Er zit iemand op je voerstek te vissen!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michael Bakker
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-09-2004 19:06
Locatie: Krommenie

15-10-2004 16:30

Grote Frustratie!
He hebben denk allemaal wel eens gehad, Een aantal dagen voeren en op het moment dat je wil gaan vissen zit er iemand op je stek!
Ik heb het nu weer meegemaakt.
Ik was nu net begonnen met een voerstek (waar ik zondag zou gaan vissen)en wat denk je zit er gister avond iemand op ze stek te vissen.
Kom ik hem vragen hoe lang hij van plan is om daar te gaan zitten krijg ik te horen dat hij daar nog wel zeker 3 dagen zit, en dar morgen nog meer maten van hem komen vissen op dezelfde stek!

Helemaal gefrustreerd ben vervolgens savonds laat (ik ben namelijk elke dag laat thuis omdat ik namelijk in Zaandam woon en werk in Zwolle) een totaal andere plek zoeken om te voeren.
Ik heb uiteindelijk nog wel wat gevonden maar hopen dat het nog wat wordt.
Maar moet je opletten (ik moet vanavond en morgen avond nog voeren) ik kom vanavond of morgen avond vast wel weer iemand tegen die dan op mijn stek zit of zondag als ik ga vissen.
Ik heb mij op deze sessie al 4 weken verheugd en alles zit me tegen.
Ik heb namelijk die maandag met Gods-gratie vrij kunnen krijgen!

Wat moet ik hier nou mee?

Gr,
Michael
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

15-10-2004 16:33

Lekker instant cissen op een voor jou bekende plas.
Heb je ook geen gelazer van andere op je stek!

Ken het gevoel, maar het gebeurd iedereen wel 1 of meerdere keren, vooral op de wat betere bekende stekken.

Nog een tip: dicht bij huis werk zoeken, want zaandam - zwolle zou mij iedere dag veel te veel zijn...
Gebruikersavatar
Michael Bakker
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-09-2004 19:06
Locatie: Krommenie

15-10-2004 16:44

Marijn,
Wat het is er komt namelijk voor deze sessie een vriend van mij over vanuit Venendaal.
Omdat dit de eerste keer word dat ik met hem ga vissen wil ik er een goede nacht van maken (voor mij al bekend water).
Dus vandaar dat ik een stekje was begonnen.
Ik weet dat als je op dit water een stek aan legt en er gaat niemand vissen kun je heel goed gaan vangen beter dan instant vissen.
En wat ik zo erg vind het voeren kost mij telkens een hoop tijd telkens met de Spod/katapult voeren.
En ik heb nog een hoop moeite moeten doen om alleen al 1 dag vrij te krijgen om te kunnen vissen.
Dus ik steek er zo veel tijd en moeite in deze stek, en dan loopt iemand die heerlijk altijd tijd heeft om te vissen weg met mijn stek!
Oneerlijk!!!
En ja je hebt gelijk ik moet idd werk dichter bij huis vinden het kost mij dagelijks 4 uur reistijd (vrije tijd)! en dan moet er niet wat op de A10 gebeuren zoals van de week Grrrrrrr........
Maar kan het geld wel ff goed gebruiken.

Gr,
Michael
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

15-10-2004 18:08

Als er van geen opzet sprake is dan heb je geen poot om op te staan, je kan niemand uitsluiten van een bepaalde stek.

Wat je wel kan vragen, is of ze er de volgende keer rekening mee willen houden waar ze gaan zitten, omdat jij op die stek aan het voeren bent, en daar dus geld en tijd in steekt. Ik heb het zelf ook al een aantal keren meegemaakt, maar als je het op een rustige manier bespreekt dan zul je in 99% van de gevallen gewoon zien dat ze de volgende keer een andere stek zoeken...

mvg
stefan
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

15-10-2004 18:13

Nee ik zeg maar gewoon niks
Gebruikersavatar
Michael Bakker
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-09-2004 19:06
Locatie: Krommenie

15-10-2004 19:15

[quote="menno laarmans"]Nee ik zeg maar gewoon niks[/quote]

Hoezo menno?
Gooi jezelf maar los daar heb ik dit topic voor geopend hoor.
Als jij het niet met mij eens bent hoor ik het graag!
Als je kan help mij uit deze frustratie!

En Sefan,
idd als er geen opzet in het spel is zal ik ook niet boos worden op die persoon zelf. kan hij ook niks aan doen.
Ik vind het gewoon zo erg dat ik bijna geen tijd heb om te vissen en dan heb ik met heel veel moeite vrij kunnen krijgen en dan wil ik om mijn kansen te vergroten een stekje maken.
En als je dan wil vissen dat het niet kan omdat er iemand zit te vissen!
Gebruikersavatar
Nick van den Oord
Berichten: 282
Lid geworden op: 21-11-2003 01:00
Locatie: Eindhoven

15-10-2004 19:47

tis idd vreselijk irritant als je ergens een lkkre voerstek hebt gemaakt en hoop geld en tijd in hebt gestokken

en dan eenmaal met goede zin daar aan gekomen en dan zien dat er dan al iemand op je stek zit !!! :evil:

maja die kunnen dat ook niet weten (of wel dat ze er express gaan zitten !)

maar dan denk ik dat rustig aansprekken ook wel het efectiefste is...

mvg Nick
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

15-10-2004 20:44

Toch jammer dat er nog steeds mensen proberen een stek te claimen, ook al word het niet zo genoemd, maar ik heb er toch gevoerd word er dan geroepen.

het viswater is van iedereen en je mafg vissen waar je wilt.

als er dan iemand op jou stek zit is het pech hebben en moet je verkassen.
mischien had die visser die op ''jouw'' stek zat wel al 2 weken gevoerd en zat jij dus juist zijn plek te verpesten met jouw voer.
stof om over na te denken.

als je dan toch voor wilt voeren doe het dan op een tijdstip en een plek waarvan je zeker weet dat er niemand komt.

midden in de nacht voeren op een zeer afgelegen plek is een optie.

we kunnen ons vreselijk druk maken om het feit dat er iemand op jou stek zit te vissen, maar enig idee hoe vaak jezelf al op iemand zijn stek hebt zitten vissen zonder dat je dat wist?

zelf heb ik ook vaak zat gehad dat er iemand op ''mijn'' stek zat te vissen, jammer helaas volgende keer beter.

ik verkas dan wel het vissen vind ik veel te mooi om daardoor mijn sessie te laten verknallen, ook zonder voorvoeren is er wel een karper te vangen ook al zal het wat meer moeite kosten
Gebruikersavatar
Michael Bakker
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-09-2004 19:06
Locatie: Krommenie

15-10-2004 21:10

Camiel,
Jij hebt het over claimen en dat vind ik een heel fout woord en ik heb het over dat het frustrerend is al je er veel tijd en geld in gestoken heb, en er zit iemand op die stek te vissen.
En als je goed gelezen heb zal ik nooit boos worden als iemand op mn voerstek zit te vissen zonder dat hij het wist!
Daar in tegen vind ik het respectloos als iemand daar juist gaat zitten omdat er gevoerd word.
En dat zal voor mij ook niet de eerste keer zijn.
Het voeren doe ik trouwens al zo laat mogelijk op de avond!
ik zou nooit op iemands voerstek zitten uit respect omdat ik weet hoeveel geld tijd en moeite er in gaat zitten.
Gebruikersavatar
Marcel Timmermans
Berichten: 108
Lid geworden op: 23-04-2004 19:53
Locatie: Arnhem

20-10-2004 22:21

Ik begrijp dat je het frustrerend vindt.
Maar omgedraaid geldt natuurlijk precies hetzelfde. Ook ik werk ver van mijn woonplaats. Als ik dan eindelijk een avondje vrij heb kunnen maken om te gaan vissen en ik moet op "mijn water" maar genoegen met een waardeloze stek omdat op alle goede stekken gevoerd wordt kunnen de voerders wat mij betreft de boom in. Ik vis ook graag op de vis (en die zit daar niet vanwege dat voeren by the way) en heb dan echt lak aan de voerders. Voeren is nou eenmaal risicovol op dit gebied. Als ik ergens vis observeer en de stek is vrij (wat betreft vissers, niet wat betreft voerders), ga ik daar vissen. Duidelijk moet zijn dat ik ook niet graag iemands stek af wil pakken maar ik laat mijn kansen niet negatief beinvloeden door mensen die denken de beste stekken te kunnen claimen. De tijd en het geld dat in een voerplek gaan zitten zijn geen argumenten waardoor je meer recht hebt op die stek mijns insziens.


Groeten,

Marcel
Gebruikersavatar
Marcel Timmermans
Berichten: 108
Lid geworden op: 23-04-2004 19:53
Locatie: Arnhem

20-10-2004 22:26

[quote="Michael Bakker"]
En als je goed gelezen heb zal ik nooit boos worden als iemand op mn voerstek zit te vissen zonder dat hij het wist!
[/quote]
Een tip: timmer een bordje op je stek met de tekst "Michael Bakker heeft hier gevoerd sinds: datum". Dan weet iedereen het en kun je dus ook boos worden als er iemand zit??? Ik vind dit dus echt een stek claimen hoor. Groeten,

Marcel
Gebruikersavatar
Marcel Timmermans
Berichten: 108
Lid geworden op: 23-04-2004 19:53
Locatie: Arnhem

20-10-2004 22:32

Sorry voor de opeenvolging van berichten maar ik zat ook even vol met frustraties. Er schiet me zojuist nog een serieuze tip tebinnen. Voer op meerdere kansrijke plaatsen (al naar gelang de drukte op jouw water 2 a 3?). Zo vergroot je natuurlijk wel je kansen. Als deze dan allemaal bezet zouden zijn vis je gewoon op een te druk water om op voor te voeren. Het risico dat je stek bezet is is daar dan veel te groot.

Marcel
erik snijders
Berichten: 265
Lid geworden op: 30-06-2002 02:00
Locatie: veenendaal

20-10-2004 22:34

en we hebben gevangen 8)
Fabrice Macours
Berichten: 286
Lid geworden op: 06-01-2004 14:15
Locatie: Tongeren (B)
Contacteer:

20-10-2004 23:44

simpel,

voeder gewoon op meerdere stekken :-?
kan echt geen kwaad...

integendeel
Fabrice Macours
Berichten: 286
Lid geworden op: 06-01-2004 14:15
Locatie: Tongeren (B)
Contacteer:

20-10-2004 23:46

[/quote]
Een tip: timmer een bordje op je stek met de tekst "Michael Bakker heeft hier gevoerd sinds: datum". Dan weet iedereen het en kun je dus ook boos worden als er iemand zit??? Ik vind dit dus echt een stek claimen hoor. Groeten,

Marcel[/quote]

nu even serieus,

dit heb ik dit jaar meegemaakt lol
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

21-10-2004 22:41

als ik op 3 stekken moet gaan voeren hou ik helemaal geen geld meer over,en mijn stek waar ik dan ook voer word toch altijd wel gevonden
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
Gebruikersavatar
Michael Bakker
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-09-2004 19:06
Locatie: Krommenie

22-10-2004 06:27

Ik denk zelf dat dit topick beter gesloten kan worden.
Je akn het vertellen zoals je wil mar als je daar veel tijd en geld in heb gestoken is dat ZEKER WEL frustrerend als je wil gaan vissen en er zit iemand!
Ja het kan het gehele verhaal draaien en wenden zoals je zelf wil maar dat is gewoon zo.
En nog even zodat iedereen het weet ik voerde juist een een stek waar echt nooit iemand zit juist om de kans zo klein mogelijk te houden dat er wel iemand zit.
Maar ik ben op een andere stek met voeren begonnen en heb gevangen.
Met z'n 2en Erik en ik 8 runs 6 gevangen 2 verspeeld door opstakels.
Was een geslaagde nacht en heb er heerlijk van genoten.

gr,
Michael

Ps. op 3 stekken voeren gaat mij niet lukken kan ik bijna wel dagelijks min 3 uur uitrekken voor het voeren.
En 3 mensen meenemen voor het meeslepen van al het voer :)
Maar het is op zich een goede optie....hehehe
Plaats reactie