Kinder chatbox ?


Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

25-08-2004 11:14

Martijn,

Pas moi...

C'est Gert
Peter Feddes
Berichten: 163
Lid geworden op: 28-05-2004 11:34
Locatie: Oosterhout N.Br.

25-08-2004 11:14

[quote="Bertil Wielink"]Ik denk dat de redenen van irritatie in 90% van de gevallen liggen in nutteloze reacties in serieuze topics.[/quote]

Ik ben ook van mening dat taalgebruik een mindere (lees "mindere")ergenisfactor is dan nutteloze reacties. Iemand die een nuttige reply post (hee, twee engelse woorden zonder dat ik er erg in heb!) met wat taalfouten en turbotaal, vind ik best acceptabel.

Trouwens over dat engels, hoe heet dit board (engels woord) ook alweer? Juist, Carpboard en niet Karperforum ofzo ... Dat engels krijg je er echt never nooit (hee, weer zo'n rare combinatie) niet uit :wink: :D
hallo, ik ben een onderschrift-virus. kopiëer mij en zet me in je onderschrift, dank je!
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

25-08-2004 11:24

Wat dachten we van een leeftijds grens instellen voor aanmelden, en tijdens aanmelden een aantal vragen stellen.
Of nu gewoon een aanmeld stop erop zetten ?!
Of een proefperiode van 1 a 2 maanden stellen ?
Zomaar een greep uit mn gedachte
Gebruikersavatar
Casper Hijkoop
Berichten: 319
Lid geworden op: 06-08-2004 12:37

25-08-2004 11:27

[quote]we hebben toch zo'n mooie beginnershoek op dit forum ?? stel een bepaalde leeftijd in of een bepaald aantal postings, pas als je dat bereikt heb, krijg je toegang tot de rest van het board, uiteraard moeten diegene wel de gewone berichten kunnen lezen... [/quote]

misschien heb ik niet het recht om mee te praten in deze discussie gezien m`n leeftijd :roll: ... maar een bepaald aantal postings lijkt mij niet echt een oplossing...dit versterkt alleeen het probleem dat veel mensen zo snel mogelijk een bepaald aantal posts willen bereiken...

en nog iets: [quote]Wat ook opvalt aan deze toppic is, dat de jongere generatie (ik doel op 14, 15, 16 jarigen etc) hier dus helemaal niet op reageren. Wat zou de reden hiervan zijn? Geen zinnig antwoord?? Of zien ze in dat ze fout zitten.[/quote]

ik ben 15...en heb het idee dat hier (zelfs door een moderator) te veel gegeneraliseerd word...ik ben van mening dat lang niet alle jongere leden tot de categorie gerekend moeten worden waarop in deze topic gedoelt word...

zoals richard zegt, zijn het lang niet allemaal jongelui die hier komen om een beetje de clown uit te hangen ofzo...maar ook serieuze karpervissers, die je, vind ik, gewoon tot de ''oudere'' groep kan rekenen... aan de andere kant zie ik ook mensen van 30 die veel off-topic posten, dus ík denk dat je niet zomaar kan zeggen dat iedereen in de leeftijd van 14-16 jaar het forum ''vervuilen'', en hier hun mond houden... (pascal?)
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

25-08-2004 12:02

Zal ik me hier dan in mengen, aangezien de jeugd het blijkbaar echt laat afweten in deze discussie..? Ok! Allereerst wilde ik even kwijt dat zelfs IK me af en toe kan ergeren aan het niveau van sommige postings hier op het board. Mensen die, zoals al vele malen eerder aangehaald geen Nederlands kunnen, mensen die gisteren begonnen zijn met karpervissen en na een dag al op de 50 postings zitten... :roll:

Maatregelen zijn moeilijk, dat besef ik ook wel, maar ik heb wel een aantal voorstellen die ik wilde doen.
Als eerste ben ik het eens met Erik eens over het eerst 2 maanden laten lezen, zo voorkom je al een hoop ellende door onwetendheid, denk ik.
Ten tweede zou ik het onderdeel 'vissen in Nederland' veranderen in een 'alleen pb antwoord' rubriek. Het valt mij namelijk op dat erg veel heftige discussies die vaak uitmonden in hoog opgelaaide emoties en scheldpartijen in deze rubriek ontstaan.....
Je zou ook een soort van taalbarriere (alleen leesbaar Nederlands wordt geplaatst) in kunnen stellen, of zoals bij Word :roll: een spellingcontrole in kunnen voeren, zodat onleesbaar Nederlands of postings zonder leestekens niet meer geplaatst (kunnen) worden.
Ook zou ik pleiten voor een minimumtermijn van bijv. 6 maanden voor het zelf aanmaken van een topic zonder toestemming van de beheerder. Zo zou je de eerste 6 maanden op dit board bent toestemming van de beheerder moeten hebben om een nieuw topic te openen, waardoor veel onzinnige topics voorkomen kunnen worden.

Dit zijn slechts enkele voorbeelden, maar ik vind dat als wij hier als jeugd deel willen nemen aan serieuze discussies, doorspekt met her en der een welgemeend geintje, wij zelf ook moeten zorgen dat er hierdoor geen problemen onstaan!

Groeten, daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

25-08-2004 12:02

Heren,

In mijn punten haal ik o.a. aan: "Gescheld en ander buitensporig gedrag". Ik denk dat we hier het populaire taalgebruik ook onder moeten plaatsen.
Ik ben me ook bewust dat dergelijke punten iets meer tijd vragen van de moderators maar dat de moeite uiteindelijk zal worden beloond.

Het enige punt wat voorkomen dient te worden is, dat mensen het besluit van de moderatoren gaat aanvechten / tegenspreken!

Het populaire taalgebruik is hoogmatig irritant. Iedereen maakt wel eens typefouten (ook ik ben niet geslaagd voor het Nationaal Dictee :wink: ) maar er kan onderscheid worden gemaakt tussen typefouten en populair taalgebruik. Dat er af en toe Engelse kreten tussendoor komen heb ik totaal geen moeite mee, als ze maar zinnig zijn en bijdragen aan het onderwerp.

Bart-Jaap:
Een leeftijdsgrens vind ik zelf niet acceptabel. Het is een openbaar forum waar een ieder zijn reactie / mening kan posten ongeacht zijn leeftijd. Wat wel een mogelijkheid is, is het verifiëren van een aanmelding: zoals bij het VBK. Je meld je aan en wordt per e-mail op de hoogte gesteld wanneer je account actief is. Bij deze e-mail zouden heel goed de huisregels kunnen worden meegestuurd.

Casper:
Ik wil de jonge generatie niet over 1 kam scheren, maar tot nu toe ben jij de enige geweest die op deze toppic heeft gereageerd. Ik beweer ook niet dat alle jongere boarders een dergelijke houding hanteren. Er zijn ook serieuzere jongeren die wel zinvol posten maar die zijn wel in de minderheid. Met mijn opmerking doelde ik op het feit dat juist die mensen nu niets zeggen. Waarschijnlijk begrijpen die nu heel goed waar wij op doelen.

De punten die ik opsomde gelden voor iedereen! ongeacht leeftijd, kleur, ras of wat dan ook. Als iemand van 60 de boel verziekt kan ook die een pittige PB van ons verwachten net als iemand van 16. En Casper, ik denk dat je dat ook wel begrepen had..

Pascal
Gebruikersavatar
Casper Hijkoop
Berichten: 319
Lid geworden op: 06-08-2004 12:37

25-08-2004 12:11

ja dat klopt, maar ik wilde het voor de duidelijkheid even aanhalen, waar het mij hoofdzakelijk om ging, en wat pascal nu ook duidelijk maakt, is dat het niet alleen de jongeren zijn die de boel verzieken, natuurlijk snap ik wel waarom die nu in de spotlight staan, simpelweg omdat het een feit is dat wel véél van de onzinnige posts en topics van hun (ons) afkomstig zijn...
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

25-08-2004 12:46

Hm,
een heel poosje geleden heb ik al eens het volgende ideetje geplaatst ;


Registratie: 18-9-2002
Berichten: 483
Woonplaats: Maassluis
Leeftijd: 33
Geplaatst: 18 Jul 2004 11:41
--------------------------------------------------------------------------------

Misschien hieronder nog een ideetje ;

Laat nieuwe gebruikers eerst een "proef" periode van bijvoorbeeld twee weken alleen op 't board om te lezen.
Na de "proef" periode gewoon toegang tot alles ( Topics starten, reageren etc ). In het begin kan men dan rustig de sfeer proeven, de ZOEK functie gebruiken en een beetje op z'n gemak de HUIS regels doorlezen, alsook de ongeschreven regels over al te gerichtte stekinfo ! Ook het éénmalig iets Te Koop aanbieden eventjes snel, om daarna nooit meer te reageren op vragen die komen zal dan ook wel minder worden.

*************************************************************

Dit is gewoon maar een ideetje geweest, waar verder geen reacties op gekomen zijn, nu hoeft dat natuurlijk ook niet, maar hiermee zullen wel een aantal punten die hierboven beschreven zijn getackled zijn ( sorry Klaas, weet geen beter woord of geëlimineerd ? ).

Het feit blijft dat er toch met grote regelmaat een nieuwe jonge lichting komt die deze "overlast" veroorzaken. En dit zal zich blijven herhalen zolang er geen nieuw beleid gevoerd gaat worden.
CarpeR Diem
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

25-08-2004 12:55

Ben het totaal met je oneens Klaas...., vind het wat ouwemannengeneuzel.

Taal veranderd nu eenmaal en dit gebeurt al generaties lang. we leven nu eenmaal in een communicatie tijdperk met moderne kreten. Persoonlijkvind ik het wel leuk allemaal, het hoort er nu eenmaal bij, en als "oudje" mag ik me dan ook wel een beetje aanpassen.
Time is running fast guys...

Richard
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

25-08-2004 13:01

NIET mee eens Richard,

In het algemeen word je geacht om ABN te spreken en te schrijven. Als je je dus ergens aanmeld waar dat OOK de gewoonte is, lijkt het mij niet meer als logisch om dat OOK te doen.

Als je met een aantal "jongere" onderling aan het chatten of sms'en of wat dan ook ben, dan is het logisch dat er een eigen modern taaltje gebruikt word.

Ciao, :wink:
CarpeR Diem
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

25-08-2004 13:06

Heren,

Ik zou zeggen gebruik de zoekfunctie eens! ;o)

Dit scheelt weer een topic, want dit hele gebeuren is al een aantal keren voorbij gekomen.

De Jeugd zelf hoor je, net als in die andere topics niet, waarbij ik het overigs totaal niet eens ben dat deze doelgroep zou worden afgesneden van de grote volwassengroep (for education reason only)

Trouwens, vele ontsporingen van topics door welles/nietus gedoe etc komen niet eens zozeer van de jeugd, danwel van de ouderen.

De jeugd vind het wel lekker veel te posten, liefst kort en inhoudsloos. Zoveel mogelijk mee praten. De vijftienjarige bengel die zowel over water in Limburg, danwel Groningen danwel Zeeland weet te omschrijven als ware het dat hij ze als thuiswateren al bevist heeft...Ow, en dat watertje daar in Frankrijk moet je zo bevissen.... Ik neem ze dat niet echt kwalijk. Onzekerheden verbloemen, en dat mag. Vele posten soms tussendoor namelijk best prima. Ze komen met boillierecepten aan, alsof ze het al twintig jaar getest hebben, terwijl ze het gewoon uit een boekje copieren, of hoe dan ook. Geeft niets. Gaat vooral om het meepraten. Dit geeft het gevoel ook een karpervisser te zijn. En daar is nix mis mee, voor een kul van 15. Verlaagt ook een drempel naar die Education toe. Veel volwassenen doen dit ook overigs.

Irritatie betreffende gedrag?

Wat ik niet begrijp en wil accepteren dat mensen die wel het juiste zeggen, vaak geen aandacht krijgen. Ook in deze topic reageert er eigenlijk weinig mensen op het schrijven van Kees Ouwehand, die recht voor zijn raap stelt: schei uit met klagen, Schrijf dan zelf met inhoud! Pats, en DAT is nu eens een waarheid. krijgt maar weinig aandacht. Daarintegen gaan het maar weer eens gezamelijk in een klaagbeleid, hoe vooral niet.

De laatste tijd zijn er weer een paar mensen opgestaan die getracht hebben nieuwe discussies op te stellen in Stel-voor-een-water-Hoe-pakken-we-dit-aan voering. Kees zelf geloof ik. Marijn Ham dacht ik. hm, die nu-ga-ik-hem-pakken van Mitz. Nu weer betreffende het opzetten van een provincie-verspreid karper-collectief. Karpersterfte komt vaak aan het woord laatste tijd, te weinig nog maar alla. Topics lopen best goed, beter als zegmaar wat maanden terug. Edoch loopt daar het gemiddelde qua leeftijd met een alpduez-achtige stijgingspercentage de ouderheidsschaal op. Waarom is dit?

Alweer onzekerheden? wat kan een ventje van 15 jaar daar in godsnaam over vertellen? Ik als bijna 40jarige weet niet eens de insides van heel het virussen-karpersterfte gebeuren. Voor sommige vraagstukken komen mijn haast 25-jarige ervaring als karpervisser simpelweg te kort.

Wat ik wel erg jammer vind, is dat de jeugd daar dan geen vragen stelt.

Hoe komt dit? Eerstens des-intresse veelal, waarbij je jezelf kunt afvragen, of je ze dit kan aanrekenen, want 70 procent van de aanwezige volwassennen alhier intreseert het ook geen ene fuck. Ten tweede, geloof mij maar. Dit is de zoveelste posting waarin de schop-op-een-achterwerk maar weer eens richting jeugd gaat. Die zullen echt niet meer gestimuleerd raken wel te vragen hoe en wat het precies zit.

De jeugd verwijderen van het board?
Postings proberen te minimaliseren?
hee, en de sponsors dan?
blijven die met zegmaar 20 hits per dag?
Van de oude garde, saaie materie over beleidsvoeringen etc.

Ikzelf heb al vaker gesteld dat het gewoon belachelijk is dat je hier (het carpboard) zo in kan stappen, zonder enig schroom. Dat er huisregels zijn leert men pas tijdens het posten. Anderen loggen gewoon in om effe een vraagje over een water in frankrijk te stellen, en swa, die komen ook niet verder dan 5 postings, waarop de rest nog eens effe blaft dat het een BTW betreft, oeps alweer een slotje.

Aanmelden alhier als nieuw lid?

Kan daar niet 24 uur tussen zitten, waarin even gebruik wordt gemaakt van een tussenstop? Waarin wordt gesteld: eerst effe bekijken en weten waar je je aan dient te houden. Huisregels en de daarin verscholen liggende fatsoensnormen. De meeste die niet echt zitten te springen hier daadwerklijk te gaan deelnemen, maar wel met zo'n vraag zitten, of inderdaad effe alleen een hengeltje willen verkopen, haken in veel geval al af, indien ze niet meteen kunnen posten.

Verder heb ik Menno al eens voorgesteld om te bekijken of men de laatste 24uurs posting niet zodanig zouden kunnen veranderen, dat de individuele gebruiker aldaar ZELF kan bepalen wat hij aldaar te zien krijgt. Dus kan bepalen vooral wat hij daar niet wil lezen.

Voor mij bijvoorbeeld niet:
Koffiepraat
vraag en aanbod
vissen in whatever

etc

Dan is het echter nog een kwestie van de mensen zien te sturen (bovenal nieuwelingen) dat met post waar het onderwerp over gaat! ook dit gebeurt steeds maar weer zo vreselijk chaotisch. Een gebruiker moet simpelweg begrijpen dat onder koffiepraat je veel gein kunt halen, maar meedoen in de discussiehoek vraagt om meedoen qua aanvulling, of qua lering trekken (vragen stellen/leren), en loze dome grapjes, als doe je buuf de groeten van me, is not done. Zijn allemaal dingen die mijns inzien te pakken zijn tijdens een iets of wat verhoogde drempel van niet meteen kunnen posten, maar nadat een nieuwe gebruiker heeft geverifieerd dat ie de huisregels, en spelregels goed aanvoelt. En DAN is nog steeds iedereen welkom.

waarom deze verhoogde instap steeds maar weer niet gebeurt begrijp ik niet. Misschien is het toch van belang dat er vooral veel gebruikers zijn, en veel postings?

En overigs, als ik naar mijzelf kijk.
De rede dat ik niet meer zoveel post is:

Dat ik ook nog gewoon een fucking life beyond carpboard heb.
Dat ik het meeste al wel gezegd heb.
Dat anderen tijdens lopende topics al zeggen wat ik wilde zeggen.
Dat op het gebied waarin ik vaak bivakkeerde simpelweg te weinig responce kreeg.

Mensen die hier dagelijks zitten, hebben gewoon niet elke dag wat te zeggen. Geen probleem.

Waar ik mij aan stoor is mensen die hier dagelijks zitten, en dan OOK maar dagelijks wat moeten zeggen. Of dit leeftijdsgebonden is? Vergeet niet, dat de volwassenen vaak (Godzijbedankt) moeten werken, en savonds het afwasje moeten doen van moeke-met-de-broek-aan. En dus gelukkig minder tijd hebben. Anders zouden ze wel eens net zulke nutteloze postings kunnen gaan doen, als ze vervallen in een ritme van Computer aan, en maar weer wat tiepen, elke dag. Meedoen. Zoals we allemaal meedoen.

Mensen, klaag eens wat minder.

Spiegeltje spiegeltje aan de wand.
Wat voor een postings komen van eigen hand?

Daar oordeel ik niet meer over, maar velen mogen dat best eens van zichzelf bekijken.

Vriendelijke groeten
Ed

Overigs ben ik van mening dat wat Willem Barnas schreef nu niet geheel precies hetzelfde is als wat Dennis alhier aankaart.
Geheel niet eigenlijk. Niet dat dat uitmaakt, maar ik vind het het schrijven van Willem iets of wat denigreren.

ps: ik denk dus simpel niet dat een jeugdig iemand deze gehele posting van mij doorleest. Waarom niet? duurt veel te lang. Korte communicatie is waar zij met opgroeien.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

25-08-2004 13:08

Heren,

Ook lezen is soms moeilijk?


[color=red]Bron: http://www.globaledutainment.nl/edutainment/


[/color]
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

25-08-2004 13:08

Heren/(vooralsnog geen)dames,

Fijn om te zien dat er flink op gereageerd wordt,en er op zijn minst over nagedacht wordt !
Ik heb zelf evt. ook nog wel een klein ideetje.
Is het niets om in de huisregels een passage toe te voegen waarin niet zozeer regels staan,maar waar adviezen en tips staan voor de nieuwkomers.

Richard,

Ook ik ben het in dit geval absoluut niet met je eens.
ABN of anders niets !

Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Tim Beeren
Berichten: 529
Lid geworden op: 29-07-2002 02:00
Locatie: Overveen (vlak bij Haarlem)
Contacteer:

25-08-2004 13:37

Ik vind wel dat je gelijk hebt Dennis, maar een apart jeugd forum vind ik ook geen goed idee, omdat een deel die normale vragen stelt dan geen normale antwoorden terug krijgt en dan heb je dus een deel wat alleen maar slap lult en een deel die juist wat wil leren van o.a. wat oudere vissers met ervaring. Een apart jeugd forum kan wel, maar dan vind ik dat je ook nog toegelaten moet worden op het "normale" forum. Als je nou echt alleen maar slap lult gepaard met onleesbaar taalgebruik is een ban wel op z'n plaats.
Frank Verstraaten
Berichten: 365
Lid geworden op: 10-01-2002 01:00
Locatie: Leiden

25-08-2004 13:41

Lees ook je bericht even door voordat je hem post. Af en toe zie ik echt berichten waarvan ik denk, als je hem gewoon even doorgelezen had, dan hadden er een stuk minder fouten in gestaan. Een paar kleine foutjes is niet erg, zal ik zelf ook wel maken, maar soms is het echt onnodig. Verder irriteer ik me ook aan het ontbreken van leestekens, is gewoon een kleine moeite om deze te gebruiken.

Verder al eerder opgemerkt, die irritaties in de rubriek aanbod. Is het geen idee om alleen de aanbieder te kunnen laten posten. Als iemand interesse heeft kan hij/zij reageren via PB of mail. De aanbieder kan dan de stand van zaken weergeven in de topic. Dit idee heb ik ook al eerder ergens gelezen in een andere topic.

Verder nog iets, het is niet verplicht om te reageren op een topic. Reageer alleen inhoudelijk.
Het idee van Benny om het aantal geplaatste berichten weg te laten, vind ik een goed idee. Ik denk dat er daardoor een stuk minder onzinnige topics/posts geplaatst zullen worden. Ik heb namelijk het idee dat er hier een aantal mensen zijn, die denken dat ze aanzien krijgen als ze maar zoveel mogelijk berichten plaatsen.

Groet Frank
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

25-08-2004 13:46

[quote="Frank Verstraaten"]Is het geen idee om alleen de aanbieder te kunnen laten posten. Als iemand interesse heeft kan hij/zij reageren via PB of mail. De aanbieder kan dan de stand van zaken weergeven in de topic.
Groet Frank[/quote]

Zou ik in ieder geval een prima idee vinden !

Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

25-08-2004 14:24

Beste Edwin,

Je schrijf kunsten zijn uitstekend, je meld zelf al echter dat een jongere generatie dit niet zal lezen. Je geeft het aan als "desintresse" . Jij bent net als W. Barnas in staat tot hele mooie dingen met teksten. Niets mis mee opzich. Maar dit soort postings lopen gewoon aan het doel voorbij. Teveel (of noem het langdradige) communicatie heeft als nadeel dat het doel verloren gaat. Voornamelijk door mensen die niet die snelle gedachtengang hebben zoals jij die hebt. Mondeling heb ik er ook een houtje van, maar heb na veel pijn en moeite toch geleerd kort en bondig proberen te zijn zodat het doel niet uit ogen verloren wordt.

Daarnaast vind ik dat iedereen in staat moet zijn te posten. Langdradig of heel kort en bondig. (kan nl wel genieten van zulke lange posts) Echter vind ik wel dat ABN, In ieder geval geprobeerd, een must moet zijn. Maar nogmaals dit zou door de forum gebruikers zelf kunnen worden aangegeven bij nieuwe personen.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

25-08-2004 14:31

Heren,

discussies als deze zijn er zo vaak geweest zoals deze...

http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... 82&start=0

Uiteindelijk worden problemen zoals deze zijn voorgedragen al veel langere tijd erkent, maar er gebeurd niet veel aan.
Ik heb een tijd gehad dat ik sowieso weinig op het board zat, omdat het niks toevoegde aan de vrije tijd die ik had...

Wat vangt beter, boilies, mais of brood...?

En dan de ontelbare vragen over het bereiden van tijgernoten, pinda's noem maar op.
Boilerecepten van allerlei karperpagina's wprden 1 op 1 hier neergezet, en dat schijnt de supermix te zijn, maar als je gaat vragen waarom diegene voor de mix heeft gekozen en waarom juist in die samenstelling... Dan hoor je ze niet meer...

Het board is in sommige periodes zo verschrikkelijk saai en irritant, dat je uit frustratie niet eens meer gaat kijken... Laat staan posten, want na iedere serieuse posting komen er 3 onzinnige postings overheen... dan wordt je daar niet vrolijk van!
Soms lijkt het net MSN of een of andere chatbox...
Tuurlijk, niet iedere Topic hoeft serieus en alleen maar in perfect ABN te bestaan, maar wat voor interessante/nuttuge Topics staan er nu op volle toeren te draaien? Weinig toch... zeg maar evenniks...

Ik post bar en bar weinig, en zal me vooral richten op Topics waarin ik enige uitdaging zie, verder hoef ik niet zonodig te posten om het posten... Dat onderscheid ook al niet meer :wink:

Toch deel ik ook de mening van Ed, kijk eerst naar wat je zelf post alvorens je met een wijsvinger gaat wijzigen. "Waarom ziet Gij wel de splinter in het oog van uw buurman, maar ziet Gij niet de balk in uw eigen oog".
En zo is het wel natuurlijk!

Wat ik wel enorm mis in deze discussie, is de jeugd... Non-stop posten, maar op het moment dat het juist HEN aangaat, laten ze het afweten, met natuurlijk een enkele uitzondering, maar als zij deze discussie niet lezen... Wat heeft het dan voor nut?

Moderators:
Misschien niet een idee om meerdere boarders als moderators aan te spreken, zodat deze de jeuugd op hun gedrag, lees: postings te kunnen aanspreken? Vele handen maken eenmaal licht werk!

Verder hoop ik wel dat het board zijn oude kwaliteit terug zal krijgen, want nu rust het board m.i. op een aantal personen, maar dit zouden er vee meer moeten zijn...

Marijn
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

25-08-2004 15:10

Ronnie,

Buiten het feit dat je bij veel vragen de zoekfunctie kan gebruiken, gaat het natuurlijk ook om de discussies...
Het discussieboard is niet zoals voorheen, met felle maar correctie diepzinnige discussies...

Deze zijn er simpelweg veel te weinig, je mening/inzicht neerzetten met goed onderbouwde argumenten.

Dat is wat ik en velen met mij missen....
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

25-08-2004 15:23

edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

25-08-2004 15:31

Rene,

dank je voor je woorden, hoewel niet geheel overtuigd van mijn eigen schrijfkunsten, want zelfs jij concludeert niet geheel juist, op mijn achterliggende bedoelingen ermee ;o)

Ten eerste, de desintresse was niet gericht, en ook niet leeftijdsgebonden naar de jeugd toe bedoeld, op het niet lezen van een te lange posting. Maar daar waar wel goed gediscusseerd wordt over serieuzere zaken, zie je ze niet, en daar kan het desintresse zijn, wat dus ook geld voor 70 procent van de volwassenen die je daar ook evengoed niet ziet.

Mijn posting was ook niet echt een klaagzang naar de jeugd toe, integendeel, hij was meer gericht naar de klaagzang van de volwassennen betreffende het gedrag van jeugdigen. En die nemen in de regel meer tijd voor het lezen van lange postings.

Overigs denk ik wel dat deze topic OOK door de jongeren gelezen wordt, maar als ik een jongere was, hield ik mij hier ook even afwezig. Ze worden even publiekelijk afgeschoten als veroorzaker nummer 1 van de teloorgang van deze board, wat in mijn ogen bullshit is.

Ik vind het naief om te verwachten dat een medium als dit garant kan staan voor jarenlange inhoudelijk gepraat over karpervissen met de randverschijnsellen die daar bij horen.

Oude garde haakt ook gewoon af, omdat ze afhaken. En persoonlijk lijkt me dat maar goed ook, want op een bepaald moment ga ik toch wel eens denken: Tjesus: Get a Life!

Veel is al gezegd en bekend.
Niet een ieder is verplicht over alle onderwerpen een actieve deelname te voeren. Jeugdigen niet en volwassen niet.
Dat MAG en kan ook nooit de bedoeling zijn van dit board.

Alles een beetje meer op zijn plaats laten gebeuren, daar waar het hoort kan gewoon een enorme verbetering zijn, die mijns inzien een heel groot gedeelte van de aanwezige ergenis kan wegnemen.

Ik heb niets tegen koffiepraat, OOK die topics lees ik wel eens, en soms ook met plezier. Hoeft niet zo voor mij, maar ik heb wel afgeleerd om te denken dat dit board er inhoudelijk op vooruit zou gaan indien bijv het koffiepraatgehalte drastisch zou worden gehalveerd. het zou mijn wens naar meer inhoud doen bevredigen, maar de wens van een ander naar vermaak doen afbreken. Wie ben ik dan?

Ik denk dat dit board een geweldige mengelmoes daarin kan zijn.
De sturing ernatoe vind ik echter al heel lang heel stroef.

swa

ed

evengoed nogmaals dank voor je compliment
doet me best goed.
Gebruikersavatar
Casper Hijkoop
Berichten: 319
Lid geworden op: 06-08-2004 12:37

25-08-2004 15:33

hmmm...nu volg ik het niet meer (laatste 5 posts) denk niet dat we nu nog veel verder komen in deze discussie... t gaat weer helemaal nergens over... :)
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

25-08-2004 15:35

O nee, je had op http://www.libresse.nl moeten doorbrowsen naar het forum:

Hier zelfde niveau als hier zo vaak:

Whoopieee ;P
Had me vorige week laten testen ... en hij had dr al twee van de vier binnen... Pretty is HIVloos en Hepatitis-B-loos :D Nu nog wachten op de Chalmydia en Syfilis weet ik volgende week... Vond t stiekem toch wel n btje eng want hij bleef eerst even heel stil :$ (de dokt aan de telefoon dan he) Nou... hopelijk ben ik vanaf volgende week bewust SOAloos... mahja... helaas ook sexloos :S... En wil ajb iemand die schaal met drop v mn neus weghalen.. Ik vind t niet eens lekker, maar ik moet t eten :| Stomme kutcollega dacht zeker dat ie aardig was :S
Laatst gewijzigd door Bas B. op 25-08-2004 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bart van der Velden
Berichten: 242
Lid geworden op: 10-06-2003 02:00
Locatie: Venlo

25-08-2004 15:51

[quote="Pascal Rijzinga"]Heren,

Wat ook opvalt aan deze toppic is, dat de jongere generatie (ik doel op 14, 15, 16 jarigen etc) hier dus helemaal niet op reageren. Wat zou de reden hiervan zijn? Geen zinnig antwoord?? Of zien ze in dat ze fout zitten.
[/quote]

Ik wil ook even mijn menig met jullie hierover delen. Ondanks dat ik tot de jongere generatie behoor, durf ik hier gerust een reactie op te plaatsten, omdat ik me dus totaal niet aangesproken voel. Ik zelf probeer mijn ervaringen hier op dit forum te delen met anderen (daar is het toch ook voor bedoeld???) En natuurlijk wil ik dit op een zo goed mogelijke manier doen. Natuurlijk maak ik ook wel eens een flauwe opmerking of een lolletje. Maar ik vind dat dat af en toe moet kunnen tot een bepaalde grens natuurlijk. Mar Aangezien sommige die grens niet weten te vinden... Zo zijn er nog meerdere jongere leden die net als ik echt iets willen leren en andere tips willen geven.
Ik kom hier nu al een tijdje op dit forum, omdat ik nog lang niet genoeg kennis over het karpervissen heb. En om kennis uit te wisselen is een forum toch de mooiste oplossing. Iedereen kan met elkaar discussieren over alle denkbare onderwerpen betreffende karpervissen. Het aantal mensen, het aantal gedachtes. Dat vind ik juist het mooie aan dit forum.

Maar ook ik begon me de laatste tijd wel steeds meer te ergeren aan bepaalde personen, die op alles en iederen moeten reageren. Het is zeker duidelijk dat er maatregelen moeten worden genomen, anders loopt het echt uit de hand.
Een Forum voor de jeugdige vissers is geen oplossing. Omdat er dan vragen komen waar geen goed, duidelijk antwoord op kan worden gegeven. Omdat er dan geen personen aanwezig zijn met meer ervaring.
Een goedde oplossing is zeker niet makkelijk om te vinden. Ik denk, zoals al aangegeven, dat de moderators nog strengen moeten controleren, zodat er zoveel mogenlijk wordt voorkomen dat er onzin topics geopent worden.
En bij de rubriek Aanbod vind ik de maatregel zeer goed dat er alleen maar particulieren op mogen verkopen. Het is zo duidelijk aangekondigt en nog zijn er mensen die die regels overtreden. Mensen die zich alleen maar aanmelden om bv een topic te openen om grote hoeveelheden boilie's te verkopen. Moet niet kunnen. Dat soort mensen moeten gelijk van het forum afgegooid worden.

Zo kunnen we nog wal heel lang doorgaan. Maar eigenlijk is het triest dat we er aandacht aan moeten besteden. Maar dit hebben we aan onszelf te danken. Ik hoop dat er door dit soort discussie's mensen (alweer) wakker worden geschud, en er weer eens nieveua op het forum komt. Discussie's van meerdere pagina's...

Hopelijk kunnen we ze binnenkort weer tegenkomen :roll:

mzzzzzzls Bart
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

25-08-2004 15:54

Wat ik bedoelde met mijn vorige posting is dat als het niveau over het algemeen goed is, dat gepeupel er niet eens tussenkomt en er ruimte is voor goede grappen.