nooit gedacht toch gebeurt...


Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

16-10-2004 16:59

Zoals velen zullen weten worden er laatste tijd veel, te veel spullen gepikt.
Altijd dacht ik dat het mij nooit zou overkomen, ik slaap namelijk niet vast en word echt van alles wakker.
Ik vis daarom ook zeer regelmatig in mijn eentje snachts...
Tot vorige week vrijdag....
Ik was van plan even 2 nachtjes te pakken op een plaatselijk parkvijvertje, niks bijzonders gewoon weereens na lange tijd even de hengels kromtrekken.
Vrijdagnacht half6 had ik al een visje of 4/5 en viel ik even in slaap, tot een uurtje of half7 toen ik werd gewekt door de haan van het plaatselijke kinderboerderijtje, ik moest ook gelijk even pissen en stapte mijn tent uit...
Het eerste wat je dan doet is naar je hengels kijken maar ik schrok me helemaal kapot ....er stond namelijk helemaal niets meer voor mijn tent.
Geen hengels meer, geen steunen, geen onthaakmat meer, geen schepnet ........niks helemaal niks stond er meer zelfs mijn afvaltasje was ervandoor.
Zoals jullie begrijpen draaide ik helemaal door en kon ik het eigenlijk niet geloven, aangezien mijn tent aan een kant open stond en ook mijn doorkijkscherm stond open als ik mijn ogen had open gehad had ik het zo kunnen zien gebeuren.

Ik weet dat ik niet de eerste ben die dit is gebeurt, ik ken er persoonlijk nog een paar, maar wil hiermee toch ook iedereen duidelijk laten maken dat wie je ook ben hoe bijdehand en oplettend ook je altijd na een dutje wakker kan worden zonder spullen , op welk water dan ook....

En ook ik ben iemand die het echt niet had moeten zien gebeuren, dan had ik namelijk echt waarschijnlijk zn schedelpan in stukken geslagen, maar duidelijk is dat deze mensen er schijt aan hebben en zeer gewetensloos zijn.


Met zeer trieste en verbitterde groet,

Ferdy
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

16-10-2004 18:07

Goddomme zeg.. Wat kun je er aan doen? al aangifte gedaan?
Ik zou er niet over moeten denken. Word toch een aardig bedrag als ik het zo eens ga uitrekenen :-?

Ik moet er niet aan denken.

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Maarten Darkje
Berichten: 106
Lid geworden op: 03-09-2004 20:57
Locatie: Zeeland

16-10-2004 18:48

Wat een mindere streek zeg, ik leef met je mee... had je wel de spullen verzekerd?

hoewel het nu natuurlijk te laat is voor wijsneuzerij wil ik wel opmerken dat je haast niet meer ontkomt aan een IR alarmpje als je 's nachts alleen vist, en dat is er dan nog vanuit gegaan dat je wel je mannetje staat als er plost een groepje onverlaten verschijnt...

Een hond kan je ook aardig helpen, maar daar zitten wel wat meer dingen aan vast...
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

16-10-2004 20:26

wat ben ik toch blij dat er een antidiefstal functie op mijn sounderbox zit. lach allemaal maar omdat ik nog niet draadloos ben :D

enorm balen voor je, hoop dat er nog iets van terugkomt
groetjes Da Fox
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

16-10-2004 20:53

Beste Ferdy,

Ik vind het heel triest wat er gebeurd is en het lijkt me ook heel beangstigend om zoiets mee te maken. Ik hoop dat je het van je af kunt zetten en weer door kunt gaan met je visserij. Bij deze wil ik je, namens PB Products, jou 2 nieuwe hengels aanbieden. De PB Blue Spirit. Mail me even in een persoonlijk bericht je adres en of je hengels met kruk of met foam afgebouwd wilt.

Piet Vogel.
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

16-10-2004 21:03

Yupse,

Heb hier geen woorden voor. Vind het allemaal heel spijtig voor Ferdy maar vind dit een PRACHTIG initiatief van Piet.
Bravo voor PB-products.

Mvg

Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

16-10-2004 21:13

Klasse initiatief Piet!

Ik ben dit jaar op pinkpop geweest daar hadden ze zeker 50 tenten berooft terwijl er mensen in sliepen! ze kunnen er gewoon spul in spuiten waardoor je niet wakker wordt en de dieven makkelijk buit kunnen maken!
beetje bij beetje
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

16-10-2004 21:22

Groot respect voor pb-products

echt zwaar balen van je spullen, maar een nieuw begin van je spullen is net begonnen las ik

succes
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

16-10-2004 21:35

Ferdy,

ZWAAR KLOTE !!

Heer Vogel,

Mijn complimenten !


Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

16-10-2004 22:24

Ferdy,
inderdaad zwaar klote.

Goeie actie van Piet, hopelijk komt er weer iets van vertrouwen in "de mens' door terug.

Nu nog een schepnet,molentjes, steunen, onthaakmat en een afvaltasje....
hoeft niet nieuw hoor, goed tweedehands is vaak beter dan.......... 8) heb ik ooit 's gelezen :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

16-10-2004 22:46

[quote="Kees Vaags"]wat ben ik toch blij dat er een antidiefstal functie op mijn sounderbox zit. lach allemaal maar omdat ik nog niet draadloos ben :D [/quote]

Er zijn nu ook al draadloze souderboxen met antidiefstal functie!
(Delkim en volgens mij ook fox)
sorry voor de off topic..

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

16-10-2004 22:51

Nou, ik vind hem niet zo oftopic. Ik begon al te twijfelen aan een draadloze set.

Al slaap ik niet de hele nacht (rugproblemen) ik wil nog wel eens een klein half uurtje liggen. En ik word héél slecht wakker,dus ben een potentieel slachtoffer.

Indeed top van Piet, hulde daarvoor!!


Bij de weg, wat is een - IR alarmpje -? :oops:
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

16-10-2004 22:54

Infra-Rood alarmpje.
Kan je buiten je tent zetten en begint piepen oid als er iets beweegt in de buurt...

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

16-10-2004 23:08

Aha, dat komt op mijn lijst te staan. Hoewel ik me afvraag of ik naar buiten ren als ik alleen ben. :cry:

Je weet nooit wat voor gek(ken) er klaar staan.
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

16-10-2004 23:12

ik ga echt wel naar buiten!
Dan slaan ze me maar in elkaar. Voordat je naarbuiten gaat wel even telefonisch contact leggen. Oke dan geven ze je maar een paar klappen, maar ik laat me niet bestelen! Loopt op tot enkele duidende euro's wat daar om me tent ligt staat.

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

16-10-2004 23:22

Erg wat er is gebeurd.
Prachtig gebaar van Piet, maar heren, nu heel stoer zeggen dat je wel "ff"naar buiten zou gaan helpt ook niet.

Gewoon lekker gaan hengelen, als het gebeurd, gebeurd het.. zo niet... je raad t al.. dan niet.

Niet zo druk maken over iets wat zeer weinig voorkomt.
:Lijkt mij de beste oplossing :)

mvg
Frank
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

17-10-2004 00:26

Ja ik heb het ook al een paar keer gehoord gelukkig is dit alles mij gespaard gebleven.Maar als je slaapt dan slaap je en kunnen ze alles pakken en weinig wat je daar tegen kan doen.
Wat ik er tegen doe is buitenslapen(in het berijk van me hengels) mits het redelijk weer is,een vriend van me waar ik meestal mee vis heeft een hind die gaat ook wel is mee,

en wat ik ook een x heb gedaan bij een waterje wat bekend stond om het stelen van spullen of het lastig vallen van mensen : achter je tent 45/00 draad spannen zo'n 6cm boven de grond(gewoon een haring met een oog in de grond gestapt) en het uiteinde van me draad aan de top van me hengel zodat als iemand langs me tent zou komen het draad mee zou pakken en daar door ging me pieper af. Heb het uit eindelijk niet nodig gehad alleen de controleur die s'nachts om 1uur ff langs kwam liep er door heen(het klinkt heel ingewikeld maar in een kwartier heb je het voor me kaar)
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
Gebruikersavatar
arnold buurman
Berichten: 333
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: ede

17-10-2004 12:49

kheb een bak van een mechelaar in de tent liggen,die pakt alles en iedereen snachts(en als ik niet uit kijk ook overdag)dat werkt perfect(ook de controleur kan hier helaas over mee praten die om 0100 ff kwam controleren)
Gebruikersavatar
Dennis Hessels
Berichten: 162
Lid geworden op: 14-04-2004 20:07
Locatie: Zwolle
Contacteer:

17-10-2004 12:50

Ik wordt hier door de plaatselijke vissers ook wel eens gewaarschuwd. Het is erg triest dat dit soort dingen gebeuren! Ik heb sinds 5 oktober een Duitse Herder, 9 weken oud. Als hij groot is gaat hij zeker meet vissen :D

---

Piet, hele leuke actie! Klasse!!
Laatst gewijzigd door Dennis Hessels op 17-10-2004 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
de Hengelsport Zwole --> http://www.hsvzwolle.com
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

17-10-2004 12:58

ff naar buiten?

En dan???????

Jij mes in je donder en alsnog je hengels kwijt, niet zo slim lijkt me.

Eerste reactie moet zijn K*T mijn zooi, maar meteen daarna moet de realist in je naar boven komen en denken het is maar geld, weliswaar heel erg veel maar blijft geld! Is wel ff iets anders dan dood / zwaar gewond blijvend verlamd o.i.d.

Mensen die het lef hebben om jouw spullen onder je neus weg te halen zijn vaak niet de mensen die hard weglopen als je BOE, of groene ijsbeer in anvolging van ene heer Donner, roept hoor!

Wees a.u.b. allen verstandig en laat ze maar .......

off topic

Een hind wat is een hind en hoe zal die mij kunnen beschermen :wink:

/off topic

P.S. PB idd errug goede actie, daar hou ik wel van
Gebruikersavatar
Marvin Smier(s)
Berichten: 157
Lid geworden op: 22-09-2004 14:44
Locatie: Omg. Rotterdam

17-10-2004 13:41

even een vraagje, waar kan ik aan zo'n infra rood alarm komen?
wat kosten ze en werkt het echt goed?

(gaat ie ook piepen als er b.v een egel of zoiets langs loopt?)

mvg,

Marvin
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

17-10-2004 14:08

Beste Marvin,

Volgens mij heb ik weleens gelezen dat die te koop zijn bij bouwmarkten, kosten vielen ook mee en werking kan ik je niets over vertellen. Je moet ze inderdaad wel op de goede hoogte afstellen, zodat ze niet bij konijnen, ratten, muizen of katten afgaan. :wink:
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

17-10-2004 14:19

Beste Marvin,

Heb nog het een en ander uitgezocht en denk dat in deze topic genoeg info staat:

http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... rm&start=0

Suc6 ermee!
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

17-10-2004 14:31

Hee die Ferdi,
Puur klote voor je,dat je dit overkomt!
Mischien heb je gelezen dat ik al geruime tijd probeer een rubriek op het board te krijgen met als doel,zoveel mogelijk samen te gaan vissen.
Ik vis soms met iemand en danhebben we deze afspraak;1 blijft op tot zolang het gaat,meestal tot 2a3uur.
Dan roept hij de ander en gaat dan zelf plat.
Jij hebt er je spullen niet mee terug,maar voor de toekomst van ons allen
Vraag om de rubriek bij de Moderators /Vismaat gezocht/aangeboden.
Samen is toch veiliger.
Piet Vogel, Namens alle mannen, BEDANKT!
Mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Ron Passant
Berichten: 85
Lid geworden op: 07-02-2002 01:00
Locatie: Rotterdam

17-10-2004 14:43

beste fredy,

afgelopen vrijdagnacht zijn bij mijn maat en mezelf de schepnetten gestolen. kan je het voorstellen je wordt s,morgens wakker en de netten zijn weg. geloof ons we waren in alle staten. maar ja wat doe je er aan?
we gaan wel voortaan onze vissteken beveiligigen met extra piepers en en vislijn of infraroodalarmboxjes. zodat we rustiger kunnen vissen en niet meer onze spullen kwijt raken. ik vind het heel ... voor je en hoop dat je ook je maatregelen gaat nemen. zoals altijd ligt de dader op het kerkhof. een tip: merk al je spullen als je ze dan kwijt raakt kun bij eventule vissers die aan het vissen zijn herkennen of deze niet van jouw zijn. 8)

groetjes ronald