Opbrengst derde hengelvergunning voor aankoop grote karpers?


Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

31-08-2004 19:33

Rene,

Amsterdam een Mekka voor het gros van karpervissend Nederland??

Hahahaha. Dream on. ( Ik, hoor zeker niet bij het gros. )

Als starter van deze topic hoop ik trouwens wel dat er toch weer een paar Mekkarende :lol: karpervissers wakker zullen schrikken en wat meer de ALV gaan bezoeken, zodat in ieder geval dit soort teksten niet meer op de website van welke HSV dan ook te vinden zal zijn.


Geloof me in Hellevoetsluis hebben wij karpervissers in samenwerking met de plaatselijke roofvissers duidelijk ons stempel gedrukt op de laatste ALV. Nu de resultaten langzaam maar zeker zichtbaar worden zullen zij op de volgende ALV weer in voldoende mate aanwezig zijn om een evenwichtige besluitvorming binnen de HSV te kunnen waarborgen.

Wie stemt mag mekkeren, wie zwijgt ( = niet op de ALV komt ) heeft zijn stem verspeelt.

Kees,

Nee bij bestuur AHV geen info ingewonnen. Ik mag aannemen dat wat op de site staat actueel beleid is, zeker gezien de 2004 jaarprijzen voor de diverse vergunningen bovenaan de betreffende pagina.
Ennuh even rammelen aan de poort kan nooit geen kwaad. Er zijn er toch een paar wakker geworden in Mekka. :wink:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-08-2004 23:46

Michel,

De tekst lijkt verdacht veel op de tekst van de invoering van de 3e hengelvergunning van jaren geleden. Bij mijn weten is er een keer een beperkte uitzetting gemeld van een aantal grotere karpers. De vraag hoe ze daar nu over denken lijkt me dus veel actueler. Wat getallen updaten is sneller gedaan dan een hele pagina. Niettemin staat het er nog en daar mogen best vragen over komen. Netjes geformuleerd aan het adres van het AHV bestuur.

Of Amsterdam het karpermekka is van Nederland kan ik niet zeggen. Feit is wel dat een aantal van hun wateren vele karpervissers aantrekken uit de zeer wijde omgeving. Daar tegenover staat dat er maar weinig karpervissers actief zijn binnen de AHV.

Een oproep aan karpervissers om actief te zijn binnen de AHV en dit soort zaken aan te kaarten lijkt mij meer op zijn plaats dan hier op het board aan de schandpaal te nagelen. Dat laatste zet slechts kwaad bloed en maakt het de enkele karpervissers die wel actief zijn slechts lastiger.

Groet, Kees
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

01-09-2004 00:02

Hoooooh,

Niet die actieven he. De inactieven moeten zich rot schamen.

De actieven verdienen en krijgen bij deze een compliment. Rene, Marijn, joris, Henri, Mike en nog meer.

Gloeiende... 25 (sic) overige leden. Hadden m.i. minimaal 125 karpervissers moeten staan.

Even hoe het loopt, maar zal verdorrie bijna ook lid worden, al was het maar om...

Mannen, laat die gasten niet voor lul staan he.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

01-09-2004 07:49

Heren,

ten eerste wil ik even melden, dat ik als vrijwilliger voor de betreffende vereniging actief ben. Met regelmaat ga ik op pad als controleur. Hierdoor krijg ik te maken met mensen, die me zowat door het hoofd willen schieten, voor de prijs van die derde hengel vergunning.

terecht

Ik kan het op geen enkele wijze goedlullen aan de waterkant, dat zo'n stukje papier €112,- moet kosten. Al helemaal niet, als je in overweging neemt, dat andere verenigingen deze luxe voor een veel lagere prijs aanbieden.

De derde hengelvergunning is gewoon zo duur(zal me wel m'n baantje kosten :-? ), omdat ze d'r bij de vereniging geen zin in hebben.

Dan het zgn doel: het uitzetten van grote karpers. Er zijn naar mijn weten ooit vijf dikke knapen uitgezet in de Sloterplas(!). Verder weet ik slechts van de SKPen. Indien men bij onze fantastische vereniging geld wil verdienen, lijkt het me zinvol om het document voor €20,- aan te gaan bieden. Dan verkoop je er gelijk een tienvoud van per jaar en zullen de inkomsten voor de vereniging natuurlijk veel hoger zijn.

Nee, wat mij betreft is het inderdaad geldklopperij en ik kan er met goed fatsoen geen recht eind aan breien

zucht Mitsz
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

01-09-2004 09:20

Mitsz,

de 3e vergunning is inderdaad iets waar ze eigenlijk niks mee willen doen, maar op de ledenraad wel zeuren dat ze te weinig geld binnenkrijgen...

M.i moet deze vergunning voor € 25,- worden verkocht, dan zal de helft van de karpervissers die actief zijn in Amsterdam zo'n vergunning aanschaffen en krijgt de vereniging een boel extra geld binnen waarmee ze nuttige dingen kan gaan doen..

In een plan naar het bestuur toe zal dit ook ter sprake komen....
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

01-09-2004 10:12

[quote].....staat het nachtvissen op een aantal plaatsen onder druk door het (wan)gedrag van een aantal vissers en door klachten van omwonenden. Overigens een probleem welk in het hele land speelt. Hierdoor komt het nachtvissen telkens flink onder druk te staan. Overheden zijn snel geneigd overlast te bestrijden met invoeren van verboden. In ons geval zullen mogelijk door het (wan)gedrag van een beperkt aantal vissers al onze duizenden leden getroffen worden. Maar, zover is het nog niet en SAMEN kunnen we voorgenomen verboden trachten te voorkomen.....[/quote]


mooie oplossing is dit dan :-? ??
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-09-2004 10:36

Martin,

Ik lees geen oplossing? :-?

Maar, als we zo door gaan en apathisch kritiek blijven leveren zonder actief te zijn binnen de HSV'en, verliezen we snel ons krediet en zullen er op niet al te lange termijn meer verboden komen dan er nu al zijn.

Groet, Kees
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

01-09-2004 10:57

3 keer raden waar het voorstel om verlagen van de 3e hengelvergunning behandeld dient te worden.

Laatse stemming wedden dat het 25 tegen 5 was? Die 5 waren karpervissers...

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

01-09-2004 19:03

Kees,

even terugkomend op de " oude tekst " van enkele jaren geleden.

Als niet geinteresseerde in de Amsterdamse wateren had ik op deze site nooit iets te zoeken maar door een toevalligheidje met een medeboarder kwam hier terecht.

Kees jij verteld me dus dat deze tekst er al enige jaren staat en dan word het mij verweten geen briefje te schrijven naar de AHV of deze tekst a.u.b. verwijderd kan worden. ??? Onze amsterdamse karpervissers die deze tekst al jaren over het hoofd zien moeten maar eens bij zichzelf te rade gaan.

In het land van de blinden is eenoog koning nietwaar.

En Kees enkele grote karpers op de Sloterplas uitzetten, getuigt niet bepaald van inzicht. Lijkt eerder op een zoethoudertje om de blinden wat hoop op beter zicht te bieden.

Ik had trouwens voor het openen van deze topic al even een vorige topic inzake amsterdamse perikelen uitvoerig doorgeworsteld.

http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... &start=100

Tip : lees eerst eens de statuten en de reglementen binnen een vereniging goed door en bekijk of je mogelijkheden ziet tot terugdraaien van besluitvorming, wat is daar voor nodig misschien wel een buitengewone ledenvergadering voldoen de statuten nog wel aan de wet? Kansen zullen er zeker zijn, ze vinden en grijpen ligt toch echt bij de amsterdamse karpervissers zelf.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-09-2004 21:23

Nee Michel, ik beweer dat die tekst dezelfde is als die pak hem beet acht jaar geleden in VISSEN werd gebruikt bij de invoering van de 3e hengelvergunning. Daar waren ze toen wel een van de eerste mee. Na de invoering las ik in hetzelfde blad dat er vissen waren uitgezet. Daarna niks meer van vernomen. Die website ken ik amper.

In die tijd had ik daar nog niet zoveel gedachten bij, was toen net lid geworden, maar nu vind ik de tekst niet passend bij de ontwikkelingen van de afgelopen jaren. Vraag me dus af hoe actueel die dan is.

Ach, een brief schrijven is ook zo wat. Op de website zag ik een e-mail adres en een telefoonnummer. Maar inmiddels mag ik aannemen dat er vragen worden gesteld.

Dat karpervissers wat meer betrokken moeten zijn bij hun vereniging onderschrijf ik van harte. Maar ook dat wordt toch al weer wat beter dan voorheen bij de AHV.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

01-09-2004 21:59

Sorry Kees,

Mijn stokpaardje " Eerst lezen en dan nog eens Goed lezen " was even omgevallen. Beetje teveel haast met posten. Stond namelijk op punt van vertrek naar een bijeenkomst t.b.v. een VBC i.o.

Als ik als toevallige website bezoeker meteen over zo'n stukje tekst struikel, dan zullen er toch wel een paar leden van de AHV hetzelfde hebben gelezen. Is het niet de verantwoordelijkheid van de leden om te communiceren met hun bestuur ?

Toch blijf ik van mening dat de karpervissende leden van de AHV zich eens goed in de spiegel moeten bekijken.

Zoals Klaas reeds meerdere malen heeft verkondigd en ik onderschrijf zijn woorden :
" Men krijgt het bestuur dat men verdiend "
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

02-09-2004 00:27

Ik weet nu waarom niemand zijn woonplaats vermeld. Je zou maar in om Amsterdam wonen en te beroerd zijn om... hahahaha

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

14-09-2004 21:36

De Algemene Utrechtse Hengelaars Vereniging verlaagd voor komend jaar de 3-hengelvergunning van €50- naar €20-. !!!
Simon.
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

14-09-2004 21:38

Waarom pakt hij dat euroteken niet?
voor alle duidelijkheid: van 50 euro naar 20 euro!