Alleen karpervissen of ook "vreemd gaan"?


Alleen karper of ook "vreemd gaan"?

Alleen karper
31
34%
1 andere visserij
22
24%
meerdere visserijen
38
42%
 
Totaal aantal stemmen: 91
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

15-06-2004 20:22

Hallo karpervissers,

Vraag me af of jullie alleen maar de karper belagen of dat jullie ook wel eens andere onderwaterwezens belagen?
Oftewel gaan jullie ook wel eens feederen op de brasems, pluggen op de snoeken, aasvisjes vangen met 3,50 m vast hengeltje met 06/00 mm, twisteren op de baarzen, wedstrijdvissen met 9,50 m1 vaste stok, palingen met dood aasvisje, pilkeren op de gul, slepend op de snoekbaars, met de vlieg op de ruisvoorn of simpelweg met de made op de forel op forellenvijver etc.?
Ikzelf beoefen(de) nl. eigenlijk reeds alle visserijen en zal dit altijd blijven doen.
Hierdoor denk ik ook dat je de onderwaterwereld beter kunt volgen/begrijpen en dat daardoor ook je karpervisserij positief beinvloedt wordt.
Ben zeer benieuwd naar jullie eventuele visserijen buiten de karpervisserij...........

Mvrgr Guido
Gunther van Marwijk

15-06-2004 21:07

..
Laatst gewijzigd door Gunther van Marwijk op 16-08-2004 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

15-06-2004 22:46

Haloa,


99% van mn visserij bestaat uit het statisch karpervissen(af en toe pak ik een pennetje of korst om ze aan de schubben te komen)!! :D

In de koudere jaargetijden wil ik mn snoekbaars hengeltje pakken om zo een vette baars of lange snoekbaars te vangen(terwijl me dat af en toe beter af gaat dan et karperen :oops: ) maar zodra het zonnetje zich van de beste kant laat zien dan pak ik mn karperspullen weer, komt vast door de heimwee! :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Marco Havelaar
Berichten: 104
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Hoeksewaard
Contacteer:

15-06-2004 23:36

Ik heb van mijn 14e tot mijn 27e alleen maar op karper gevist, toen had ik het gevoel alles wat in mijn bereik lag wel gevangen te hebben en vond het overal veel te druk worden.

Ik ben me toen op de toen sterk in populairiteit toenemende vis de meerval gaan richten, toen ik mezelf binnen drie jaar al tot de top van de nederlandse meerval vissers kon rekenen heb ik ook deze tak van visserij (mede omdat je zover van huis moet om die dingen te vangen) min of meer vaarwel gezegd.

Sindsdien ben ik weer enkele keren in Frankrijk op karper mijn geluk ( en niet zonder succes) wezen beproeven.

Momenteel vis ik incidenteel in Nederland op karper en zeer structureel op roofvis waarbij de snoeken mijn favorieten zijn.

Een nieuw sessieverblijf is in bestelling dus wellicht moeten de karpers (en de karpervissers) weer rekening met mij (en mijn nieuwe maat van 6 jaar oud) gaan houden in de nabije toekomst.


Hmmm als ik het zo terug lees lijkt het wel een korte autobiografie :-)
silures:
"If the earth didn't suck, we'd all fall of you know!"
http://www.silures.nl
Gebruikersavatar
Marcel Kosters
Berichten: 272
Lid geworden op: 21-09-2003 02:00

15-06-2004 23:45

vorig jaar wilde ik nog wel eens echt gaan snoeken omdat dat ook de nodige (grote) vis en spanning opleverde maar als ik eerlijk moet zijn concentreer ik mij nu 100%op de karper, daar zit veel meer uitdaging in. Snoeken ben ik trouwens na een uurtje ook wel weer beu eerlijk gezegd. Oftewel, karper, karper,en nog eens karper!!!
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

16-06-2004 08:09

Ik vis voor 98 % op karper, alleen 's winters wil ik wel eens een keertje
snoek gaan belagen.

Op witvis bijna nooit meer....
CarpeR Diem
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

16-06-2004 09:22

vis in de winter met dode makreel op snoek (hoewel dit alweer veel te lang geleden is), soms met de plug struinen en jerkbaits roppen vind ik ook wel leuk.
verder alleen 8er onze (grote) vriend karper aan.

mit grunningse groet'n
Tim :D
Groet'n,
Tim
patrick de GRoot
Berichten: 352
Lid geworden op: 31-10-2002 01:00
Locatie: leidschendam

16-06-2004 10:26

De visactiviteiten die ik het gehele jaar doe zijn

karper, statisch en met de pen
witvissen, vaste stok en feeder
snoekbaars, dood aasvisje
snoeken, trollen en spinnen

kortom ik heb het aardig druk om als een beetje op peil te houden
mvg patje
Rick Nijland
Berichten: 445
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

16-06-2004 11:43

Ik vis ook op meerdere soorten. 'S avonds wil ik nog weleens met een plug de snoek opzoeken. Ook ga ik weleens met een pickertje op witvis vissen. In de zomer ga ik 's avonds ook vaak op paling. Dit vind ik nog steeds leuk om te doen.

Groeten Rick.
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

16-06-2004 12:34

goedemiddag!


Reken mezelf wel tot Karpervisser maar ik vis op meersere vissoorten, al is het vaak met karper in het achterhoofd. Zo wil ik nog wel eens gaan vertikalen op snoekbaars, hierbij leer ik structureel een water en het bodemverloop kennen en vang ik ook nog eens een visje. Ook met witvissen op de rivier leer je snel waar de vis huisd....

daarnaast is het altijd wel ff relaxed om niet te hoeven vangen maar gewoon lekker te vissen.....

Gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
Jos van Dalum
Berichten: 280
Lid geworden op: 21-01-2004 15:20

16-06-2004 12:37

Ik vis over het algemeen alleen op karper maar als ik zin heb om te feederen dan doe ik dat!! in de winter ga ik er ook wel eens met een spinhengeltje op uit.

later Jos
Gebruikersavatar
Bart van der Velden
Berichten: 242
Lid geworden op: 10-06-2003 02:00
Locatie: Venlo

16-06-2004 16:37

heej,
ik belaag ook wel eens de snoek met een plug of een spinnertje in de winter. Maar de rest van de tijd is voor onze grote vriend de karper.

mzzzzls Bart
Simon Hogenkamp
Berichten: 220
Lid geworden op: 02-06-2003 02:00

16-06-2004 18:07

om nog weer is terug te komen op de stelling dat jongeren niet goed mket de vissen omgaan... mooie onthaakmat goudo!!! :( :( :(
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

16-06-2004 18:45

Het meest van de tijd (welke tijd???) "doe ik op karpers".

In t verleden kocht ik nog wel eens voor een paar cent aan maaien, en een brasemvoertje en legde ik 2 pickers op de buzzerbars... over hectiek gesproken zeg!

Maar een paar weken terug zat ik ineens bijna onvoorbereid, maar wel met een picker en een karperstok in Noorwegen. Vlug nog bij de hengelsport-toko wat advies, wormen, een beetje kunstaas en andere dingetjes ingewonnen over/voor het vangen van forel en zeevis.

Ik snap even niet dat mensen naar Frankrijk gaan voor karper, mij zul je daar niet snel zien (nooit geweest trouwens...), maar Noorwegen, in een woord: "geweldig"

Alleen jammer dat we een paar weken te vroeg waren voor de (grote??) forel, en dat we absoluut "geen weg wisten" op zee (fjord).

Maar al met al met 2 man toch een kleine 20 oedietoedie-forelletjes gevangen en iets van 15 kleine kabeljoutjes en 1 ander heel gek en eng visje. En ik heb een "nieuwe hobby" gevonden! Toch jammer dat de zee zo ver van Twente verwijderd is... Hoewel, als we Duistland afgraven....
--
Om wat te lachen (iedere dag actueel):
FokkE&SukkE=@ http://www.foksuk.nl

Dringend gezocht: -> link naar een site met dagelijks een nieuwe DirKJaN strip!!!!
Afbeelding
Hugo Bovenmars

16-06-2004 19:06

Simon,

Om nog weer ns terug te komen op de stelling dat sommige jongeren uit Nijverdal soms zo kunnen zeuren....

Een jaar of wat geleden had niemand zo'n ding. Ikzelf sinds zo'n 3 jaar.

Ben het wel met je eens hoor, maar doe het even via PB oid en vervuil dit topic er niet mee.

groeten, Hugo
Simon Hogenkamp
Berichten: 220
Lid geworden op: 02-06-2003 02:00

16-06-2004 20:57

Jah zoon antwoord hatk wel verw8! maja.. zeg je er wat van is het weer niet goed
Edo Beltman
Berichten: 41
Lid geworden op: 07-04-2004 13:56
Locatie: Heino
Contacteer:

16-06-2004 21:18

Ikzelf vis voornamelijk op karper zowel statisch als met de pen en freelinend en oppervlakte en alles wat verder mogelijk is :D als ik ze er maar uit krijg 8)

Verder vis ik door het jaar heen ook nog wel een op de IJssel met de feeder, en in de winter op snoek in de polder en tegelijkertijd op witvis, ultralicht met 6 of 8/00 aan een 4 meterstokje en dan maar takelen :) ook leuk om je bezig te houden hoor met dat koude weer:D en heeeeeel af en toe nog wel eens met de s[inhengel en een handjevol plugjes of spinnertjes de kleinste slootjes afstropen op baars met af en toe een mooie snoek tussendoor.

Ojee zou ik tog bijna het vliegvissen vergeten, dat doe ik dus ook, voornamelijk in de winter op dikke voorns, zowel in de polder als in de IJssel

Groeten Edo Beltman
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

16-06-2004 23:34

Vis grotendeels op de karper. Maar sinds twee jaar mag ik ook graag eens vissen op zeebaars en sinds vorig jaar heb ik een leuke stek gevonden waar je leuk op de roofblei kunt vissen. In de winter vis ik graag op snoek.
redelijk allround dus
Hans Brinkel
jan van kranenburg

17-06-2004 03:02

Andere vissen dan karpers?

Bestaan die dan?
mvg

Jan
Ron Som
Berichten: 328
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Berkel
Contacteer:

17-06-2004 12:46

Alleen maar op karper.
En met de bijvangsten ook brasem en zeelt visser geworden :lol:

Ron
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

17-06-2004 18:16

Ja Jan,

Je hebt o.a. nog de Hollandse Nieuwe, de welbekende rolmops, en natuurlijk niet te vergeten de kibbeling.......
Oja, de ansjovis hebben we ook nog...................

Mvrgr Guido

PS: het valt me niet tegen dat de meeste toch wel redelijk allround zijn en niet puur en alleen de karper belagen...............
Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

18-06-2004 21:08

Bijna heel het jaar door karper, op wateren waar met 3 hengels mag (ken er 1 hier in de buurt, is een camping) vis ik er soms ook nog een feedertje of snoekhengeltje bij. 'sWinters een beetje snoeken enzo en vliegvissen doe ik ook nog wel graag... Forellenvijvers bevissen vind ik ook wel leuk maar dat doe ik maar 2 of 3 keer per jaar :wink:
Beetje all-round kun je het wel noemen :lol:
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

19-06-2004 10:04

De meeste tijd spendeer ik toch wel met het achter onze bronsbeschubde baarddragers aangaan, maar gezien het feit dat ik meer brasems en zeelten dan karpers vang, kan ik bijna tot een allround visser gerekend worden... :roll: Ik vis echter ook erg graag een avondje met de matchhengel hoor, lekker rommelen met een voertje en een pennetje.... En een mooie zonsopgang op foto vangen, telt dat ook? :wink:

Mvg. daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

19-06-2004 12:05

Tegenwoordig voor 100% karpervisser. De relatief geringe tijd die ik heb om te vissen verdun ik niet met een andere visserij. Relatief, want ik maak nog altijd sessies van een uurtje of 24. Wekelijks als dat lukt. Zoveel heb je voor een ochtendje snoeken niet nodig. Maar mijn karpervisserij is wel ontstaan uit een combinatie van karperen en de kunstaas en vliegvisserij. De echte witvisserij heb ik nooit bedreven. Vandaar dat ik als karpervisser waarschijnlijk meer de jager dan de zaaier ben. Een gebrek aan mijn achtergrond die zich soms wreekt in mijn aaskennis. Hoewel ik wel iets bijgeleerd heb.

Voor de jonge 100% karpervissers wil ik wel een lans breken om er wat anders bij te gaan doen. De actieve visserijen stimuleren de watersense. En dat komt goed van pas bij je karpervisserij. Beschouw het maar als onderdeel van je opleiding. Wil je veel aaskennis, verdiep je dan ook in de witvisserij.

Groet, Kees
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 19-06-2004 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
dimitri sadones
Berichten: 18
Lid geworden op: 30-01-2004 19:05
Locatie: ronse

19-06-2004 12:06

ikke ga graag eens in de winter op een rivier in luxembur op barbeel gaan vissen ook op die rivier op snoek en forellen vlagzalm kopvoorn maar toch het liefst barbeel
en in frankrijk op meerval