nooit gedacht toch gebeurt...


Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

24-10-2004 01:03

[quote="Viktor van Ophuizen"]mocht het ooit zover komen dat het bij mij gebeurd en ik ben er optijd bij dan sta ik niet voor mezelf in en zal alles doen en gebruiken om de belagers af te weren...zo niet te verwonden.......
maar ja,ik hoop dat het nooit "echt" gebeurd.......
mvg

viktor[/quote]

Dus Viktor,
jij gaat graag de bak in voor een paar visspullen?
deze zaken zijn materieel en dus vervangbaar, je kunt je er goed voor verzekeren.
Ik heb een gezin en zal zeker niet voor die paar hengels mensen gaan verwonden, dan moet er echt wel iets anders gebeuren.

relativeren is hier blijkbaar tegenwoordig moeilijk, het is en blijft niets anders dan een hobby heren / dames.
mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

24-10-2004 01:14

[quote="Wil Jeurninck"]
Maar ik denk dat het zowieso niet zover komt,Dennis weet wie het zegt,dikke vette :wink: erbij en je weet dat het niet werkelijk zo bedoelt is.[/quote]


Ik zal het voor een keertje door de vingers zien...... 8)
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

24-10-2004 10:21

[quote="peter postema"][quote="Viktor van Ophuizen"]mocht het ooit zover komen dat het bij mij gebeurd en ik ben er optijd bij dan sta ik niet voor mezelf in en zal alles doen en gebruiken om de belagers af te weren...zo niet te verwonden.......
maar ja,ik hoop dat het nooit "echt" gebeurd.......
mvg

viktor[/quote]

Dus Viktor,
jij gaat graag de bak in voor een paar visspullen?
deze zaken zijn materieel en dus vervangbaar, je kunt je er goed voor verzekeren.
Ik heb een gezin en zal zeker niet voor die paar hengels mensen gaan verwonden, dan moet er echt wel iets anders gebeuren.

relativeren is hier blijkbaar tegenwoordig moeilijk, het is en blijft niets anders dan een hobby heren / dames.
mvg,
Peter[/quote]


hee die peter

uiteraard zijn spullen vervangbaar,je kan alles verzekeren,maar is dat de reden dat je dan zomaar je spullen laat meejatten?
dus als er iemand in de nachtelijke uurtjes je spullen probeerd te jatten doe jij er niks aan,blijft lekker in je slaapzak ruften met het idee van ik krijg het toch wel vergoed?nou ik vind dat echt een verkeerde instelling.
als iedereen zo gaat denken dan gaat het echt de verkeerde kant op,en hebben de diefengilde vrijspel,e kan met die instelling gewoon je voordeur open laten als je gaat vissen...je bent toch verzekerd :wink:
nogmaals ik kijk echt wel uit wat ik doe,maar ik zal er nog steeds alles aan doen om het te verkomen en mocht ik mij echt bedreigd voelen in zo'n situatie zie ik het simpel weg als zelfverdedeging....liever hij of hun tegen de vlakte dan ik.ja toch?

fijn weekend allen

mvg

viktor
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

24-10-2004 11:36

Viktor,

Er zijn de afgelopen tijd te veel voorbeelden geweest van mensen die ook alleen maar een opmerking maakten, of gewoon op de verkeerde tijd op de verkeerde plek waren ....... er worden zeer regelmatig stille tochten gehouden voor deze nieuwe helden.

Oppassen is het enige wat je kunt doen, voorzichtig zijn en idd liever je spullen kwijt dan je gezondheid / leven.

Hoop dat het je nooit overkomt

Greets Marc
Gebruikersavatar
Michael Bakker
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-09-2004 19:06
Locatie: Krommenie

24-10-2004 13:51

Dit is inderdaad een moeilijk onderwerp.
Wat zal je doen als je opeens merkt dat iemand je spullen aan het stelen is!
Ik denk dat ik ook zijn beide benen zal breken.
Maar dat denk ik, ik weet niet zeker wat ik in zo'n situatie zal doen.
Mijn visspullen hebben ook een emotionele waarde en die zijn van mij!
Daar heb ik jaren lang voor gespaard!
Gewoon afblijven, het hele probleem hier in Nederland is dat wij veelste tolerant zijn en alles maar accepteren.
Wij moeten hier eens iets meer voor onze eigen belangen opstaan als iedereen zo zal denken zal er een stuk minder criminaliteit zijn denk ik.
Als ik lees ik lees dat een aantal mensen van de AH iemand (die wat gestolen heeft) een aantal klappen geven dan geef ik die mensen groot gelijk.
Het probleem is dat de politie hier ook niks aan kan doen.
De politie zelf zal wel willen maar ons wetstelsel zit zo klote in elkaar dat er niks met die mensen gedaan kan worden.
Een opbouwend strafblad krijgen deze mensen verder niks die mensen worden de volgende dag weer vrijgelaten uit hun celletje omdat er een cellentekort is.
En dit houd voor die criminelen alleen maar is dat misdaad loont.
Ze worden er niet voor gestraft!
Maar als zij gepakt zouden worden en ff flink door elkaar geslagen worden en dan een nachtje in de cel zitten misschien leren ze het dan een keer af.
Zoals ik dus al vertelde ik ben het zat met de mensen die hier in Nederland zo tolerant zijn in alle opzichten.
Ik kan mij voorstellen dat je zegt visspullen zijn vervangbaar maar zo denken wij over alles of we denken ooo daar heb ik nu geen last van of dat overkomt mij toch niet.
Maar op deze manier van tolerant zijn verloederen wij ons eigen land!
Word wakker kijk eens om je heen kijk eens naar het nieuws zien jullie het nou echt niet.
Verwacht niet dat de overheid alles voor iedereen kan doen!
Een betere wereld begint bij jezelf!
Mij zijn de maatschappij en die de overheid.
We zouen eens iet meer gespect voor elkaar moeten hebben.
Misschien ga ik hier nu een beetje te ver voor sommige mensen maar ik moest dit ff kwijt.

Gr,
Michael
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

24-10-2004 15:56

amen...
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

24-10-2004 17:50

Amen?

Breek ik zijn benen? = eigen rechter, gevolg is dat de familie ff jouw benen + armen komt breken waarop jouw familie weer ... enz enz enz enz tot aan de atoombom toe ..... dat is nog eens voorkomen van verloedering.

Alles wat ik zeg = wees voorzichtig!!!!!

Je kunt ook voorzichtig iemands benen breken, iemand voorzichtig fileren enz.

Als je actie onderneemt, bedenk dan dat ieder wapen dat jij bij je hebt een potentieel gevaar is voor jezelf tenzij je weet hoe te gebruiken en van jezelf weet dat je bereid bent het te gebruiken.

Greets Marc
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

24-10-2004 21:42

Mooie woorden voor op de begraafplaats...op het moment als ze de kist laten zakken, want daar komt hij toch zeker terecht, wie het ook is, als hij aan mijn spullen komt! CN
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

24-10-2004 21:58

aaaamen :lol:
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

25-10-2004 00:17

Beste Viktor,
of ik m`n spullen mee laat jatten, is geheel afhankelijk van de situatie.
Ik kan je wel melden dat fysiek geweld in deze bij mij niet voor zou komen.

Dit kan namelijk 2 kanten op:
1) je legt zelf het loodje, zeker tegen meerdere personen waarvan je geen achtergronden hebt (in het ergste geval een stille tocht voor bijvoorbeeld Viktor, ik zou hier liever niet in mee willen lopen)
2) je slaat zelf door en verwond iemand misschien wel op een wijze die niet zo was bedoeld. Wie is het dupe voor die paar visspullen, je vrouw en kinderen.

Nou dan maar mijn spullen laten jatten en voor een watje uitgemaakt worden, mijn gezin is wel nummer 1 niet het vissen.

Groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Frank van erp
Berichten: 74
Lid geworden op: 07-02-2004 11:42
Locatie: Veghel

28-10-2004 12:24

[quote="peter postema"][quote="Viktor van Ophuizen"]mocht het ooit zover komen dat het bij mij gebeurd en ik ben er optijd bij dan sta ik niet voor mezelf in en zal alles doen en gebruiken om de belagers af te weren...zo niet te verwonden.......
maar ja,ik hoop dat het nooit "echt" gebeurd.......
mvg

viktor[/quote]

Dus Viktor,
jij gaat graag de bak in voor een paar visspullen?
deze zaken zijn materieel en dus vervangbaar, je kunt je er goed voor verzekeren.
Ik heb een gezin en zal zeker niet voor die paar hengels mensen gaan verwonden, dan moet er echt wel iets anders gebeuren.

relativeren is hier blijkbaar tegenwoordig moeilijk, het is en blijft niets anders dan een hobby heren / dames.
mvg,
Peter[/quote]

Peter je hebt het over het verzekeren van je spullen, Ikzelf probeer het nog steeds voor elkaar te krijgen maar de maatschappij zegt gewoon dat ze het niet doen.
Ik kan mij hoogstens voor tweeduizend verzekeren als het aan de waterkant staat.
Dat houd dus in als alles wordt gejat ik een hele tijd voor niks heb moeten zweten om mijn spulletjes bij elkaar te krijgen.
Als het uit de schuur gagapt wordt is het een ander verhaal wordt er ook nog grappig bijgezegt (hoezo mensen op verkeerde gedachten brengen).
Dus ik moet zeggen ik ben het wel met Victor eens, over mijn lijk dat er iemand met mijn spullen aan de haal gaat als ik het merk.
Sterker nog , als ik iemand jou spullen of die van wie dan ook zie gappen denk ik ook dat ik niet voor mezelf in kan staan, samen zijn we sterk mannen houdt dus je ogen en oren goed open (als je niet ligt te pitten in ieder geval).


mvg Frank van Erp.
Gebruikersavatar
Michael Bakker
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-09-2004 19:06
Locatie: Krommenie

28-10-2004 14:42

Frank,

Idd net zoals ik ook al vertelde!
Ik ben het er idd ook helemaal mee eens!
michel Tat

28-10-2004 15:36

ff off topic

{qoute} michael bakker : Als ik lees ik lees dat een aantal mensen van de AH iemand (die wat gestolen heeft) een aantal klappen geven dan geef ik die mensen groot gelijk. {quote}

volgens mij had die vrouw bij de albert heijn niets gestolen , maar ze zag eruit als een junk (was ze ook trouwens) dus dan zal wel wat gestolen moeten hebben toch? :-? dus gelijk maar doodslaan ?

ik ben het er niet mee eens, politie bellen zal wel beter geweest zijn.

weer on topic:

echter als ik voor mezelf mag spreken , dan kan ik bij deze melden dat ik wel wil meemaken dat er iemand mn spullen probeert te jatten.
ik heb altijd een mini knuppel bij me ,als er politie komt en ze vragen waarom , dan zeg ik : als ik een snoekbaars vang ,wil ik em graag opeten,maar hij moet wel gelijk afgemaakt worden dan toch? vandaar de knuppel.

en als ze bijvoorbeeld een pistool hebben of mes of watdan ook,dan mogen ze mij met alle liefde / haat neerschieten/steken ga jij maar 6 jaar voor mij in de bak zitten WAT EEN EER ,ik voel me gevleid :lol:
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

28-10-2004 16:09

[quote="michel Tat"]en als ze bijvoorbeeld een pistool hebben of mes of watdan ook,dan mogen ze mij met alle liefde / haat neerschieten/steken ga jij maar 6 jaar voor mij in de bak zitten WAT EEN EER ,ik voel me gevleid :lol:[/quote]
ik denk dat je weinig meer voelt als je doodbent
michel Tat

28-10-2004 16:14

tja.......................

dat is wel een nadeel ja :roll:

aan de andere kant ben ik niet van plan om 6 jaar voor iemand te gaan zitten ,dus dan maar andersom.

wie weet kom ik in de karper hemel :lol:
michel Tat

28-10-2004 16:22

aan de andere kant , als ik eenmaal begraven ben ,dan wordt ik compost ,compost = wormen voer = worm = karper voedsel

mmmmmmmmm

wie weet wordt ik wel aas ipv naar de karper hemel te gaan :P
Gebruikersavatar
Michael Bakker
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-09-2004 19:06
Locatie: Krommenie

28-10-2004 23:16

michel,

JIj noemt nu een voorbeeld waarvan nooit de waarheid van in de media is gekomen over de oorzaak dus oordeel daar niet over.
En uiteraard heb ik het niet over dat geval!
het is namelijk vaker gebeurd!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

29-10-2004 02:53

Beste Frank,
Ieder zijn keuze niet waar, ik ga in ieder geval niet voor die visspullen zitten.

er zijn zaken die me iets belangrijker zijn in het leven dan materiele zaken.
En verzekeren kan prima, je moet alleen weten waar en wat connecties hebben.

of wel pull the right strings.
MVG,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
michel Tat

29-10-2004 09:42

sorry michael

ik bedoelde per ongeluk het voorval in de dirk van de broek , op het heinekenplein,maar wat jij bedoelde was in de van swindenstraat in oost.

gisteren is het trouwens weer gebeurt in de van swindenstraat ,nu om een fles wijn.
Gebruikersavatar
Melvin Miltenburg
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-10-2002 02:00

31-10-2004 21:19

Ferdy,

om dit in de toekomst te voorkomen, heb ik van een collega van mijn vader gehoord dat hij een alarmpje bij de gamma koopt dat hij diagonaal over zijn hengels zet. Wel op minstens 1 meter hoogte zodat het alarm niet van honden e.d afgaat. Ik weet niet precies wat voor alarm het is maar hij had het over een alarm van max. 10 euro bij de gamma.

Mvg Melvin
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

01-11-2004 20:42

Beste Ferdy,

Je hebt een PB.

groetjes,
Piet Vogel
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

01-11-2004 21:52

[quote="Melvin Miltenburg"]Ferdy,

om dit in de toekomst te voorkomen, heb ik van een collega van mijn vader gehoord dat hij een alarmpje bij de gamma koopt dat hij diagonaal over zijn hengels zet. Wel op minstens 1 meter hoogte zodat het alarm niet van honden e.d afgaat. Ik weet niet precies wat voor alarm het is maar hij had het over een alarm van max. 10 euro bij de gamma.

Mvg Melvin[/quote]

er word er een aan geschaft
jeroen krul
Berichten: 22
Lid geworden op: 03-06-2004 09:04
Locatie: Den Haag

05-11-2004 11:07

[quote="ferdy pol"][quote="Melvin Miltenburg"]Ferdy,

om dit in de toekomst te voorkomen, heb ik van een collega van mijn vader gehoord dat hij een alarmpje bij de gamma koopt dat hij diagonaal over zijn hengels zet. Wel op minstens 1 meter hoogte zodat het alarm niet van honden e.d afgaat. Ik weet niet precies wat voor alarm het is maar hij had het over een alarm van max. 10 euro bij de gamma.

Mvg Melvin[/quote]

er word er een aan geschaft[/quote]

Zou jij mij in een pb of mailtje kunnen vertellen of je inmiddels al voorzieningen heb getroffen, want ik ben namelijk ook eens bijna me hengels kwijt geraakt door iemand die dacht ze te kunnen stelen
Dus ik doel op alarmpjes etc.
Gr.Jeroen
Carps: Big Or Small, I like them all.
Frank van erp
Berichten: 74
Lid geworden op: 07-02-2004 11:42
Locatie: Veghel

06-11-2004 16:49

peter postema schreef:Beste Frank,
Ieder zijn keuze niet waar, ik ga in ieder geval niet voor die visspullen zitten.

er zijn zaken die me iets belangrijker zijn in het leven dan materiele zaken.
En verzekeren kan prima, je moet alleen weten waar en wat connecties hebben.

of wel pull the right strings.
MVG,
Peter



Beste peter

Graag zou ik dan wel mee willen profiteren van de strings die jij binnen handberijk hebt dus als je wat maatschappijen of connecties hebt hoor ik het graag van je.

Mijn verzekeraar van mijn huis en bedrijf wil in elk geval geen kant op.

Verder zat er trouwens geen enkel persoonlijk gericht ondertoontje in mijn reactie.

Groeten Frank van Erp
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

22-01-2005 15:00

Piet Vogel schreef:Beste Ferdy,

Ik vind het heel triest wat er gebeurd is en het lijkt me ook heel beangstigend om zoiets mee te maken. Ik hoop dat je het van je af kunt zetten en weer door kunt gaan met je visserij. Bij deze wil ik je, namens PB Products, jou 2 nieuwe hengels aanbieden. De PB Blue Spirit. Mail me even in een persoonlijk bericht je adres en of je hengels met kruk of met foam afgebouwd wilt.

Piet Vogel.


Echt grote klasse Piet en PB zoals jullie een collega karpervisser steunen!!

Hopenlijk worden deze jatters een x op heterdaad betrapt en goed aangepakt!

Groetjes, Kevin