GRIJS KENTEKEN


Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

11-10-2004 19:33

Leg eens uit, Toon.

van die eenmanszaken.

( De eigenaren van die eenmanszaakjes rijden dan toch allemaal hun prive kilometertjes met hun " " bedrijfsauto ", van en naar de werkelijke baas??? )

Flinke bijtelling, kost meer dan wat motorrijtuigenbelasting bijbetalen.
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

11-10-2004 19:40

Michiel, iemand die een eenmanszaak heeft, is eigen baas. Waarom moet die dan kilometers gaan maken om bij zichzelf uit te komen? Leg dat even uit svp.
fishing rocks
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

11-10-2004 19:45

Ho even Toon, jij suggereert dat er vanaf 01 januarie a.s. eenmanszaakjes bij de vleet worden opgericht, of interpreteer ik jouw
"PS Vanaf 1 januari worden er eenmanszaken begonnen alsof er geen 2006 meer is, gaat iedereen dan ook lopen zeuren als die ook aangepakt worden? "

dan helemaal verkeerd.???

Zo ja, Mijn fout.

Ik ga ervanuit dat er vele eenmanszaakjes worden opgericht om maar goedkoop grijs te blijven rijden.
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

11-10-2004 19:52

Nee, niet jouw fout, je suggereert juist dat ik suggereer dat er binnenkort opeens een stijgende lijn in de aantallen opgerichte eenmanszaakjes plaats zal vinden.

Een groot deel daarvan zal komen door de mensen die straks benadeeld zijn omdat ze een bus hebben, bla bla grijs geel bla (verhaaltje van hierboven).

Dat zijn dus mensen die via omwegen toch grijs willen blijven rijden.

Wat je straks gaat zien dus, is dat de regels t.a.v. het registreren bij de KvK aan banden gelegd gaat worden, cq dat er controles plaats gaan vinden, met alle dramatische gevolgen van dien. Het zwaartepunt wordt dus verlegd.

Snap je?
fishing rocks
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

11-10-2004 20:01

Ik wel,

maar een eigenaar van een " eenmanszaak " die in werkelijkheid in loondienst zijn centjes bij elkaar sprokkelt, zal toch snel een probleempje met de fiscus hebben op te lossen.

Want met een bedrijfsauto meer dan 500 kilometer ( en dat is al snel bij woon-werkverkeer ) prive rijden betekend gewoon bijtelling. En die zal hoger zijn dan de verhoging van de motorrtijtuigenbelasting van grijs naar geel.

Een nu nog grijs rijdende " parasiet " :wink:
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

11-10-2004 20:01

Heren,
Om een ieder even uit de brand te helpen

Om de voorgestelde aanpassingen in het kader van een x aantal regelingen te kunnen betalen, hebben de coalitiefracties een pakket van 21 voorstellen ingediend. Het gaat onder meer om de volgende maatregelen:

Onbedoeld gebruik van het grijs kenteken door particulieren wordt aangepakt en de motorrijtuigenbelasting voor auto's met een grijs kenteken wordt verhoogd;
De voorgestelde verhoging van de zelfstandigenaftrek wordt deels teruggedraaid;
Werkgevers moeten meer belasting gaan betalen over het spaarloon;
Bepaalde autoaccessoires, zoals cruisecontrol, vallen voortaan onder de aanschafbelasting voor auto's (BPM);
Hogere accijns op kerosine voor binnenlandse vluchten en hogere heffing voor milieuonvriendelijke smeermiddelen.
Het kabinet heeft de dekkingsvoorstellen in grote lijnen overgenomen; binnen een week stuurt minister Zalm een uitgebreidere reactie namens het kabinet naar de Kamer. De uitwerking van de maatregelen komt de komende maanden aan de orde bij de afzonderlijke begrotingsbehandelingen van de ministeries.

BEGROTING 2005: KABINET AKKOORD MET WIJZIGINGEN

Het grijs kenteken blijft dus behouden voor ondernemers en gehandicapten.

waarin de ondernemers weer worden genaaid door andere regelingen (zie boven).
Dat het voor particulieren zou worden aangepakt zit er al een hele lange tijd aan te komen en is al eerder besproken in kabinetten.
Het zou mij dan ook niets verbazen dat het geheel ook word gekoppeld aan een aantoonbaar btw nummer zodat het fiscaal te tracen is.

Voor meer info verwijs ik jullie naar http://www.minfin.nl/

mvg,
Peter
Laatst gewijzigd door peter postema op 11-10-2004 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
It's not who you are, it's who you know.
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

11-10-2004 20:08

Precies wat ik bedoel Michel.

Net als met te hard rijden, je weet dat het niet mag, en als je gepakt word, dan moet je daar voor boeten. Da's toch niet meer dan normaal? Of scheld jij ook als je een bon hebt voor 3km te hard ;)
fishing rocks
Gebruikersavatar
Bert Kruit
Berichten: 330
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Hooghalen
Contacteer:

11-10-2004 20:12

heren,

dat er eenmans zaken zullen opgestart volgend jaar is misschien wel zo maar vergeet niet dat wanneer je je overal hebt ingeschreven je ook een bepaalde werkzaamheden moe verrichten anders word je zo weer uitgeschreven en ben je weer terug bij af. En wat dacht je van de belastingdienst? die zullen zich ook afvragen waarom je geen werkzaamheden verricht onder het bedrijfsnaam en dat terwijl je wl alle voordelen zoals BTW teruggave( je moet het natuurlijk wel eerst afdragen)

In principe ben ik het met jullie eens over het particuliere verhaal, alleen hadden ze het destijds moeten doen toen ze bepaalde eisen gingen stellen aan een grijs kenteken auto. tuurlijk kpen de mensen nu een 4X4 op grijs lekker goedkoop en die groep mensen die hebben denk voor een deel zo ver laten komen zodat iemand die de laadruimte(particulier) wel gebruikt nu de dupe aan het worden is. Maar voordat hier een helse discussie onstaat de berichtgeving die ik hierboven had geplaatst is nog niet defenitief dus laten we nog even afwachten wat er gaat gebeuren
Laatst gewijzigd door Bert Kruit op 11-10-2004 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
MVG"BK" 8)
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

11-10-2004 20:14

Ja,

ik scheld de splinters uit mijn spiegel :oops: :lol:

Weer even on topic: Het was wel mooi meegenomen voor zolang het heeft geduurd.

Op zoek naar de volgende maas. :wink:
Gebruikersavatar
Bert Kruit
Berichten: 330
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Hooghalen
Contacteer:

11-10-2004 20:20

Heren,

Zelf rijd ik al 4 jaar in een auto op grijs/geel (?)

Deze auto is destijds door de toenmalige eigenaar niet aangepast aan de nieuwe eisen, ik kon deze goedkoop in handen krijgen en heb dus alle kosten in overweging genomen. Aangezien ik zelf Automonteur ben en alle onderdelen goedkoper kan krijgen ben ik nog steeds beter af dan iemand op grijs en die zijn auto naar de dealer brengt. De mijne is nu 10 jaar en rijdt nog perfect en ik blijf er mooi mee door karren ondanks de hoge wegenbelasting. Nu ombouwen naar geel heeft in zoverre geen zin aangezien er dan nog een stukje BPM moet worden betaald en dat verdien je nooit meer terug.
MVG"BK" 8)
Henk Teunissen
Berichten: 1180
Lid geworden op: 14-05-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

12-10-2004 17:33

AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIEAKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIEAKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIEAKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE
Henk Teunissen
Berichten: 1180
Lid geworden op: 14-05-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

18-10-2004 16:23

AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTI E,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AK TIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIEAKTIE,AKTIE,A KTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE ,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKT IE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIEAKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AK TIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE, AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTI E,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIEAKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKT IE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,A KTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE,AKTIE
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

18-10-2004 16:50

Leuke reactie hey! Aan de moderators om ze weg te modereren.

Groeten
Toon
fishing rocks
Gebruikersavatar
Rene Boeting
Berichten: 336
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Goes

18-10-2004 22:01

Sorry hoor maar ook ik zou niet echt vrolijk worden als ik opeens het volle pond zou moeten betalen voor mijn auto.
Ten opzichte van een geel kenteken heb ik ook geen volle pond wagen, ik kan nog steeds maar 1 persoon extra meenemen. Qua verkeersveiligheid is het ook maar matig...geen raampjes. Ook is het verbruik aanzienlijk hoger als de personenuitvoering, raar maar waar.
(Is normaal volgens de importeur.)
Het geluidsniveau is ook heel anders als een personen, ben een week bezig geweest om voldoende isolatie en afwerking aan te brengen. (Is nu stiller als een Rolls)

Als ik destijds had geweten dat ik er duizenden euro's extra op zou verliezen had ik echt wel een andere auto gekocht.
Een station op benzine ofzo, 2de hands ipv deze nieuw.
Heb deze gekocht omdat ik dan nieuw en vooral betrouwbaar kon doorgroeien passend bij mijn budget. Kon deze maar net betalen ja!
Nu heb ik een hdi die me stevig geld gaat kosten. Wel de wegenbelasting maar zonder de gemakken van geel. Bij inruil krijg ik niks meer terug, dus wordt het blijven rijden.
Had ik verdomme beter een GTI oid kunnen kopen, was goedkoper geweest. Werd ook nog een beetje status bijgeleverd, bij deze duidelijk niet.

Ja, ik hoefde geen bpm te betalen maar daarvoor moest ik wel de nodige concessies doen ten opzichte van geel.
De veer die ik zou moeten laten is echt wel wat hoger als een maandsalaris hoor! (belastingsverhoging plus afschrijving=>2-3 maanden)
En dan heb ik nog een heel gewoon "grijsje".

Dus: niet echt grappig....integendeel.


René.
Size doesn't always matter
Henk Teunissen
Berichten: 1180
Lid geworden op: 14-05-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

27-10-2004 16:17

Niet Vergeten a.s zaterdag Malieveld Den Haag Aktiedag,offer een visdag op voor de goede zaak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

27-10-2004 18:19

Met de Jeeps in Nijmegen is het goed afgelopen...

Waar ligt de grens, gister geen Jeeps meer in de stad, vandaag geen grijs kenteken meer voor particulieren, morgen ??
CarpeR Diem
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

27-10-2004 18:44

Heren.

Mag ik u er op wijze dat een grijs kenteken in het verleden nooit bedoeld is voor particulieren.
Door dat particulieren in het verleden allerlei kunstgrepen bedachten om aan een grijs kenteken te komen heeft de overheid het maar laten verslonzen. Er recht aan ontlenen kan niet, een ieder die met de materie bekend is wist allang dat het een keer echt ging veranderen. Door je kop in het zand te stoppen de bekende struisvogel ben je nu het haasje. Ik heb me er niet aan gewaagd waarom niet is jullie nu duidelijk. Valt me wel op dat er in ons land op dit moment alleen over rechten gesproken wordt en niet meer over plichten die we ten opzichten van elkaar hebben. Het gedoogbeleid heeft niets goed gebracht in ons land ben blij dat we nu een regering hebben die probeert orde op zaken te stellen.
Maar zolang we het standpunt in nemen ikke en de rest krijgt een d….. komen we er zeker niet.

Dat wou ik even kwijt.

Peter
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

27-10-2004 18:51

Gelukkig hebben alle bedrijfswagen-verkopers vermeld aan alle particulieren dat ze binnen no time geel kenteken zouden gaan rijden !

Nogmaals, het was in eerste instantie niet bedoeld voor particulieren, maar als zij er gewoon gebruik van konden maken zonder enige vorm van misleiding of wat dan ook, en ik heb het idee dat niet iedereen bij aankoop van een echte bus te horen heeft gekregen dat grijs in een grijsgebied terecht zou komen en weleens geel zou kunnen worden voor particulieren, blijft het in mijn ogen iets wat niet meteen in zou moeten gaan, maar meer met auto's die nog verkocht moeten worden.
CarpeR Diem
bas nanninga
Berichten: 114
Lid geworden op: 14-10-2004 08:53
Locatie: Oldambt

28-10-2004 21:03

hallo daar k'heb gehoord dat je met je grijs kenteken wagen , de wegenbelasting , voor het hele jaar betaald ! nog het huidige tarief betaald. maar dat moet je wel voor 1 december doen !
verder is het natuurlijk gek dat ons kabinet zomaar de regeltjes weer
eens, aanscherpt ?
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

29-10-2004 10:38

Goedemiddag,

Wanneer wij grijsrijders idd vóór 31 december 2004 de veschuldigde belasting voor 2005 betalen dan krijgen wij een jaar uitstel van executie .....

MVG "GRUM"
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

29-10-2004 11:46

Heren

Naar mijn bescheiden mening,moet een wet in nederland eerst nog door het parlement (2 e kamer) pas als dat gebeurd is,wordt het na de eerste kamer gestuurd,die het vervolgens ook nog moet goedkeuren.

Dus alle suggesties's ten spijt,of alle opties van het voorruitbetalen in 2004 voor 2005 is allemaal gebasseerd op geruchten die nog steeds niet goedgekeurd zijn of aangenomen.

Even voor de goeie orde ook ik ben grijskentekenhouder maar wel met auto op eigen zaak,daarnaast rijdt ik ook nog prive auto want als je boven een aantal km per jaar rijdt met je zakelijke auto,mag je hiervoor al een leuke bijtelling op je inkomen doen.( privegebruik).

Het zijn dus niet alleen de particulieren die gestraft worden ,maar de mensen waar het eigenlijk voor bedoeld is worden nu dubbel aangepakt omdat ze de particuliere sector aan willen pakken.

Maar de auto was /is al een grote melkkoe,dus we zullen nog wel weer een andere maatregel erbij krijgen als deze niet voldoende opbrengt.

Gr Paul Veenendaal 8)
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

29-10-2004 12:49

http://www.minfin.nl/default.asp?CMS_IT ... 2X62257X13
Als je deze link aanklikt kun je op je gemak lezen,wat de voorstellen zijn,en als je doorleest zie je de eventuele data's wanneer het e.e.a. in werking zou kunnen treden.

Gr Paul Veenendaal 8)
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

30-10-2004 12:53

Heren,

Wat schetst mijn verbazing: men is op dit moment bezig met een betoging OP DE A12, waarbij de hele snelweg geblokkeerd is.

Wat kots ik hiervan zeg. Van mij mogen ze van iedereen auto's + rijbewijzen afnemen.

Zo, en nu ga ik nieuwe stekken bekijken met m'n vismaat ;)
fishing rocks
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

30-10-2004 13:19

Sorry Toon,
ik kan vandaag niet ;

Ik sta namelijk in de file en zojuist wordt m'n bus en ook nogeens m'n rijbewijs afgenomen...........

:wink:
CarpeR Diem
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

03-11-2004 03:45

Hoi Paul.

Vanacht die site is zitten bekijken.
Maar ik kan hier niet uit opmaken of ik er wel of niet voordeel uithaal als ik voor 1 dec 2004 voor heel 2005 belasting betaal.
Volgens mij krijg je dan gewoon een naheffing van de uiteindelijke ingangstreding van het geel worden van particulieren.
Dus als ik 2005 voor 1 dec heb betaald zie ik het gewoon dat als in juni de wet in werking treed ik vanaf juni tot dec 2005 een naheffing krijg over het deel geelkenteken wat dan erbij is gekomen.
Dat zou in houden dat als ik gewoon per kwartaal betaal hetzelfde zal moeten betalen als dat ik voor dec. 2004 het 2005 deel in een keer betaal.
Want dan krijg ik daar toch weer die naheffing over.

Maar laat ze nu maar eerst een die kogel door de kerk laten gaan door het aan te nemen.
Dan wordt er veel meer duidelijk voor ons inplaats van nu maar de hele tijd suggereren wat er komen gaat.

Vroeg of laat moet ik toch geel gaan betalen voor me auto.
En het voordeel van me ruimte voor het vissen en het zuiniger rijden door me diezel moter is dan nog steeds groter dan een soort gelijken auto kopen met een benzine moter op geel.
En daar komt ook de aanschaf van die andetre auto bij...terwijl je voor die grijse bijna niets terug krijgt.

Al met al...meer betalen per maand....maar gewoon in door blijven rijden.
Wat ik dan wel dadelijk mag is die geblindeerde ramen weer gewoon laten maken.
Neem aan dat als je toch geel betaald niet meer aan die voorwaardes hoeft te voldoen....en ik vind het een stuk veiliger.

gegroet Marcel.
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.