Gezocht: eerlijk beeld van een fieldtester


Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

25-07-2004 14:49

Jan,

Mijn opmerkingen waren positief en totaal niet lullig bedoeld!

Bejaarden/ouderen-viskampen? Misschien wat? Nee, klinkt lullig.
In het verleden hebben we het er al eens over gehad. Maar er zou best zoiets eens gedaan kunnen worden voor ouderen.

Maar waar leg je de grens?

Qua commercie, is het soms belachelijk. Steeds wat er nieuw komt, wat men "uitvind". Grotendeels naar de jeugd, of jongere volwassenen gericht. Maar zoals je zelf zegt, weinig naar de "ouderen".

Ik denk zelf dat die ouderen hun manier van vissen van vroeger, freelinen, pennen etc nooit zullen vergeten en verleren. En zij hebben dus denk ik echt niet die commercie nodig, zoals zovele jeugdigen dit wel nodig hebben. Die jeugd moet immers alles opnieuw aanschaffen. En die ouderen hebben immers die oude prachtige glasstok nog op zolder staan.

Snap jij mijn "visie"?

Groet,

Frank
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-07-2004 19:31

Jan,

Je bent je tijd vooruit. Ik denk dat de commercie wel zal gaan inspelen op de vergrijzing zodra die daar is. Lijkt me wel iets voor de commercie om dat te doen. :wink:

Maar een rollator voor karpervissers bestaat al. Hoe kun je al die kruiwagens, zelfs met aandrijving, anders noemen. Wat te denken van een golfwagentje met tereinbanden? :D

Groet, Kees
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

25-07-2004 19:40

Voorlopig is de helft van de Nederlandse karpervissers maximaal 25 jaar oud of jonger. Dus de meest interessante groep voor de commercie...
Gebruikersavatar
Bob Klumper
Berichten: 158
Lid geworden op: 01-06-2004 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

25-07-2004 20:57

[quote="Aart Lokhorst"]Voorlopig is de helft van de Nederlandse karpervissers maximaal 25 jaar oud of jonger. Dus de meest interessante groep voor de commercie...[/quote]

Nou Aart dan kom ik zeker alleen maar ouwe lullen tegen :) Ben benieuwd waar je deze wijsheid vandaan haalt?

Bob
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

25-07-2004 21:48

NIPO enquête i.o.v. de NVVS...
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

25-07-2004 21:52

En kijk eens naar de leeftijden op dit board Bob.:)
gerrit koop

25-07-2004 22:01

ok
Laatst gewijzigd door gerrit koop op 26-08-2004 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

25-07-2004 22:09

Waar valt het meeste verdienen? Want wie vissen er s`nachts en wisselen snel van materiaal?
R.Koopal
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

25-07-2004 22:25

[quote="Bob Klumper"][quote="Aart Lokhorst"]Voorlopig is de helft van de Nederlandse karpervissers maximaal 25 jaar oud of jonger. Dus de meest interessante groep voor de commercie...[/quote]

Nou Aart dan kom ik zeker alleen maar ouwe lullen tegen :) Ben benieuwd waar je deze wijsheid vandaan haalt?

Bob[/quote]

Idd. beetje heel erg kort door de bocht.
Kijk nog eens goed vanaf welke leeftijd men eigenlijk serieus geld gaat verdienen cq. uitegeven (bijv. op welk moment "jongeren" koopwoningen beginnen te kopen, en dus serieus met geld beginnen om te gaan!)
En je conclusie van de interessante doelgroep van wat betreft het bereik van de commercie valt minimaal 10 jaar verder uit.
Kan me niet echt voorstellen dat een ventje van 15 a 16 jaar 2000 euro per jaar z'n hobby weet in te pompen zonder serieuze "sponsoring" van z'n ouders. (en dat blijkt gezien de cijfers in deze tijden toch op z'n minst een klein probleem ?)

MC
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

25-07-2004 22:40

Mark, met een krantenwijkje en wat steun van de ouders kom je als jeugdige al vrij snel op een mooi bedrag uit. Of dat €2000,- is dat weet ik niet, maar de helft zal het zeker wél zijn. Zoals eerder aangegeven, jeugd is zeer beïnvloedbaar en koopt snel nieuwe dingen (trends).

Hoe vaak zie je niet dat er jongens zijn, die willen beginnen met karpervissen, en zomaar even een beginnerssetje kopen bij de vlemmix, want je kan natuurlijk niet karper vangen zonder piepers, rodpod etc (sarcasme natuurlijk). Ook ik kom bij mij in de buurt weinig, tot zelfs bijna geen enkele serieuze jeugdige karpervisser tegen op de wateren waar ik vis, maar die kleine cultuurwatertjes, ga daar maar eens kijken, daar zit het steevast vol. En die jongens zitten niet met de vaste stok, nee die hebben allemaal rodpod,piepers, kortom de hele mikmak.

mvg
stefan
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

25-07-2004 22:57

Stefan,

Ik ben het absoluut met je eens, maar als je over gemiddelden praat, (hiermee niets afdoende aan de serieuze jonge visser die al zijn zuur verdiende centjes in merk-artikelen stopt), dan kan het simpelweg niet zo zijn dat "de jeugd" het voor elkaar krijgt de huidige bedragen voor vis-materiaal zomaar op tafel te leggen.
Om een beetje materiaal van enig merk aan te schaffen zijn toch al snel in onze hobby enkele duizenden euro's nodig.
Ik die vroeger ook wel eens een krantenwijkje heeft gelopen kan zich toch niet echt voorstellen dat je dit zomaar op jeugdige leeftijd bij elkaar spaart om de "trend, cq. invloed van de commercie" bij te houden.
De nieuwste hengels, piepers, rodpods zijn nog niet uit of de tieners op dit forum schreeuwen er al om?

Je kan met geweldig materiaal langs de waterkant zitten (staat heel erg leuk) maar je vangt er niet meer vis door !

Mvg
MC
Gebruikersavatar
Bob Klumper
Berichten: 158
Lid geworden op: 01-06-2004 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

25-07-2004 23:43

Beste Aart

Nu kom ik regelmatig in een hengelsportzaak. De doelgroep,die het meeste geld uitgeeft stopt niet bij de 25 jaar.Mark vind het net als ik kort door de bocht. de enquette nvvs in hoeverre betrouwbaar? de leeftijd van de boardgebruikers vind ik representatief in relatie tot het medium internet. Ken genoeg karpervissers, die ouder en digibeet zijn in meer of minder mate. En een aantal, die wel eens als gast langswippen. Echter niet de behoefte hebben actief deel te nemen.
Dus betrouwbaar vind ik de gebruikers gegevens niet. (b.v mitsz is nul jaar oud.)


Mijn ervaring is dat op een bepaalde leeftijd de vis interesse gaat verbreden. Naar andere takken van visserij. b.v het (snoek)baarsvissen.

Bob
jan van kranenburg

26-07-2004 00:53

Frank, intentie begrepen. Positief uiteraard.

En Aart,

Er zal toch een moment gaan komen dat de Industrie het belang van b.v. een seniorenlijn gaat inzien. Enerzijds neemt de vergrijzing in nederland toe, anderzijds denk ik dat de explosieve groei in het aantal karpervissers
een voorbijgaande zaak is.

De Industrie zal - wil ze overleven - op deze ontwikkeling moeten inhaken.

En Frank, inderdaad hebben we van gedachten gewisseld n.a.v. het succes van de KSN-jeugdkampen, om ook zoiets te organiseren voor groep(en) ouderen.

Hoewel wel bijval uit de "ouderengroep" is er niets concreets uitgekomen.
Ik hem toen (ca 7 maanden geleden) gesteld dit onderwerp in te brengen op de a.s. ledenvergadering KSN.

Aart, ook jij nam deel aan deze discussie.

Weet je nog wel(oudje) :D

mvg

Jan
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

26-07-2004 07:25

Bob,

op 19 oktober vier ik mijn eerste verjaardag. Al m'n maten van het kinderdagverblijf komen ook. Als je wil mag jij ook komen

Mitsz
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

26-07-2004 19:59

Bob je kan niet ontkennen dat ouderen vaak maar 1x iets kopen... Als ik kijk naar mijn schoonvader.. die echt overal op vist en overal een hengel voor heeft, maar dan wel oud en duur...

Zo gaat ie nog steeds karpervissen met een hardy van 40jaar oud... Nieuwe spullen?? nee man, niks voor hem..

Het tegenovergestelde zie je bij de jeugd (waaronder ik mezelf ook nog wel reken).. Ik stop misschien als ik 3 hardy`s heb....

Het blijft gewoon een feit dat jeugd meer koopt en dus aantrekkelijk is. Zeker de karpervisser die overal wil gaan vissen en altijd... Kijken wat die een materiaal nodig heeft... Daar kun je als normale witvisser (weet ook dat je hele dure stokken hebt) of penvisser niet tegen op...

gr
R.Koopal
Gebruikersavatar
Bob Klumper
Berichten: 158
Lid geworden op: 01-06-2004 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

26-07-2004 22:53

Rogier

Wat je schrijft zal ik niet ontkennen. En wat je schoonvader betreft. Daar kan ik respect voor opbrengen. Dat hij heden ten dage nog met oud materiaal aan de waterkant zit.
Toch zijn er veel ouderen. (Waar licht de grens vanaf 35?), die nog veel geld over hebben voor hun hobby en steeds meer kiezen voor comfort en gemak. Een leuke midden klasse kruiser. Om gericht op karper te vissen is tegenwoordig een opkomende trend bijv. Ook bij de oudere generatie.
Omdat het gezeul en gesjouw wat minder makkelijk gaat dan voorheen.
Een karpervisser als Piet Vogel houdt zich ook bezig met de "vergrijzing" en mobiliteit van de groep vissers, die toch intensief wil vissen. Gericht op b.v. kortere sessies. Dus er is een markt voor om daar nieuwe mogelijkheden in te ontwikkelen. Dus field testing zal daar t.z.t plaats vinden.

Bob
jan van kranenburg

27-07-2004 00:09

Bob,

Wat je beschrijft over Piet Vogel's gedachten, is eigenlijk precies wat ik bedoel.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

27-07-2004 09:02

Ik snap jou punt ook wel Bob en daar heb je ook wel gelijk in. In perioden zoals nu zullen ze voor zekerheid gaan en dat is waar op dit moment het meeste verdient kan worden.. Tenminste dat denk ik....

gr
R.Koopal
Gebruikersavatar
Hendrey De Ritter
Berichten: 18
Lid geworden op: 05-08-2004 23:04
Locatie: Utrecht
Contacteer:

09-08-2004 23:24

Wel een leuk onderwerp.

En zeker gezien er maar weinig van de bekende testvissers die hier op het board komen er wat op zeggen,.


Prachtig ! :o
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

10-08-2004 08:05

Wat is het nu eigenlijk: Testvisser of gesponsorde visser. Of is dat hetzelfde?

Ik ken eigelijk maar 1 echte testvisser (van vroeger) Jan J. Zie een aantal De Karpers. Hema stoeltje, Blokker stretcher, unie(k)aas enz.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

10-08-2004 08:08

unie kaas

uniek aas

uniek Klaas

:D
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

10-08-2004 08:16

Haar(k) scherp die Mitsz 's ochtends vroeg zeg !
CarpeR Diem
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

10-08-2004 09:55

pas moi. Pak em beet 20 jaar geleden: Notities van/door Jan Jungen.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

10-08-2004 18:33

Volgens mij zit er wel een verschil in, tenminste...

Gesponsord maak je er reklame voor en testvisser probeer je nieuwe producten uit..

Gesponsord zullen meestal vissen met materiaal wat al goed is en zich heeft bewezen en testvissers kijken of het product goed is ja of nee..

Correct me if I`m wrong

gr
R.Koopal
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

10-08-2004 21:06

Rogier,

Dus als een testvisser zegt:"'t is goed." Tja.

Zegt een gesponsorde viser hetzelfde dan is het pas echt goed?

MVG\

Klaas