Gezocht: eerlijk beeld van een fieldtester


Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

10-08-2004 21:42

Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test....... 'K Test het beste wat het Best schuift. :o :o :o

Test het ene,
vang met 't ander,
fotootje,
wie ziet 't verschil??
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

10-08-2004 22:01

Ik DENK dat het iets anders in elkaar steekt.

Een testvisser zal een selectie maken uit de door de fabrikant aangeboden produkten. De testvisser zal hiervan de beste doorspelen om in produktie te nemen, of geeft aanwijzingen om het produkt verder door te ontwikkelen.

Een gesponsorde visser zal iemand zijn die eigenlijk alleen een wandelende reclame zuil is. Iemand die zijn sporen al verdiend heeft en door zijn naamsbekendheid bijv vertrouwen moet winnen bij de consument.

Er zullen ongetwijfeld enorme grijze gebieden zijn en verstrengelde belangen, maar ja, waar niet ??

Met niet commerciele groet, :(
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

10-08-2004 22:04

eerlijk beeld van een fieldtester?

Ik DENK; bijna Ondenkbaar!
Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test, Test....... 'K Test het beste wat het Best schuift
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

10-08-2004 22:13

Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt ! ?

Een fieldtester is volgens mij aan het werk voor zijn opdrachtgever, hij zal dus alleen die produkten testen en die proberen te verbeteren. Een gesponsorde visser zal er alleen maar mee vissen.

Een fieldtester is in MIJN ogen dus iets compleet anders als een soort van consumenten bond met een vergelijkend warenonderzoek. Zij gaan dan wel hetzelfde artikel van verschillende fabrikanten tegenover elkaar testen. Dat moet natuurlijk door een soort van onafhankelijk panel gebeuren en niet door een fieldtester ????????????
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

10-08-2004 22:18

Henk,zal zeker gebeuren wat jij zegt maar het is en kan ook anders.
Zelf vis ik ook voor een bedrijf maar toch zie je van mij persoonlijk geen of in ieder geval bitter weinig foto's of reklame uitingen,maw ik ben niet bepaald het visite kaartje van het bedrijf,mijn "werk" ligt toch op een ander terrein.
Er word ook geluisterd naar hetgeen wat er door mij en andere gevonden word van produkten die door ons getest word en zo moet het denk ik ook.
Ook de kritische geluiden,die denk ik onvermijdelijk zijn in het zoeken naar nieuwe produkten, worden zeker op prijs gesteld.
Ik kan helaas alleen spreken voor eigen ervaringen en moet toegeven dat er een hoop bedrijven het niet zo nauw nemen met de meerwaarde van testvissers en alleen de positieve uitingen(foto's van dikke vissen)gebruiken voor promotie van hun artikelen,dat niet ieder bedrijf zo handelt is gelukkig ook nog steeds mogelijk.
Humphrey Paap
Berichten: 198
Lid geworden op: 03-07-2002 02:00

10-08-2004 22:23

Nou jongens, genoeg leuke reacties op dit onderwerp :D . Jammer alleen dat de meeste fieldtesters/gesponsorde vissers die regelmatig met hun (sluik)reclame dit forum "verrijken", nu schitteren door afwezigheid. Krijgen ze een keer de mogelijkheid om uit de doeken te doen wat fieldtesten nu eigenlijk om het lijf heeft, hoor je ze niet. Zouden ze het te druk hebben met hun poging om een vis te vangen op de nieuwste boilie van hun sponsor? Het heeft er alle schijn van ....... :-?

Humphrey
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

10-08-2004 22:35

:o

plaats ik een reaktie is het nog niet goed :cry:

Of plaats ik te weinig sluikreklame in mijn overige postings?

Maar ik snap wat je bedoeld Humphrey
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

10-08-2004 22:40

Humprey,
ik denk dat degene die jij bedoeld denken dat de meeste niet in de gaten hebben dat ze een sterke binding hebben met bepaalde artikelen.

WEL dus,

Wil heeft eigenlijk bevestigd hoe ik DENK dat een en ander in z'n werk gaat.
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

10-08-2004 22:41

Sluit me aan bij Wil.

Hij gedraagt zich toch heel netjes op dit board, ondanks zijn binding met een bedrijf dat actief is in de hengelsport?

Mitsz
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

10-08-2004 22:45

klaas volgens mij gaat het bij een testvisser op het product en bij een gesponsorde visser om het merk...

Gesponsorde visser gaat meestal met spul vissen wat ook al in de winkel ligt.. testvissers hebben het dan al uitgetest..

tenminste zo gaat het bij ons....

gr
R.Koopal
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

10-08-2004 22:47

Is er niet iemand die mij als testvisser wil,
of sponsoren ??????????????????????????
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

10-08-2004 22:49

En henk wat je zegt is natuurlijk bullshit.. Hoe bedoel je alleen maar vooroordelen. Maar goed daar zal mijn post je waarschijnlijk niet anders over laten denken gezien jouw post
R.Koopal
Gebruikersavatar
Tom Hodinius
Berichten: 488
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Simpelveld (LIMBURG)

10-08-2004 23:02

ik denk dat het zo is dat een testvisser een product moet uitesten en daar waar nodig wijst op mogelijke verbeteringen.

en een visser die gesponsord wordt rent met de truitjes van de merken rond.

want in een geval van een testvisser hier, een bekende ven mij, is het zo dat hij juist onopvallend te werk gaat en iets nieuws niet wil prijs geven door een hoop kabaal er bij te maken van kijk mij

Ik kan het mis hebben?

MVG tom
knollenvanger 1ste klas
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

11-08-2004 13:33

Natuurlijk is weer bijna alles wat ik beweer bullshit en provocerend bedoeld!

Bijna, behalve de ene keer waar ik geld geboden kreeg voor fotootjes van de vis in m'n profiel.
Konden ze wel gebruiken om hun producten in Noord Frankrijk en België te promoten....Die Franse gast TEST ook van alles en nog wat!!

Moest dan wel van verdere rechten afzien, jammer dus de deal ging niet door.
Commercie is niet aan mij besteed en andersom ook natuurlijk, mag dan een boer zijn maar da's beter dan een karperpooier..

Wil,
Petje af voor hoe u het doet.

Sluit me helemaal aan bij Mitsz;
Hij gedraagt zich toch heel netjes op dit board, ondanks zijn binding met een bedrijf dat actief is in de hengelsport?
Groet'n Henk..

still growing Old.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

11-08-2004 14:17

Testvissen he?

Spontaan brekende wartels ( nou bij een 8 ponder)
Lekke tenten
Nog meer lekke tenten
Spontaan brekende baleinen
swingerkopjes die plots op de grond liggen
niet scherp te krijgen haken (thxs Mary, Martin, Henry)
Mooi mee buigende hengelsteunen. Permanent dan.
Om vallende rodpots (geeft niet verkoop je er nog een paar elastieken bij)
Wartellood, nou na 1 keer werpen alleen nog de wartel
Hengels, afbreken op de pen
Molens, ach dat viel nog wel mee trouwens alleen een kleine aanpassing aan/met de lijnclip. Kosten ook maar fl. 400, wat wil je.

Allemaal test gevist? Geloof er geen moer van.

Gesponsorde vissers, dat wel. Soms heel intenger soms reclame object. Inclusief transfeerperikelen.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

11-08-2004 23:02

Klaas,
Dit is ook per bedrijf verschillend. Zo zal een ultimate alles op de markt brengen, volgens mij zelfs zonder testvissen... Andere merken testen wel maar trekken zich er niks van aan. En je hebt merken die echt alleen kwaliteit willen leveren en er wel wat aan willen doen. Maar goed een productiefoutje kun je natuurlijk nooit uitsluiten....

Het is alleen zo dat veel bedrijven genoodzaakt zijn om ook een goedkope lijn op de markt te brengen, het is nu eenmaal zo dat iedereen zo goedkoop mogelijk alles wil hebben..

Btw mij zul je ook nooit zo horen zoals sommige mensen zich hier profileren met bepaalde merken.. Maar goed dat ter zijde..
R.Koopal
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

11-08-2004 23:52

Rogier, als jij zo integer bent moet je hier ook geen naam van een ander bedrijf / merk noemen in negatieve zin...
jan van kranenburg

12-08-2004 02:35

HOERA,

Weer een uitermate opbeurend en enthousiast commentaar van Klaas.

We kunnen niet zonder zoiets, en zijn Klaas dan ook uiteraard bijzonder
dankbaar voor zijn positieve bijdrage!!

mvg

Jan
gerrit koop

12-08-2004 08:07

ok
Laatst gewijzigd door gerrit koop op 26-08-2004 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

12-08-2004 08:20

Jan,

Merci.

Maar Gerrit verwoord exact waarom ik niet in testvissers geloof. Naast de mankementen die ik er als consument al aan heb, is het een gewone betaalde baan. Of ... overtuig me maar.


MVG

Klaas

Sorry dat ik niet zomaar met een meute mee ga staan te juichen, beetje tegen gas.
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

12-08-2004 08:42

Aart, waarom zou ik geen merken mogen noemen? Het is gewoon de waarheid over dat merk, niet voor niets kopieren ze alle goede dingen van andere merken en btw het is gewoon een mening. Bij het bedrijf waar ik voor testvis telt gewoon je eigen mening. Positieve dingen noem ik ook over andere merken.. Kijk maar eens naar de topic over chub cyfish. Geen binding verder hiermee qua testvissen, vind dat het een goede tent is. Heb er zelf ook eentje

Klaas,
Ik krijg er helemaal niet voor betaald, of je moet het materiaal bedoelen dat ik krijg om uit te testen. En nee ik werk ook niet in de hengelsportbranche. Ik vis gewoon net als velen van jullie voor mijn plezier, waarbij materiaal krijg aangereikt wat ik normaal zou moeten kopen om te gaan kijken of het wat is. En dan gaat het helemaal niet om grote vissen die je vangt maar of het product kwaliteit heeft. Voorbeeld zie een van de eerste posts in deze topic van mij over de dyneema.

Ik vind het wel vreemd zoals al eerder genoemd is dat niemand anders hier op durft te reageren.. Kijk voor de gein is naar de onderschriften van sommigen.. Schijnbaar hebben ze geen eigen mening of mogen ze niks negatiefs ventileren....
R.Koopal
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

12-08-2004 08:52

Gerrit,
Als het waar zou zijn wat jij suggereert, zou jij het dan erg vinden als karpervissen je hobby zou zijn dat jij van je baas een zak met boilies mee naar huis zou krijgen om even te proberen?

Dacht het niet of wel..........
R.Koopal
gerrit koop

12-08-2004 09:08

ok
Laatst gewijzigd door gerrit koop op 26-08-2004 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
gerrit koop

12-08-2004 09:29

ok
Laatst gewijzigd door gerrit koop op 26-08-2004 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
jan van kranenburg

12-08-2004 13:16

Klaas,

Ken 2 testvissers zeer persoonlijk.
EEN test o.a. hengels, de ander aassoorten.

Beiden hebben een normale fulltime baan buiten de hengelsportbranche.

Via dit board en en enkele incidentele ontmoetingen, weet ik er nog wel een paar.

Ongetwijfeld is bovenstaande hoogst onvoldoende om je te "overtuigen";
vraag me zelfs af of dat uberhaupt mogelijk zou zijn.

Waar ik me aan stoorde is het generaliserende in je posting.

mvg

Jan