Benzineprijzen te hoog? Allemaal hier kijken!


Plaats reactie
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

17-05-2004 20:39

Beste Mensen, ik ontving daarnet dit mailtje, gaarne lezen en meedoen!


SPORTVISSERS - VAAR ÉÉN KOERS en BESPAAR BENZINE...

Ter overweging.

Als we nu eens probeerden...

Men beweert dat de prijs van een litertje benzine binnenkort de kaap van 1,50 EURO zal overschrijden. Vooral de oliebedrijven zitten hierachter. En uiteraard doet een bepaalde politieke hoek in België daar dapper aan mee, want de lucht moet zuiver blijven en de vogeltjes mogen niet meer hoesten. Maar zelf rijden ze tegen hoge snelheid in grote dure bakken die benzine zuipen... bij wijze van het voorbeeld geven.

Wil jij ook dat de benzineprijzen dalen ? Dan moeten we solidair en gezamenlijk actie ondernemen.

Zo kreeg iemand een briljant idee, stukken intelligenter dan zij die ons vroegen om gewoon op bepaalde dagen geen benzine te gaan kopen. Bij die laatste suggestie zijn de oliemaatschappijen zowat in een lachstuip gaan stikken, want een dergelijke actie raakt alleen de consument : hij kan immers niet zonder zijn wagen.

Het briljante idee (zie verder) kan - mits stipte navolging - tot een ontzagwekkende efficiëntie leiden. Neem dus de tijd om het voorstel rustig te lezen en er bij na te denken en... DOE MEE !

De oliebedrijven en de OPEC zijn al jaren bezig ons te indoctrineren dat wij een goede zaak doen met de prijzen die zij ons opleggen. Maar waarschijnlijk heb jij, wanneer wij het over een goede zaak hebben, een benzineprijs van 58,9 eurocent per liter in gedachten. Dat ligt ook meer in onze lijn !

Wij moeten dus heel erg resoluut zijn bij het voeren van acties om de oliebedrijven en OPEC (en denk eens aan 13 juni als de politieke imbecielen ons van alles beloven : wie denk je spint lekker garen bij hoge benzineprijzen : groen ? rood ? blauw ?) te laten merken dat het de kopers en niet de verkopers zijn die de markt en de prijzen controleren. Aangezien de benzineprijzen alom stijgen, moeten we als verbruikers reageren, in één groep, volgens één lijn.

In de eerste plaats dienen wij een aanslag te plegen op de portefeuille van de oliemaatschappijen door hun brandstof niet te kopen, doch zonder ONSZELF te pesten. Wij hebben immers onze wagen nodig en kunnen het ons niet permitteren te gaan staken tegen hoge olieprijzen. Maar wij KUNNEN een IMPACT hebben op prijsdalingen als we SAMEN ACTIE VOEREN tegen deze prijzenoorlog.

Ziehier het voorstel.

WIJ KOPEN GEEN ENKELE DRUPPEL BENZINE MEER BIJ DE TWEE BELANGRIJKSTE OLIEMAATSCHAPPIJEN : SHELL en ESSO.

Als SHELL en ESSO geen benzine meer verkopen, zullen ze hun prijzen wel moeten laten zakken. De andere maatschappijen zullen ook zakken. Maar om die stijfkoppen te doen buigen, dienen ALLE SHELL- en ESSOklanten (en dat zijn er miljoenen) mee te doen.

Via het Net bestaat er een kans om iedereen op te roepen om SHELL en ESSO een hengst voor de kop te geven en hen te dwingen de prijzen te laten zakken (en tegelijk de overheid, in casu de regeringspartijen, mee te beschuldigen, in België liefst vóór 13 juni, want stemmen zijn goud waard; maar of politici hiervan onder de indruk komen is niet duidelijk : de mening van het volk kan ze toch geen reet schelen). Ik ontving het bericht van iemand die het al naar 30 personen uit zijn mailbox stuurde. Als elke "ontvanger" het bericht naar zijn contactpersonen in zijn mailbox stuurt, dan is heel België op de hoogte tegen einde mei. En wij hoeven ons niet te beperken tot Belgische correspondenten : SHELL en ESSO bestaan ook in Nederland, Frankrijk, Duitsland en Groot-Brittannië. De Franse tekst is al in omloop. Enkele nijvere zielen zullen misschien voldoende enthousiast zijn om een Duitse en Engelse versie te maken.

MAAR ONDERTUSSEN, VRIENDEN, VERGEET NIET OM SHELL EN ESSO TE BOYCOTTEN !!!

Zo eenvoudig is het voorstel. Wijzelf hebben niets te verliezen, we moeten alleen even proberen... Als ook jij het zat bent om steeds meer te betalen voor de benzine, stuur dit bericht door aan jouw e-mailcorrespondenten.

Bedankt!
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

17-05-2004 21:09

me fiets gebruikt geen benzine
behandel een karper zo als je zelf wil worden behandelt
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-05-2004 21:11

Bas,

België? We wonen in Nederland. De overheid heeft onlangs de accijns weer verhoogd.

Van de loodvrije benzine is de huidige adviesprijs in Nederland ongeveer 1,31 euro. Hiervan gaat rond 0,92 euro naar de overheid en 0,39 euro naar de oliemaatschappij die de ruwe olie tot benzine raffineert.

Een literprijs van 0,59 euro zal dus voornamelijk uit accijnsverlaging moeten komen.

Inmiddels is dit oude koek en is er genoeg informatie om je beter te informeren over dit soort zaken dan in dit tendentieuze verhaal.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
jan metselaar
Berichten: 89
Lid geworden op: 06-09-2003 02:00
Locatie: gouda

17-05-2004 21:19

Net wat lars al zegt.
gewoon lekker fietsen, je zult versteld staan wat een viswater je tegen komt.

Mvg Jan
Een dag niet gevist, is zeker niks gevangen.
Humphrey Paap
Berichten: 198
Lid geworden op: 03-07-2002 02:00

17-05-2004 21:21

He Bas,

Er wordt het volgende beweerd:

"Als SHELL en ESSO geen benzine meer verkopen, zullen ze hun prijzen wel moeten laten zakken. De andere maatschappijen zullen ook zakken."

De grootste maatschappijen zoals SHELL en ESSO kunnen wel een financieel stootje velen. Ik denk dat ze hun prijzen niet aan zullen passen waardoor de andere maatschappijen niet mee zullen zakken. De prijzen blijven overal gelijk en na een tijdje haalt iedereen zijn benzine weer bij ....... :-?

Een ander idee is misschien om als karpervisser een penhengel en rugtasje te pakken in plaats van drie hengels, rodpot, bivvy, voerboot en een zooi andere "onmisbare" zaken .... Je kan dan ook eens op de fiets naar je stek. Brandstofverbruik 0,0 en ESSO en SHELL hebben dan het nakijken ..... 8)

Groeten,

Humphrey
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

17-05-2004 21:29

De dure brandstofprijs word in de schoenen geschoven van de olie maatschappijen terwijl de werkelijke schuldige de staat is die hun kas spekt met brandstof accijns,het intussen beroemde kwartje(wel nog in guldens)van Kok zit ook nog gewoon in de prijs terwijl het toen maar voor een zeer korte periode zou zijn,tjsa wat is kort?

Maar Kees heeft dit feit al aangegeven.

Wil.
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

17-05-2004 21:52

Beste Mensen,

Jullie moeten je niet richten op mij, :cry: want ik heb dit mailtje gehad en dacht alleen die mensen te helpen die dit mailtje hebben opgesteld.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Humphrey Paap
Berichten: 198
Lid geworden op: 03-07-2002 02:00

17-05-2004 22:03

Beste Bas,

Vat de reacties vooral niet persoonlijk op. Degenen die reageerden hadden misschien abusievelijk het idee dat jij het eens was met de boodschap, maar dat heb je bij deze uit de wereld geholpen... :wink:

Humphrey
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-05-2004 22:23

Nee hoor Bas,

Beschouw mijn reactie maar als een inhoudelijke voor wat betreft de strekking van de mail. Het is wel droevig dat degene die zo een actie willen voeren zich niet wat beter informeren. Er zijn weinig geheimen hierover.

Groet, Kees
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

17-05-2004 22:54

En dan, als de prijzen weer dalen.... Gaan we dan weer met z'n allen vrolijk rondrijden totdat we alleen nog maar 'sfeerfoto's' met op de achtergrond zwarte rookwolken kunnen maken, en we stikken in de smog?
Ik zeg niet dat ik later zelf geen auto ga rijden, maar laten we met z'n allen proberen zo veel mogelijk per ov en met de fiets te doen. Dit bespaart zulke acties (immers fietsen kost niets) en het milieu.

Mvg. daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
Bas Goorhuis
Berichten: 260
Lid geworden op: 27-10-2002 02:00
Locatie: Twente

18-05-2004 01:31

Wat een gigantische onzin, zoiets krijg je NOOIT van de grond..

Succes met je "plan"
Gebruikersavatar
Yuri Sijben
Berichten: 179
Lid geworden op: 17-05-2002 02:00

18-05-2004 09:41

Ik heb de oplossing een woord dan moet iedereen dat doen LPG.Lekker goedkoop 0,30 € per liter

mvg
respecteer al dat leeft, en gij zult ervan genieten.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

18-05-2004 17:54

Tja, ik kan moeilijk zeggen dat ik het met dit plan eens ben. Als je alleen al naar de reacties hier kijkt valt al te zien dat zoiets niet of nauwelijks van de grond te krijgen is. Immers, hoe wil je de oliemaatschappijen boycotten als niet iedereen mee doet? Zelf doen? Wauw, big deal!
Ik heb trouwens niks tegen een hoge benzineprijs (heeft er misschien ook mee te maken dat ook mijn fiets geen benzine gebruikt). Ik denk dat men misschien eindelijk iets bewuster met de auto, benzine en daarmee het milieu omgaat. Misschien leren mensen eindelijk eens af om met de auto naar het werk te gaan terwijl je er nog geen kilometer vanaf woont en het mooi weer is.
Overigens wordt in dit mailtje wel eeeerug makkelijk van een aantal dingen uitgegaan. Het is idd vreemd dat de schrijven de oliemaatschappijen als enige schuldige aanwijst. Daarbij vind ik het erg makkelijk om te zeggen dat de mening van het volk de politiek niet interesseert of dat ze er niks op uit doen. NEE, ALS JE JE MENING NIET LAAT HOREN, VIND JE HET DAN GEK DAT ZE ER NIKS OP UIT DOEN???.
Bovendien kopen veel kleinere maatschappijen en "merkloze" benzinepompen hun bezine bij de grote maatschappijen. Als "A' het niet verkoopt doet "B" het wel.
En ach, kunnen we niet zonder wagen??? Ik denk dat 50% van alle automobilisten wel 50% minder kan autorijden, door gewoon wat te vaker de fiets te pakken of te lopen. Of door minder ver weg te gaan.
Zo kan ik nog wel even doorgaan, maarja daar heb ik nu geen zin in, dus ik laat het hierbij.
groeten,
Daaf
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

18-05-2004 21:05

Heeft iemand al er over nagedacht dat dit pure laster is naar Esso en Shell toe?

Vrijheid van meningsuiting eindigt waar de natuurlijke leefruimte van iemand anders begint.
fishing rocks
Gebruikersavatar
jeroen ten westeneind
Berichten: 98
Lid geworden op: 22-11-2002 01:00
Locatie: millingen

25-05-2004 08:19

Dan moeten we fox en nash in de winkel ook maar links laten liggen dan gaan die prijzen misschien ook omlaag! (ha ha ha) :roll: maar daar doe ik niet aan mee, want met dat vlemmix spul kom ik echt niet meer aan het water.

de groeten
Plaats reactie