spé, moeten toch ook hun 30-ers kunnen vangen?


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-11-2004 08:59

Dat was ik Albert,

En ik sprak niet meer dan mijn verwondering, maar ook mijn zorg, uit.

Alleen al 400 kg per hectare aan grote karpers maakt het voor mij heel bijzonder.

En daar laat ik het dan maar even bij.

Groet, Kees
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

28-11-2004 10:45

Heren,

Vorig jaar kwam er een melding binnen over een nieuw btw in de omgeving van Tilburg.
Grotere karpers van de Efteling zijn door een beroepsvisser toen mogelijk aan hun verkocht??
Aldus de mededeling die ik kreeg van personeel van de Efteling.

Peter
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

28-11-2004 10:56

Albert v Hasselt schreef:[er is in de loop der jaren wel vis afgejat waaronder de ons aller bekende hij. albert

Verschrikkelijk!!...je bedoelt de laatstse de monikanen HIJ ?? :o die zijn rondjes oorspronkelijk zwom op het Wilhelminakanaal (boek Rini Groothuis)..Alleen daarom al zou......ach laat maar
Gr
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

28-11-2004 10:58

Forel op dat water onder de rook van tilburg....

Inderdaad niet de meest geweldige vorm van visstandbeheer nee. De meeste wateren hier in de buurt zijn zo'n beetje hetzelfde (in grote lijnen), en als ik het zo lees, zal het wel een boswater zijn. Aan de foto's van dit water te zien is het dat dus ook.

Zie de foto's van onze aimabele vriend Derreck Harrisson.

Nou hebben ze hier in Oisterwijk een jaar of acht geleden ook forellen uitgezet op zo'n boswater. Resultaat:
Binnen een maand alle libelles en libellenlarven weg, het hele faunasysteem ontregeld, en bijna alle forellen lagen toen al in de pan... Joepie!

Maar verder is het natuurlijk gewoon onzin, 200 dertig plus vissen op dit water. Er zullen er wel enkele tientallen gejatte rondzwemmen, maar dit is gewoon verkooppraat. Laat je toch niet zo stangen.

Desondanks is het natuurlijk ontzettend jammer dat een dusdanig goed water, dat ook écht grote vissen kon voortbrengen, zo vernaait wordt. Want dat het een geweldig water was staat vast. Dat het bestand nu totaal op zijn kop staat is ook logisch.

Jammer dat die tientallen dertigers nu verworden zijn tot cijfertjes, een van de dertig, in plaats van een echte topper, een doel op zich...

Erik