Raven..Een nachtmerrie voor iedere sportvisser?


Gebruikersavatar
Sem v Wijk
Berichten: 349
Lid geworden op: 07-11-2003 01:00
Locatie: Barneveld

04-06-2004 11:22

Ik heb het nu echt helemaal gehad met Raven, het gaat helemaal verkeerd met mijn bestelling.

hebben jullie ook van die nare ervaringen met Raven/Vlemmix?
MVG SVW
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

04-06-2004 11:41

nope ! raven !! een geweldige zaak moet ik zeggen !

ik heb nog nooit problemen gehad met bestellingen ! hij is goedkoop en ik heb alles altijd compleet en op tijd !

top zaak !!
Reinder van Lune

04-06-2004 12:18

Bestel nooit wat bij Raven of Vlemmix, 9 van de 10 keer gaat het verkeerd. Ik haal er alleen wat klein spul wat ze op voorraad hebben.
Waneer ik iets moet hebben wat hun niet op voorraad hebben bestel ik het ergens anders !
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

04-06-2004 12:26

raven is toppie

gewoon de juiste mensen kennen

soms zijn dingen niet op voorraad en bellen ze als het er weer is

en er is altijd wel over de prijs te handelen
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

04-06-2004 12:41

jah leuk prijsje maken ze altijd wel voor me !!

misschien omdat ik dion mn moeders neef is :roll: en ik dus zn achterneef :lol:
Gebruikersavatar
Dieuwke van der Voort
Berichten: 18
Lid geworden op: 29-05-2004 11:32
Locatie: De Kwakel

04-06-2004 13:23

Ik heb eigenlijk ook nooit moeite gehad met Raven.
Had een rubberbootje besteld, zou eind februari pas geleverd worden, maar had hem eind januari al. Na de eerste x uitvaren ging hij al stuk. Teruggestuurd en met een week had ik een nieuwe. En niet alleen dat, ik kreeg ook nog eens een grotere. Andere bestellingen waren er ook bijna meteen en klopte altijd.
Enige probleem wat ik met ze heb is dat ik bij mijn bestellingen de catalogus zou krijgen, die ik tot op heden nog niet binnen is (toch al weer 2 maanden om lopen zeuren). Had gebeld en als antwoord: die krijg je waarschijnlijk met een week, want we sturen ze allemaal tegelijk op. Dit is alweer een maand geleden.
VROUWEN KUNNEN HET NET ZO GOED!!!!!
evert van de linden
Berichten: 125
Lid geworden op: 04-01-2004 22:06
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

04-06-2004 13:38

Raven is een kutzaak, cker als je ver weg woont.
Ik had een een paar weken geleden een tent gekocht, en wat bleek nou, de stokken van de tent waren al gebruikt!!!!!
Ik met me vader weer teruggereden en nieuwe gekregen, maar deze waren dit keer weer verkeerd, de stokken waren niet compleet!!!!

Nu heeft me vader een klachtbrief geschreven, waarin hij vriendelijk om nieuwe stokken vraagt en tevens wilt me vader de verzendkosten van de verkeerde stokken weer terughebben die wij terug moesten sturen.

Als je vlakbij een zaak van Raven woont kun je natuurlijk makkelijk terugkomen, anders kost het veel tijd en moeite.

Ik heb trouwens al bijna twee weken niets gehoord van Raven, ze zouden die stokken opsturen.

Binnekort zal ik wel ff bellen en vragen hoelang het nog gaat duren.

mvg,
Evert.
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

04-06-2004 14:30

jah das natuurlijk wel kut ! maarja dat gebeurd niet bij iedereen dus dan hoeft raven nog niet een kut zaak te zijn !

ik haal hier ergens in de buurt soms wat spullen bij Harm Nuis ! daar had ik ook een nieuwe tent gekocht ! die bleek later al gebruikt te zijn op diverse beurzen ! miste ook haringen etc.... maar aan de andere kant hebben ze wel altijd alles op voorraad tot nu toe en ik kreeg gratis een paar bivvy tafeltjes a 10 euro p/st voor de onkosten...
Gebruikersavatar
robin weijn
Berichten: 80
Lid geworden op: 19-03-2004 18:45
Locatie: almelo
Contacteer:

04-06-2004 14:48

:evil: raven is gewoon kut want ik heb er een stoeltje gekocht één week geleden was de eenne draai dop kapot en nu is de andere kapot hoe zo goetkopetroep :evil:
ik leef aan de waterkant
Reinder van Lune

04-06-2004 15:22

Yep dat is klote, ik heb zelf wel eens een stoel gezien in de winkel van Raven/Vlemmix waar de stof al van gescheurd was !
Gunther van Marwijk

04-06-2004 16:16

Heertjes

Ik kom hier niet om de Frima Raven te verdedigingen,ondanks dat mijn en vele andere hun bestellingen netjes zijn afgehandeld!

Het is heel eenvoudig een zaak af te kraken,maar is het bij jullie ooit al eens opgekomen om eens objectief te gaan vergelijken met andere winkels :oops: :oops: :oops:

Kan het misschien zijn dat aan jullie zelf te wijten is,bv. oneigenlijk gebruik van verschillende materialen,of toevallig eens tegen een niet zo goed showmodel zijn opgelopen.
Of voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten :oops:

Ja,waar mensen werken worden fouten gemaakt,maken jullie nooit fouten :o :o :o

Mvg Gunther
Leon Mertens
Berichten: 158
Lid geworden op: 15-09-2003 02:00

04-06-2004 16:22

En zowieso, als je spullen koopt van X2 ect. dan weet je van te voren dat je er niet alles van kan verwachten. En zeker voor die prijs niet.

Maar de meeste mensen denken dat ze voor veel weiniger geld evengoed de kwaliteit verwachten van een beter merk
Reinder van Lune

04-06-2004 16:23

Tuurlijk . . iedereen maakt fouten !
Met Raven/Vlemmix heb ik nou eenmaal slechte ervaringen. Er zullen uiteraard ook genoeg mensen zijn die goede ervaringen hebben met Raven/Vlemmix.
Doordat ik slechte ervaringen heb met Raven/Vlemmix zal ik eerder geneigd zijn om naar een winkel te gaan die in mijn ogen 'beter' is.
Ik haal mijn visspullen overal vandaan, en als ik dan ga vergelijken komt Raven/Vlemmix er gewoon het minst vanaf.
Ik zou liever iets bestellen bij fishing.be of db-hengelsport.
Waarom ? Snelle levertijd en een scherpe prijs ! ! !
Marius Rouveroy
Berichten: 103
Lid geworden op: 15-03-2004 19:04

04-06-2004 16:27

Ik ben ook niet helemaal tevreden over Raven.
Als ik wat aanraak word mij door 1 van die medewerkers verzocht om er van af te blijven en buiten te gaan spelen :-?
Ook hadden we er een tent gekocht en bij het opzetten bleek hij kapot te zijn. Laatst bekeken we de bon na het afrekenen en bleek dat we 7 euro teveel hadden betaald voor iets dat we niet hadden gekocht.

Mvg. Marius
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

04-06-2004 16:42

Aan iedere firma mankeerd wel wat, laat dat duidelijk zijn.....!
Alleen vind ik dat het personeel bij Raven wel iets klant vriendelijker kan
zijn.....!
Ondanks dat Raven/Vlemmix 1 zijn geworden, vind ik Vlemmix (Steen-
wijk) qua klant vriendelijkheid er vele malen bovenuit springen. Dus ik
denk dat als Raven iets meer aan "de klant vriendelijkheid" werkt; ze veel
meer bereiken.....!
Wat die goedkope merken betreft, daar ben jezelf bij. Dat kun je hun niet
verwijten, als het b.v. niet deugd; daar is de prijs ook naar. Wat dus niet
zegd dat goedkoop materiaal niet zou deugen, dat zeg ik niet.....!

groetjes Benny
Gebruikersavatar
frank van loon
Berichten: 114
Lid geworden op: 15-12-2003 01:00
Locatie: Dongen

04-06-2004 16:50

De service van deze zaken is ver te zoeken.
Vroeger kon er nog wat geregeld worden bij de vlemmix maar sinds het over is genomen gaat het berg afwaarts.

Als je drie jaar geleden bij Vlemmix binnenstapte kon je over de kopen lopen zo druk was het er tegen woordig kunnen ze het met vier man personeel af.

En dan hebben ze ook nog al het kleine spul achter de toonbanken hangen lekker makkelijk als je even wilt kijken naar nieuwe haken en onderlijnen.

De zaak waar ik nu kom die belt ook als ze dat beloven en als het lang duurt en het is er nog niet dan belt hij ook van het kan nog even duren.
Dat is service en zo hoort het ook.

Ik denk dat Vlemmix en Raven nog over de kop gaan want in zo n winkel wordt je niet geholpen. Maar loop je in een supermarkt.

En dan hebben ze een mooi pand zetten ze er 20 dezelfde hengels naast elkaar en als je een boilienaald wil die hebben ze niet of die van een of ander butmerk.

Bij mij kunnen ze de boom in met hun zooi.
Reinder van Lune

04-06-2004 16:51

Niks aan toe te voegen !
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

04-06-2004 17:01

Een kleine winkel heeft over het algemeen gezien, inderdaad een veel
betere services. Ik heb liever een goede services, dan een lage prijs!

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

04-06-2004 17:04

[quote="Benny van de Werfhorst"]
Wat die goedkope merken betreft, daar ben jezelf bij. Dat kun je hun niet
verwijten, als het b.v. niet deugd; daar is de prijs ook naar.
groetjes Benny[/quote]

Benny,

Dat ben ik dus absoluut niet met je eens !
Al kost iets van fox 100 euro en het "zelfde" produkt van bijv. X2 maar 10 euro,dan mag je nog steeds verwachten dat het goed is.
Spullen moeten bij aflevering gewoon goed zijn,ongeacht de prijs.
Dat de verwachte levensduur een heel stuk lager ligt,is uiteraard logisch.

Mvrgr Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Bas Goorhuis
Berichten: 260
Lid geworden op: 27-10-2002 02:00
Locatie: Twente

04-06-2004 17:09

ik heb geen problemen met raven. Ik bestel dr niks, is vlak bij mij in de buurt, das een mazzeltje.

Ik koop er ook niet van alles. Maar sommige dingen wel. Het is wat je nodig hebt en wat je zoekt.
Ook gene problemen met de spullen van X2 die ik tot nu toe gekocht heb. Sommige dingen wil ik wel van dat merk en andere dingen zal ik dr niet van kopen.
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

04-06-2004 17:20

Dennis,

ik denk dat je mij verkeerd begrepen hebt. :)
Met je laatste zinnetje zit je het meest in de buurt, met wat ik eigenlijk be-
doel te zeggen. Natuurlijk moet iets bij aankoop goed zijn, maar deugd er
iets niet dan moet logisch de consenquentie bij de verkoper liggen, hij
moet er gewoon voor zorgen dat het "gekochte product" goed is! Tenmin-
ste als het niet door eigen schuld stuk is......!

groetjes Benny
Kevin Heijman
Berichten: 14
Lid geworden op: 23-10-2003 02:00

04-06-2004 17:24

Ik heb bij vlemmix nooit problemen gehad met de sevice, als er iets mis is met een product krijg ik zo een nieuwe mee.

Ook vind ik het niet vreemd dat de kleine dure spullen achter de toonbank hangen tegen diefstal, en als ik dan toch een haak of onderlijnen wil bekijken dan geven ze het wel.
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

04-06-2004 17:53

wat een ''KUT'' service

heb ik wat besteld, wat op voorraad zou moeten zijn. Eenmalige machtiging enz enz

dus geld wordt afgeschreven, en ik maar wachten.....wachten.....wachten

Ik een mailtje sturen, na 5 dagen reactie. sorry hoor, maar op zeer inhoudelijke mail met daarin mijn vragen, verwachtingen en werkwijze enz krijg ik zeggen en schrijven 1 regel terug,

jordy, helaas is jouw bestelling niet op voorraad zodra deze binnen is zullen wij het naar jou opsturen. STOP

Na bellen vanuit mijn kant hoe het zit met klantgerichthoud en service kunnnen zij mij enkel mededelen dat het product totaal niet op voorraad is en wel eens maanden kan duren.

Hun leveren als het binnen is, dus als jij niets van je laat horen....doen hun het ook niet.....dmv een telefoontje of een briefje helaas

sorry wat een ''F..K zaak

snel geld terug laten storten
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

04-06-2004 17:54

Mijn ervaringen met Raven zijn heel wisselend.

Over de service in de winkel heb ik weinig klachten. Natuurlijk is die niet zo goed als in een kleine winkel (vaak wachten op een verkoper), maar ik werd tot nu toe altijd vriendelijke geholpen. En over de prijs is vaak wel te praten.

Maar ik heb ooit eens telefonisch een Shimano hengel besteld, die niet op voorraad bleek te zijn. In 1 woord: DRAMA. Keer op keer moest ik zelf bellen om te vragen waar mijn hengel was. Telkens werd mij verteld dat ze hem volgende week binnen zouden krijgen en dan zsm naar mij zouden verzende. Niet dus!
Ik vind het niet erg om te wachten op spullen, maar ik wil wel weten wat de status is van mijn order. Een telefoontje is toch geen moeite?


Bij andere zaken heb ik gezien dat het wél goed kan.
eric endlich
Berichten: 31
Lid geworden op: 18-03-2004 20:49
Locatie: almere

04-06-2004 18:31

ik koop nooit bij raven .
ga altijd naar hengelsport 2000 in amsterdam.
heeft ook goedkoop spullen .maar ook alle top merken.
en de service is 10 keer beter dan bij raven.