Nieuw Nieuw Nieuw????


Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

20-11-2004 23:36

Even een rare topic, maar misschien wel de moeite waard.

Wat mij een beetje opvalt is dat bijna alles al wel besproken is op dit board.
Elk aas, elke rig, elke voermethode noem maar op, alles is al wel eens aan bod gekomen. Er verschijnt zo af en toe nog eens een topic die echt vernieuwend is, die nieuwe informatie of zienswijzen brengt. maar meestal is het oude koeien uit de sloot halen.
Nou moet ik zeggen dat er (zeker op aasgebied) een aantal hele creatieve mensen rondlopen (ik noem bijvoorbeeld maar een Mitsz), maar ik heb alles ongeveer al wel een keer gezien.

Dus mensen, Vernieuwing is het woord.
Maar hoe???
Kunnen we een nieuwe draai geven aan het board om het weer voor iedereen boeiend te maken???

Groeten Bart
joel merken
Berichten: 257
Lid geworden op: 26-09-2004 13:20
Locatie: maasbrecht

21-11-2004 01:24

inderdaad neem daar maar een voorbeeld aan

tis niet voor niks dat waterland baits over de hele wereld bekand staat als topaas
op het randje
Gebruikersavatar
desmond Visser
Berichten: 167
Lid geworden op: 28-11-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

21-11-2004 07:43

Misschien zouden we eens kunnen beginnen met het stoppen van topics als :

"telt de tijd dat ik voer ook als vistijd?"

of..
huisdieren,discotheken enzovoort..

Volgens mij zijn dat andere hobbies...
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

21-11-2004 08:29

Rustig Joel, Waterland Baits is voor mij meer een hobby. Ik heb niet echt de intentie om er een megabedrijf van te maken. Ik beleef er gewoon plezier aan om een zo goed mogelijke boilie te maken.

Dank je Bart, ik denk dat je het zelf een beetje in de hand hebt. Als de boel je verveelt, wordt het tijd om te gaan vissen ipv erover te babbelen. Ik neem ook af en toe een breekie van dit hele gebeuren.

Het is natuurlijk erg moeilijk om met nieuwe dingen te komen, daar het meeste wel besproken is.

Ik zou een lijstje kunnen bekendmaken van de wateren, die ik heb verzameld, die vissen herbergen van boven de 30 kilo. Zou heel vernieuwend zijn, maar......
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

21-11-2004 10:45

...niet goed voor de karperpopulatie.

Nee even zonder dollen, als er te weinig te bespreken is moet je toch juist nieuwe dingen in de ring gooien als Huisdieren e.d.?
Voer en vang!!!

I love BTW
Gebruikersavatar
desmond Visser
Berichten: 167
Lid geworden op: 28-11-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

21-11-2004 10:55

Pim, ik denk dat bijna niemand hier op het board staat te wachten op 1 of ander lulpraatje wie er wat voor huisdieren heeft.
Naar mijn idee is er nog zat te vertellen of zeggen over de karpervisserij.

Er moeten 2 dingen veranderen hier om het leuk te houden:

1) Stoppen met die onzin topics. (dus eerst nadenken over wat je gaat plaatsen)

2) Stoppen met mensen onderuit halen die informatie vragen over onderwerpen waar je niks over wil zeggen. (Dus of niet reageren of op een nette manier die persoon dat duidelijk maken).

Volgens mij wordt het dan allemaal een stuk leuker.
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

21-11-2004 11:31

Mitsz,

Het is bij mij ook al in me op gekomen om het board gewoon te laten voor wat het is. Maar zo af en toe staat er nog wel eens wat leuks en interessants op wat ik wel wil volgen. Dus een lange break op zijn tijd is denk ik wel goed. Ook van die 30+ vissen vernieuwend maar het werkt idd averechts. Ik denk ook dat elke jonge visser die hier nieuw is op het board met de zoekfunctie zo ongeveer een top karpervisser kan worden (jaja spreekwoordelijk bedoeld).

Desmond,

Ik denk dat die topics idd verschijnen omdat er gebrek aan beter is. Volgens mij blijft het lange tijd stil op het board als je niet meer van die (in jou ogen) zinloze topics geplaatst mogen worden. Het valt me sowiezo op dat er steeds minder nieuwe topics geplaatst worden....

Groeten Bart
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

21-11-2004 12:29

heren,

deze topics zijn er, en worden ook goed gebruikt, dus zul je mij niet horen...hoewel ik me wel voor kan stellen dat als je er in 2 jaar dat je hier zit, 5 keer het zelfde topic voorbij ziet komen, je geen zin meer hebt om te reageren.
doe dit dan ook niet en wees zelf inventief. vragen worden wel gesteld en er zijn altijd newbees die vragen 3 x stellen...maar daar is een forum voor.
gewoon zoren dat ze de zoekfunctie kunnen vinden.
maar ik ben het er wel mee eens dat de topics van de laatste tijd erg slap zijn.

zo. mijn hengel gaat uit de kast en ik ga lekker achter de snoek aan,
Tim :D
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

21-11-2004 12:48

wat ik vaak merk is dat het op het board in de wintermaanden leuker is, omdat er waarschijnlijk minder seizoensvissers zijn, hengelaars die met name in de mooie maanden van het jaar een karper proberen te verschalken.
anderen die veel eerder beginnen en langer doorgaan, of zelfs de winter doorvissen blijven het hele jaar wel actief en doppen hun eigen boontjes tot op zekere hoogte. dit voorkomt dan ook veel onzinnig gevraag en geregeld zijn er leukere discussies dan zomers.

om nog even te reageren op desmond,
mensen worden ook onderuitgehaald als ze eens wat verkeerd doen, een ongelukje hebben enz. velen zullen zich hier schamen voor de fouten die ze maken en ze waarschijnlijk dan ook vertellen. iedereen heeft wel eens een karper uit zijn handen laten glippen tijdens een fotosessie, en velen hebben ongelukjes gehad met bewaarzakken. velen vissen te risicovol om de ponden, tegen obstakels ten koste van alles. dat de helft van de vissen verspeeld wordt schijnt niet uit te maken, zo krijg je in ieder geval actie
waarom de ervaringen niet delen, en er zo lering uit trekken.
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

21-11-2004 18:33

Beste Desmond,

Als niemand er op zat te wachten zouden er geen ruim 50 mensen op reageren.

Groet Pim
Voer en vang!!!

I love BTW
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

21-11-2004 19:11

De rubriek Koffietafelpraat is er idd niet voor niets, een beetje slap geouwehoer moet gewoon kunnen !! Als je niet geinteresseerd bent, sla het gewoon over............

Verziek geen goed lopende Topics met onzin, houd de Koffietafelpraat rubriek hiervoor in ere, en met vernieuwende ideeën; start een nieuwe Topic !

Waterland Baits ? Gaan die binnenkort niet al naar de beurs ?
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

21-11-2004 19:20

@ Bart van B.

Je omschrijft precies de reden waarom vele mensen die "eerder" wel hun zegje deden, nu hun zegje nu "niet meer doen".

Alles is al zo uitgekauwd als het maar kan.

En wie is het "slachtoffer"..... juist ja, de karper....;)


Dit zal wel zo'n typisch dipje zijn waar elk discussie-forum ooit in komt.



good goan!

afz. WouteR StegginK
--
Om wat te lachen (iedere dag actueel):
FokkE&SukkE=@ http://www.foksuk.nl

Dringend gezocht: -> link naar een site met dagelijks een nieuwe DirKJaN strip!!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

21-11-2004 22:10

Hoi Bart,

Ik begrijp je wel.
Het meeste is inderdaad wel gezegd, maar de manier waarop zaken gezegd worden mi nog niet. Ik bedoel de ene topic over hetzelfde item is niet dezelfde als waar een nieuw over gaat :-?
Soms vind je net die éne nuance in aasgebruik of toepassing van een systeem die je net zocht, of, aanspoort tot ontwikkeling van iets nieuws.
Daarnaast wordt het carpboard heel veel geraadpleegd door gasten, gewoon als naslagwerk.
Het allerbelangrijkste is eigenlijk wel dat de leden van het forum een soort van gemeenschap zijn gaan worden. Vriendschappen zijn ontstaan en blijvende contacten buiten het forum zijn geen uitzondering.
Koffietafelpraat bijvoorbeeld is een heel leuke topicverzameling over dingen die ons ook buiten het vissen op karper bezighouden.
Zie dat als een uitlaatklep, zoals ikzelf.
Er zullen ook velen zijn die alleen op dit board actief zijn en dit als een stukje contact met geestverwanten zien ( ik tenminste wel).

Neen hoor, van mij geen klachten, al zou de huisregel voor het gebruik van sommige Avatars wel eens mogen worden gesanctioneerd.

/quote huisregels/
2m. De optie van een avatar geeft de mogelijkheid jezelf op unieke wijze te presenteren. De voorkeur heeft een avatar met enige relatie tot de karpervisserij. De gebruikte avatar mag ten alle tijde niet aanstootgevend of beledigend zijn. De beheerders behouden het recht om het gebruik van een bepaalde avatar te weigeren.
/end quote huisregels/

Houd het board wat netter voor de buitenwacht en nieuw bloed.....

Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Gebruikersavatar
desmond Visser
Berichten: 167
Lid geworden op: 28-11-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

21-11-2004 22:40

Misschien een nieuw rubriekje genaamd "offtopic" ???????

Dan kunnen die 50 personen waar jij het over hebt Pim ook hun onzin kwijt..

Lijkt me best interessant om te weten hoe de kanarie van Piet heet en de chinchilla van Wim...

Groet Desmond
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

21-11-2004 23:01

Desmond,

Die rubriek is er al........
Heet: koffietafelpraat :wink:
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
jan van kranenburg

21-11-2004 23:39

Mitsz,

Wil best meewerken aan je drang tot vernieuwen.
Stuur mij de conceptlijsten maar ter beoordeling en evt.corrigering :D

Vergeet ook niet svp de vangsten van je zoon te vermelden.
Heb al mooie foto's van 'm gezien!!!

mvg

Jan
gerrit koop

22-11-2004 00:42

k heb eem klein voorzetje gegeven in de karper. doe er maar eens wat mee gr gerrit pook
Gebruikersavatar
pascal de bie
Berichten: 32
Lid geworden op: 22-11-2004 17:16
Locatie: breda
Contacteer:

22-11-2004 17:29

test 8)
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

22-11-2004 18:52

Pascal , test is geslaagd hoor en nu? :-?
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

22-11-2004 19:14

daarmee heeft hij aangeduid dat de test geslaagd is...meer wilde de beste man volgens mij ook niet :wink:

mit grunningse groet'n,
Tim :D
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

22-11-2004 21:12

Over nutteloze topics gesproken......

Zoiets mail je toch naar de mods? Wat heeft dit met karpervissen te maken?

Zo moest er even uit?
Voer en vang!!!

I love BTW
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

22-11-2004 22:33

Henk,

Kijk opzich is het allemaal heel erg leuk.. ik bedoel, ik ben ook niet voor niets op dit board actief. Ook ik vind het leuk om met mensen op dit board te praten over datgene wat we zo graag doen. Maar soms bedenkt ik me wel eens of ik het wel wil, wil ik uberhaupt wel met andere mensen lullen of zit ik niet gewoon liever in mijn eentje aan een of ander groot kanaal. Kijk, er verschijnt zo weinig nieuws wat ik in mijn visserij kan gebruiken, en dat is gewoon jammer. Misschien wordt het weer eens tijd dat we met zijn allen de spullen bijeen pakken en gaan vissen. zonder gelul, zonder gezeik, gewoon lekker aan de waterkant zitten en vis vangen. Want dat is toch wat we graag doen??
Ik denk soms wel eens:
mensen, ga toch vissen in plaats van elkaar zwart te maken op dit forum.
Misschien is dit wel een of andere rare hersenkronkel van mij maar het moest er even uit. (net als bij Pim :wink: )

@ Wouter S (ja ik kan het ook hoor :wink: )

Zal het forum ooit nog eens uit dit dipje komen, of blijven we net als 1 of andere luie koe de boel herkauwen en herkauwen tot er van het begin product niets meer over is!!???
(doordenkertje :-? )


Bart
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

22-11-2004 22:46

Ach........moet ut?

Drie glazen per dag........dat doet ut!
Groet,

Joris

Is ovurugus, geen doordenkartjuh. Gewoon een oude luie uit de sloot gehaalde beginproducttoterIETSvanoverblijftherkauwer.
Laatst gewijzigd door John Pannekoek op 23-11-2004 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

22-11-2004 23:25

Tja John, drie glazen per dag en denk erom goed kauwen, zodat het goed in je bloed komp...

Ik doe mijn best :lol:

Henk
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

23-11-2004 00:25

Henk,

Vooral niet vergeten het raam open te zetten alvorens te kompen.
Scheelt een hoop wassen en voorbijkomende volwassen kerels op brommars.
Groet,

John ( Hier dooit het al een jaar of zes :cry: )
Dip pedeedoodah dip pedeeday......!!!!!!!!